راهنمای ورود و ثبت نام در سامانه نظام ایده ها و نیازها+ آموزش تصویری

  یکشنبه، 14 آبان 1402   زمان مطالعه 10 دقیقه
راهنمای ورود و ثبت نام در سامانه نظام ایده ها و نیازها+ آموزش تصویری
سامانه نان توسط وزارت علوم تحقیقات و فناوری طراحی شده تا افراد حقیقی و حقوقی ایده ها و نیازهای جدید را به ثبت برسانند. از این رو سایت nan.ac جهت سهولت کاربران برای ثبت ایده ها و نیازها با امکانات متعدد در دسترس افراد قرار گرفته است.

سامانه نان به منظور دریافت ایده های جدید و موثر بر اساس نیازها راه اندازی شده است. در این صورت سامانه نظام ایده و نیاز برای ایجاد حس مشارکت و همفکری بین مردم با استفاده از تکنولوژی روز جهت پیشرفت و توسعه ایران کاربرد دارد. این سایت با امکان سهولت کاربری و ارائه گزارش ها و پنل کاربری برای ثبت اطلاعات نیاز و ایده به راحتی در دسترس است.

برای ورود مستقیم به سایت نظام ایده ها و نیاز ها کلیک کنید.

ورود به سامانه ایده ها و نیاز ها از طریق آدرس nan.ac امکان پذیر است.

سامانه نان به منظور بهره مندی از ایده ها بسیار مهم به نظر می رسد. برای استفاده از این سامانه باید در ابتدا به ثبت نام در سایت نان پرداخت. برای آشنایی بیشتر با این سامانه، در این مقاله قصد داریم به معرفی سامانه نظام ایده و نیازها nan.ac و سایر امکانات آن بپردازیم.

معرفی سامانه ایده ها و نیازها (نان) nan.ac

سامانه نظام ایده ها و نیازها (نان) جزو یکی از ابزار های قوی برای ارائه نظام ملی نوآوری مبتنی بر ایجاد ارتباط مستقیم بین نیازهای جامعه، صنایع خصوصی دولتی و پژوهشگران، شرکت های دانش بنیان و خلاق، پارک های علم و فناوری و مراکز رشد در کنار سایت ساتع خواهد بود. از اهداف مهم اجرای این طرح علاوه بر کاربردی کردن تحقیقات مراکز علمی، ایجاد حس مشارکت بین همه مردم کشور و بهره مندی از طوفان فکری در ساختن ایرانی آباد و پیشرفته است.

با ایجاد این بانک اطلاعاتی متمرکز زنجیره تحقیقات تکنولوژی و نوآوری کامل شده و با هدفمند کردن قسمت اصلی فعالیت های پژوهشی به رفع نیاز های کشور در جهت مسیر توسعه همه جانبه علمی پرداخته می شود. در عملیاتی کردن این طرح از تکنولوژی های جدید در حوزه مهندسی نرم افزار، هوش مصنوعی، پایگاه داده، شبکه و امنیت می توان استفاده کرد.

در حال حاضر پروسه جمع آوری نیازها و ایده های وزارتخانه ها، سازمان ها و انجمن های متفاوت به طور مجزا از همدیگر اجرا می شود و یکی از وظایف سامانه نان ایجاد بستری یکپارچه برای سراسر کشور است. از جمله خصوصیات این سایت در زمان شروع به کار، اولویت گروه اجرایی نان است و می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سهولت کاربری: ایجاد امکان ثبت نام کلیه کاربران و ثبت اطلاعات نیاز و ایده که با چند کلیک می توان به فرم ها، پیشنهادات هوشمند در پروسه های مختلف سامانه دسترسی آسان پیدا کرد.

  • ارائه گزارشات نمودارها و داشبوردها: ارائه گزارش های کاربردی در سایت به مدیران و اشخاص دیگر در سازمان این امکان را می دهد تا بتوانند تصمیمات درست بگیرند. همچنین در این سامانه امکان گزارش گیری ها و مدیریتی نموداری و چارت ها، استفاده از ابزار های گزارش ساز و داشبورد های مدیریتی این امکان را ایجاد می کند تا افراد بتوانند در زمان کوتاه از اطلاعات بیشترین بهره را ببرند. سامانه نان از طریق آدرس nan.ac ‌برای دسترسی محققان و سازمان های دولتی و شرکت های خصوصی امکان پذیر است.

نحوه ورود به سامانه نان nan.ac

سامانه نظام ایده ها و نیازها به نام اختصاصی نان توسط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری راه اندازی شده است. صاحبان صنایع، سرمایه گذاران و نهاد های اجرایی نیازهای مربوط به فناوری را در آن به ثبت می رسانند و علاوه بر این محققان، مخترعان و صاحبان ایده های جدید، طرح خود را از طریق سامانه در اختیار علاقمندان گذاشته و بر روی آن سرمایه گذاری می کنند.

وزارت علوم با هدف ماموریت گرا کردن تحقیقات و همچنین گسترش طرح های فناورانه توسط صاحبان صنایع، سامانه نان را راه اندازی کرد. این سایت برای برطرف کردن نواقص سامانه هایی همچون فن بازار، ساتع، سامانه ساجد و توانیران ایجاد شده و به عنوان سامانه ای جامع در این حوزه برای صاحبان نیاز و مالکان ایده عمل می نماید.

سامانه نان مدت زمانی است که در دسترس بوده و هر چند بخش های این سایت هنوز تکمیل نشده یا در حال تغییر است، اما بعضی از بخش ها همچون گزارشات تحلیلی به طور آزمایشی راه اندازی شده و قابل استناد نیست. برای ورود به سامانه نان باید طبق مراحل زیر را اقدام کرد.

  • در مرحله اول، کاربر باید آدرس سامانه نان به نشانی nan.ac را در مرورگر خود وارد نماید.

ورود به سامانه نان nan.ac

  • پس از ورود به سامانه، در کادر بالای صفحه می توان ایده ها و نیازها، راهنما، پرسش های متداول، ارتباط با ما، درباره ما، اخبار و اطلاعیه ها را مشاهده و سپس باید گزینه "ورود" را انتخاب کرد. شماره تلفن همراه شان را می توانند در کادر وارد نمایند.

ورود به سامانه نان nan.ac

  • رمز عبور خود را وارد کرده یا در صورت فراموشی رمز عبور، دریافت رمز عبور موقت را انتخاب نمایند تا کد تایید برایشان فرستاده شود که باید به جای رمز عبور کد تایید را وارد کرد. بعد از تایید وارد سامانه شده و اطلاعات فرد در منو بالای صفحه نمایش داده می شود.

نحوه ثبت نام در سامانه نان nan.ac

سامانه نان به منظور ایجاد بستری برای ارائه ایده ها و نیازها و همچنین فرصت و تقویت روحیه نوآوری در علوم مخصوصا علوم انسانی و کاربردی و با توجه به ارزش های ایرانی-اسلامی و تمدن سازی ایجاد شده است. از این رو اهداف این سامانه را می توان هم سو با دستیار فناوری دانشگاه پیام نور دانست.

از جمله قابلیت هایی که می توان برای سامانه نان ذکر کرد، سادگی در ورود اطلاعات و امکان ثبت نیاز و ایده به شکل کاربرپسند از اشخاص حقیقی و حقوقی، لزوم استفاده از هوش مصنوعی در اجرا با توجه به پیش بینی گسترده کاربران، ایجاد ارتباط مستقیم با پایگاه داده ISC برای دسترسی به اطلاعات پژوهشگران کشور و جهان اسلام و فرستادن هشدار در ورود به سامانه و غیره است. در صورتی که کاربری بخواهد ثبت نام نماید باید مراحل زیر را طی کند.

  • مرحله اول کاربر باید وارد سایت نان به آدرس اینترنتی nan.ac شود. مرحله دوم، بر روی گزینه ثبت نام در کادر بالای صفحه کلیک نماید.

 ثبت نام در سامانه نان nan.ac

  • مرحله سوم، فرد باید شماره تلفن همراه خود را وارد کرده و سپس بر روی دکمه تایید کلیک نماید. پس از تایید تلفن همراه، کد تایید از سوی سامانه نان برای شخص فرستاده می شود.

 ثبت نام در سامانه نان nan.ac

  • در مرحله پایانی، با وارد کردن کد تایید ارسال شده و اطلاعات هویتی خود، گزینه ثبت نام را انتخاب نمایند. حال ثبت نام شان انجام شده و می تواند وارد صفحه شخصی خود شوند.

  • در این حالت کاربر می تواند به راحتی و سریع در سامانه ثبت نام نماید و با چند کلیک ساده دسترسی به ثبت اطلاعات نیاز و ایده، دسترسی آسان به فرم ها، امکان جستجو در صفحات متفاوت به همراه پالایش داده ها، بهره مندی از پیشنهادات هوشمندانه در پروسه های متفاوت سامانه و ارائه گزارشات، نمودارها و داشبوردها و غیره فراهم است.

  • این سامانه برای جلوگیری از اجرای پژوهش های تکراری و هدر رفت بودجه، ایجاد امکان جستجو برای پژوهشگران به منظور یافتن میزان پشتیبانی های مالی و پروژه ها از طریق اجرا نظام ایده ها و نیازها کاربرد دارد.

نحوه ثبت ایده ها در سامانه نان nan.ac

در سامانه نان تمامی نیازهای فناوری کشور به ثبت می رسد، محققان می توانند ایده هایشان را پس از بررسی از طریق سامانه ایرانداک و ... در این سایت به ثبت برسانند. پارک های علم و فناوری به عنوان کارگزار، ایده های گزارش شده را بررسی کرده و با صنعت پیوند خواهند داد. هدف از ثبت ایده ها در واقع ثبت نیازهای مختلف جامعه و در نتیجه قرار دادن بخش زیادی از فعالیت های تحقیقاتی برای برطرف سازی نیازها و مشکلات جاری کشور است. کاربر برای ثبت ایده ها باید مراحل زیر را طی نماید.

  • در ابتدا باید سامانه نان به نشانی nan.ac را در مرورگر خود وارد کند. بر روی دکمه ثبت ایده در منوی بالا صفحه کلیک نماید. سپس گزینه "ثبت ایده جدید" را انتخاب کند. انتخاب نیاز با توجه به ایده شخص (در نسخه فعلی سامانه نان تنها ایده های متناسب با نیازها ثبت می شود.)

ثبت ایده ها در سامانه نان nan.ac

  • پس از انتخاب ایده، بر روی کادر "گام بعد" کلیک نماید.

ثبت ایده ها در سامانه نان nan.ac

سپس فرم اطلاعات مورد نظر (اطلاعات عمومی، جزئیات بیشتر، مستندات) را تکمیل کند. اطلاعات وارد شده را تایید کرده و در ادامه کد رهگیری ثبت را دریافت می کند.

نکته ای که در مورد ثبت ایده ها حائز اهمیت است:

  • با توجه به اطلاع رسانی اتوماتیک ایده بعد از ثبت به محققان و سازمان ها، امکان حذف اطلاعات وجود ندارد.

  • امکان ثبت موقت ایده در مراحل مختلف قبل از نهایی شدن وجود دارد.

  • ایده های به ثبت رسیده به طور موقت در پنل کاربری قسمت ایده های من در دسترس قرار داده می شود.

  • ثبت ایده ها تا کنون در موضوعات مختلف، بانک اطلاعاتی کامل و ارزشمندی درباره توانمندی و تخصص محققان و داوران فراهم کرده است. ارزیابی استعداد پژوهشگران، نظارت بر کیفیت پژوهش های صورت گرفته توسط مجریان و پیشگیری از تضاد منافع، کمک و راهنمایی داوران در زمینه پایگاه داده برای قضاوت و داوری بهتر از جمله آثار ثبت ایده است.

نحوه ثبت نیازها در سامانه نان nan.ac

نیازهایی که در سامانه نان وجود دارند در رشته ها و گرایش های مختلفی قرار داده شده و با یک کلیک به راحتی این بخش نمایش دیده می شود. از این رو نیازها را در این سایت بر اساس شاخص های مختلف از لحاظ اعتبار رتبه بندی می کنند. پشتوانه نظام ایده ها و نیازها صندوق عالی علوم، تحقیقات و فناوری بوده و صنایع پیشنهاد دهنده نیز می توانند بخشی از بودجه شان را وارد این صندوق نمایند. نیازهای جامعه، صنایع خصوصی، دولتی و پژوهشگران، شرکت های دانش بنیان و خلاق، پسادکتری، پارک های علم و فناوری و مراکز رشد در این سامانه مورد بررسی قرار می گیرند. از اهداف اصلی راه اندازی سایت نان استفاده از ایده های آحاد مردم بر اساس نیازها و ساختن ایرانی آباد و توسعه یافته است. حال برای ثبت نیازها در سامانه نان باید طبق مراحل زیر عمل کرد.

  • کاربر باید وارد سامانه نان شود.

  • بر روی گزینه ثبت نیاز از منوی بالا کلیک نماید.

  • فرم اطلاعات ایده (اطلاعات عمومی، جزییات بیشتر، مستندات) را تکمیل کند.

  • شخص حقوقی باید اطلاعات وارد شده را تایید نماید.

  • در مرحله پایانی گواهی ثبت نیاز را دریافت می کند.

در مرحله ثبت نیاز چندین نکته حائز اهمیت اند:

  • با توجه به اطلاع رسانی اتوماتیک نیاز بعد از ثبت به پژوهشگران و سازمان ها، نمی توان اطلاعات را حذف کرد.

  • امکان ثبت موقت نیاز در مراحل مختلف قبل از نهایی شدن وجود دارد.

  • نیازهای ثبت شده به طور موقت در پنل کاربری بخش نیازهای من در دسترس گذاشته می شود.

  • پیشنهاد می شد کلیه اطلاعات ضروری نیاز در قالب فایل گذاشته شود.

  • چنانچه اطلاعات به طور دائمی در یک آدرس اینترنتی در دسترس باشد، می توان از قسمت لینک استفاده کرد.

  • برای هر فایل یا لینک ضرورت دارد عنوانی انتخاب شود.

  • امکان فرستادن چندین فایل یا لینک وجود دارد.

امکانات سامانه نان nan.ac

در سامانه نان امکانات دیگری نیز قرار داده شده که کاربران که می توانند از آن ها استفاده کنند.

  • ثبت شخصیت حقوقی: برای ثبت شخصیت حقوقی، باید با ورود به پنل کاربری برای ثبت اقدام نمایند و در این حالت منظور از مدارک هویتی، نامه سربرگ سازمان کاربر مبنی بر مسئولیت شخص در سامانه نان است.

  • ثبت کارگزاری اجرایی: ثبت کارگزاری اجرایی نیاز ورود به پنل کاربری دارد. سپس با انتخاب گزینه "درخواست ثبت کارگزاری اجرایی" باید فرم اطلاعاتی را تکمیل کنند.

  • ویرایش اطلاعات هویتی: پس از ورود به پنل کاربری، اطلاعات هویتی را می توان ویرایش و سپس ذخیره کرد.

  • ویرایش اطلاعات پستی: با ورود به پنل کاربری، اطلاعات پستی قابل ویرایش است و سپس با ذخیره آن، اطلاعات پستی ویرایش می گردد.

  • ویرایش تخصص و علاقه مندی: کاربران می توانند به پنل کاربری خود وارد شوند و به ویرایش تخصص و علاقه مندی ها بپردازند و در انتها آن را ذخیره کنند. در این حالت تخصص و علاقه مندی های فرد در اطلاع رسانی های مربوط به ایده و نیاز مورد توجه قرار می گیرد.

  • درخواست های انتساب: در خواست برای نیاز و ایده ها می تواند با ورود به پنل کاربری انجام می شود.

  • اخبار و اطلاعیه ها: در این بخش کاربران می توانند اخبار و اطلاع رسانی مربوط به موضوع سامانه نان را مشاهده نمایند. در این سامانه تعداد زیادی ایده و نیاز به ثبت رسیده، قطعا اطلاع رسانی در برطرف کردن نیازها به واسطه ایده های ثبت شده در سامان نان می تواند ذینفعان بالقوه دیگر را برای مشارکت در موفقیت سامانه تشویق کند.

تعداد بیشماری از متخصصان و صاحب نظران حوزه های متفاوت برای سامانه نان تلاش کرده اند که موفقیت آن می تواند در رفع مشکلات و برطرف کردن تاثیرگذار باشد. در حالت کلی اولویت امکانات سامانه نان برای رفع مشکلات کشور است و ایده هایی که نیازهای مهم را برطرف می کند در اولویت قرار دارند.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (637 نظر) رهبر معظم انقلاب: در ایستگاه منتظر قطار بودم که فردی که اصلا نمی شناختمش شروع کرد به مسخره کردن من+ویدیو (211 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (196 نظر) میزبانی رهبر معظم انقلاب از مهمانش در ضیافتی به صرف شام +عکس/سفره ای که اُملت تنها غذای آن بود... (147 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (67 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (60 نظر) نگاهی به کیک تولد آیتک سلامت کاپیتان چشم آبی تیم ملی والیبال بانوان و رقیب زهرا گونش/ مبارکا باشه (60 نظر) نگاهی به میز عقد ساده و با دیزاین مختصرِ زینب سلیمانی دختر کوچکِ سردار سلیمانی و همسر لبنانی‌اش+عکس/ استندهای اسم و شمع های تک رنگ (49 نظر) در خانه شهید رئیسی به روی همه مردم باز می شود (45 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (31 نظر) خلاقیت هوش پران مغازه دار کاشانی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغزشو باید طلا گرفت+عکس (25 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده تهرانی، با نوشته جالب پشت پژو پارس حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا (22 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (21 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
روایتی از مخالفت همسر رهبر معظم انقلاب با هدیه ای که به رهبر داده بودند/ ما این غذاهایی که می‌خوریم، با این ظرفها جور درنمی‌آید، اینها را رد کنید، برود
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منظور ظریف از دولت وفاق ملی چیست؟
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان