راهنمای فیوزهای پژو ۴۰۵

  یکشنبه، 12 مرداد 1399   زمان مطالعه 6 دقیقه
راهنمای فیوزهای پژو ۴۰۵
عوامل خرابی فیوز می‌تواند عوامل بسیاری ازجمله افزایش شدت‌جریان برق در خودرو شما و سایر عوامل این‌چنینی باشد. بنابراین توصیه می شود ابتدا عوامل خرابی فیوز را بررسی کرده و به‌محض مشاهده علائم خرابی فیوز آن را با فیوز یدکی سالم تعویض کنید. علائم خرابی فیوز شامل کار نکردن یا درست‌کار نکردن قطعه متصل به فیوز مربوطه است.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز، برای محافظت از مدارهای الکتریکی در برابر افزایش غیرمجاز جریان الکتریکی از قطعه ای به نام فیوز در مسیر جریان الکتریکی استفاده می شود؛ در واقع زمانی که مدار تحت اضافه جریان بیش از مقدار استاندارد قرار گیرد، فیوز وارد عمل شده و با قطع کردن جریان برق مانع از آسیب به قطعات مدار یا اشخاصی که با مدار در تماس هستند می شود.

در خودروها بسته به مدل خودرو، سیستم های الکتریکی متعددی (هر چند شاید در مورد خودروهای داخلی، صفت متعدد چندان پسندیده نباشد!) وجود دارد که باید در مقابل جریان های بیشتر از مقادیر معین شده محافظت شوند که این حفاظت برعهده فیوزها است.

نحوه عملکرد فیوز

فیوز پژو انواع مختلفی داشته و به تبع آن نیز دارای مکانیزم عملکردی متفاوتی هستند ولیکن فیوزهای مورد استفاده در خودروها دارای المان ذوب شونده هستند. این فیوزها دارای یک نوار فلزی هستند که در داخل یک محفظه نارسانا به همراه جرقه گیر قرار داده می شوند.

زمانی که جریان بیش از حد مجاز افزایش می یابد، این نوار فلزی ذوب شده و در نتیجه مسیر جریان بسته خواهد شد. در حال حاضر فیوزهای تیغه ای با توجه به ساختار ساده و مقاومت بالا در برابر ارتعاشات بیش از سایر فیوزها در خودروها استفاده می شود.

شما می توانید با مراجعه به جعبه فیوز پژو ۴۰۵، فیوز دارای مشکل را پیداکرده و آن را تعویض کنید. بهتر است تعویض فیوز به موقع انجام شود تا از آسیب های جدی تر به خودرو جلوگیری شود.

بررسی کامل فیوزها و نحوه عملکرد آن ها در جعبه فیوز پژو ۴۰۵

قبل از اینکه تک تک فیوزهای موجود در جعبه فیوز پژو ۴۰۵ را ارزیابی کنیم لازم است فرض کنیم که شما برای اولین بار به سراغ جعبه فیوز خودرو خود می روید بنابراین ضروری است که در قدم اول بدانیم محل قرارگیری جعبه فیوز پژو ۴۰۵ در کجا خودرو است.

برای پیدا کردن جعبه فیوز پژو ۴۰۵ کافی است به زیر داشبورد که روبرو صندلی شاگرد قرارگرفته است مراجعه کرده و آن را به سمت خودتان به جلو بکشید تا جعبه بازشده و تمام فیوزها را مشاهده کنید.

تمام جعبه فیوزها از مجموع فیوزهای اصلی و یدکی تشکیل می شوند که در جعبه فیوز پژو ۴۰۵ دو ردیف اول به فیوزهای اصلی و ردیف آخر به فیوزهای یدکی اختصاص پیدا کرده است. بنابراین جعبه سه ردیف از فیوزهای اصلی و فرعی را شامل می شود.

فیوزهای اصلی مستقر در ردیف بالایی جعبه فیوز پژو ۴۰۵

در ادامه فیوزها نقش آنها در خودرو را بررسی می کنیم.

۱- ولتاژ ۱۰ آمپر و به رنگ قرمز. وظیفه آن پخش رادیو بعد از باز کردن سوییچ است.

۲- ولتاژ ۵ آمپر و به رنگ قهوه ای روشن یا بژ. وظیفه آن قطع کمپرسور، حفاظت از جعبه کنترل کولر و بخاری و همچنین کنترل درجه آب در جعبه فیوز پژو ۴۰۵ است.

۳- ولتاژ ۱۵ آمپر و به رنگ آبی. وظیفه آن حفاظت از فن موتور در هنگام استفاده از دور تند آن است.

۴- ولتاژ ۱۰ آمپر و به رنگ قرمز. نقش آن در جعبه فیوز پژو ۴۰۵ کنترل بوق، روشن ماندن چراغ ها و همچنین ارسال سیگنال در صورت روشن ماندن چراغ کوچک سمت راست که در عقب ماشین قرار دارد است.

۵- ولتاژ ۱۵ آمپر و به رنگ آبی . وظیفه آن در جعبه فیوز پژو ۴۰۵ اتصال به جعبه کنترل سیستم خنک کننده، رله فن، رله کنترل بخاری، رله قطع کمپرسور، موتور دریچه چرخش هوا، کلید کولر و کلید سه کاره است.

۶- ولتاژ ۳۰ آمپر و به رنگ سبز. وظیفه آن حفاظت از ترمز ABS یا همان ترمز ضد قفل است.

۷- ولتاژ ۲۰ آمپر و به رنگ زرد. وظیفه آن حفاظت از بوق خودرو است.

۸- ولتاژ ۳۰ آمپر و به رنگ سبز. به شکل یک مدار اتصال کوتاه عمل کرده و در صورت قطع شدن این فیوز اتصال تمامی فیوزهای ۱۵ تا ۲۵ قطع می شود.

۹- ولتاژ ۵ آمپر و به رنگ قهوه ای روشن یا بژ. وظیفه آن حفاظت از لامپ کوچک موجود در سمت چپ عقب ماشین و همچنین چراغ های کوچک جلو و چراغ نمره عقب است.

۱۰- ولتاژ ۳۰ آمپر و به رنگ سبز. این فیوز در خودرو پژو ۴۰۵ کاربردی ندارد.

۱۱- در جعبه فیوز پژو ۴۰۵ این جایگاه در ردیف بالایی هیچ فیوزی را شامل نمی شود.

۱۲- ولتاژ ۱۰ آمپر و به رنگ قرمز. مسئول حفاظت از چراغ های اخطار جلو آمپر، آمپر بنزین، چراغ سیگنال دهنده دنده عقب و دورسنج است.

۱۳- این محل نیز هیچ فیوزی را در برنمی گیرد.

۱۴- ولتاژ ۳۰ آمپر و به رنگ سبز. این فیوز فاقد کاربرد است.

۱۵- ولتاژ ۳۰ آمپر و به رنگ سبز. وظیفه حفاظت از لامپ های موجود در سقف جلو و عقب خودرو، جعبه کنترل قفل مرکزی و لامپ صندوق عقب است.

۱۶- ولتاژ ۲۰ آمپر و به رنگ زرد. وظیفه روشن شدن فندک خودرو بعد از باز کردن سوییچ را به عهده دارد.

فیوزهای اصلی مستقر در ردیف وسط جعبه فیوز پژو ۴۰۵

۱۷- ولتاژ ۱۰ آمپر و به رنگ قرمز. حافظه رادیو، دزدگیر و صدای آژیر خطر را حمایت می کند.

۱۸- ولتاژ ۱۰ آمپر و به رنگ قرمز. فرمان روشن شدن چراغ های مه شکن عقب را در جعبه فیوز پژو ۴۰۵ صادر می کند.

۱۹- ولتاژ ۱۰ آمپر و به رنگ قرمز. روشنایی قطعاتی مانند داخل پنل بخاری، جلو آمپر، رادیو و کلیدهای داشبورد را به عهده دارد.

۲۰- ولتاژ ۳۰ آمپر و به رنگ سبز. این فیوز کاربردی در جعبه فیوز پژو ۴۰۵ ندارد.

۲۱- ولتاژ ۳۰ آمپر و به رنگ سبز. مسئول روشن شدن فن بخاری است.

۲۲- ولتاژ ۲۰ آمپر و به رنگ زرد. این فیوز فاقد کاربرد است.

۲۳- ولتاژ ۱۵ آمپر و به رنگ آبی. هدایت جریان به رله گرم کن شیشه عقب را به عهده دارد.

۲۴- ولتاژ ۳۰ آمپر و به رنگ سبز. به موتور و رله شیشه پاک کن و پمپ شیشه شور متصل شده و کارکرد آنها را حمایت می کند.

۲۵- ولتاژ ۱۰ آمپر و به رنگ قرمز. وظیفه آن حفاظت از جعبه کنترل سیستم خنک کننده و ساعت خودرو است.

۲۶- ولتاژ ۱۵ آمپر و به رنگ آبی. فلاشر خودروی شمارا روشن می کند.

۲۷- ولتاژ ۳۰ آمپر و به رنگ سبز. گرم کن شیشه عقب را کنترل می کند.

۲۸- ولتاژ ۱۵ آمپر و به رنگ آبی. مسئول کارکرد جلو آمپر، چراغ های خطر و ساعت دیجیتال است.

۲۹- ولتاژ ۳۰ آمپر و به رنگ سبز. به جریان شیشه بالابر برقی دو سمت جلو خودرو متصل شده و کارکرد آنها را کنترل می کند.

۳۰- ولتاژ ۱۵ آمپر و به رنگ آبی. وظیفه حمایت و کنترل چراغ های راهنما، چراغ داشبورد و جعبه کنترل شیشه بالابرهای برقی دو طرف خودرو را به عهده دارد.

سایر فیوزهای موجود در ردیف پایینی جعبه فیوز پژو ۴۰۵ فیوزهای یدکی برای تعویض فیوز محسوب می شوند که با پنس مخصوص می توانید این فیوزها را خارج کرده و به جای فیوزهای ازکارافتاده استفاده کنید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (647 نظر) رهبر معظم انقلاب: در ایستگاه منتظر قطار بودم که فردی که اصلا نمی شناختمش شروع کرد به مسخره کردن من+ویدیو (211 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (197 نظر) میزبانی رهبر معظم انقلاب از مهمانش در ضیافتی به صرف شام +عکس/سفره ای که اُملت تنها غذای آن بود... (148 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (67 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (60 نظر) نگاهی به کیک تولد آیتک سلامت کاپیتان چشم آبی تیم ملی والیبال بانوان و رقیب زهرا گونش/ مبارکا باشه (60 نظر) نگاهی به میز عقد ساده و با دیزاین مختصرِ زینب سلیمانی دختر کوچکِ سردار سلیمانی و همسر لبنانی‌اش+عکس/ استندهای اسم و شمع های تک رنگ (49 نظر) در خانه شهید رئیسی به روی همه مردم باز می شود (45 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (33 نظر) خلاقیت هوش پران مغازه دار کاشانی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغزشو باید طلا گرفت+عکس (25 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده تهرانی، با نوشته جالب پشت پژو پارس حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا (22 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (21 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
روایتی از مخالفت همسر رهبر معظم انقلاب با هدیه ای که به رهبر داده بودند/ ما این غذاهایی که می‌خوریم، با این ظرفها جور درنمی‌آید، اینها را رد کنید، برود
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منظور ظریف از دولت وفاق ملی چیست؟
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان