راهکارهایی برای جلوگیری از سرقت خودرو 

  دوشنبه، 31 شهریور 1399   زمان مطالعه 5 دقیقه
راهکارهایی برای جلوگیری از سرقت خودرو 
وجود یک ردیاب در خودرو موجب می‌شود که از طریق گوشی و یا سایر گجت‌ها از محل دقیق خودرو مطلع شوید. خوبی این دستگاه‌ها این است که عمدتاً دزدها قادر به غیرفعال‌کردن آن‌ها نیستند. اما نکته اینجاست که در صورت نصب ردیاب خودرو باید حتماً گوشی و یا هر گجتی دیگر که به GPS دسترسی دارد را کاملاً محافظت کنید و آن را از سرقت در امان بدارید.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز ، راه های زیادی برای سرقت خودرو وجود دارد. برخی از سارقین با شکسن شیشه یا باز کردن درب خودرو، اقدام به سرقت ماشین می کنند. این روش ساده ترین روش سرقت خودرو است. از دیگر روش های سرقت خودرو می توان به از کار انداختن دزدگیر اشاره کرد. دزدگیر برخی اتومبیل ها را می توان به سادگی از کار انداخت. در ادامه راهکارهایی را برای جلوگیری از سرقت خودرو بررسی می کنیم.

روش های جلوگیری از سرقت ماشین

۱- درب های خودرو را قفل کنید

ممکن است در نگاه نخست، این توصیه بسیار ساده و ابتدایی به نظر برسد اما کم نیستد کسانی که به دلیل صحبت با تلفن، درگیر بودن فکر، اعتماد به محل و موارد این قبیل خودرو را قفل نکرده و چند دقیقه ای از آن دور می شوند. یک خودروی قفل نشده (ولو برای چند دقیقه) خوراکی عالی برای سارق حرفه ای است. او دیگر مجبور نیست که از روش های مختلف بهره ببرد تا بلکه بتواند درب خودرو را باز کند، بلکه با یک لقمه ی حاضر و آماده مواجه خواهد بود و کم تر از یک دقیقه برای او کافی ست که خودرو را از چنگ صاحب آن درآورد و به سرقت ببرد. بنابراین هیچ زمان در هیچ مکانی خودرو را قفل نشده نگذارید.

همچنین پس از هر بار قفل کردن خودرو نیز به واسطه ی یک امتحان کوتاه اطمینان حاصل کنید که درب های خودرو قفل شده اند. کلاً اجازه دهید که قفل کردن خودرو و هم چنین مطمئن شدن از قفل بودن آن برای شما به یک عادت تبدیل شود تا از این پس هر زمان که از خودرو پیاده شدید این کار را انجام دهید.

۲- از ابزارهای ضد سرقت مناسب استفاده کنید

سرقت خودرو موضوع مهمی است و به همین دلیل کمپانی های بسیاری سعی بر آن دارند که از طریق تولید و عرضه ی محصولات ضد سرقت خودرو درآمد کسب کنند. بنابراین در سطح بازار ابزارهای مختلفی برای جلوگیری از سرقت خودرو وجود دارند. به عنوان مثال، قفل فرمان ابزاری عالی و البته بسیار ساده برای جلوگیری از دزدیده شدن ماشین است. یا مثلاً می توانید علاوه بر قفل فرمان از قفل پدال نیز استفاده کنید. این ابزارها نه تنها به صورت عملی مانع از آن می شوند که سارق کار خود را به خوبی انجام دهد، بلکه حتی وجود آن ها در همان لحظه ای که سارق نیت سرقت خودرو را دارد موجب می شود که سارق قید سرقت خودرو را بزند.

۳- کلیدهای جایگزین را در مکان های مشخص نگذارید

زیر بدنه خودرو، صندوق عقب و مکان های این قبیل از جمله مکان هایی هستند که اکثر رانندگان کلیدهای یدکی خود را در آن ها قرار می دهند. سارقان حرفه ای بسیار باهوش اند و پس از ماه ها و سال ها دزدی دیگر می دانند که چه مکان هایی می توانند محل کلیدهای یدکی باشند. بنابراین به هیچ عنوان این مکان ها را برای نگهداری از کلیدهای یدکی انتخاب نکنید. همچنین بدانید که صندوق عقب مکان امنی نیست و بنابراین نباید همه چیزتان را در آن بگذارید.

۴- خودرو را در مکانی مناسب پارک کنید

این نکته بدیهی است که هر مکانی نمی تواند برای پارک خودرو مناسب باشد، اما متأسفانه برخی از صاحبان خودرو به این نکته توجه نمی کنند و با این استدلال که قرار است خیلی زود برگردند خودرو را در هر مکانی پارک می کنند. برای سرقت ماشین توسط سارق زمان مهم نیست، او کار را در یک دقیقه نیز انجام می دهد. بنابراین برای جلوگیری از سرقت خودرو یک مکان مناسب برای پارک خودرو انتخاب کنید. هم چنین اگر خودرو را در پارکینگ پارک می کنید، نباید آن را در نزدیکی درب ورودی یا خروجی پارکینگ پارک کنید.

۵- از دزدگیر استفاده کنید

البته که دیگر بلندشدن صدای دزدگیر به امری عادی تبدیل شده و بنابراین کم تر کسی روی آن به عنوان یک راه برای جلوگیری از سرقت ماشین حساب می کند. اما استفاده از بوق دزدگیر هنوز هم می تواند از یک طریق مفید باشد و آن این است که شما را مجبور می کند که برای خاموش کردن دزدگیر به بیرون بروید و بنابراین درصورتی که سارق در حال سرقت خودروی تان باشد بتوانید او را در حین کار گیر بیندازید.

۶- چیزهای ارزش مند را در خودرو جای نگذارید

این که یک آی پد یا یک لپ تاپ را روی صندلی جلو یا عقب بگذارید و خودرو را ترک کنید، موجب می شود که هر کس، حتی اگر سارق حرفه ای نباشد نیز، برای سرقت ماشین و یا سرقت وسایل موجود در آن وسوسه شود. بنابراین تا جای امکان سعی کنید به هنگام ترک خودرو وسایل ارزش مند و گران قیمت را نیز با خود ببرید.

۷- یک دستگاه جی پی اس (GPS) تهیه کنید

وجود یک ردیاب در خودرو موجب می شود که از طریق گوشی و یا سایر گجت ها از محل دقیق خودرو مطلع شوید. خوبی این دستگاه ها این است که عمدتاً دزدها قادر به غیرفعال کردن آن ها نیستند. اما نکته اینجاست که در صورت نصب ردیاب خودرو باید حتماً گوشی و یا هر گجتی دیگر که به GPS دسترسی دارد را کاملاً محافظت کنید و آن را از سرقت در امان بدارید.

چند نکته جهت جلوگیری از سرقت ماشین

  • همواره پیش از ترک خودرو از بالا بودن شیشه ها اطمینان حاصل کنید.
  • اگر قصد فروش خودرو را داشتید، هیچ زمان و تحت هیچ شرایطی خودرو را برای امتحان کردن به مشتری نسپارید.
  • هر مأمور پلیسی که قصد متوقف کردن خودروی شما را داشت، حتماً از او بخواهید که به شما ثابت کند مأمور پلیس است.
  • بهتر است خودرو را در مکان هایی که پارک می کنید از مغازه دارها بخواهید که مراقب آن باشند.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (492 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (104 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (63 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (25 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (16 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (16 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (15 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (14 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (11 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (7 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (7 نظر) علی دایی: هرکسی گفته ویلای معروف اوشان برای من است بیجا کرده (6 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
دردسر بسته معیشتی دکتر پزشکیان، رئیس جمهور منتخب برای مردم
هیئت معروف بازیگران و هنرمندان سرشناس ایرانی در تهران/ پاتوق رضا گلزار، بهرام رادان و علیرضا واحدی نیکبخت لو رفت+عکس
تغییر چهره باورنکردنی فهیمه سریال پایتخت/ نسرین نصرتی از فهیمه تا حکیمه در انتهای شب
بازیگران و هنرمندان مشهوری که در عروسی شاهانه آمبانی حضور داشتند/ از شاهرخ خان و همسرش تا خواهران کارداشیان با لباس های چشم نواز
قاب زیبایی از فریبا کوثری، عمره سریال "مختارنامه"، در کنار برادر و مادر خوش خنده و پرانرژی اش/ گلدوزی های مانتو مجلسی اش چقدر زیبا و خاصه!
(ویدئو) فوت کوزه گری برای خوشمزه ترین نذری ماه محرم!/فرمول «قیمه نذری» با ادویه های مخصوص آشپز هیئت امام حسین
یادی کنیم از آخرین عکس منتشر شده از بازیگران جوان فوت شده در کنار فرزندان ناز و بانمکشان/ واقعا جگر آدم آتش میگیره واسه بچه‌های دل سوختشون
(تصاویر) بالکن سایه‌بان‌دار و پر از گلدان های ریز و درشت پاشا رستمی، حامد سریال "لحظه گرگ و میش"/ آخه چقدر باسلیقه! اینجا چایی واقعا میچسبه👌
ویدئو فوق احساسی از سینه زنی شهاب حسینی در هیئت عزاداری امام حسین(ع) در شب عاشورا
(عکس) نگاهی به حیاط سرسبز مریم امیر جلالی/ گوشه دنج خانم بازیگر برای کتاب خوانی/ به به چه آرامشی داره/ هارمونی زیبای رنگ های سبز و صورتی
زن نیمه عریان تهران را بهم ریخت!/ زن جوان در چهارراه جهان کودک تهران با واکنش پلیس بازداشت شد
(تصاویر) 5 تا از پرندگانی که شگفت انگیزترین چشمان جهان را دارند/ احتمالا مژه مصنوعی رو از دومی الهام گرفتن، فقط ببین چه مژه‌هایی داره👌
(ویدیو) شام غریبان نیوشا ضیغمی و دختر موبلندش در شب عاشورا کنار خیمه ها/ ماشالله دخترش چه خانومی شده!
عروسی مولتی میلیاردی هندی با 14 هزار نفر مهمان و زیبایی خیره کننده لباس عروس + تصاویر
(عکس) عزاداری الناز شاکردوست در عاشورا/ پست عاشورایی الناز شاکردوست
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان