ساعدنیوز
ساعدنیوز

راهکارهایی برای مقابله و غلبه کردن بر شکست

  پنجشنبه، 11 شهریور 1400   زمان مطالعه 17 دقیقه
راهکارهایی برای مقابله و غلبه کردن بر شکست
شکست باید فرصتی باشد تا از اشتباهاتمان درس بگیریم و تجربه کسب کنیم نه اینکه در ماتم شکست تمام آینده مان را تباه کنیم. ما در این مطلب درباره غلبه کردن بر شکست بحث میکنیم . با ما همراه باشید.

دستیابی به خواسته های بیشتر و همچنین احساس شکست دو حس مشترک بین همه انسان ها است. کار های ما همیشه طبق نقشه پیش نخواهند رفت و همین مسأله باعث می شود که بیشتر احساس شکست و همچنین زمین خوردن داشته باشیم.این احساسات که هر انسانی بالاخره در قسمتی از زندگی خود آن را تجربه می کند، اما خبر خوب این است که روش های مبتنی بر علم برای کمک به پس گرفتن نیروی زندگی وجود دارند. بدون ضرر کردن نمی توان به طور مداوم برنده بود و نحوه واکنش ما در برابر شکست همان چیزی است که ما را تعریف می کند.

ممکن است بهانه های زیادی از جمله عادت های بد یا حتی سر و کله زدن با رئیستان در محل کار از جمله عواملی باشند که باعث می شوند شما احساس بی انگیزگی و شکست داشته باشید و حتی احتمال دارد باعث شوند که تصور کنید یک کار بسیار سخت را بدون دستمزد انجام می دهید و نسبت به ادامه کار خود بی انگیزه شوید.

راههایی برای شکست دادن شکست در زندگی

زمانی که ما نمیتوانیم در برابر مشکلات دوام بیاوریم و آن ها بر ما غلبه میکنند،به معنای این است که شکست خورده ایم.شکست خوردن میتواند بر اساس عوامل زیادی باشد که البته اگر نا امید نشویم و در برابر این عوامل سخت بایستیم شکستی در کار نخواهد بود.چه بهتر که بتوانیم بر شکست غلبه کنیم و شکست را شکست دهیم.راه های زیادی برای غلبه بر شکست و رسیدن به اهداف مان وجود دارد.

شکست «درد» دارد. دست کم تجربه ی آزاردهنده ای است؛ چیزی که بسیاری از ما تمام تلاش مان را می کنیم تا با آن روبه رو نشویم. گاهی تأثیرات یک شکست می تواند تا مدت های طولانی باقی بماند و در ذهن ما، رد پایش را به جا بگذارد و یک مانع ذهنی ایجاد کند که باعث شود در سال های بعدی زندگی، به سختی بتوانیم بر آن غلبه کنیم. اما باید راه هایی را نیز برای غلبه بر شکست یاد بگیریم. پس با ما همراه باشید.

درک اهمیت شکست

برای رسیدن به اهداف مان هنگام شکست به فکر فرو می رویم و به دنبال بررسی و کشف راه حل های جدید هستیم . برای رسیدن به اهداف بخشی ضروری از مسیر رسیدن به اهداف مان است. درباره اهمیت شکست در زندگی هر چقدر دلیل و برهان بیاوریم ، در مواجهه با آن، آن قدر درگیر ناراحتی هایش هستیم که به سختی می توانیم منفعتی در آن ببینیم. وقتی تمام آن چیزی که از شکست می بینیم و درک می کنیم، درد و شکنجه است، غلبه بر شکست برای رسیدن به اهداف و آرزوها دشوار می شود.در اینجا راهکارهایی به شما توصیه می کنیم که می توانید با کمک آنها بر شکست غلبه کنید و به اهداف تان برسید.

تلاش و پشتکار برای رسیدن به موفقیت

همه ما انسان ها دوست داریم تاهرچیزی را که می خواهیم بدون معطلی به دست بیاوریم و عدم تحمل ما برای هر چیزی در این دنیای سریع امروزه بیشتر می شودو شکست آزارمان می دهد. برای رسیدن به هدف قابل توجه و چشمگیر به کار و تلاش و پشتکار نیاز داریم اما متاسفانه ما به گرفتن نتایج فوری عادت کرده ایم و درک نمی کنیم که به مقصد رسیدن زمان بَر است . زمان و مسیری که برای رسیدن به هدف طی می کنیم سبب ساختن شخصیتمان و به دست آوردن شناخت های جدید خواهد شد.

دوری از آدم های منفی گرا

برای دور ماندن از درد و ناراحتی بی وقفه ذهن انسان ، کار می کند و خستگی ناپذیر است و برای جلوگیری از هر نوع دردی هر کاری می کند. بخشی از رنج و عذاب شکست، به کنایه ها ی افراد منفی باف دیگری مربوط است که در کنارتان هستند و با تمام توان شان از دید خودشان از شما انتقاد می کنند. برای اینکه بتوانید به شکستتان مانند یک تجربه ارزشمند نگاه کنید به حرف ها و غُر زدن هایشان گوش ندهید و از تماس با این افراد خودداری کنید. افراد نیز وجود دارند که از شکست ها و عدم موفقیت شما خوشحال می شوند، اما دوستان واقعی از پیروزی هایتان خوشحال و برای رسیدن به هدف با تشویق هایشان به شما انگیزه می دهند پس بهتر است روشهای مثبت اندیشی بیشتر به کار برید.

یافتن الگویی برای موفقیت

شکست زمان خوبی برای جست وجوی نشانه هاست، زیرا موفقیت سرنخ هایی دارد که می توانید دنبالشان بگردید تا پیدایشان کنید. در هر زمینه ای که تلاش می کنید و هدفی دارید، دنبال افراد موفق بگردید و موفقیتشان را الگوی خود قرار دهید و جستجو کنید افراد موفق چه کرده اند و برای رسیدن به مقصدشان چقدر زمان نیاز داشتند و چند بار شکست خورده اند. بیشتر افراد موفق، هم بارها شکست را تجربه کرده اند اما هرگز از تلاش نکشیدند و آنها روحیه سرسختی در تسلیم ناپذیری و پشتکار دارند.

نگاه کردن به شکست مانند یک فرصت

برخی مواقع دلیل ترس افراد ، شکست نیست؛ بلکه ترس از شکست آنها را از اقدام باز می دارد. غلبه بر شکست، فرصتی برای کنار زدن ترس هایتان است.

کسب تجربه از شکست

برای کسب تجربه باید از شکست های قبلیمان درس بگیریم و با این تجربه و دانش مهارتی را کسب کنیم که سبب حرکت رو به جلوما گردد. راه های مختلفی برای درس گرفتن از شکست هایمان وجود دارد که لازمه آن نگرش بی طرفانه و واقع بینانه مانند کسی که از بیرون به ماجرا نگاه می کند به شکست و عدم پیروزی مان است. علت شکست خوردن خود را بیابید و فکر کنید چه اقدام متفاوت دیگری می توانستید انجام دهید و شما به دلیل برنامه تان و غفلت از برخی مسائل شکست خورده اید . نگاه واقع بینانه سبب درس گرفتن از اتفاقات می شود و برای ارتقای خودتان و تلاش دوباره از این عبرت و آگاهی استفاده کنید. برای غلبه بر شکست و رسیدن به هدفتان دست از کار و تلاش برندارید.

برای رسیدن به موفقیت اهدافتان را از نو بنویسید

برای رسیدن به موفقیت زمانی را به نوشتن اهدافتان اختصاص دهید تا به درستی بفهمید که چه چیزی می خواهید و به کارهایی بیندیشید که می توانید برای نزدیکتر شدن به اهدافتان انجام دهید.

5 راهکار برای غلبه بر شکست

راه های زیادی برای غلبه بر شکست و رسیدن به اهداف مان وجود دارد.شکست «درد» دارد. دست کم تجربه ی آزاردهنده ای است؛ چیزی که بسیاری از ما تمام تلاش مان را می کنیم تا با آن روبه رو نشویم. گاهی تأثیرات یک شکست می تواند تا مدت های طولانی باقی بماند و در ذهن ما، رد پایش را به جا بگذارد و یک مانع ذهنی ایجاد کند که باعث شود در سال های بعدی زندگی، به سختی بتوانیم بر آن غلبه کنیم. اما باید راه هایی را نیز برای غلبه بر شکست یاد بگیریم. پس با ما همراه باشید.

غلبه بر شکست

۱. باور کنید که هیچ چیز ارزشمندی، آسان به دست نمی آید

ما آدم ها در دنیای امروز دوست داریم فورا به نتیجه برسیم و راضی شویم؛ چیزهایی را می خواهیم و فورا هم می خواهیم! وقتی می توانیم هر چیزی را که می طلبیم بدون معطلی به دست بیاوریم، چرا باید صبر کنیم؟ از فست فودها گرفته تا دسترسی به اینترنت پرسرعت، باعث شده ناشکیبایی و عدم تحمل ما برای هر چیزی روز به روز بیشتر شود، بنابراین عجیب نیست که شکست تا این اندازه آزارمان دهد.ما آن قدر به گرفتن نتایج فوری عادت کرده ایم که درک نمی کنیم برای رسیدن به هدفی قابل توجه و چشمگیر، تا چه حد کار و تلاش و پشتکار لازم است. به مقصد رسیدن زمان بَر است، اما طی این زمان و همان طور که مسیر رسیدن به هدف را طی می کنیم، شخصیت مان ساخته می شود و به شناخت های جدید دست می یابیم، حتی شاید معنای عمیق تری در زندگی مان کشف کنیم.

۲. از آدم های منفی باف دوری کنید، زیرا آنها با تمام توان شان آماده ی سرزنش شما هستند

ذهن انسان برای دور ماندن از درد و ناراحتی، بی وقفه کار می کند و خستگی ناپذیر است و در واقع هر کاری می کند تا از هر نوع دردی در هر اندازه ای که هست جلوگیری کند. بخشی از رنج و عذاب شکست، مربوط به افراد دیگری است که به شما می گویند: «من به تو می گویم که چنین است» یا «تو باید به حرف من گوش می دادی» و «وقتی در اوج موفقیت بودی، بهترین کار این بود که کنار بکشی».

منفی باف ها همیشه با تمام توان شان در اطراف تان هستند تا از دید خودشان از شما انتقاد کنند. اما شما به آنها گوش ندهید. حرف ها و غُر زدن هایشان را نشنیده بگیرید تا بتوانید به شکست تان به چشم یک تجربه ی ارزشمند نگاه کنید. سرتان گرم خودتان باشد و از تماس با این افراد دوری کنید. فقط این را بدانید که همیشه کسانی هستند که از شکست ها و عدم موفقیت شما خوشحال شوند، اما دوستان واقعی هم دارید که پیروزی هایتان را جشن می گیرند و با تشویق هایشان به شما انگیزه می دهند تا به هدف هایتان برسید. بهتر است روی تکنیک های مثبت اندیشی بیشتر کار کنید.

۳. موفقیت نشانه هایی دارد؛ در هر فراز و نشیبی دنبال این نشانه ها بگردید

هرچند شکست می تواند دشوار باشد، اما زمان خوبی برای جست وجوی نشانه هاست، زیرا موفقیت سرنخ هایی دارد. دنبال شان بگردید تا پیدایشان کنید. در هر زمینه ای که تلاش می کنید و هر هدفی که دارید، دنبال کسانی بگردید که موفقیت هایشان، الگوی شماست. سپس جست وجو کنید تا کلیدها را پیدا کنید. این افراد موفق چه کرده اند؟ چقدر طول کشیده است تا به مقصدشان برسند؟ چند بار شکست خورده اند؟

مردم معمولا باور نمی کنند که بیشتر افراد موفق، بارها و بارها شکست خورده اند، اما قابل توجه ترین وجه تمایزشان این است که هرگز دست از تلاش برنداشته اند. این، بزرگ ترین تفاوت افراد موفق با افراد ناموفق است. موفق ترین ها، روحیه ی سرسختی در تسلیم ناپذیری و پشتکار دارند.

۴. به شکست مانند یک فرصت نگاه کنید تا بر ترس هایتان غلبه کنید

گاهی وقت ها، شکست به خودی خود دلیل ترس افراد نیست؛ بلکه این ترس از شکست است که آنها را از اقدام باز می دارد. غلبه بر شکست، فرصتی است تا ترس هایتان را کنار بزنید؛ فرصتی برای چیره شدن بر میل درونی که می گوید: فرار کن و در گوشه ای با خودت تنها باش.

الگوی درد – لذت (pain-pleasure paradigm)، کاملا واقعیت دارد. ما همیشه برای اجتناب از ناراحتی و درد، بیشتر تلاش می کنیم تا برای به دست آوردن خوشی و لذت. اما اگر بتوانیم این درک و تمایل را تعدیل کنیم و برای رسیدن به اهداف خود بر ترس هایمان غلبه کنیم، یک دگرگونی و تحول روی خواهد داد؛ یک احساس شگفت انگیز و باورنکردنی که نتیجه ی این تغییر بوده و تجربه ای است پرارزش که مسیر رسیدن به اهداف را برای تمام عمر، هموار می کند.

۵. از شکست به عنوان تجربه ای آموزنده استفاده کنید

شکست باید فرصتی باشد تا از اشتباهات مان درس بگیریم و تجربه کسب کنیم. اگر بتوانیم از این دانش و تجربه بهره ببریم، مهارت کسب کنیم و رو به جلو حرکت کنیم، اتفاقات شگرفی روی خواهند داد. ما از راه های مختلفی می توانیم از شکست هایمان درس بگیریم، اما لازمه اش این است که به شکست و عدم پیروزی مان بی طرفانه و واقع بینانه بنگریم؛ درست مانند کسی که از بیرون به ماجرا نگاه می کند.

از خودتان بپرسید چرا شکست خوردید؟ کجای کارتان اشتباه بود؟ چه اقدام متفاوت دیگری می توانستید انجام دهید؟ آیا ایراد از برنامه تان بوده است؟ آیا به این دلیل شکست خورده اید که از مورد مهمی غفلت کرده اید؟ آیا عادت بدی دارید که ممکن است باعث شکست تان شده باشد؟ نگاه تان کاملا واقع بینانه باشد تا از اتفاقی که افتاده است درس بگیرید و از این عبرت و آگاهی برای ارتقای خودتان و تلاش دوباره استفاده کنید. مطمئن باشید تا زمانی که دست از کار و تلاش برندارید، می توانید بر شکست غلبه کنید و به آرمان تان برسید.

۹ راه برای خارج شدن از احساس شکست در زندگی

خبر خوب این است که راه حل های خوبی برای افسردگی وجود دارد که یک فرد می تواند به جنگ با افسردگی برود و این احساسات وحشتناک را کنار بگذارد. برخی از آن ها می توانند حال انسان را سریعا خوب کنند، در حالی که برخی دیگر ظرف نهایت چند هفته به شما کمک خواهند کرد.در ادامه، این ۹ روش را مطالعه کنید تا بتوانید به بهترین شکل ممکن انرژی خود را بازیابی کنید.

مواردی را که به خاطر آن ها شکرگزار هستید، بنویسید

روزی یکبار، سه دقیقه وقت بگذارید تا دو مورد از چیز هایی که به خاطر آن ها شکرگزار هستید، در دفتری بنویسید. این کار ممکن است کاری کودکانه به نظر برسد، اما از نظر علمی مفید بودن سرمایه گذاری در یک دفتر شکرگزاری اثبات شده است. یادداشت برداری از موارد خوب زندگی باعث می شود که بیشتر قدر آن ها را بدانیم و این نوع تفکر مثبت به مغز شما نیز کمک می کند تا الگو ها را برای خودتان تغییر دهید.

بر اساس مطالعه ای که در برکلی انجام شده است، دانش آموزانی که نامه تشکر به هم سن های خود نوشته اند، از لحاظ روانی در هفته های بعد از نوشتن نامه، به شرایط خیلی خوبی رسیده اند. این مسأله نشان می دهد که شکرگزار بودن و نوشتن آن نه تنها برای افراد سالم، بلکه برای کسانی که نگرانی های زیادی هم دارند، بسیار مفید است.

استراحت منظم داشته باشید

زمانی که خیلی سخت کار می کنید، گاهی اوقات می تواند احساس خوبی داشته باشد، زیرا محدودیت های خود را افزایش داده اید. با این وجود، باید در نظر داشته باشید که نمی توانید بدون وقفه کار کنید. انرژی شما محدود است و مطالعاتی نیز در اثبات این امر انجام شده است.طبق تحقیقات متعدد، استراحت کردن می تواند برای شما و کارتان بسیار مفید باشد. نشان داده شده است که استراحت های کوچک، وقفه زمانی برای صرف ناهار و وققه های طولانی تر بر بهره وری تأثیر مثبتی دارند. با استراحت منظم، می توانید عملکرد خود را بالا ببرید.

برای خودتان یک استاد پیدا کنید

هر مسأله ای را که پشت سر می گذارید، قبل از شما توسط شخصی تجربه شده است. بنابراین، از آن فرد یاد بگیرید. داشتن یک مربی استرس را کاهش می دهد و به شما کمک می کند تا هم به طور عملی نحوه کنترل شرایط را درک کنید و هم از نظر احساسی همه چیز را در نظر بگیرید. این مسأله همچنین می تواند این احساس را در شما ایجاد کند که تنها نیستید.

به ذهن خود آرامش تزریق کنید

این روز ها مدیتیشن و یوگا و تمرین های افزایش تمرکز از هر راهی مانند برنامه های تلفن همراه و کتاب در دسترس همه قرار دارد.این تمرین ها می توانند به شما کمک کنند تا بتوانید ذهن خود را در لحظه متمرکز کنید و به بهترین شکل ممکن انرژی خود را کنترل کنید. مطالعات بی شماری ثابت کرده است که تنفس به ایجاد انعطاف پذیری کمک می کند و فقط با تنفس آرام و عمیق، بدن ما می داند چه زمانی باید وارد حالت آرامش شود. ما در دوره ای زندگی می کنیم که احساس سرخوردگی می کنیم. ما بیش از حد، کار داریم و گاهی اوقات، در موقعیتی هستیم که سریعا به ما امکان حل مشکل موجود را نمی دهد.

بیشتر با خودتان صحبت کنید

افکار و باور های ما گاهی اوقات دلسردکننده هستند. بسیاری از افراد تمایل دارند که به اتفاقات با دید منفی نگاه کنند، این یعنی ما بیش از احساسات مثبت و خنثی مستعد مشاهده افکار و احساسات منفی هستیم. این همان جایی است که صحبت کردن با خود می شود.استفاده از گفت وگو با خود برای تجزیه و تحلیل اینکه آیا درکتان به شما کمک می کند یا خیر و اینکه آیا نمایشی دقیق از واقعیت است، می تواند به شما در درک این نکته کمک کند که ممکن است همه چیز آنقدر که تصور می کنید بد نباشد.مهربان بودن با خود یک عادت خوب است. برخی از ما گاهی اوقات اصل دلسوزی برای خود را فراموش می کنیم، اما باید به این مسأله بیشتر روی آوریم.

خودتان را آموزش دهید

برای هر یک از موانع زندگی که در حال حاضر با آن روبه رو هستید، پاسخی وجود دارد که شخص دیگری قبلا به آن فکر کرده است. موتور های جستجو از جمله گوگل می تواند به شما کمک کند تا روش های اثبات شده ای برای مقابله با آنچه شما را آزار می دهد، پیدا کنید. به خودتان آموزش دهید و یاد بگیرید چه چیزی می تواند برای شما مفید باشد و همیشه به ذهن خود بسپارید که دانش در واقع قدرت انسان است.

درباره آنچه اتفاق می افتد، وسواس نداشته باشید

یکی از روش های اثبات شده برای کمک به تیم های ورزشی در ادامه مسیر خود، فکر نکردن به آینده و گیر نکردن بازیکنان تیم در گذشته است. وسواس در مورد آنچه پیش از این اتفاق افتاده، بی فایده است و در بدترین حالت فقط می تواند به سلامت روحی و روانی شما آسیب برساند.ما باید شرایط را آن گونه که هست بپذیریم. یعنی شما باید آنچه را که اتفاق افتاده است، بپذیرید و در عوض به این فکر کنید که برای حرکت به جلو چه کاری باید انجام دهید.

برای زندگی خود چشم اندازی ایجاد کنید

روش دیگر برای مقابله با مشکلات روزمره این است که مانند یک سازمان فکر کنید و چشم انداز زندگی خود را ایجاد کنید. وقتی اهداف و مقصود خود را می فهمید، خودتان را برای برخی از مشکلات موجود اذیت نمی کنید.درک چشم انداز و اجرای آن در زندگی روزمره برای حفظ تعادل ضروری است.

ورزش کنید و غذای خوب بخورید

لازم نیست برای سلامتی خود، در دوی ماراتن شرکت کنید. پیاده روی یا انجام هر فعالیت بدنی دیگری که از آن لذت می برید، می تواند به پیش بردن اوضاع و از نظر جسمی و احساسی به شما کمک کند. ورزش کردن می تواند به شما کمک کند تا بر افسردگی غلبه کنید و سلامت روان خود را بهبود ببخشید. همچنین به شما امکان می دهد در بعضی موارد احساس خود را کنترل کنید و این یک ابزار قدرتمند برای کسی است که احساس شکست می کند.تغذیه سالم و هیدراته نگه داشتن بدن نیز کمک زیادی به سلامت جسمانی و روانی می کند. بیش از ۷ ساعت خوابیدن در هر شب برای بهبود سلامت جسمی و روحی شما بسیار مفید است.

در انتها باید به این نکته اشاره کرد که گاهی احساس شکست در زندگی عادی است. همه ما در طول زندگی خود مبارزات و چالش های منحصر به فرد خود را داریم. نکته مهم این است که شما یاد بگیرید چگونه در زندگی خود با این موانع روبه رو شوید. هر زمان که احساس شکست در زندگی می کنید، می توانید با این ۹ روش برای به دست آوردن قدرت و کنترل دوباره زندگی خود، مسیر را از نو طی کنید.

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
چهره دلنشین و معصومانه رهبر معظم انقلاب در کلاس ششم ابتدایی+عکس/ رهبری اینجا 12 ساله بودند و معمم (272 نظر) قامت رعنای رهبر انقلاب در لباس خادمی شاه خراسان+عکس /حقا که تو از سلاله ی فاطمه ای... با خنده خود به درد ما خاتمه ای (113 نظر) بنر جالب شهرداری اصفهان برای حمایت از سگ ها در سطح شهر/ بهتر از این نمیشد مردمو قانع کرد! (61 نظر) پذیرایی منحصربفرد رهبر معظم انقلاب از مهمانان؛ چای، شیرینی نارگیلی و یک پارچ آب به جای آب معدنی! (40 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز یک نانوای ارومیه‌ای برای کمک به همشهری ها/ باریکلا به این شعور و درک بالا+عکس (15 نظر) عرص ارادت احساسی روحانی، هاشمی و احمدی نژاد به رهبر معظم انقلاب در عیادت از ایشان در بیمارستان+عکس/ صف کشیدن روسای جمهور برای احوالپرسی با حضرت آقا (15 نظر) خلاقیت خنده دار مادر ایرانی برای عرض تسلیت به همسایه حماسه آفرید/هنر نزد ایرانیان است و بس! (11 نظر) نگاهی به میز عزای لوکس و تجملاتی زنداداشِ پزشکِ رابعه اسکویی با رونمایی از عکس‌های آتلیه‌ای مرحومه+ویدیو/ روحش شاد چقد جوون بود (10 نظر) تعریف و تمجید و شوخی خنده دار رهبر معظم انقلاب با اشعار یک شاعر درباره عشق و عاشقی دو درخت کاج+ویدیو/ بچه دار هم شدن (10 نظر) نگاهی به کیک تولد 1 سالگی و 4طبقه آروکو پسر سپهر حیدری و آرام خانوم/ کیک نیست کاخه برا خودش+ عکس (9 نظر) هنرنمایی های شگفت انگیز نقاش خوش ذوق خیابانی در زیبا سازی شهر/ دستت طلا هنرمند+ عکس (9 نظر) تبریک برادر عروس رهبر معظم انقلاب بابت تولد سومین فرزندِ پسرِ رهبری+عکس/ ماشالا خدا حفظش کنه (8 نظر) (فیلم) خاطره جالب روحانی معروف از آوازخوانی در حضور رهبر معظم انقلاب و آیت الله جوادی آملی / آقا فرمودند آوازشو بیشتر کن ... (7 نظر) رونمایی از نوزاد خوشگل و بامزه سحر ولدبیگی +عکس / عاشقانه های سحر و نیما فلاح ارزش صد بار دیدن رو داره👌 (7 نظر) صحبت های خنده دار آقای قرائتی در مورد زلیخا: من نمی تونم روی زلیخا را زمین بیاندازم 😅+ویدئو (7 نظر)
دیگران می‌خوانند   
خلاقیت جذاب و تحسین برانگیز شهرداری شیراز در نصب المان زیبا و فاخر/ اصیل و ایرانی پسند+عکس گوشه‌ای از خانه شیک و امروزی پیمان معادی با دکوراسیون لوکس و منحصر به فرد/ ساده ولی زیبا و خاص+عکس دلتنگی شدید فرزاد حسنی برای مادرش و گلباران کردن خانه ابدی مادر ساداتش+عکس/ روحش شاد چیدمان میز کنسول شیک و خاص خانه مدرن علیرضا بیرانوند با لوازم دکوری آنتیک/ خونه اس یا عتیقه فروشی؟ فال انبیاء روزانه چهارشنبه 19 اردیبهشت ماه 1403 ابتکار هوشمندانه و زیبای یک شخص در ایجاد کندوی عسل مدرن پشت پنجره خانه اش+ویدیو/ مغز تو رو واقعا باید طلا گرفت (ویدئو) غوغای صدای بهشتی پسر چوپان در صحرا با خوانندگی آهنگِ خدایا بی پناهم ،زتو جز تو نخواهم/حنجرشو فرشته ها بوسیدن... سکانس فراموش نشدنی از سریال باغ مظفر/حیف نون میگه به من رحم نمی کنین به عیالم رحم کنین!😂 تجدید دیدار وزیر ورزش با سرمربی سابق تیم ملی در خانه اش/ مدال ها و افتخارات محمد مایلی کهن در دیوار ساده خانه اش +عکس تنها قاب خانوادگی کامبیز دیرباز در کنار همسر و دخترش+عکس/ کنار هم خوشبخت بشین نگاهی به خلاقیت زیبا و جذاب شهرداری ایرانی برای طراحی نیمکت پارک/ چقدر خاص و دلپسند+عکس تبرک جستن رهبر معظم انقلاب از تربت حرم امام حسین (ع) +ویدئو/یا رب این گل از شش جهتش دار نگاه... نوه خوشگل و دوست داشتنی ایرج طهماسب با موهای فرفری در پارک/ چقدر ناز و گوگولیه+عکس (ویدئو) سکانسی خنده دار و فراموش نشدنی از دعوای برره ای/ فقط آخرش که کیانوش میپره!! عکس باورنکردنی و زیبا از خواهر و شوهرخواهر خوشتیپ و باکلاس هانده ارچل/ چه خانواده صمیمی و باحالی داره! عکس های 55 سالگی بانو یومیول، پیشگوی دربار» سریال جومونگ نگاهی به تیپ و استایل هندی و رنگارنگ عمو پورنگ بخاطر عشق اهل هندیش؛ از ساده تا آتلیه ای+عکس/ یعنی باید بادا بادا مبارک بادا رو بخونیم یا زوده؟ آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی) فال ابجد روزانه چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403 تولد حیرت انگیز یک نوزاد عجیب الخلقه ایرانی با یک بدن اما دو سر و گردن در قم+عکس خواهر دکتر و تحصیلکرده پوریا پور سرخ با شباهت ظاهری زیاد به برادر هنرمندش !! شباهت بی حد و اندازه مادر جوان ملیکا زارعی به دخترش مریلا زارعی و خاله شادونه پرانرژی/ چقدر کم سن و سال به نظر میرسه+عکس فال قهوه با نشان روز چهارشنبه 19 اردیبهشت ماه 1403 فال حافظ با تفسیر امروز چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403+فیلم فال روزانه امروز چهارشنبه 19 اردیبهشت ماه 1403 فال شمع روزانه امروز چهارشنبه 19 اردیبهشت ماه 1403 (فیلم) بالکن زیبا و پر از گل سوگل طهماسبی با ویویی ابدی رو به کوه / چقدر خوش سلیقه‌اس ... بهترین پنجره های مدرن برای داشتن ویلایی لوکس عکس قدیمی دیده نشده از جواد نکونام و لیلا اوتادی با یک ژست عجیب و غریب! / واقعا مغز طراح این ژست رو باید تو موزه نگه داشت! ظاهر متفاوت فریبا متخصص، احترام السادات سریال گیلدخت در 23 سالگی/ مگه داریم این همه تغییر؟+عکس افشاگری جنجالی در خصوص علی دایی: خودش به خودش آمپول می‌زد پَرپَر کردن گل و درد و دل محمد علیزاده با پدرش بر سر مزار او+عکس/ روحشون شاد پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی رونمایی از شیوه جدید یک ایرانی در گدایی از ماشین ها در کرج بدون زحمت فقط با یک قلاب و سطل ماست+ویدیو/ قابل توضیح نیست خودتون ببینید دستور پخت فوق حرفه ای و استادانه کته به سبک مهران مدیری+ویدیو/ این آموزش ارزش صد بار دیدن رو داره😂 آخرین جلسه دادگاه تتلو برگزار شد + تصاویر / روزشماری برای اعلام حکم خواننده پرحاشیه ... (عکس) همه خانم های خانواده امیر مقاره در بک استیج کنسرتش / آقای خواننده حسابی خانواده دوسته! باریکلا پسر ... خلاقیت بی نظیر یک معمار در طراحی خانه ای با الهام از نیمرو/ مغز تو رو باید تو موزه نگه داشت+عکس عکس معنادار پیمان معادی در پشت صحنه افعی تهران بعد از هجمه‌های شدید به این سریال / بابا همش فیلمه! پیر محله‌های تهران/ ماجرای جالب یک زن فرمانروا در تهران+ فیلم
تیتر امروز   
تجدید دیدار وزیر ورزش با سرمربی سابق تیم ملی در خانه اش/ مدال ها و افتخارات محمد مایلی کهن در دیوار ساده خانه اش +عکس
فال قهوه با نشان روز چهارشنبه 19 اردیبهشت ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403+فیلم
فال روزانه امروز چهارشنبه 19 اردیبهشت ماه 1403
فال ابجد روزانه چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403
فال شمع روزانه امروز چهارشنبه 19 اردیبهشت ماه 1403
فال انبیاء روزانه چهارشنبه 19 اردیبهشت ماه 1403
تولد حیرت انگیز یک نوزاد عجیب الخلقه ایرانی با یک بدن اما دو سر و گردن در قم+عکس
افشاگری جنجالی در خصوص علی دایی: خودش به خودش آمپول می‌زد
آخرین جلسه دادگاه تتلو برگزار شد + تصاویر / روزشماری برای اعلام حکم خواننده پرحاشیه ...
طلاق بی سر و صدای آرام جوینده و سپهر حیدری در پی انتشار ویدئوهای مستهجن و غیراخلاقی
فال قهوه با نشان روز سه شنبه 18 اردیبهشت ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز سه شنبه 18 اردیبهشت 1403+فیلم
قتل فجیع کودک 11ساله به دست نامادری حسود
تمام کشورهای خارجی که رهبر معظم انقلاب به آن سفر کردند+عکس