ساعدنیوز
ساعدنیوز

راهکار افراد موفق چیست؟

  چهارشنبه، 26 شهریور 1399   زمان مطالعه 6 دقیقه
راهکار افراد موفق چیست؟
موفقیت صرف نظر از آن‌که آن را چگونه تعریف می‌کنیم می‌تواند حسی شبیه به یک مقصد زودگذر و اغلب گریزان داشته باشد.

افراد موفق چه کسانی هستند؟

به طور کلی موفقیت از دو مرحله تشکیل شده است، مرحله اول پیدا کردن هدف، و مرحله دوم حرکت در مسیر هدف است.

مرحله اول را می توان نسبتاً ساده پشت سر گذاشت، اما مرحله دوم را نه. این مرحله دقیقاً همان جایی است که فرق بین افراد موفق و نا موفق آشکار می شود، چرا که مسیر موفقیت پر از تله هایی است که ممکن است ما را در چاه شکست بیندازد و یک پله عقب تر بفرستد. البته در برابر این مشکلات می توان ایستاد و با آن ها مقابله کرد، اما آیا هر کسی می تواند در برابر شکست ها بایستند و با دو یا سه بار شکست خوردن خسته نشود؟ امکان این کار وجود دارد، اما باید آموزش های زیادی ببینیم.

پس به طور کلی افراد موفق کسانی هستند که هدف خودشان از زندگی کردن را می دانند و برای طی کردن مسیر آن برنامه ریزی مناسبی کرده اند. در ادامه ویژگی هایی را خواهید که اکثر زنان و مردان موفق از آن ها برای طی کردن مسیر موفقیت استفاده کرده اند.

همه آرزوهایمان به حقیقت تبدیل می شوند، اگر شجاعت دنبال کردنشان را داشته باشیم.

از نظر افراد موفق، راز موفقیت چیست؟

اما این افراد توانایی های ویژه ی خود را چگونه به دست آورده اند؟ این قدرت، توانایی و استقامت برای شروع، ادامه و کسب نتیجه از کجا حاصل می شود؟ اگر از افراد خستگی ناپذیر درباره این که راز موفقیت چیست سوال کنید، با شنیدن پاسخ های این افراد در مجموع به یک نتیجه می رسید: آن ها مرتب در حال تلاش برای توسعه ی مهارت ها و ویژگی های شخصی خود برای تبدیل شدن و باقی ماندن در جایگاه یک فرد موفق هستند. آن ها هیچ وقت دست از تلاش، یادگیری و بهبود شرایط فعلی خود برنمی دارند. کمتر فردی را می توان موفق دانست در حالی که هر روز او هیچ پیشرفتی نسبت به روز قبل نداشته باشد.

۱. سحر خیزی

حدود ۵۰ درصد از افراد میلیونر در مصاحبه های خود اعلام کرده اند که تقریبا ۳ ساعت قبل از شروع کارشان از رختخواب خود خارج می شوند. اغلب آن ها بسیاری از وقت آزاد خود را برای پروژه های شخصی، برنامه ریزی روزانه یا زمانی برای ورزش خود صرف می کنند. آن ها اعلام کردند که زود بیدار شدن و داشتن اوقات فراغت به شما اعتماد به نفس می دهد و باعث می شود واقعاً از پیشرفت زندگی خود لذت ببرید، همین طور آن ها اشاره کردند که ورزش کردن باعث می شود سلامتی و انرژی بیشتر برای ادامه ی کارها و زندگی داشته باشند.

۲. مطالعه بسیار

تقریباً درصد بسیار زیادی، نزدیک به ۸۸ درصد از پاسخ دهندگان به مصاحبه از میان افراد موفق و ثروتمند می گویند که هر روز ۳۰ دقیقه یا بیشتر را به آموزش یا بهبود اطلاعات فردی خود از طریق خواندن و مطالعه کردن می گذرانند. اغلب آن ها خواندن را یک تفریح به حساب نمی آورند؛ بلکه آن ها کتاب های خودآموز و کتاب های تاریخی را برای یادگیری بیشتر ترجیح می دهند. ما به شما توصیه می کنیم حتی اگر از خواندن یک رمان هم لذت می برید همین الان شروع به خواندن کنید. تحقیقات علمی ثابت کرده است که حتی خواندن با نیت لذت بردن هم می تواند به بالابردن آگاهی فردی شما کمک کند. افراد موفق معتقدند که درس های زیاد و مهمی در زندگی افراد وجود دارد که می توان از طریق خواندن بیوگرافی و زندگی نامه آنها به آن ها دسترسی پیدا کرد. یکی از موفق ترین این افراد اعتراف کرده است که خواندن، مهمترین عادتی بود که توانست او را به یک میلیاردر تبدیل کند.

۳. تمرکز بیش از ۱۵ تا ۳۰ دقیقه بر افکار خود

بسیاری از این میلیونرهایی که با آن ها مصاحبه شد، اشاره کرده بودند که آن ها ساعت ها یا دقایقی از روز را به تمرکز بر روی افکار و برنامه ریزی های خود صرف می کنند. این گونه تمرکزها اغلب بر روی حرفه، سلامتی و روابط شخصی آن ها بازتاب بسیار مناسبی داشته است. اختصاص مدت زمانی برای آرامش و تجزیه و تحلیل افکار، باعث کاهش استرس شما هم می شود. حتی دو دقیقه تمرکز بر روی روش تنفس شما در محل کار هم می تواند درصد کارآیی شما را بسیار بالا ببرد.

۴. ورزش به صورت منظم

نتایج مطالعات دانشمندان نشان می دهد که ورزش کردن مرتب باعث می شود که روان، روح و هم چنین جسم شما پاک شده و انگیزه ی زندگی شما بالا برود و یکی از مهم ترین دلایل موفقیت افراد موفق شناخته می شود. ۷۵ درصد از کسانی که در این مصاحبه شرکت کرده بودند تقریباً ۳۰ دقیقه یا بیشتر از روز خود را به ورزش های هوازی مانند دویدن، پیاده روی و چرخه سواری در روز اختصاص می دهند. اغلب رهبران موفق در کسب و کارهای بزرگ و کارآفرینان موفق به صورت مداوم به ورزش می پردازند. بعضی از آن ها تنیس بازان حرفه ای هستند که ساعت ۵ صبح برای بازی و ورزش از خواب بیدار می شوند یا اینکه بعضی از آن ها ساعت های مناسبی از روز را حتی در هنگام بازگشتن از کار به دوچرخه سواری می پردازند.

۵. گذران وقت با افراد پر انرژی و الهام بخش

به اعتقاد یکی از افراد موفق، اشخاصی که شما با آن ها وقت می گذرانید و در ارتباط هستید درصد بالایی از احتمال موفقیت شما را رقم خواهند زد. اگر هنوز هم در شبکه ی دوستان خود افراد منفی گرا یا ناامید دارید فکر میلیونر شدن را از سر خود بیرون کنید. اگر بتوانید در گروه ها یا انجمن هایی شرکت کنید که افراد موفق و پر انرژی در آن ها وجود دارند، می توانید با بهبود روابط فردی خود به بهبود روابط کاری هم دست پیدا کنید. همیشه سعی کنید روابط خود را با افرادی که منفی گرا یا کم کار هستند محدود کنید و در صورت عدم نیاز به آن ها، این گونه افراد را از زندگی خود بیرون بریزید.

۶. خواب کافی

آلبرت انیشتین کسی بود که همیشه ترجیح می داد ساعت ۱۰ شب در رختخواب خود باشد. اگر شما از آن دسته از افرادی هستید که خوب می خوابید خبر خوش برای شما این است که ۸۹ درصد از افراد میلیونر ۷ یا ۸ ساعت از شبانه روز را به خواب کامل و راحت می پردازند. با توجه به اثرات مثبت خواب بر عملکرد حافظه و تفکر خلاق باید بدانید که در صورت داشتن خواب کافی و مناسب شما ذهنی و بدنی آماده برای داشتن یک فعالیت مستقیم و مثبت را خواهید داشت.

۷- تمرکز بر اهداف

تمرکز بر اهداف و داشتن برنامه یکی از حیاتی ترین دلایل موفقیت افراد موفق شناخته می شود. تحقیقات نشان می دهد که ۸۰ درصد ثروتمندان، اهداف خود را پیروی می کنند و این افراد به صورت منظم به اهداف روزانه و بلند مدت خود می اندیشند. بیشتر میلیونرهای خود ساخته در تلاش هستند تا برای ثروتمند شدن خود برنامه ریزی کنند و سپس اقدام به انجام برنامه ها می کنند.


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
پزشک رهبر معظم انقلاب: به رهبری توصیه کردیم که میوه بخورند اما ایشان بعد از پرسیدن قیمت میوه‌ها ارزانترین میوه را انتخاب کردند که همه مردم توان خرید آن را دارند+ویدئو (821 نظر) بهاره رهنما: آدمی که بعد 30 سال کار کردن نتونه رفاه مالی داشته باشه آدم بی دست و پاییه! ما راننده تاکسی‌ها و پاکبان‌ها بابت بی دست و پایی‌مان از شما معذرت می‌خواهیم خانم بهاره رهنما+فیلم (515 نظر) ارژنگ امیرفضلی در کانادا: آدم‌ها می‌گن بریم خارج عشق و حال کنیم اما وقتی میان اینجا میگن بریم همون ایران، من خودم بخوام نفسی از ته دل بکشم میرم ایران+فیلم (147 نظر) المیرا شریفی مقدم خطاب به شاهزاده امارات: زیاد حرف بزنی باید 2 تا جزیره دیگه رو هم پس بدی +عکس (144 نظر) هادی چوپان در برنامه علی ضیا: قهرمان جهان شدم صبحش رفتم سر ساختمون گچکاری؛ صاحبکارمون بنر یک در یک زده بود آقا قهرمان جهان شدی مبارکه!/ از شیراز تا تهران رو با اتوبوس می اومدم (137 نظر) محمدرضا شریفی نیا: رهبر معظم انقلاب در زمینه ادبیات متبحّر هستند خصوصا ادبیات روس؛ خیلی جالب بود که یک روحانی چقدر مسلط بر ادبیات کشورهای دیگه هستند+ویدیو (88 نظر) الهام حمیدی: تا حالا بوتاکس نکردم؛ مخالف عمل زیبایی نیستم اما احساس می‌کنم برای من زوده+ ویدیو (87 نظر) محمدرضا گلزار برای اولین بار با انتشار عکس مادر جوان و باکلاسش در اینستاگرام تولدش را تبریک گفت+عکس/ مادرشوهر جوان آیسان خانوم چه چهره مهربونی داره (84 نظر) رهبر معظم انقلاب: ساعت 5 صبح که کارم رو شروع می‌کنم، ده و نیم دلم میخواهد بخوابم +ویدیو/ شرح یک روز کاری پُربار از زبان رهبری (75 نظر) حضور بازیگران مشهور ایرانی در ورژن ایرانی افسانه جومونگ/ رضا عطاران در نقش موپالمو، امین حیایی در نقش یونگ بو، الناز شاکردوست در نقش سوسانو و جواد عزتی در نقش جومونگ+فیلم (71 نظر) محمود احمدی‌نژاد: مهران مدیری به من پیغام داد که من یه سریال ساختم و مجوز نمیدن پرسیدم و به من گفتند این داره دوره ریاست‌جمهوری تو رو نقد میکنه+ویدیو (64 نظر) زهرا خواهر رضا داوودنژاد: روز اول مهر صبح با مادرم رفتم مدرسه و بعد از ظهرش دیگه مادرم رو ندیدم، به خاطر اینکه ایشون سکته قلبی کردند و از دنیا رفتند (60 نظر) ناصرالدین‌شاه: این شهر زن‌های بسیار خوشگل دارد /دخترهای مثل حوری را نگاه می‌کردم و افسوس‌ها می‌خوردم (52 نظر) قاب نوستالژی؛ نگاهی به تصاویر خاطره انگیز بچه های دهه شصتی که تا عمر دارن یادشون نمیره (49 نظر) نگاهی به ماشین هیوندای هوش پران امین زندگانی، بازیگر جوکر که همه آرزوشو دارن/آقای کمدین سوار بر هواپیمای رویاهایش😍 (47 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
آموزش تهیه کیک سیب و دارچین با کمترین هزینه در خانه
علائم و درمان عفونت واژن با روش‌های‌ خانگی / از کجا بفهمم عفونت واژن دارم؟
همه چیز در مورد پریود مردان و راهکارهای تسکین آن / ورود خانم‌ها ممنوع! فقط آقایان بخوانند /
برگزاری همایش پیاده روی خانوادگی نیروی انتظامی در تبریز
6 حقیقت عجیب درباره زنان قاجار؛ علت سبیل زنان قاجار چه بود؟ / چرا مردان به زنان چاق علاقه داشتند؟
انتخاب هئیت داوران ششمین جشنواره تئاتر  خیابانی آذربایجان شرقی
تلف شدن 21 راس گوسفند در تصادف هولناک با کامیونت
برگزاری مراسم تشییع شهید شاهرخی‌فر
دومین دوره مسابقات قهرمانی شوتو کاپ1403 به میزبانی کلانشهر اهواز
عضو پیشین شورای اطلاعات ملی آمریکا: شاهد دور جدید درگیری بین اسرائیل و ایران نخواهیم بود/ نتانیاهو انگیزه زیادی برای تداوم جنگ دارد
رقابت عشقی دو پسر جوان رنگ خون گرفت
حکایت های خواندنی ؛ داستان شیر و گاو ( از داستان‌ های کلیله و دمنه)
پشت پرده شهر ممنوعه چین و رازهایی که در قلب پکن نهفته‌ است!
ضرب المثل های کهن ایرانی ؛ داستان ضرب المثل با همه بله با ما هم بله !!!
آیا موجودات فضایی و فرازمینی در ساخت اهرام مصر دست داشتند؟ + اسناد و مدارک واقعی
منتخب روز   
اشکال حک شده روی دیوار که نشان میدهند مصری‌های باستان شکل وسایل نقلیه آینده را پیش بینی کرده اند! رقابت عشقی دو پسر جوان رنگ خون گرفت پشت پرده شهر ممنوعه چین و رازهایی که در قلب پکن نهفته‌ است! آیا موجودات فضایی و فرازمینی در ساخت اهرام مصر دست داشتند؟ + اسناد و مدارک واقعی جزئیات دقیق و کامل دوئل مرگبار به خاطر عشق دختر صاحبکار / قتل بی‌رحمانه جوان 26 ساله به دست دوستش جزئیات کامل عملیات ناموفق گروگان گیری مسلحانه / پسر 18 ساله به سلامت آزاد شد قتل توسط فردی که 4ماه از آزادی اش می گذشت بازگشت مجدد موج شدید فیلترینگ / آقای رئیس جمهور! فقط 2 ساعت فیلترینگ را برداشتید رفتار خارج از عرف و بی‌احترامی اردوغان به پزشکیان در اجلاس بریکس+ویدئو (فیلم) کباب بازی مردم لبنان زیر بمباران وحشتناک اسرائیل / انصافاً این روحیه مردم لبنان قابل ستایشه ... عکس دیده نشده از معشوقه یهودی مظفرالدین شاه قاجار / ماشالا مَردیه برای خودش!😂 زوایای پیدا و پنهان سرطان‌های ارثی/آیا سرطان ارثی است؟