راهنمای کامل نحوه استفاده از گرامرلی Grammarly

  چهارشنبه، 06 اردیبهشت 1402   زمان مطالعه 5 دقیقه
راهنمای کامل نحوه استفاده از گرامرلی Grammarly
راهنمای کامل نحوه استفاده از گرامرلی برای ورد + آشنایی با امکانات ویرایشی و نگارشی اشتراک رایگان و پولی برنامه Grammarly در گوشی

گرامرلی را می توان افزونه ای دانست که می توان با آن متون تایپ شده خود را مورد بررسی قرار داد. این افزونه می تواند اشتباهات نگارشی و حتی تایپی شما را یافته و پیشنهاداتی برای رفع آنها ارائه دهد. آیا با نحوه استفاده از گرامرلی در ورد آشنا هستید؟ آیا می دانید استفاده از گرامرلی در گوشی های هوشمند نیز ممکن است؟

گرامرلی ویژگی های بسیاری دارد که اصلی ترین و مهمترین آنها بیان دلیل تشخیص اشتباه در متن است. به عبارت دیگر این افزونه به نوعی مانند معلمی عمل می کند که برای جلوگیری از تکرار خطاها، علت تشخیص اشتباه را نیز برایتان ارائه می دهد.

در ادامه سعی می کنیم علاوه بر معرفی بیشتر این افزونه غلط یاب، به نحوه استفاده از گرامرلی نیز اشاره کنیم.

نحوه استفاده از گرامرلی

اکانت های پریمیوم گرامرلی و ویژگی های آن

کاربران می توانند از گرامرلی به صورت رایگان استفاده کنند؛ ولی برای استفاده از ویژگی های بیشتر آن بایستی با پرداخت حق اشتراک، اکانت گرامرلی پریمیوم را تهیه کنند. با خرید اکانت پریمیوم گرامرلی می توانید از ویژگی های زیر بهره مند شوید:

  1. از گرامرلی می توان در macos و Window استفاده کرد.

  2. در داخل برنامه به قوانین گرامری اشاره شده است.

  3. دسترسی به ویرایشگر شخصی خودتان امکان پذیر خواهد بود.

  4. با استفاده از نسخه پولی گرامرلی می توانید مترادف لغات و همچنین تعاریف آنها را در اختیار داشته باشید.

  5. در نسخه پریمیوم گرامرلی می توان واژه های جدید را در قالب دیکشنری شخصی افراد تهیه نمود.

  6. از دیگر ویژگی های اکانت پریمیوم گرامرلی، ادغام مایکروسافت آفیس با افزونه گرامرلی است تا کاربر بتواند از این دو به حالت هم زمان استفاده کند.

  7. دریافت هفتگی گزارش کارکرد در ایمیل کاربر از دیگر قابلیت های به کار رفته در این افزونه است.

  8. برنامه می تواند بر اساس متن شما و محتوای آن، به تصحیح لغات انگلیسی بپردازد.

  9. بررسی متن نوشته کاربر، در گستره وب انجام می گیرد.

دستگاه های قابل استفاده برای اکانت گرامرلی

شما می توانید از اکانت گرامرلی به حالت های مختلفی همچون موارد زیر استفاده کنید:

  • از طریق نسخه دسکتاپ به منظور استفاده برای مک و ویندوز که کاربرد زیادی در نرم افزارهای مختلف از جمله مرورگرهای مختلف، ایمیل و یا حتی اپلیکیشن های محتوایی دارد.

  • در برنامه های مختلف آفیس و علی الخصوص در برنامه مایکروسافت ورود

  • از کیبورد گرامرلی می توان برای اندروید و ای او اس استفاده نمود.

البته لازم به ذکر است که در اکانت رایگان گرامرلی نیز این امکانات در اختیار کاربران قرار می گیرد ولی به حالت ابتدایی و مبتدی. به همین دلیل برای استفاده از امکانات بیشتر و پیشرفته تر برنامه خرید اکانت پریمیوم گرامرلی توصیه می گردد.

نحوه استفاده از گرامرلی در گوشی

نحوه استفاده از گرامرلی

شما می توانید به محض دانلود برنامه از امکانات و قابلیت های آن استفاده کنید. نسخه کروم اپلیکیشن گرامرلی در ابتدا مختص کاربرانی بود که نسخه پولی آن را تهیه کرده بودند؛ ولی به تدریج برای اکانت های رایگان نیز این امکان فراهم شد. البته برای این منظور باید نخست در برنامه ثبت نام کنید ولی پس از آن حتی در Google Docs نیز می توانید از نسخه رایگان این افزونه استفاده کنید.

در ادامه به نحوه استفاده از گرامرلی برای آشنایی بیشتر اشاره می کنیم:

  1. در اولین باری که بعد از نصب اپلیکیشن گرامرلی، قصد باز کردن فایل در گوگل داکس را دارید در سمت راست و پایین صفحه پیام پاپ آپ برایتان نمایش داده خواهد شد. این پیام نشان دهنده آزمایش بتا گرامرلی بر روی گوگل داکس است. برای فعالسازی افزونه گرامرلی باید گزینه Turn it on را انتخاب کنید. در صورتی که قبلا از افزونه گرامرلی به حالت آنلاین و با استفاده از حساب کاربری خود استفاده کرده اید، اپلیکیشن متصل شده و می توانید به راحتی از برنامه استفاده کنید. در غیر این صورت گرامرلی با ارسال پیامی از شما درخواست ایجاد حساب کاربری خواهد کرد. در این حالت با توجه به دستورالعملی که در صفحه به نمایش گذاشته می شود می توانید برای شروع حساب رایگان ایجاد کنید و بعدها با ارتقاء آن، نسخه پریمیوم شده را خریداری کنید.

  2. در مرحله بعدی در گوشه سمت راست صفحه سیستم تان، کادر پیام تغییر می کند. پیام جدید بیانگر فعال شدن برنامه برای شما است. در این حالت برای بررسی و اطلاع از امکانات موجود در برنامه می توانید گزینه Take a quick tour را انتخاب کنید. البته با کلیک بر روی گزینه No thanks می توان از این مرحله رد شوید.

  3. حال با نوشتن متن، گرامرلی خطاهای شما را به صورت عددی در درون دایره قرمز نمایش خواهد داد. این خطاها در داخل محتوای شما با یک خط قرمز مشخص خواهد شد.

  4. با کلیک بر روی خطوط قرمزی که به عنوان غلط های نوشتاری و یا گرامری از سوی افزونه مشخص شده است، در یک کادر پاپ آپ پیشنهادات گرامرلی را برای اصلاح آنها خواهید دید. در صورت صلاحدید می توانید این پیشنهادات را قبول و یا رد کنید.

  5. با اصلاح هر یک از موارد پیشنهادی، از تعداد خطاهای نوشته شده در قسمت پایین صفحه نمایش و داخل دایره قرمز کاهش خواهد یافت. با تصحیح خطاها و یا نادیده گرفتن آنها نشان قرمز گرامرلی به رنگ سبز تغییر خواهد یافت.

چگونگی استفاده از گرامرلی و نوار کناری آن

استفاده از نوار ابزار کناری گرامرلی ساده ترین و بهترین روشی است که می تواند برای کار بر روی اسناد طولانی که اعلان های مختلف گرامرلی برای آن نمایش داده می شود به کار رود. برای باز کردن این نوار می توانید با کلیک بر روی علامت گرامرلی موجود در گوشه پایینی سمت راست سند، آن را فعال کنید.

با باز کردن این نوار ابزار آن را در سمت راست صفحه نمایش خود خواهید دید. کاربر می تواند با انتخاب هر کدام از نوار ابزارهای کناری، نوع خطایی را که برنامه گرفته را تشخیص دهد.

نحوه استفاده از گرامرلی برای ورد بسیار ساده و راحت است و حتی استفاده از گرامرلی در گوشی موبایل نیز به سادگی امکان پذیر است. تنها با آشنایی اولیه می توان از این اپلیکیشن بی نظیر در متن های مختلفی استفاده نمود.

نحوه استفاده از گرامرلی در ورد

در نسخه رایگان و پولی گرامرلی از چه امکانات نگارشی و ویرایشی میتوان استفاده نمود؟

برای نسخه رایگان گرامرلی در حالت کلی می توان 5 قابلیت خاص و ویژه ذکر نمود که عبارتند از:

  • بررسی خطاهای نوشتاری به صورت دقیق و با توجه به موضوع محتوای موردنظر.

  • بررسی موارد گرامری و اصلاح اشتباهات احتمالی

  • چک نمودن ساختار جملات متن

  • بررسی سبک نوشتاری و نگارش

  • بررسی علائم سجاوندی

اینها همه قابلیت های نسخه رایگان گرامرلی هستند ولی در نسخه پرمیوم این قابلیت ها طیف گسترده تری خواهند داشت و اصلاحات پیشنهادی بیشتری از سوی برنامه دریافت می کنید. در ضمن با خرید اکانت های پرمیوم گرامرلی از سایت های خرید اکانت مانند اکانتی شاپ علاوه بر موارد ذکر شده در بالا سه قابلیت جالب دیگر در اختیار شما خواهد بود که عبارتند از:

  • در نسخه پولی گرامرلی کاربر می تواند با تعیین زمینه تخصصی خود، پیشنهاداتی متناسب با آن متن دریافت نماید.

  • نسخه پرمیوم برای غنای لغات متن و افزایش تنوع آنها پیشنهادات بهتری به شما خواهد داد.

  • اطلاعاتی در مورد میزان دستبرد فکری در محتوا از دیگر ویژگی های موجود در نسخه پولی گرامرلی می باشد.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
اعتراف چندش و عجیب اهالی قبیله آدم‌خوارها: من گوشت یک مرد و یک زن را خورده‌ام!+ویدیو (1 نظر) شهرداری کرمانشاه مجسمه پاندای کونگ‌فوکار را به آغوش مردم ایران بازگرداند/ رفته میکاپ کرده اومده😂+عکس (1 نظر) لوازم آرایش یک خانم شاغل که همیشه باید با خود داشته باشد (1 نظر) فرح پهلوی در چه شرایطی برای سگ سالومه مجری منوتو گریست؟ + ویدئو (1 نظر) فوری/ اخبار لحظه به لحظه با سانحه سقوط هلی کوپتر حامل رئیس جمهور (1 نظر) از واکنش همایون شجریان به خیانتش تا صف طولانی امضای سروش صحت در حواشی داغ امروز سه‌شنبه 25 اردیبهشت 1403 لحظه باورنکردنی شکار یک عقاب توسط خرس گرسنه در نوک درخت!+ فیلم فال انبیاء روزانه پنجشنبه 27 اردیبهشت ماه 1403 سلفی بامزه و سر صبحی شبنم قلی خانی با دختر یکی یدونه‌اش، شانا خانوم+عکس/ ماشالله بزرگ شده😍 طراحی چهره رهبر معظم انقلاب بر روی برگ درخت توسط این هنرمند+ویدئو/ منحصربفرد و بی نقص عکسی از درختکاری آیت الله جنتی در حیاط شورای نگهبان بررسی جذابیت های آلمان برای مهاجرت با موسسه مهاجرتی میرداماد عکس خیلی خنده دار از دورهمی مرغ ها در یخچال عروس+عکس/فقط یه سبزی کمه برا غیبت کردنشون...😂 هدایای تبلیغاتی: گامی نو در برندینگ و انگیزه‌بخشی کارکنان این جاذبه‌های خاص را باید فقط در تور سریلانکا ببینید
دیگران می‌خوانند   
تلاش بامزه سردار آزمون برای سوار کردن سفیدبرفی ناز و خوشگلش روی اسب خاص+عکس آوازخوانی بی‌نظیر و حال خوب کن پارسا خائف، پسر خوش صدای اردبیلی/ صداش بهشتی و محشره+ویدیو عجیب اما واقعی؛ تازه عروسی که به جای مهریه از داماد 300 سوسمار خواست! (فیلم) دوربین مخفی عجیب مربوط به دو سال قبل با موضوع سقوط بالگرد رئیس جمهور / واکنش متاثر کننده مردم ... (تصاویر) شهرت «سارا و نیکا» سریال پایتخت به روزنامه مشهور سوئدی رسید! (فیلم) روضه خوانی سید ابراهیم رئیسی در شب قدر ؛ همه کاره در دو عالم حسین است / الهی بالحسین .... کشاندن دختر 22 ساله به خانه مرد 50 ساله/ متهم تبرئه شد ؛ شلاق و تبعید به جای اعدام فال انبیاء روزانه دوشنبه 31 اردیبهشت 1403 فیلمی پربازدید از رئیسی: من زندگی خودم را مرهون حضرت رضا علیه‌السلام می‌دانم... (عکس) تیپ و چهره «روناک» و «شیرین» سریال نون خ در پشت صحنه تیپ و چهره «کیانوش پسرخوانده شکیب» سریال آوای باران در 42 سالگی +عکس (عکس) رئیسی در آغوش سردار دلها، حاج قاسم سلیمانی / حاج قاسم شما برای سلامتی رئیس جمهور دعا کنید ... اولین واکنش رهبر انقلاب به سانحه رخ داده برای رئیس جمهور + فیلم (تصاویر) تغییر چهرۀ «الیاس» 17 سال بعد از سریال «اغماء» رونمایی شبنم قلی خانی از ظروف سرامیکی شیک کافه محبوبش/ همیشه به گردش+عکس خانه پدری باصفا و دلباز ستاره سادات قطبی در اصفهان، نصف جهان/ خاطرات بچگیش زنده شد+عکس رونمایی از سومین نوه اسحاق جهانگیری +عکس / پسر زیبایی که خیلی شبیه پدر بزرگش هست تبریک تولد جالب روناک سریال نون خ به ماه کاووس با یک عکس خاص و دیده نشده+عکس تصویری از دوران کودکی علیرضا جهانبخش با ابروهای پیوندی و اندامی نحیف+عکس استایل یکسان و موهای پریشان رحمان و رحیم پایتخت در طبیعت مازندران+عکس سرگرمی جالب و باکلاس نیلوفر پارسا در دوران بارداری/ عجب فضای دنج و باصفایی+عکس فال روزانه امروز دوشنبه 31 اردیبهشت ماه 1403 فال قهوه با نشان روز دوشنبه 31 اردیبهشت ماه 1403 فال حافظ با تفسیر امروز دوشنبه 31 اردیبهشت 1403+فیلم فال شمع روزانه امروز دوشنبه 31 اردیبهشت 1403 در هنگام تحویل اتاق هتل به چه نکاتی باید توجه کنیم؟ سِت کردن 2 ستاره تیم ملی در یک قاب/ طارمی و رضاییان با برند لویی ویتون + عکس فیلمی عاشقانه از ماه عسل نرگس محمدی و همسرش علی اوجی در خارج از ایران/ ایشالا به پای هم پیر بشین! فیلم قدیمی از تعویض ضریح مضجع شریف حضرت امام رضا (ع) با حضور رهبر انقلاب در سال 1379 فوری/ اخبار لحظه به لحظه با سانحه سقوط هلی کوپتر حامل رئیس جمهور بیوگرافی و اقدامات مجرمانه شوهر مهناز افشار/ یاسین رامین به بیماران دیالیزی هم رحم نکرد+فیلم کیک تولد شیک و باکلاس 43 سالگی بهنوش طباطبایی با قلب های صورتی/مبارکا باشه +عکس (فیلم) دعوت از رهبر انقلاب برای صرف لوبیا پلو روی آنتن زنده تغییر چهره آزاده زارعی، خانم بازیگر سریال آوای باران بعد 11 سال حرف های شنیع یک معلم در برخورد با نخبه مدرسه اش: به مادرم گفت من کودن هستم!+فیلم ویدیو احساسی و دلنشین حدیث چهره پرداز مژگان بچه مهندس 3 و خواهرش / خانم بازیگر از خواهر دکترش رونمایی کرد بیوگرافی و زندگی خصوصی شیدا خلیق، تازه عروس سینمای ایران و همسرش+ تصاویر جذاب و دیدنی بیوگرافی همه بازیگران مشهوری که امسال بختشان باز شد/ از عروسی کیوان ساکت اف و مونا کرمی تا ازدواج مهدی کوشکی برای چندمین بار+عکس رونمایی سروین بیات از دکوراسیون شیک و با کلاس خانه مادرش+عکس / تزئینات پذیرایی خانه با گلدان های زیبا جشن تولد 8 سالگی آریان پسر جواد نکونام در حیاط منزلش
تیتر امروز   
اولین واکنش رهبر انقلاب به سانحه رخ داده برای رئیس جمهور + فیلم
کشاندن دختر 22 ساله به خانه مرد 50 ساله/ متهم تبرئه شد ؛ شلاق و تبعید به جای اعدام
فال روزانه امروز دوشنبه 31 اردیبهشت ماه 1403
فال قهوه با نشان روز دوشنبه 31 اردیبهشت ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز دوشنبه 31 اردیبهشت 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
فال انبیاء روزانه دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
فوری/ اخبار لحظه به لحظه با سانحه سقوط هلی کوپتر حامل رئیس جمهور
عجیب اما واقعی؛ تازه عروسی که به جای مهریه از داماد 300 سوسمار خواست!
بیوگرافی و زندگی خصوصی شیدا خلیق، تازه عروس سینمای ایران و همسرش+ تصاویر جذاب و دیدنی
بیوگرافی همه بازیگران مشهوری که امسال بختشان باز شد/ از عروسی کیوان ساکت اف و مونا کرمی تا ازدواج مهدی کوشکی برای چندمین بار+عکس
یک خبر خوش سینمایی؛ بازگشت دوباره هدیه تهرانی با سریال جدید هزار و یکشب
3 پیشنهاد جذاب و خفن برای فیلم‌بازان ایرانی/ آخر هفته چه سریال هایی را ببینیم؟+ویدیو
محدودیت بارداری در سنین زیر 18 سال رفع شد/ دختر ها قبل از سن بلوغ هم می توانند مادر شوند!
ماجرای علاقه رمان‌نویس زن بلغارستانی به صادق هدایت، مولانا و شاملو
منتخب روز   
ویدئویی سراسر شگفتی از یک ماشین باز خَفَن/فقط اونجا که کلاه میذاره سرش حمله دسته جمعی کلاغ‌ها به شاهین شکاری در انتقام به شکار دوست‌شان+ فیلم لحظه باورنکردنی شکار یک عقاب توسط خرس گرسنه در نوک درخت!+ فیلم هنرنمایی کودک طرفدار رامین رضاییان با نقاشی چهره اش/باعث افتخاری ستاره ی درخشان فوتبال+ فیلم خاص‌ترین ساعت کریستیانو رونالدو با 880 قیراط الماس زرد؛ قیمتش چقدر است؟ / با پول این ساعت می‌توان دریاچه ارومیه را احیا کرد! حیات وحش/شکار ماهرانه پرنده توسط مار سمی با استتار باورنکردنی/ قبل از حرکت مار دیدنش غیر ممکنه+ فیلم توپ بازی پوتین رئیس جمهور روسیه وسط کاخ کرملین +فیلم/یکم سنگین باش آقای رئیس جمهور! کشف بزرگترین مار جهان در اعماق آمازون با سری به اندازه سر انسان+ ویدئو حیوانات عظیم‌الجثه آدمخوار ؛ از تمساح آدمخوار تا آناکوندای 300 کیلوگرمی+ عکس کشف هویت 10 مومیایی اسرار آمیز تاریخ + فیلم عجیب و غریب ترین تولیدات ایران خودرو که از آن بی اطلاعید/ از سمند کوپه تا پیکان جدید با ظاهری عجیب +فیلم