راهنمای انتخاب گردنبند + نکات مهم

  سه شنبه، 15 تیر 1400   زمان مطالعه 5 دقیقه
راهنمای انتخاب گردنبند + نکات مهم
انتخاب گردنبندی که هم به فرم صورت شما بیاید، و هم متناسب با قد و فرم بدن شما باشد. ممکن است کمی دلهره آور باشد، مخصوصا اگر مبتدی باشید و خیلی در این کار تبحر نداشته باشید.

یک گردنبند می تواند یک مکمل بسیار عالی برای تقریبا هر لباسی باشد و زیبایی لباس و ظاهر را دو چندان کند. با این حال، طول گردنبند می تواند به شدت بر ظاهر کلی شما تاثیر به سزایی گذارد. هنگام انتخاب گردنبند، باید به شکل گردن، اندازه گردن، شکل اندام و شکل صورت خود بسیار توجه کنید. ست کردن طول گردنبند با لباس های خاص و استفاده از انواع گردن بند های مختلف می تواند در شکل کلی و ظاهر شما بسیار تاثیر گذار باشد. انتخاب گردنبند مناسب با توجه به شکل گردن یکی از نکاتی است که باید همیشه مد نظر داشته باشید و در این مطلب قصد داریم مطالبی را به شما ارائه کنیم تا گردنبندی مناسب خود بتوانید انتخاب کنید.

عاقلانه ترین کاری که قبل از خرید گردنبند برای خود باید بکنید، این است که گردن خود را اندازه بگیرید. این کار به شما تا حد زیادی در انتخاب گردنبند مناسب کمک می کند. پس برای انتخاب درست گردنبند اول با نوار متری دور گردن خود را اندازه بگیرید.گردنبندهای کوتاه مثل گلوبند مناسب گردن هایی هستند که نسبتا بلند هستند. اما در انتخاب گردنبند مناسب برای خود، اگر گردن کوتاهی دارید سعی کنید از گردنبندهای کوتاه و گلوبند استفاده نکنید.

راهنمای انتخاب گردنبند:

انتخاب گردنبندی که هم به فرم صورت شما بیاید، و هم متناسب با قد و فرم بدن شما باشد. ممکن است کمی دلهره آور باشد، مخصوصا اگر مبتدی باشید و خیلی در این کار تبحر نداشته باشید. خوشبختانه دیگر نیاز نیست نگران باشید، چون در این مقاله ما به شما خواهیم آموخت تا چگونه بلندی گردنبندتان را انتخاب کنید تا با هر ظاهری متناسب باشد و خوب به نظر برسید.

انتخاب صحیح طول گردنبند:

زنجیر و گردنبند آویز در اندازه های مختلفی در دسترس هستند، اما گردنبندهای مشابه در افراد متفاوت ظاهر خوبی نخواهد داشت. بسیاری از عوامل کلیدی مانند قد، شکل بدن و حتی فرم صورت می تواند به نمایش بهتر یک گردنبند کمک کند. گردنبندهای ساده و پلاک دار در اندازه های متفاوت از 40 سانتی متر تا 66 سانتی متر موجود هستند. اما به عنوان یک قاعده کلی، سعی کنید همیشه طول زنجیرهای ساده تان کوتاه تر از گردنبندهای پلاک دار و یا گردنبندهای مار شکل ضخیم باشد.

انتخاب گردنبند مناسب فرم صورت :

دقیقا مانند لباس و سایر زیورآلات، فرم چهره شما می تواند تعیین کند که کدام سبک گردنبند برای شما از دیگر مدل ها مناسب تر است.

فرم صورت بیضی و دایره :

شما باید سعی کنید از گردنبندهایی استفاده کنید که چهره تان را کشیده تر نشان دهد، به همین علت گردنبندهایی با طول بین 50 تا 60 سانتی متر برای شما مناسب تر هستند. به شما کمک خواهد کرد که صورت تان قاب زیبایی گرفته شود و حالت حرف وی انگلیسی ایجاد شود که چشم ها را به سمت پایین جلب کند.

فرم صورت مستطیل و مربع:

سبک گردنبند چوکر یا کوتاه کمک می کند تا زاویه های واضح صورت کمتر نشان داده شود و بلندی گردن را برجسته نمایند.

فرم صورت قلبی:

اگر فرم صورت شما به شکل قلب شبیه تر است، سعی کنید از گردنبندهای کوتاهتر مثل 40سانتی متر تا 50 سانتی متر استفاده کنید تا زوایای تیز صورت تان کمتر مشخص باشد.

انتخاب گردنبند مناسب قد بلند و قد کوتاه :

برای افرادی که قدی بلندتر و یا کوتاه تر از میانگین دارند معمولا انتخاب گردنبند مناسب دشوارتر است. زنان کوتاه تر متوجه می شوند که گردنبندهای موجود در بازار برای آن ها زیادی بلند هستند و همچنین زنان قد بلندتر حس میکنند گردنبند ها کوتاه تر از آن هستند که مناسب شان باشند. نگاهی به تصویر زیر بیندازید تا متوجه شوید که با توجه به قدتان کدام سبک گردنبند مناسب تان است .

  • قد کوتاه : اگر قدتان 165 سانتی متر و یا کوتاه تر است، باید به دنبال گردنبندی باشید که قدتان را بلندتر نشان بدهد، اما به این نکته هم توجه داشته باشید که خیلی آویزان نباشد. اگر به دنبال یک گردنبند کوتاه هستید، می توانید اندازه های بین 40 تا 45 سانتی متر را امتحان کنید که برای قدتان مناسب تر است. اما اگر علاقه مند به استفاده از گردنبند های بلند هستید از اندازه های 50 تا 60 سانتی متر را برگزینید. گردنبندهای خارج از این مجدوده مناسب قد شما نیستند.
  • قد بلند : با قد بلند شما معمولا می توانید هر نوع گردنبندی را بپوشید، اما گردنبندهای با طول زیاد نیز به خوبی به کار شما خواهند آمد زیرا آنها هم بلندی قد شما را برجسته خواهند کرد. هنگامی که به گردنبندهای کوتاه نگاه می کنید، قبل از خرید اطمینان حاصل کنید که اندازه گردنبند شما با شکل چهره شما تناسب دارد.
  • قد متوسط: خوشبختانه افرادی که قد آن ها بین 165 تا 175 سانتی متر است، می توانند از هر سبک و بلندی گردنبند استفاده کنند. اما قبل از انتخاب حتما به فرم صورت و بدن تان نیز توجه کنید.

صنعت جواهرسازی برای اندازه گیری طول گردنبند ها استانداردی در نظر گرفته که بر اساس واحد طولِ اینچ است که با اعداد زوج شروع می شوند. اگرچه طول زنجیر می تواند بر اساس دلخواه مشتری یا طراح به هر اندازه ای تغییر کند.

  • ۱۴ اینچ یا گردنبند یقه ای: به صورت محکم دور گردن قرار می گیرد. برای لباس های یقه باز، یقه گرد، یقه هفتی، یقه قایقی و مدل هایی که از روی شانه ها شروع می شوند مناسب است.
  • ۱۶ اینچ یا گردنبند شال گردنی: به ناحیه ی اتصال گردن به بدن می چسبد. تقریبا برای تمام لباس ها مناسب است.
  • ۱۸ اینچ یا گردنبند شاهزاده: روی استخوان ترقوه قرار می گیرد و این مدل نیز تقریبا به تمام لباس ها می آید.
  • ۲۰ الی ۲۴ اینچ یا گردنبند متینی : میان استخوان ترقوه و سینه قرار می گیرد. هم برای لباس های کاری و رسمی مناسب است و هم برای لباس های غیر رسمی.
  • ۲۸ الی ۳۶ یا گردنبند اپرا : روی سینه و یا یک الی دو اینچ پایین تر از آن قرار می گیرد. برای لباس های یقه بسته و لباس های شب مناسب است.
  • ۳۶ الی ۴۲ اینچ یا گردنبند ریسمانی : دقیقا پایین مرکز سینه قرار می گیرد. برای لباس های بسیار شیک و رسمی و هم چنین لباس شب مناسب است.

سریعترین راهی که می توانید سایز دلخواه گردنبند خود را به دست بیاورید، اندازه گرفتن گردنبند مورد علاقه تان در حالت باز است. این گردنبند همان گزینه ای است که با گذشت زمان امتحانش را پس داده و به تجربه دریافته اید که با ظاهر عمومی شما هماهنگ است.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (671 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (197 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (69 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (57 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (33 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (24 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (18 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز مغازه دار یزدی در ایام محرم/آدم حظ میکنه از اینهمه درک و شعور+فیلم (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (14 نظر) پارسا پیروزفر سَرَش را از ته تراشید؛ تغییر چهره آقای بازیگر قابل شناسایی نیست (12 نظر) (ویدئو) آخرین لحظات ثبت شده بازیگران فوت شده در کنار همسر و فرزندانشان/ یادی کنیم از هنرمندانی که در بین ما نیستند، روحشان شاد😢 ماهچهره خلیلی، حسام محمودی ، حسن جوهرچی و .. (10 نظر) نگاهی به حیاط قدیمی خانه ترلان پروانه در تولد 21 سالگیش +عکس/ مبارکا باشه (9 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
روایتی از مخالفت همسر رهبر معظم انقلاب با هدیه ای که به رهبر داده بودند/ ما این غذاهایی که می‌خوریم، با این ظرفها جور درنمی‌آید، اینها را رد کنید، برود
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
پایان رابطه عاشقانه زهرا گونش ستاره 2 متری والیبال ترکیه و نامزد پولدار و خوش استایلش/ چقدرهم جذاب و باکلاس+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان