دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / دنیای مد و زیبایی / مدل مانتو /

راهکارهای طلایی برای ست کردن جذاب ترین شکت های دخترانه/ این دلبر پاییزی رو از دست ندید😍 

دوشنبه، 08 آبان 1402
ساعد نیوز: مدل شکت یکی از آیتم‌های ترند در دنیای مد و فشن است که در استایل‌های خیابانی به‌وفور دیده می‌شود. با شنیدن اسم شکت تعجب نکنید، این لباس همیشه وجود داشته است اما صرفاً در حال حاضر اسم تازه‌ای روی آن گذاشته‌اند. در ادامه با این پوشیدنی جذاب و روش‌های ست کردن آن بیش‌تر آشنا شوید.

لباس شکت یا shaket از ترکیب دو واژه ژاکت (Jacket) و تیشرت (shirt) ساخته شده است. شکت درواقع به پیراهن‌های مردانه شبیه است، ولی ضخامت بیش‎‌تر، دکمه‌های بزرگ‌تر، قد بلندتر و حتی در برخی موارد کلاه هم دارد. جنس شکت بیش‌تر تارتان، توییت و گاهی چرم نازک است. اگرچه تنوع رنگ و طرح‌های آن زیاد است، ولی طرح چهارخانه آن طرفدار بیش‌تری دارد. امسال این آیتم در بین آقایان و به‌ویژه خانم‌ها محبوبیت زیادی پیداکرده است و در استایل‌های پاییزی، زمستانی و حتی بهاری کاربرد فراوانی دارد. می‌توانید شکت را در فصل‌های مختلف با هر چیزی از تیشرت گرفته تا هودی و دامن ست کنید.

در ادامه به شما آموزش می‌دهیم که چگونه با شکت به‌راحتی می‌توانید استایل‌های کژوال شیک و جذابی را داشته باشید.

بهترین رنگ برای مدل شکت در فصل پاییز چیست؟

انتخاب رنگ مناسب برای شکت نیاز به فکر دارد. از آن جایی که این لباس ها شبیه به ژاکت هستند، باید آن را همراه با چند لباس دیگر پوشید. پس به داخل کمد لباس خود نگاهی بی‌اندازید و ببینید که از چه رنگ هایی بیشتر استفاده می‌کنید. معمولا اکثر افراد برای این لباس رنگ‌هایی مثل بژ، کرم، قهوه ای شکلاتی یا مشکی را پیشنهاد می‌دهند که رنگ‌های بسیار عالی برای فصل پاییز هستند و می‌توانید آن را با هر تناژ رنگی ست کنید.

اگر می‌خواهید از بازی با رنگ‌ها لذت ببرید، می‌توانید از صورتی روشن، آبی روشن یا حتی سبز و لیمویی هم استفاده کنید که جزء انتخاب‌های رایج و محبوب افراد هستند. رنگ‌های پاستیلی هم گزینه‌های مناسبی هستند و می‌توانید آن‌ها را با پالت‌های رنگی متفاوت ست کنید.

مدل شکت طرح‌دار‌

الگوهای چهارخانه‌ای معمولاً در اکثر مغازه‌ها موجود هستند، زیرا الگوهای بسیار محبوبی برای فصل پاییز محسوب می‌شوند و ترکیب آن‌ها با ترندهای پاییزی می‌تواند یک ترتیب عالی و شیک باشد. معمولاً الگوهای چهارخانه با رنگ‌های قهوه ای، کرم، سبز و قرمز محبوبیت بیشتری دارد.

بسیاری از این شکت‌ها در رنگ‌های سفید و خاکستری هم به فروش می‌رسند. اگر نمی‌خواهید از رنگ‌های ترند در فصل پاییز استفاده کنید، می‌توانید به دنبال رنگ‌های بنفش، آبی یا زرد هم باشید.

پوشیدن یک لباس مونوکروم با شکت طرح دار رنگی می‌تواند یک استایل بسیار جذاب به شما بدهد. این شکت‌های طرح دار جزء جذاب‌ترین ترندهای فصل پاییز هستند و بهتر است که هرچه سریع‌تر آن‌ها را امتحان کنید.

شکت را با چه کفشی بپوشیم؟

بهترین کفش برای ست کردن با شکت کتونی و بوت است. شما می‌توانید شکت را با شلوار بگ یا مام و کتونی بپوشید و یا شکت را با لگ چرمی یا ست ورزشی و بوت نظامی ست کنید.

ست تی‌شرت + شلوار جین با شکت

پوشیدن مدل شکت جلوباز روی یک تیشرت آستین‌کوتاه یا بلند همراه با شلوار جین جذب یا مام استایل یک استایل مناسب برای فصل‌های بهار و پاییز می‌سازد. می‌توانید در صورت طرح دار بودن شکت، برای جذاب‌تر کردن استایلتان از تیشرت سفید یا مشکی همراه با یک کتانی سفید یا مشکی استفاده کنید. در صورت انتخاب شلوار مام استایل، تیشرت را داخل شلوار قرار دهید و کمربندی هماهنگ با رنگ استایلتان روی آن ببندید.

نکته: اگر می‌خواهید جلوی شکت را ببندید بهتر است که از یک کمربند یا کیف کمری کمک بگیرید.

ست جاگر + هودی با شکت

ست جاگر و هودی را که می‌دانید چقدر طرفدار دارد؟ پوشیدن یک شکت روی آن‌ها باعث می‌شود تا یکی از بهترین استایل‌های ممکن در پاییز و زمستان را داشته باشید. تنها به این نکته توجه داشته باشید که اگر شکت شما کلاه‌دار است، یک دورس یا هودی ساده بدون کلاه بپوشید و برعکس، اگر shacket بدون کلاه است، هودی کلاه‌دار بپوشید و کلاه آن را بیرون قرار بدهید. در ادامه هم می‌توانید این ترکیب جذاب را با یک نیم‌بوت و کلاه کامل کنید.

دامن + بوت با شکت

همان‌طور که گفتیم، shacket با هر چیزی ست می‌شود. طرفداران سبک بوهمین می‌توانند این لباس را با دامن‌های مختلف، مانند دامن پلیسه ای و بوت هم بپوشند. حتی به‌عنوان یک استایل برای عصرهای تابستانی و بهاری، می‌توانید از پیراهن‌های بلند و ماکسی به‌جای ترکیب بلوز و دامن استفاده کنید. درنهایت هم با یک بوت بلند استایلتان را تکمیل کنید.

بافت یا هودی+ شلوار چرم با هودی

در روزهای سرد سال، می‌توانید زیر شکت زنانه بافت، هودی، یقه‌اسکی و … بپوشید. حال ترکیب بافت، شلوار چرم و نیم‌بوتی پاشنه‌دار یا بدون پاشنه می‌تواند استایلی شیک و کژوال ایجاد کند. توجه داشته باشید که در انتخاب آیتم‌های دیگر و رنگ آن‌ها، اصول ست کردن لباس را رعایت کنید.

چه مدل شکتی انتخاب کنیم؟

پیشنهاد می‌کنیم که اگر قصد تهیه یک مدل شکت را دارید، یک یا دو سایز بزرگ‌تر از سایز خودتان انتخاب کنید. در این صورت می‌توانید از آن به‌عنوان یک لباس اور سایز هم استفاده کنید و آن را به سادگی با انواع لباس‌های مختلف زمستانی و پاییزی ست کنید. اگر از پوشیدن پالتو و کاپشن خسته شده‌اید و دنبال تنوع هستید، شکت‌ها بهترین جایگزین هستند.

داشتن یک یا دو عدد از آن‌ها در کمد لباس هر خانم و آقایی ضروری است و در روزهایی که نمی‌دانید چه بپوشید، آنها شما را از تکرار نجات می‌دهند. زمان خرید مدل شکت چندان نگران طرح و رنگ شکت نباشید، کافی است تا رنگ و طرح موردعلاقه خود را انتخاب کنید و با استفاده از نکات گفته‌شده در این مقاله، به سادگی آن را با سایر لباس‌هایتان در فصول مختلف، ست کنید.

اگر تمایل دارید که شکت را با جین ترکیب کنید چرا از ترکیب شلوار جین و شکت جین استفاده نمی‌کنید؟ به این منظور یک شکت جین را با شلوار جین ترکیب کنید و توجه داشته باشید که رنگ آن‌ها یکسان یا مشابه باشد. سپس استایل خود را با پوشیدن کفش پاشنه بلند ارتقا دهید. همچنین در صورتی که بخواهید استایل راحت‌تری داشته باشید هم می‌توانید کفش پاشنه بلند را با بوت جایگزین کنید.

شکت سبز

شکت سبز با کفش کتانی همیشه باعث شیک شدن استایل می‌شود و این تناژ خنثی را به راحتی می‌توان با سایر لباس‌ها ست کرد. این استایل برای زمستان عالی است. پوشیدن یقه اسکی زیر شکت ظاهرتان را شیک نگه می‌دارد و همچنین می‌توانید در هوای آفتابی شکت را از تنتان در بیاورید.

تضاد عالی

پوشیدن شکت عاجی رنگ با بلوز و شلوار مشکی تضاد بسیار زیبایی را ایجاد کرده و باعث درخشش شکت می‌شود. در صورتی که دوست دارید به استایل خود رنگ اضافه کنید می‌توانید مشکی را با سایر رنگ‌های تیره مانند سرمه‌ای، سبز یا طوسی زغالی جایگزین کنید. این استایل شیک را برای ماه‌های سردتر سال انتخاب کنید.

مدل کراپ

تاپ و تیشرت آستین حلقه‌ای در سال‌های اخیر بسیار محبوب بوده‌اند و بنابراین اضافه کردن شکت کراپ به هیچ استایلی اشتباهی نیست. شلوار جین‌های گشاد و کفش‌های کتانی به این استایل احساس راحتی و غیرررسمی بودن می‌دهند اما در عین حال شکت‌های کراپ ظاهر شیکی را ایجاد می‌کنند.

ایجاد این استایل راحت است اما همچنان ظاهر زیبا و شیکی را ایجاد می‌کند. دفعه‌ی بعد از این استایل برای استایل کژوال بیرونی خود استفاده کنید تا ظاهر راحت و مدرنی داشته باشید.

شکت اورسایز

یک کت اورسایز همیشه احساس راحتی و جذابیت به استایل می‌دهد و شکت اورسایز هم از این قضیه مستثنا نیست. این استایل را در زمانی که کل روز را در بیرون از منزل در هوای سرد سپری می‌کنید بپوشید. همچنین می‌توانید کفش‌های کتانی یا بوت‌های خوت را برای جذابیت بیشتر به استایل اضافه کنید. توصیه می‌شود از رنگ طوسی زغالی استفاده کنید اما علاوه بر این به سادگی می‌توانید با انتخاب شکت رنگی یا چهارخانه به استایل مینیمال خود رنگ اضافه کنید.

ترکیب کلاسیک

هنگامی که در رابطه با استایل خود شک دارید این استایل را انتخاب کنید که هیچ‌گاه دمده نمی‌شود. ترکیب خنثایی که شامل بوت‌های مشکی و شکت شتری بوده و راه ساده‌ای برای مرتب به نظر رسیدن است. این استایل بسیار کاربردی بوده و یک استایل بیزینس کژوال کاربردی برای محل کار محسوب می‌شود.

شکت چرم

افزودن قطعه‌ی چرم به هر استایلی آن را زیباتر می‌سازد بنابراین شکت چرم هم یک روش سریع برای ارتقای استایل محسوب می‌شود. یکی از ایده‌های شکت چرم استفاده از استایل تمام مشکی و شکت چرم مصنوعی است که ظاهر جدی‌ای به استایل می‌دهد.

شکت با دامن کوتاه و بوت لاگ (lug)

یک دامن کوتاه جنس ساتن به همراه بوت ترکیب فوق‌العاده‌ای را ایجاد می‌کنند بنابراین افزودن شکت می‌تواند این استایل را به سطح بالاتری ببرد. این استایل کژوال و زیبا انتخاب مناسبی برای شب است. همچنین می‌توانید یک کیف شیک و جوراب شلواری مشکی را مشکی را هم به استایل خود اضافه کنید.

استایل ورزشی با شکت

شلوارک‌های دوچرخه‌سواری یکی از لباس‌های محبوب هستند که به آسانی ظاهر راحت و ورزشی‌ای می‌سازند. این تیپ کاملا کژوال و راحت بوده و از کفش‌های کتانی تا تیشرت‌های طرح‌دار را می‌توان به آن اضافه کرد اما شکت باعث شیک‌تر شدن آن می‌شود. رنگ پیشنهادی شکت رنگ کرم است، زیرا استایل سبز پررنگ زیر آن را تعدیل می‌کند. این ترکیب به سادگی بازسازی می‌شود و می‌توانید لباس‌های ورزشی خود را برای داشتن یک استایل راحت بپوشید و برای ارتقای استایل شکت را به آن اضافه کنید.

استفاده از کمربند

کمربند منحنی‌های بدن را برجسته کرده و ظاهر زنانه‌ای را به استایل می‌دهد. این استایل شیک زیبایی شگفت‌انگیزی دارد و شکت چهارخونه توازنی از رنگ و تناژ‌های نور را به آن اضافه می‌کند. هنگامی که می‌خواهید به یک رستوران جدید بروید این استایل را امتحان کنید و از تعریف‌هایی که دیگران از شما انجام می‌دهند شگفت‌زده نشوید.

استایل رسمی‌تر

چه کسی از این حقیقت مطلع است که شکت می‌تواند بخشی از یک ظاهر شیک و مرتب باشد؟ طرح چهارخونه اغلب کژوال است اما افزودن یک دامن میدی شیک و یک کفش پاشنه بلند به این شکت آن را به سطح کاملا متفاوتی می‌برد.

ژاکت‌هایی با رنگ گرم و کیف‌هایی با رنگ سبز توصیه می‌شوند. این استایل شیک برای میهمانی در شب عالی است بنابراین دامن یا پیراهن مورد علاقه‌ی خود را با شکت ست کرده و استایل فوق‌العاده‌ای بسازید.

زیر شکت چه لباسی بپوشیم؟

شما می‌توانید هر لباسی را زیر شکت بپوشید اما بهترین انتخاب چیزی است که با توجه به آب و هوا برایتان راحت باشد. در ادامه چند لباس مناسبی که می‌توانید زیر شکت بپوشید را آورده‌ایم.

  • تنک تاپ

  • تیشرت کلاسیک یا تیشرت طرح‌دار

  • لباس آستین بلند یا بافت

  • بلوز ابریشمی

  • پیراهن دکمه‌دار

  • پیراهن کوتاه یا میدی

  • شلوار جین

  • لگ

  • شلوار

  • دامن کوتاه یا میدی

آیا شکت‌ها همچنان مطابق مد روز هستند؟

بله! شکت‌ها همچنان یکی از آیتم‌های مدرنی هستند که باید در کمد لباس خود داشته باشید. شکت بسیار کاربردی بوده و ست کردن آن بسیار راحت است زیرا در رنگ‌ها، طرح‌ها و بلندی‌های مختلف وجود دارد. با تغییر ترند، شکت‌ها همچنان پایدار هستند.

فرقی نمی‌کند که به دنبال چه استایلی هستید همیشه می‌توانید شکت را برای ارتقای استایل به طاهر خود اضافه کنید.


6 پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز چهارشنبه 27 تیر
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
هزینه چاپ یک کتاب
شاعرانه ترین سکانس عاشقانه سینمای ایران/ عاشقانه بی تکرار پارسا پیروزفر و نیکی کریمی/ عاشقانه ای که رودست نداره
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
نگاهی به عزاداری دو نفره نیوشا ضیغمی و دخترش لنا در مراسم شام غریبان امام حسین (ع)+ویدیو/ قبول باشه
ویدیو/ شعر حماسی استاد شهریار، در وصف اسطورهٔ دینی تاریخ اسلام، امام حسین (ع) و روز عاشورا از زبان رئیس جمهور ایران دکتر پزشکیان
(ویدئو) بازی صبحگاهی گربه زیبای محمدرضا گلزار / وقتی گلزار سر به سر گربه اش میذاره
ناگفته‌هایی از زندگی شخصی داماد پزشکیان و اعضای خانواده رئیس جمهور منتخب + فیلم
دارالترجمه رسمی به زبان انگلیسی
خطای دید/ حتی افرادی با ضریب هوشی بالا نمی‌توانند در 10 ثانیه "اسکوتر" را در میان انبوهی از "سگ بولداگ" پیدا کنند