دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / دنیای مد و زیبایی / آرایش و زیبایی /

راه های افزایش ماندگاری آرایش صورت 

یکشنبه، 08 تیر 1399
همه خانم ها از کم بودن ماندگاری آرایش روی صورت شان ناراضی هستند و مجبور میشوند وسط جشن چند بار آرایش شان را تمدید کنند و این برایشان خسته کننده است. برای افزایش ماندگاری آرایش صورت رازها و تکنیک هایی وجود دارد که کمتر کسی از آن ها باخبر است.

راه های افزایش ماندگاری آرایش صورت

همه خانم ها از کم بودن ماندگاری آرایش روی صورت شان ناراضی هستند و مجبور میشوند وسط جشن چند بار آرایش شان را تمدید کنند و این برایشان خسته کننده است. برای افزایش ماندگاری آرایش صورت رازها و تکنیک هایی وجود دارد که کمتر کسی از آن ها باخبر است.

  • آرایش روی پوست تمیز ماندگاری بیشتری دارد، قبل از آرایش صورت تان را بشویید و نرم کننده بزنید سپس شروع به آرایش کردن کنید. اگر نرم کننده نزنید صورت تان پوست پوست میشود و جلوه زیبایی ندارد.
  • پرایمر را فراموش نکنید، پرایمر مهمترین عامل افزایش ماندگاری آرایش است و از چرب شدن پوست جلوگیری میکند. با استفاده از پرایمر حتی اگر عرق کنید باز هم آرایش تان سر جایش ثابت خواهند ماند.
  • کرم پودر مات بزنید زیرا اینگونه کرم پودرها وقتی عرق میکنید براق نمیشوند و ماندگاری زیادی روی پوست دارند. کرم پودرهای براق ماندگاری بسیار کمی دارند و سریع از روی پوست پاک میشوند.

برای افزایش ماندگاری آرایش چه کنیم؟

  • ریمل ضد آب بخرید تا ماندگاری بیشتری روی مژه هایتان داشته باشند، ریمل های ضد آب به این آسونی از روی مژه ها پاک نمیشوند و میتوانند از صبح تا شب روی مژه هایتان بمانند.
  • رژلب های براق و برق لب ماندگاری بسیار کوتاهی دارند بهتر است از رژلب های مات استفاده کنید، به این صورت که ابتدا از خط لب مات استفاده کنید و سپس رژلب مات. اصولا آرایش مات ماندگار تر است.

چرا آرایش روی صورت من دوامی ندارد؟

این امر به مقدار زیادی به رطوبت روی پوست بستگی دارد. اگر پوست صورت شما خشک هست، در این صورت پوست تان از هر چیزی برای گرفتن رطوبت بهرهگیری می کند، حتی آرایش روی صورت تان. اما اگر پوست تان به خوبی هیدراته باشد، دیگر چنین اتفاقی نمی افتد.

اما موضوع برای افرادی که پوست روغنی دارند، فرق می کند. روغن آرایش را از بین می برد، به همین علت هست که تمام آرایش پاک کن ها حاوی روغن اند. بنابراین زمانی که روغن پوست با آرایش تان ترکیب می شود، آن را از بین میبرد. پوست شما زمانی که به خوبی هیدراته نیست، روغن بیشتری ساخت می کند، به همین علت از کرم هاي مرطوب کننده بهرهگیری کنید تا هم بعنوان آب رسان عمل کند و هم مانعی میان پوست و آرایش تان باشد.

چرا رژ گونه ام دوامی ندارد؟

ترتیب مراحل آرایش اهمیت زیادی دارد. بعنوان مثال اگر شما فورا پس از کرم پودر رژ گونه بزنید، باعث می شود که رژ گونه تان به سرعت پاک شود زیرا به راحتی با روغن پوست تان ترکیب و تصویر المعمل نشان می دهد. از این رو بهتر هست که بعد از کرم پودر، از پودرهای تثبیت کننده بهرهگیری کنید تا مانعی میان رژ گونه و پوست صورت تان شود.

چرا خط چشم ام پخش می شود؟

اگر گذشته از کشیدن خط چشم از کانسیلر یا حتی کرم هاي دور چشم بهرهگیری میکنید، احتمال اینکه خط چشم تان با انها ترکیب شده و زود پاک یا اکران شود چندان هست. از این رو تا از خشک شدن کرم دور چشم تان اطمینان حاصل نکردید، خط چشم نکشید یا اینکه خط چشم تان را با سایه چشمی به همان رنگ تثبیت کنید تا دوام بیشتری داشته باشد.

ذکر چند نکته ی مهم

تمیز نگاه داشتن پوست
آرایش اگر روی پوست تمیز باشد ماندگاری طولانی تری خواهد شد. پوست را لایه برداری کرده و آن را به صورت طبیعی با نوشیدن آب مرطوب نگاه دارید. روغن های روی سطح پوست موجب از بین بردن سریع آرایش می شود، بنابراین پیش از آرایش پوست را تمیز کرده و قبل از آن از مرطوب کننده استفاده کنید. اگر آرایش را روی پوست خشک انجام دهید زود پوسته پوسته می شود.

استفاده از پرایمر
مانند یک سد بین پوست و کرم پودر عمل می کند. کمک می کند پایه آرایش طولانی تر روی پوست بماند. پرایمر اجازه نمی دهد پوست چرب شود. پوست را یک دست کرده و اجازه می دهد پوست به خوبی نفس بکشد. پرایمرها یکی از بهترین جذب کننده های چربی هستند. بنابراین رژگونه روی پوست ساعت ها خواهد ماند.

استفاده صحیح از کرم پودر
بهتر است از کرم پودرهای مرطوب اجتناب کنید، زیرا ماندگاری زیادی ندارند. از نوع پودری یا ضد آب برای وقتی که به ماندگاری طولانی تر نیاز دارید استفاده کنید. مقداری از کرم پودر را در مرکز صورت زده و آن را به آرامی به اطراف ترکیب کنید. به آرامی دستمال را به دور صورت فشار دهید تا کرم پودر ثابت شود.

استفاده از یک پودر با کیفیت
حتی زمانی که عرق می کنید، اگر یک پودر مات با کیفیت زده باشید طولانی تر خواهد ماند. از یک کرم پودر روشن تر و پودر تیره تر استفاده کنید تا اگر آرایش پاک شد، چهره تان لکه دار دیده نشود. از یک پودر مات و از یک برس بزرگ پرز دار برای زدن پودر استفاده کنید.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز یکشنبه 09 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
مراحل اکسپت مقاله
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)
تبدیل پایان نامه به مقاله !
برای چاپ کتاب و تبدیل پایان نامه تان به کتاب با سرعت نور کلیک کنید!
نحوه محاسبه هزینه چاپ یک کتاب
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
چاپ مقاله در مجله (ISI, SCOPUS, ISC, PUBMED و علمی پژوهشی) معتبر+ صفر تا صد+ ویدئو آموزشی
تبدیل پایان نامه به مقاله آی اس آی