راهنمای ورود و استفاده از سامانه دانا dana.isc.ac+ آموزش تصویری

  شنبه، 06 آبان 1402   زمان مطالعه 5 دقیقه
راهنمای ورود و استفاده از سامانه دانا dana.isc.ac+ آموزش تصویری
درگاه آشنایی با نخبگان و آینده سازان یا همان سایت دانا به نشانی dana.isc.ac با هدف شناسایی محققان و پژوهشگران ایرانی داخل و خارج از کشور راه اندازی شده است. متقاضیان می توانند مقالات پژوهشگر مورد نظر در سامانه دانا را مطالعه کرده یا ایشان را دنبال کنند تا از آخرین مقالات و فعالیت های علمی ایشان آشنا شوند.

سامانه آشنایی با نخبگان و آینده‌ سازان یا همان سایت دانا به عنوان سامانه‌ ای بر اساس رویکرد پژوهش محوری و با هدف شناسایی محققان و پژوهشگران ایرانی داخل و خارج از کشور در اردیبهشت ماه سال جاری رونمایی شد. داوطلبانی که قصد دارند از امکانات سامانه دانا استفاده کنند، لازم است با نحوه ورود و بخش های آن آشنایی پیدا کنند.

در ادامه این مقاله برای کسب اطلاعات بیشتر داوطلبان درباره سایت دانا به نشانی dana.isc.ac، علاوه بر لینک ورود مستقیم به سایت، سامانه دانا معرفی شده و اطلاعات مهم دیگر مانند راهنمای ورود به سامانه، نحوه جستجو در سایت، انواع موضوعات ارائه شده و امکانات مورد استفاده در درگاه آشنایی با نخبگان و آینده سازان (دانا) ارائه شده است.

برای ورود به سامانه دانا کلیک کنید.

برای ورود به درگاه آشنایی با نخبگان و آینده سازان به نشانی dana.isc.ac کلیک کنید.

معرفی سامانه دانا dana.isc.ac

مؤسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام (ISC) با هدف شناسایی محققان و پژوهشگران ایرانی داخل و خارج از کشور نسبت به راه اندازی درگاه آشنایی با نخبگان و آینده سازان تحت عنوان سامانه دانا به نشانی dana.isc.ac اقدام نموده است. برای هر کدام از نخبگان و پژوهشگران ایرانی در این سامانه، یک صفحه جامع در نظر گرفته می‌ شود که فعالیت‌ های پژوهشی و مقالات آن ها را در حوزه های مختلف نشان می دهد.

به منظور معرفی سامانه دانا dana.isc.ac می توان گفت سایت دانا به عنوان یک شبکه اجتماعی علمی، بستری برای برقراری تعامل و ارتباط میان محققان، پرسش و پاسخ و ارائه کامنت و نظرات خود برای دیگر پژوهشگران را فراهم کرده است. افراد با استفاده از این سامانه می توانند علاوه بر اشنایی با پژوهشگران برتر در داخل و خارج از کشور و حوزه های فعالیتی آن ها از موسساتی که با محقق مذکور همکاری دارند نیز اطلاع یابند.

بسیاری از پژوهشگران این سامانه از اعضای هیات علمی دانشگاه ها هستند یا شرایط هیات علمی شدن را دارند. همچنین ملاک ها و معیارهای مختلف علم سنجی در این سامانه برای پژوهشگران ارائه شده است که استفاده کنندگان این سامانه می توانند با بهره گیری از آن دیگر پژوهشگران، سازمان ها و موسسات مختلف را با یکدیگر مقایسه کنند. سامانه دانا به زبان‌ های فارسی، انگلیسی، عربی، آلمانی، فرانسوی و ترکی برای متقاضیان ارائه شده است.

راهنمای ورود به سامانه دانا

در ابتدا لازم به ذکر است که برای هر کدام از نخبگان و پژوهشگران ایرانی که موسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام عضویت دارند، یک صفحه جامع در نظر گرفته می‌شود که فعالیت‌ های پژوهشی و شناسه آنان در پایگاه‌ های دیگر نیز مانند سامانه نظام ایده ها و نیازها مشخص می‌شود. در ادامه مقاله راهنمای تصویری ورود به درگاه آشنایی با نخبگان و آینده سازان دانا ارائه شده است.

  • داوطلبان به منظور ورود به سامانه دانا و استفاده از امکانات آن لازم است در ابتدا در صفحه مرورگر خود سایت دانا را به نشانی dana.isc.ac وارد نمایند.

 ورود به سامانه دانا

  • افارد پس از ورود به سایت، از قسمت چپ بالای صفحه روی آیکون مخاطب مطابق تصویر زیر کلیک نمایند.

 ورود به سامانه دانا

  • در صفحه جدید باز شده، لازم است تا افراد نام کاربری و رمز عبور خود را در موسسه ISC وارد نمایند.

 ورود به سامانه دانا

داوطلبان پس از وارد کردن اطلاعات خود می تواند در سامانه دانا وارد شوند. پس از ورود پژوهشگر در سامانه دانا، تمام اطلاعات ایشان شامل مقالات و دستاوردهای علمی، طرح‌ ها و پروژه‌ ها، مهارت‌ ها و ایده‌ های ثبت شده در سامانه نان، وابستگی‌ های سازمانی، برای ایشان نمایش داده می شود. بنیاد ملی نخبگان با هدف نخبه شناسی، نخبه پروری، نخبه گزینی و نخبه گماری تاسیس شده و در راستای شناسایی افراد با استعداد و نخبه فعالیت می کند. توصیه می کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله زیر مطالعه شود.

نحوه جستجو در سایت دانا

داوطلبان به دو شیوه می توانند در درگاه آشنایی با نخبگان و آینده سازان به نشانی dana.isc.ac مقاله های مورد نظر خود را جستجو نمایند. شیوه اول زمانی است که فرد، پژوهشگر مورد نظر خود را می شناسد و با وارد کردن نام کاربری ایشان در قسمت جستجو سامانه دانا، اطلاعات و مقالات نویسنده برای ایشان نمایش داده می شود. داوطلبان برای این منظور می توانند مطابق تصویر زیر عمل کنند.

نحوه جستجو در سایت دانا

نحوه جستجو در سایت دانا به شیوه دوم به صورت جستجو به صورت موضوعی است. زمانی که فرد، پژوهشگر خاصی را مد نظر نداشته باشد می تواند حیطه مورد نظر خود را مشخص کرده و در سایت دانا روی موضوع خود کلیک کند. بدین ترتیب پژوهشگرانی که در این حوزه کار می کند به همراه انواع مقالات علمی آن ها نمایش داده می شوند. افراد می توانند مانند تصویر زیر برای مثال حوزه فنی و مهندسی را انتخاب نمایند.

نحوه جستجو در سایت دانا

و تمام مقالات و پژوهگران این حوزه برای ایشان نمایش داده می شود. سامانه ایرانداک که به پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران معروف است، سامانه ای است که از سوی وزارت علوم و تحقیقات برای ارزیابی امور پژوهشی دانشجویان در جهت حفظ آثار محققان ارائه شده است. توصیه می کنیم داوطلبان برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه مقاله زیر را نیز مطالعه نمایند.

انواع موضوعات سامانه دانا

موضوعات در سامانه دانا دارای تنوع و گستردگی زیادی است که تقریبا تمام رشته ها را در بر می گیرد. از سوی دیگر در صورتی که داوطلب از میان انواع موضوعات سامانه دانا، موضوع جزئی مربوط به خود را پیدا نکند، می تواند با پژوهشگری که در حوزه مزتبط با موضوع مورد نظر فعالیت می کند از طریق سامانه دانا ارتباط گرفته و سوالات و مباحث علمی خود را با ایشان تبادل کند تا بتوانند پروپوزال بهتری ارائه دهند. در ادامه لیست موضوعات کلی در سامانه دانا ارائه شده است.

انواع موضوعات سامانه دانا

افراد پس از انتخاب موضوع، وارد صفحه جدیدی می شوند که لیست پژوهشگران این حوزه به ترتیب تعداد مقالات و استناد هایی که داشته اند، به همراه دانشگاه و موسسه آموزشی که در آن فعالیت می کنند، ارائه شده است. سامانه ساتع یک بستر ارتباطی میان دولت، دانشگاه و صنعت می باشد که از طریق آن می توان به اشتغال زایی و ارائه پروپوزال برای تقاضاهای مختلف موجود در این سایت پرداخت.

سایر امکانات سامانه دانا

در سامانه دانا، مشاهده مقالات علمی دیگر پژوهشگران، یافتن پژوهشگران حوزه‌های مختلف و دنبال کردن پژوهشگران امکان‌ پذیر می‌شود. همچنین این سامانه کمک شایانی به ارائه وضعیت پژوهشگران در قالب نمودار ها می‌کند. ارائه انواع نمودار ها در قالب‌ های مختلف، این امکان را می‌دهد تا بتوان درک سریعی از وضعیت پژوهشگران بدست آورد. در ادامه مقاله سایر امکانات سامانه دانا ارائه شده است.

  • شناسایی پژوهشگران برتر در هر حوزه

  • شناسایی و جذب دانشجویان در گروه های پژوهشی

  • پرسش و پاسخ علمی

  • امکان دنبال کردن پژوهشگران

علاوه بر موارد فوق درگاه آشنایی با نخبگان و آینده سازان​ دانا به زبان‌ های فارسی، انگلیسی، عربی، آلمانی، فرانسوی و ترکی ارائه شده است که می توان افراد را با پژوهشگران و منابع معتبر به زبان های مختلف نیز اشنا شوند و رزومه بهتری برای خود بسازند یا مقاله ISI بنویسند. به این ترتیب متقاضیان می توانند علاوه بر افزایش سطح علمی خود، بورسیه شده و در خارج از کشور تحقیقات خود را ادامه دهند.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (547 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (106 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (63 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (41 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (32 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (25 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (19 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (19 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (13 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (11 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر) توصیف زیبایِ مژده لواسانی مجری چادری صدا و سیما از امام حسین(ع) با چشمان گریان و صدایی لرزان +ویدیو/ چه تعابیر نابی (8 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (7 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
انتصاب دکتر رضا فلاحت به‌عنوان معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی سهند
فال روزانه امروز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز جمعه 29 تیر 1403
فال انبیاء روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال قهوه با نشان روز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز جمعه 29 تیر 1403 + فیلم
دردسر بسته معیشتی دکتر پزشکیان، رئیس جمهور منتخب برای مردم
هیئت معروف بازیگران و هنرمندان سرشناس ایرانی در تهران/ پاتوق رضا گلزار، بهرام رادان و علیرضا واحدی نیکبخت لو رفت+عکس
تغییر چهره باورنکردنی فهیمه سریال پایتخت/ نسرین نصرتی از فهیمه تا حکیمه در انتهای شب
بازیگران و هنرمندان مشهوری که در عروسی شاهانه آمبانی حضور داشتند/ از شاهرخ خان و همسرش تا خواهران کارداشیان با لباس های چشم نواز
قاب زیبایی از فریبا کوثری، عمره سریال "مختارنامه"، در کنار برادر و مادر خوش خنده و پرانرژی اش/ گلدوزی های مانتو مجلسی اش چقدر زیبا و خاصه!
(ویدئو) فوت کوزه گری برای خوشمزه ترین نذری ماه محرم!/فرمول «قیمه نذری» با ادویه های مخصوص آشپز هیئت امام حسین
یادی کنیم از آخرین عکس منتشر شده از بازیگران جوان فوت شده در کنار فرزندان ناز و بانمکشان/ واقعا جگر آدم آتش میگیره واسه بچه‌های دل سوختشون
(تصاویر) بالکن سایه‌بان‌دار و پر از گلدان های ریز و درشت پاشا رستمی، حامد سریال "لحظه گرگ و میش"/ آخه چقدر باسلیقه! اینجا چایی واقعا میچسبه👌
ویدئو فوق احساسی از سینه زنی شهاب حسینی در هیئت عزاداری امام حسین(ع) در شب عاشورا
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان