دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سبک زندگی / حوزه روانشناسی /

راه های ایجاد اعتماد در زندگی مشترک 

سه شنبه، 10 فروردین 1400
اگر فکر می‌کنید که همسرتان حق دارد به شما اعتماد کند و در مورد رازهای زندگی‌اش با شما صحبت کند پس چرا شما این کار را نکنید و این اعتماد متقابل را ایجاد نکنید؟ پس سعی کنید او را از زندگیتان و وقایع شخصیتان بی‌خبر نگذارید چون اگر اتفاقی از مسئله‌ای شخصی سر دربیاورد بعدا به شما در مسائل دیگر نیز شک می‌کند.

واژه اعتماد از عمود و عمد است. این مفهوم با کیفیات مثبتی مانند یگانگی، قابلیت، وفاداری، تعهّد، صداقت و امانت داری ارتباط پیدا می کند. مورد اعتماد واقع شدن یکی از نیازهای عاطفی انسان است؛ یعنی انسان در درون خودش تمایل دارد مورد اعتماد دیگران واقع شود و دیگران روی او حساب باز کنند و بتوانند در موقع لازم به او تکیه کنند.

این احساس آثار مثبتی دارد، از جمله: 1ـ به سلامت عاطفی کمک می کمند و انرژی و احساس مثبت و شادابی و آرامش می دهد؛ 2ـ مسؤولیت پذیری و دقّت را افزایش می دهد؛ 3ـ به راندمان عملکرد می افزاید.

بر عکس، اگر انسان احساس کند کسانی که باید به او اعتماد کنند اعتمادی و اطمینانی به سخن او یا به امانت داری یا کاردانی و قابلیت و اتحاد با او ندارند و بلکه نسبت به او بدبین هستند از نظر روانی به هم می ریزد. اگر اعتماد از بین برود طرف مقابل ممکن است همه چيز را منفي ببيند.

اعتماد به همسر

اعتماد بین زن و شوهر

اعتماد باور و ایمان شما نسبت به شخصی است که گمان می کنید همیشه به شما وفادار مانده و شما را دوست خواهد داشت. اعتماد بدین معناست که می توانید به شخص موردنظر تکیه کرده و متقابلاً او هم از این موضوع که به شما حس امنیت می دهد احساس آرامش می کند. در واقع، اعتماد زن و شوهر پایه و اساس حفظ رابطه پایدار است و بدون آن، رابطه شکست خواهد خورد.

1. روابط را یک اولویت کنید

اگر هر فردی در رابطه با طرفش در معرض دید و توجه او قرار بگیرد، هر دو نفر احساس خوشحالی و احترام می کنند. وقتی شما از "ما" به جای "من" استفاده می کنید، یک رتبطه را می سازید و اعتماد به همسرتان را شکل می دهید.

در زندگی زناشویی وقتی بحث اعتماد مطرح است همیشه 100% خودتان را بگذارید ؛ این بدان معنا نیست که شما نیازهای شخصی و منافع شخصی خود را به نفع همسر خود بگذارید. بدان معنی است که همیشه با در نظر گرفتن افکار و عقاید همسرتان سعی کنید بهترین کارتان را انجام دهید تا احترام و عشق را بدهید.

2. با خودتان صادق باشید

مردم اغلب می ترسند جهان خودشان را به درستی به بقیه نشان دهند، زیرا آنها از آنچه که دیگران در مورد آنها فکر می کنند ترس دارند. هنگامی که شما با فردی که دوست دارید هستید، باید احساس امنیت کنید و ماهیت واقعی خود را به او نشان دهید.

با برداشتن "ماسک" خود، به شریک زندگی خود اجازه می دهید که به او کامل اعتماد دارید تا آنچه هستید را قبول کند. شریک زندگیتان می تواند بفهمد که شما مانند او انسان هستید و اینکه "عالی نباشید" چیز بدی نیست. اگر یک زندگی شاد می خواهید، باید معتبر باشید.

3. نگرانی ها، نیازها و ترس خود را بیان کنید

هر کسی نگرانی، نیازها و ترس هایی دارد. برای همکاری برای زندگی، هر فرد باید احساس امنیت کند و خودش را بیان کند. هر زمان که شک و تردید دارید، ترس یا نگرانی در مورد رابطه خود، به طور آشکارا شریک زندگی خود بگویید. مهم است که شما نیازهای خود را به روشنی و با احترام بیان کنید.

اعتماد به همسر

شریک زندگیتان نمی تواند فرض کند و یا حدس بزند که به چه چیزی نیاز دارید. آنها باید توانایی گفتن "بله" یا "نه" را داشته باشند در حالی که آنها همیشه ممکن نیست که "بله" بگویند، اما حداقل برای صداقت و نیاز شما احترام قائل خواهند بود.

4.اختلاف با همسر خود را حل کنید

همین که اختلافات زناشویی شکل می گیرد، آن ها را حل وفصل کنید. اختلافات با همسر را نادیده نگیرید. اول آن ها را حل کرده و سپس به راهتان ادامه دهید.

5.شک و تردیدهایتان را از بین ببرید

اگر در رابطه به چیزی شک دارید سعی کنید به جای اینکه با دودلی و ترید از همسرتان سؤال بپرسید با او درباره آن صحبت کنید.

6.رازهای خود را حفظ کنید

حریم خصوصی خود را همواره حفظ کنید. رازهایتان را برای خودتان نگه دارید و اجازه ندهید که به بیرون نفوذ کند.

کمتر قضاوت کنید بیشتر دوست داشته باشید. از شریکتان انتقاد نکنید و او را مورد قضاوت قرار ندهید. در عوض، عقاید و نظرات خود را به شکل سازنده و با هدف بهبود رفتار با همسر خود مطرح کنید: بدون هیچ قضاوتی به تفاوت های یکدیگر احترام بگذارید.

7.از یکدیگر حمایت کنید

حمایت در هر رابطه ای امری بدیهی است. زمانی که شما از شریکتان حمایت می کنید از تجربه چیزهای جدید و ریسک کردن ابایی ندارد زیرا می داند که می تواند به حمایت و پشتیبانی همسر تکیه کند.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز شنبه 15 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
برای چاپ کتاب و تبدیل پایان نامه تان به کتاب با سرعت نور کلیک کنید!
چاپ فوری مقالات علمی پژوهشی
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری
مراحل اکسپت مقاله
استخراج مقاله از پایان نامه ارشد و دکترا + پاورپوینت آموزشی
استخراج فوری مقاله از پایان نامه برای مجلات ISI
تبدیل پایان نامه به مقاله علمی پژوهشی
سابمیت مقاله چیست؟
مراحل تالیف کتاب و به چاپ رساندن آن