راهنمای خرید روکش صندلی خودرو

  پنجشنبه، 27 شهریور 1399   زمان مطالعه 4 دقیقه
راهنمای خرید روکش صندلی خودرو
نکته قابل توجه در انتخاب پوشش صندلی در خودروهای داراری ایربگ، انتخاب روکشی استاندارد است؛ زیرا استفاده از روکش غیر استاندارد، عملکرد ایربگ را تحت تاثیر قرار داده و ایمنی خودرو را تا حد زیادی پایین می‌آورد.

به گزارش سایت خبری ساعدنیوز، بسیاری از صاحبان خودرو به دنبال راهی هستند تا صندلی های خودرو را نونوار کنند و رنگ و روی از بین رفته را دوباره به خودرو برگردانند. گاهی از اوقات نیز آنها با هدف ایجاد تغییر در دکوراسیون داخلی خودرو یا حفاظت از تودوزی فابریک اتومبیل یا ایجاد زیبایی بیشتر در ماشین ، اقدام به خرید روکش صندلی می کنند .

روکش صندلی

روکش های صندلی خودرو از نظر جنس به دو دسته کلی چرمی و پارچه ای تقسیم می شوند که انتخاب هر یک از آنها مزیت ها و معایبی دارد که در این بخش از دانستنی های خودرو با مهمترین ویژگی های روکش های صندلی چرم و پارچه ای و نحوه انتخاب بهترین روکش صندلی برای خودرو آشنا می شوید.

روکش صندلی پارچه ای ماشین

انتخاب بسیاری از افراد برای پوشش صندلی ماشین خود، روکش پارچه ای است؛ زیرا مزایای بیشتری نسبت به نوع چرمی دارد و با تعویض مرتب، تا حدی می توان از معایب آن چشم پوشی کرد.

نکته مهم در خرید نوع پارچه ای، توجه به وزن و ضخامت آن است. روکشی که ضخامت و وزن بیشتری داشته باشد، دوام و طول عمر بیشتری هم دارد؛ در مقابل روکش های نازک و سبک، مقاومت کمتر و عمر کوتاه تری دارند.

مزایای پوشش پارچه ای صندلی:

  • تعریق کم تر افراد هنگام نشستن روی آن در تابستان و گرما
  • انتقال کمتر دمای سرد در زمستان و گرم کردن سرنشین
  • جذب گرمای کمتر نسبت به محیط در تابستان
  • ثبات بیشتر رنگ (تغییر رنگ کمتر)
  • تنوع بسیار گسترده در طرح و رنگ
  • دوام و مقاومت بالای بافت پارچه

معایب پوشش پارچه ای صندلی:

  • سختی فرآیند پاک سازی روکش پارچه ای هنگام کثیف شدن
  • نیاز به تعویض در فاصله زمانی کمتر نسبت به نوع چرمی

روکش صندلی چرمی خودرو

گزینه دیگر برای پوشش صندلی ماشین، انتخاب نوع چرمی است که مهم ترین نکته مثبت در آن، رفع عیب بزرگ نوع پارچه ای، یعنی تمیزکردن آسان تر است. توصیه می شود، افرادی که بچه های کوچکی دارند؛ روکش صندلی چرمی تهیه کنند.

مزایای پوشش چرمی صندلی:

  • نظافت و تمیزی راحت تر آن حتی با استفاده از دستمال مرطوب
  • ظاهر تمیزتر، مرتب تر و اسپرت در نمای داخلی ماشین
  • مناسب برای ماشین های حمل وسیله و بار
  • مناسب برای خودروهای مسافربری

معایب پوشش چرمی صندلی:

  • تعریق بسیار زیاد سرنشینان هنگام استفاده از آن در تابستان و گرما
  • انتقال بیشتر دمای پایین در زمستان و سرد کردن محیط داخل ماشین
  • جذب گرمای بیشتر در تابستان
  • تغییر رنگ به مرور زمان
  • تنوع کمتر در طرح و رنگ
  • دوام کمتر بافت چرم

روکش صندلی ترکیبی چرم و پارچه

طراحان این نوع از پوشش صندلی، راه حل خوبی برای رفع معایب هر یک از دو دسته قبلی پیدا کرده اند. در این آپشن جدید خودرویی از پارچه برای بخش هایی استفاده شده که بدن سرنشین با آن در تماس است و برای سایر بخش ها نیز از چرم بهره برده اند.

با این توصیف، امکان تمیزی بخش بیشتری از پوشش صندلی هنگام کثیفی آن وجود دارد؛ در نتیجه مزایای استفاده از روکش ترکیبی پارچه و چرم بسیار بیشتر بوده و انتخاب این نوع، بیشتر از سایر موارد توصیه می شود.

بهترین روکش صندلی خودرو

انتخاب مناسب برای پوشش صندلی ماشین، امری حساس است؛ اما تنها توجه به پنج نکته اساسی که در این بخش به آن اشاره می شود، انتخاب آن را راحت می کند.

  1. عدم پوسیدگی و تغییر رنگ روکش صندلی در برابر نور مستقیم خورشید
  2. عدم انتقال دمای پایین در زمستان و دمای بالا در تابستان به سرنشین
  3. دوام بالای روکش در برابر ساییدگی و انواع آسیب های سطحی
  4. قابلیت تمیز کردن، شستشو و نظافت آسان تر
  5. تعریق کمتر سرنشینان به خصوص در فصل گرما

رنگ روکش صندلی خودرو

مبنای اصلی انتخاب رنگ در محیط داخلی ماشین، کمربند ایمنی است. البته رنگ غالب استفاده شده در داشبورد، قطعات روی درها و پنل ترمز نیز تاثیر بسیاری در انتخاب رنگ روکش صندلی دارد؛ اما این موضوع از پیش توسط طراحان اولیه خودرو بررسی شده و با توجه به رنگ این قطعات، رنگ کمربند ایمنی انتخاب شده است.

برای انتخاب رنگ روکش صندلی با توجه به کمربند ایمنی دو گزینه رنگ همسان و متضاد وجود دارد. در گزینه اولی یعنی همسان، شما باید رنگی را برای پوشش صندلی خودرو انتخاب کنید که در طیف رنگی کمربند ایمنی (کمی روشن تر یا پررنگ تر) باشد.

اما در گزینه دوم باید کمی درباره دنیای رنگ ها و شناخت رنگ های متضاد بدانید؛ انتخاب درست این ترکیب بسیار در زیبایی نمای داخلی ماشین و اسپرت کردن آن تاثیر دارد. به طور مثال ترکیب قرمز و مشکی، یکی از محبوب ترین رنگ هایی است که برای پوشش صندلی استفاده می شود.

نحوه نصب روکش صندلی

نصب انواع پوشش صندلی به طراحی سازنده آن بستگی دارد؛ استفاده از زیپ، چسب و کش رایج ترین روش های نصب روکش است. اگر بخواهیم که بهترین مدل را از میان این سه نوع انتخاب کنیم؛ نوع زیپ دار از همه بهتر و بعد از آن مدل کشی و چسبی در رتبه بندی بعدی قرار دارد.

همچنین نوع استفاده راننده از وسیله نقلیه هم در انتخاب روش نصب این قطعه بسیار مهم است؛ به طور مثال برای افرادی که استفاده بیشتری از خودرو دارند، نوع زیپ دار کاربرد بیشتری دارد. اما برای وسیله نقلیه خانوادگی که کمتر از آن استفاده می شود، مدل کشی به اندازه کافی تاثیرگذار است.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
پربازدید شدن نمای بیرونیِ منزل شخصی رهبر معظم انقلاب+عکس/ نمایی سیمانی با آیفونی قدیمی و درب خانه ای ساده و بدون زرق و برق (416 نظر) سه پرس کباب سفارش پسر کوچک رهبر معظم انقلاب برای خانواده شش نفره‌شان+عکس/ فرزندانی که در ساده زیستی راه پدر را ادامه میدهند (165 نظر) ساده زیستی مثال زدنی رهبر انقلاب ؛ از عینک شکسته و کفش قدیمی تا مبل ساده و عبای نخ کش شده +عکس (151 نظر) نوزاد بانمک و خوشگل المیرا شریفی مقدم مجری خوش اخلاق صداوسیما سر سفره ساده عید/ پروفیل یک مادر مهربون+عکس (59 نظر) تدارکات ساده رهبر معظم انقلاب برای پذیرایی کردن از مهمانانش+عکس/از قند و چای گرفته تا بشقاب کوچک از شیرینی نارگیلی برای کسانی که قند دوست ندارند (34 نظر) خلاقیت پدر ایرانی در ثبت اولین عکس متفاوت از پسرش حماسه ساز+عکس/کل آتلیه های شهر زیر سوال رفت...🤣 (42 نظر) پیام توئیتری علی دایی درباره حمایت از کاندیداهای ریاست جمهوری+عکس (36 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده یزدی، با نوشته جالب پشت کامیون حماسه ساز شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا... (21 نظر) تصویری از خانه ابدی همسر جوان نسرین مرادی، فریده سریال نون خ/ روحش شاد و یادش گرامی (18 نظر) نگاهی به سبک دکوراسیون و سلیقه ساده پسندِ خانه علیرضا زاکانی+عکس/ خانه ای با فرش ماشینی و لوازم در حد شهروند عادی (17 نظر) تزیین ماشین مخصوص حاجی ها/ مُد جدید این روزهای کشورمان +عکس (14 نظر) مراسم تشییع پدر محسن تنابنده، شوهر همای پایتخت با حضور چهره های سرشناس و بازیگران/ روحش شاد و یادش گرامی +عکس (15 نظر) هادی چوپان ریشش را زد و سبیل گذاشت ؛ قهرمان بدن سازی با سبیل دسته دارش قابل شناسایی نیست (6 نظر) حضور جذاب بازیگران معروف و مشهور ایرانی در کنسرت رضا گلزار/ از منوچهر هادی تا ترلان پروانه و فرزاد فرزین+عکس (عکس) انگشتر بسیار زیبای رهبر انقلاب با طرحی دلربا و چهره شاداب و پرانرژی ایشان در 85 سالگی / پیر ما اشرف مخلوقات است ... (10 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
با این سبزیجات سالم و مقوی به جنگ چاقی شکم بروید/ با این خوشمزه ها زود لاغر میشی!
فال روزانه امروز دوشنبه 11 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز دوشنبه 11 تیر خرداد 1403
فال قهوه با نشان روز دوشنبه 11 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز دوشنبه 11 تیر 1403 + فیلم
فال ابجد روزانه دوشنبه 11 تیر 1403
فال انبیاء روزانه دوشنبه 11 تیر ماه 1403
ماجرای دیده شدن بازیگر زن سلبریتی با برادر سعید جلیلی در ژاپن‎+عکس
نسبت فامیلی فاطمه گودرزی توران سریال لحظه گرگ و میش و حمید گودرزی نادر سریال دلدادگان/ گودرزی های سینمای ایران را بشناسید
روایت‌هایی تاریخی از قتل فجیع امیرکبیر در کاشان توسط ایرانی‌ها انگلیسی‌ها / جان کندن او چهار ساعت طول کشید ...
همدستی خانم وکیل و پرستار بیمارستان در قتل مرد ثروتمند / پای 24 میلیارد تومان وسط بود
وقتی گریه رضا شاه را خارجی‌ها درآوردند!
نکات مهم درباره نظافت ماشین ظرفشویی که باید بدانید
خواننده معروف لس آنجلسی به ایران بازگشت+عکس خواننده در فرودگاه
فرهنگ عجیب ازدواج زنان با درخت در هند!!
منتخب روز   
(عکس) استایل کُت و شلواری محمود احمدی نژاد در خیابان/ ذکر گفتن آقای سیاست مدار در حال پیاده روی بازی های مادرانه مینا مختاری همسر بهرام رادان با پسر تُپُل و مُپلش/ چه شیطون شده جان کوچولو ویدئویی از خانه ابدی آیت الله آل هاشم و گریه های جگر سوز پدر روحانی شهید/ روحش شاد و یادش گرامی مجید واشقانی پرسپولیس را با خاک یکسان کرد/ افشاگری آقای بازیگر از تاکتیک پرسپولیس برای قهرمانی در حضور پورعلی گنجی افشاگری عادل فردوسی پور از گول مالیدن سر خواهر برادر کوچکترش/ از شما خیلی خیلی بعید بود!! شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند سکانس غَش آور از سریال 3 در 4 با هنرنمایی علی صادقی/ ایشون اول نمک بودن بعدا دست و پا در آوردن! زنی که قهرمان زلزله کاشمر شد! / این است زن شجاع ایرانی ... حضور حمید نوری در منزل حسین امیرعبداللهیان برای عرض تسلیت به خانواده ایشان و قدردانی از تلاشهای وزیر شهید برای آزادی وی+عکس