راهنمای کامل ورود و استفاده از سامانه یکپارچه بورس های دانشجویی سیب sib.saorg.ir+ نحوه ثبت نام

  جمعه، 05 آبان 1402   زمان مطالعه 10 دقیقه
راهنمای کامل ورود و استفاده از سامانه یکپارچه بورس های دانشجویی سیب sib.saorg.ir+ نحوه ثبت نام
سامانه یکپارچه بورس های دانشجویی به نشانی sib.saorg.ir وظیفه انتشار آیین نامه انواع بورسیه های تامین هیئت علمی و همچنین فرصت های اطلاعاتی کوتاه مدت را بر عهده دارد. افراد با مراجعه به سایت جامع بورسیه می توانند تمامی خدمات لازم را به صورت آنلاین دریافت کرده و در صورت لزوم سوالات خود را از طریق پشتیبانی پیگیری نمایند.

افراد زیادی در دانشگاه های مختلف کشور مشغول تحصیل بوده یا عضو هیئت علمی به حساب آمده و متقاضی بورسیه های مختلف هستند، اما به دلیل عدم آشنایی با انواع بورس های دانشجویی و نحوه دریافت آن ها دچار مشکل شده و موفق به دریافت خدمات نمی شوند. آشنایی با سامانه مربوطه و نحوه استفاده از خدمات آن می تواند بسیار کمک کننده و مفید واقع گشته و در ارتقای افراد متخصص موثر باشد. امروزه تمامی خدمات دانشجویی به صورت آنلاین و اینترنتی ارائه داده می شوند که این مورد بسیار قابل توجه خواهد بود.

برای ورود به سامانه یکپارچه بورس های دانشجویی کلیک کنید.

برای ورود به سایت جامع بورسیه sib.saorg.ir کلیک کنید.

سامانه یکپارچه بورس های دانشجویی که به نشانی sib.saorg.ir در دسترس می باشد خدمات نام نویسی انواع بورسیه های مختلف را به صورت کاملا آنلاین و اینترنتی ارائه خواهد داد. در این مقاله به بررسی دقیق سایت جامع بورسیه و همچنین انواع مختلف بورس هیئت علمی و کوتاه مدت پرداخته شده و اطلاعاتی در مورد فرصت های مطالعاتی آورده شده است. افراد با مطالعه مقاله در پیش رو با امکانات سامانه مربوطه به طور کامل آشنا شده و نحوه استفاده از آن را فرا خواهند گرفت.

معرفی سامانه یکپارچه بورس های دانشجویی sib.saorg.ir

در مورد معرفی سامانه یکپارچه بورس های دانشجویی sib.saorg.ir باید گفت هر ساله بورسیه های مختلف و متنوعی به دانشجویان و اعضای هیئت علمی واجد شرایط اعطا می شود که آیین نامه آن ها از طریق سایت مربوطه منتشر می شود. سامانه یکپارچه بورس های دانشجویی زیر نظر سازمان امور دانشجویان فعالیت کرده و تمامی خدمات را به صورت کاملا آنلاین و اینترنتی ارائه خواهد داد.

سایت جامع بورسیه بخش های مختلفی دارد که از مهم ترین آن ها می توان به بورسیه تامین هیئت علمی و بورس های کوتاه مدت اشاره کرد. لازم به ذکر است که هر کدام یک از فرصت های مطالعاتی یا برنامه های مربوطه شرایط خاصی دارند که افراد با مطالعه بخشنامه ها می توانند اطلاعات کافی را در مورد شرایط و زمان ثبت نام و همچنین نحوه استفاده از کمک هزینه به دست آورند.

سامانه یکپارچه بورس های دانشجویی بورسیه دانش، بنگاه های اقتصادی، مشاغل، وطن، کوتاه مدت خارج و داخل کشور، سرآمدان، ابرار، سال آخر، هنر، علوم پایه، سلامت، علوم انسانی، فنی مهندسی و سایر دستگاه ها را ارائه داده و با هدف ارتقای سطح هیئت علمی و دانشجویان فعالیت می کند. به طور کلی می توان گفت بورسیه ها به دو دسته تقسیم می شوند که یک دسته با هدف تامین هیئت علمی ارائه داده شده و افراد دریافت کننده آن از مربی به استادیار ارتقا پیدا می کنند و دسته دیگر برنامه ها یا فرصت های اطلاعاتی است که در اختیار دانشجویان واجد شرایط قرار می گیرد.

راهنمای ورود به سامانه یکپارچه بورس های دانشجویی

افراد بعد از آشنا شدن با سامانه یکپارچه بورس های دانشجویی باید با نحوه ورود به سایت جامع بورسیه نیز آشنا شده تا به راحتی از خدمات و امکانات آن بهره مند شوند. جهت رفاه حال متقاضیان راهنمای ورود به سامانه یکپارچه بورس های دانشجویی به صورت تصویری در ادامه آورده شده و قابل مشاهده می باشد.

افراد برای ورود به سایت جامع بورسیه sib.saorg.ir می توانند عبارت سامانه یکپارچه بورس های دانشجویی را در گوگل جستجو کرده و سپس مانند تصویر زیر سایت سیب را انتخاب نمایند.

سامانه یکپارچه بورس های دانشجویی

  • بعد از ورود به سامانه یکپارچه بورس های دانشجویی افراد می توانند از بخش های مختلف آن استفاده کرده و اطلاعیه های مربوطه را مشاهده کنند.

سامانه یکپارچه بورس های دانشجویی

  • در ادامه افراد می توانند انواع بورسیه های سامانه سیب را بررسی کرده و برای کسب اطلاعات بیشتر یک بورسیه تحصیلی را انتخاب نمایند.

سامانه یکپارچه بورس های دانشجویی

لازم به ذکر است که سامانه یکپارچه بورس های دانشجویی برای اعطای هر بورس یک سری شرایط و قوانین خاص داشته و طبیعتا قوانین بورسیه های هیئت علمی با کوتاه مدت فرق داشته و متفاوت است. افراد در صورت بروز هر گونه مشکل می توانند با پشتیبانی سایت ارتباط برقرار کرده و ابهامات خود را مطرح کنند.

انواع بورس تامین هیئت علمی سامانه سیب

در مورد انواع بورس تامین هیئت علمی سامانه سیب باید گفت که هر ساله افراد زیادی در کنکور سراسری شرکت کرده اما به دلیل عدم وجود ظرفیت کافی در دانشگاه ها موفق به دریافت پذیرش تحصیلی نمی شوند. به همین دلیل سامانه یکپارچه بورس های دانشجویی بورس مربوط به تامین هیئت علمی را ارائه داده و در تلاش است تا با افزایش اعضای هیئت علمی ظرفیت دانشگاه ها را نیز افزایش دهد.

افراد بعد از ورود به سامانه یکپارچه بورس های دانشجویی sib.saorg.ir می توانند با انواع بورسیه های مختلف آشنا شده و بخشنامه های مختلف را دانلود کنند. لازم به ذکر است که انواع بورس تامین هیئت علمی سامانه سیب به طور کلی به چند زیر مجموعه تقسیم می شود که این موارد در جدول زیر آورده شده است.

انواع بورس تامین هیئت علمی سامانه سیب

بورس فنی مهندسی

بورس علوم انسانی

بورس سلامت

بورس علوم پایه

بورس هنر

بورس سال آخر

بورس سایر دستگاه ها

بورس فنی مهندسی

بورسیه تامین هیئت علمی در سایت جامع بورسیه مخصوص افراد واجد شرایط و با سطح علمی بالا بوده و معمولا به دانشجویان مقطع دکتری تعلق می گیرد. افراد دارای سطح مربی بعد از دریافت بورس مربوطه به استادیار ارتقا پیدا کرده و همچنین مدرک دکتری را دریافت نموده و واجد شرایط فعالیت رسمی در دانشگاه به حساب می آیند.

انواع بورس های کوتاه مدت سایت سیب

یکی دیگر از بورسیه های سامانه یکپارچه بورس های دانشجویی فرصت های مطالعاتی کوتاه مدت 3 ماهه، 6 ماهه و 9 ماهه می باشد که امکان نام نویسی در آن از طریق ورود به نشانی sib.saorg.ir در دسترس خواهد بود. افراد می توانند با ورود به سایت جامع بورسیه و مطالعه قوانین و بخشنامه ها اطلاعات کافی و مورد نیاز را به دست آورند که انواع مختلف فرصت های مطالعاتی در جدول زیر آورده شده است.

انواع بورس های کوتاه مدت سایت سیب

برنامه های ویژه فرصت تحقیقاتی فنی مهندسی

برنامه های ویژه فرصت تحقیقاتی علوم انسانی

بورس داخل به خارج

بورس داخل به داخل

انواع بورس های کوتاه مدت سایت سیب به دانشجویان واجد شرایط مشغول تحصیل در دانشگاه های مختلف تعلق گرفته و باعث ارتقای سطح علمی آن ها خواهد شد. علاوه بر بورسیه های خارجی فنی مهندسی و علوم انسانی افراد می توانند در برنامه های مطالعاتی ویژه داخل ایران نیز شرکت کرده و با متخصصان داخل کشور نیز در ارتباط باشند.

سایر بورس های دانشجویی سایت جامع سیب

از سایر بورس های دانشجویی سایت جامع سیب می توان به دو مورد بورس دانشگاه و بنگاه های اقتصادی اشاره کرد که هر کدام یک از این موارد به چند زیر مجموعه تقسیم خواهند شد. افراد با ورود به سایت جامع بورسیه به نشانی sib.saorg.ir می توانند اطلاعات کامل و جامعی را در مورد انواع فرصت های اطلاعاتی موجود به دست آورده و مراحل ثبت نام را طی کنند که انواع آن ها به طور کلی عبارت اند از:

  • بورس دانش: بورس دانش هر ساله به تعداد محدودی از افراد واحد شرایط تعلق گرفته و افراد برای دریافت آن باید یک سری شرایط عمومی و اختصاصی را دارا باشند. دارندگان این بورسیه از پرداخت شهریه تحصیل معاف بوده و همچنین ماهانه حقوق معینی دریافت خواهند نمود. از مهم ترین شرایط دریافت بورس مذکور می توان به کسب رتبه عالی در کنکور سراسری و عدم مشروط شدن در حین تحصیل در دانشگاه اشاره نمود.

  • بورس صنعت و مشاغل: بورسیه صنعت و مشاغل هر ساله به تعداد محدودی از دانشجویان واجد شرایط اعطا می شود که مطالعه بخشنامه آن از طریق سایت جامع بورسیه امکان پذیر خواهد بود. افراد برای اخذ این بورس باید شرایط عمومی و اختصاصی ویژه ای را دارا بوده و به قانون اساسی پایبند به حساب بیایند. برخورداری از سوابق تحصیلی عالی و کسب رتبه مناسب در کنکور و اثبات شایستگی در مصاحبه ها از شرایط دریافت بورس مذکور به حساب می آید.

  • بورس خارج هنر: بورسیه خارج معمولا به دانشجویان دوره دکتری تخصصی و دانشجویان سال آخر تعلق گرفته و با هدف تامین هیئت علمی ارائه داده می شود. افراد برای اخذ بورسیه باید فاقد سابقه کیفری بوده و شرط حداکثر سن را با توجه به مقطع تحصیلی رعایت کنند.

  • بورس داخل سال آخر: بورس داخل سال آخر همان طور که از عنوان آن پیدا است به دانشجویان سال آخر دکتری تخصصی یا پسا دکتری تعلق گرفته و ارائه داده می شود. هدف از اعطای این بورسیه تامین هیئت علمی و ارتقای سطح علمی افراد با استعداد و کوشا خواهد بود.

  • بورس بنگاه اقتصادی: بورسیه بنگاه اقتصادی یکی دیگر از سایر بورس های دانشجویی سایت جامع سیب است که اطلاعات مربوط به آن از طریق سایت sib.saorg.ir اعلام خواهد شد. افراد برای مطالعه بخشنامه ها باید به نشانی مذکور مراجعه کرده و منتظر انتشار آیین نامه و زمان نام نویسی بمانند.

لازم به ذکر است که افراد در صورت داشتن هر گونه سوال یا ابهام در مورد انواع بورس های سایت سیب می توانند با پشتیبانی ارتباط برقرار کرده و سوالات خود را به راحتی مطرح کنند. سامانه یکپارچه بورس های دانشجویی تمامی خدمات را به صورت کاملا آنلاین و اینترنتی ارائه داده و برای نام نویسی فرصت های مطالعاتی مختلف نیازی به مراجعات حضوری نخواهد بود.

نحوه ثبت نام در بورسیه های سامانه یکپارچه دانشجویی سیب

بعد از بررسی امکانات سامانه یکپارچه بورس های دانشجویی افراد باید با نحوه ثبت نام در بورسیه های سامانه یکپارچه دانشجویی سیب نیز آشنا شده و اطلاعات کافی را به دست آورند. در مورد سایت جامع بورسیه باید گفت این سامانه فرصت های مطالعاتی مختلفی را ارائه می دهد که نام نویسی در هر کدام یک از آن ها فرق داشته و متفاوت است، جهت رفاه حال متقاضیان لیست کلیه مراحل در ادامه آورده شده است:

  • مراجعه به سایت جامع بورسیه و انتخاب یک بورس: افراد در مرحله اول باید وارد سایت sib.saorg.ir گشته و انواع بورسیه های موجود را یک بررسی اجمالی نمایند. در ادامه افراد می توانند با توجه به شرایط خود یک بورس را انتخاب نموده و برای طی کردن مراحل بعدی اقدام کنند.

  • بررسی شرایط و زمان ثبت نام: سامانه یکپارچه بورس های دانشجویی برای هر بورسیه یک سری آیین نامه و بخشنامه منتشر کرده و از طریق آن ها شرایط مورد نیاز را اطلاع رسانی می نماید. افراد همچنین می توانند فرآیند نام نویسی در بورسیه و زمان ثبت نام را از طریق آیین نامه بررسی کنند.

معمولا نحوه ثبت نام در بورسیه های سامانه یکپارچه دانشجویی سیب از یک بورس به بورس دیگر فرق داشته و تا حدی متفاوت است. افراد برای شرکت در فرصت های مطالعاتی مختلف و برنامه های داخل به داخل یا داخل به خارج باید مراحل خاصی را طی نمایند که تمامی جزئیات در بخشنامه ذکر شده و قابل مشاهده می باشد.

سایر امکانات سامانه یکپارچه بورس های دانشجویی

آشنایی با سایر امکانات سامانه یکپارچه بورس های دانشجویی به افراد کمک می کند تا به راحتی از تمامی خدمات سایت جامع بورسیه استفاده کرده و برای استفاده از خدمات دچار مشکل نشوند. جهت رفاه حال متقاضیان لیست امکانات و بخش های مختلف سامانه مذکور در ادامه آورده شده و شرح داده شده است:

  • آیین نامه: در بخش آیین نامه ها افراد می توانند شرایط و قوانین دریافت هر یک از بورسیه ها را دانلود کرده و بررسی نمایند. معمولا تمامی شرایط و فرآیند ثبت نام در قالب یک فایل pdf ارائه شده و قابل دسترس است.

  • پیوندها و سازمان های مرتبط: افراد در این بخش می توانند با سازمان های مرتبط دیگر مانند وزارت علوم، سازمان سنجش و صندوق رفاه دانشجویان ارتباط برقرار نمایند. لینک درگاه ملی خدمات دولت هوشمند، درگاه ملی خدمات الکترونیکی و دیگر موارد لازم در این بخش قرار خواهد داشت.

  • ارتباط با ما: افراد در صورت بروز هر گونه مشکل و یا داشتن سوال و ابهام می توانند از طریق بخش ارتباط با ما با مسئولان ارتباط برقرار کرده و راهنمایی های لازم را دریافت کنند. نشانی مرکز مربوطه و همچنین شماره تماس در بخش ارتباط با ما قرار دارد.

سخن پایانی

به طور کلی باید گفت مهم ترین بخش های سامانه یکپارچه بورس های دانشجویی همان قسمت های بورس تامین هیئت علمی و فرصت های مطالعاتی کوتاه مدت هستند که افراد از طریق آن قسمت ها می توانند خدمات لازم را دریافت نمایند. استفاده از سامانه مذکور برای تمامی افراد در دسترس بوده و دانشجویان و اعضای هیئت علمی با استفاده از آن می توانند به نتایج مطلوبی دست یابند. همچنین برای مطالعه مطالب مرتبط دیگر به بخش آموزش عمومی ساعدنیوز مراجعه کنید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (647 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (111 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (86 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (62 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (50 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (36 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (33 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (29 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (21 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (20 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (15 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (13 نظر) نگاهی به حضور صبحگاهی بازیگران و چهره‌های مشهور در کله‌پزی+عکس/ از الناز شاکردوست و المیرا شریفی مقدم تا احسان خواجه امیری و نسرین مقانلو (9 نظر) توصیف زیبایِ مژده لواسانی مجری چادری صدا و سیما از امام حسین(ع) با چشمان گریان و صدایی لرزان +ویدیو/ چه تعابیر نابی (9 نظر)
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان