راهنمای ورود و ثبت نام در سامانه سینا بنیاد ملی نخبگان+ آموزش تصویری

  دوشنبه، 08 آبان 1402   زمان مطالعه 9 دقیقه
راهنمای ورود و ثبت نام در سامانه سینا بنیاد ملی نخبگان+ آموزش تصویری
بنیاد ملی نخبگان با هدف شناخت نخبه ها و پرورش استعدادهای آن ها راه اندازی شده است. این بنیاد برای تسهیل فرآیند نخبه شناسی و همچنین دریافت سریع مدارک و اطلاعات متقاضیان، اقدام به طراحی و راه اندازی سامانه سینا به نشانی sina.bmn.ir کرده است.

بنیاد ملی نخبگان با سایت رسمی bmn.ir در راستای نخبه پروری و پشتیبانی نخبگان کشور راه اندازی شده است. این بنیاد جهت سهولت در تشخیص افراد نخبه و دریافت مدارک و اطلاعات آن ها، اقدام به طراحی و راه اندازی سامانه سینا نموده است. سامانه سینا به نشانی sina.bmn.ir برای ثبت نام آسان نخبگان و اساتید و همچنین ارسال مدارک مورد نیاز توسط آن ها طراحی شده است. از این رو، کلیه افراد دارای استعداد ویژه و نخبه می توانند از طریق این سامانه، خود را به بنیاد ملی نخبگان معرفی کرده و تحت پشتیبانی این بنیاد قرار گیرند.

برای ورود مستقیم به سایت sina.bmn.ir کلیک نمایید.

برای ورود مستقیم به سامانه سینا بنیاد ملی نخبگان کلیک کنید.

جهت شناخت بیشتر سامانه سینا بنیاد ملی نخبگان در این مقاله به معرفی کامل این وب سایت، نحوه ورود، نحوه ثبت نام متقاضیان، نحوه ثبت نام اساتید راهبر، نحوه ویرایش اطلاعات در این سامانه خواهیم پرداخت.

معرفی سامانه سینا بنیاد نخبگان sina.bmn.ir

بنیاد ملی نخبگان در راستای شناسایی، گزینش و پرورش افراد مستعد و نخبه تاسیس شده است. در حقیقت مسئولیت اصلی این بنیاد، همکاری با نخبگان و پشتیبانی از فعالیت های آنان می باشد. تولید علم، استخراج ایده ها و طرح های نو از اهداف کلی این بنیاد هستند. بنیاد ملی نخبگان برای سهولت در این فرآیند به راه اندازی و معرفی سایت سامانه سینا بنیاد نخبگان sina.bmn.ir پرداخته است.

متقاضیان این سامانه، دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاهی واجد شرایط و اساتید راهبر می باشند. در واقع این طور می توان گفت که سامانه سینا برای ثبت نام متقاضیان و ارسال مدارک آن ها طراحی شده است. از این رو متقاضیان جهت دریافت جوایز و تسهیلات بنیاد ملی نخبگان مستلزم ثبت نام و درج اطلاعات خود در این سامانه می باشند.

سامانه سینا یک سامانه یکپارچه جهت مدیریت خدمات الکترونیک است که متقاضیان برای ورود به آن نیازمند نام کاربری و رمز عبور هستند. به این دلیل که استفاده از امکانات سایت سامانه سینا مختص افرادی است که در این سامانه پنل شخصی دارند. لازم به ذکر است که سایت اصلی بنیاد ملی نخبگان دارای نشانی اینترنتیbmn.ir می باشد، اما ثبت نام نهایی نخبگان و ارسال مدارک از طریق سامانه سینا به نشانی sina.bmn.ir صورت می گیرد.

متقاضیان گرامی توجه داشته باشند که ثبت نام در این سامانه و ارسال مدارک، به معنای پذیرش متقاضی در لیست نخبگان نمی باشد. در واقع پس از ثبت نام و بررسی مدارک متقاضی، افرادی که بیشترین فعالیت را داشته باشند به عنوان فرد نخبه، شایسته دریافت تسهیلات این بنیاد خواهند بود. لازم به ذکر است که این فعالیت ها توسط بنیاد ملی نخبگان تعیین می شود که به طور معمول شامل فعالیت های علمی، آموزشی، پژوهشی، فرهنگی، اجتماعی و... می باشد.

نحوه ورود به سایت سینا بنیاد نخبگان sina.bmn.ir

سامانه سینا بنیاد نخبگان به نشانی sina.bmn.ir تحت نظر بنیاد ملی نخبگان و با هدف تشخیص افراد مستعد و نخبه راه اندازی شده است. کلیه متقاضیان و نخبگان با مراجعه به این سامانه و ثبت نام در آن می توانند به عضویت این بنیاد در آیند. داوطلبان می توانند با کلیک بر روی گزینه زیر به طور مستقیم وارد سایت بنیاد نخبگان شوند.

برای ورود به سامانه سینا پیش از هر اقدامی باید نسبت به ثبت نام در آن اقدام نمود. برای ثبت نام در این سامانه، متقاضیان پس از ورود به نشانی sina.bmn.ir می بایست بر روی گزینه ثبت نام متقاضی کلیک نموده و فرم مربوطه را تکمیل نمایند. در صورت ثبت نام در سامانه سینا، متقاضیان برای ورود مجدد به این سامانه و استفاده از خدمات آن باید بر روی دکمه ورود کلیک کرده و نام کاربری و گذرواژه خود را انتخاب نمایند.

  • متقاضیان برای ورود به سامانه سینا باید در مرورگر خود آدرس سایت سامانه سینا به نشانی sina.bmn.ir را وارد نموده و یا از لینک قرار داده شده از کادر بالا استفاده نمایند و سپس در صفحه اصلی سایت، کادر مربوط به ورود را مشاهده نمایند.

ورود به سایت سینا بنیاد نخبگان sina.bmn.ir

  • در کادر مربوطه، نام کاربری و رمز عبور خود را وارد نموده و بر روی کلید نارنجی "ورود" کلیک نمایند. لازم به ذکر است که نام کاربری همان کد ملی متقاضی می باشد و رمز عبور نیز رمزی است که در زمان ثبت نام توسط متقاضی انتخاب شده است.

نحوه ثبت نام در سامانه سینا بنیاد نخبگان sina.bmn.ir

سامانه سینا با هدف شناخت و معرفی افراد نخبه و با استعداد راه اندازی شده است. در حقیقت، متقاضیان برای استفاده از خدمات سایت سامانه سینا، باید نسبت به ثبت نام در آن اقدام نمایند. برای ثبت نام در این سامانه، ابتدا باید در مرورگر کروم یا فایرفاکس خود نشانی sina.bmn.ir را که آدرس سایت رسمی بنیاد ملی نخبگان است وارد نمایید. سپس از منوی اصلی صفحه باز شده، گزینه "ثبت نام متقاضی" را انتخاب کرده و فرم ثبت نام را با وارد کردن اطلاعات مربوط به خود تکمیل نمایید. همچنین اساتید و فارغ التحصیلان که استعداد بالایی دارند می توانند اقدام به ثبت نام بنیاد ملی نخبگان نموده و با تکمیل فرآیند ها و مراحل ثبت نام از امتیازات و تسهیلات این سازمان استفاده نمایند. متقاضیان می توانند برای ثبت نام به سایت bmn.ir مراجعه کرده و مراحل ثبت نام را طی نمایند.

  • متقاضیان ورود به سامانه سینا ابتدا می بایست در مرورگر خود آدرس سایت بنیاد ملی نخبگان به نشانی sina.bmn.ir را وارد نمایند و سپس از منوی صفحه اصلی سایت، بر روی گزینه "نام نویسی متقاضی" کلیک نمایند.

 ثبت نام در سامانه سینا بنیاد نخبگان sina.bmn.ir

  • در ادامه باید نسبت به تکمیل فرم ثبت نام اقدام نمایند. فرم مربوطه شامل اطلاعات فردی، اطلاعات کاربری، اطلاعات تماس، اطلاعات شناسایی، اطلاعات شغل و برجستگی های فردی می باشد.

 ثبت نام در سامانه سینا بنیاد نخبگان sina.bmn.ir

لازم به ذکر است که متقاضیان در بخش انتهایی ویژگی های فردی، باید حوزه فعالیت خود را "دانشجوی برتر" انتخاب نمایند. در نهایت متقاضی پس از تکمیل فرم ثبت نام، می بایست بر روی کلید نارنجی رنگ "ذخیره" کلیک نماید تا ثبت نام او نهایی شود.

نحوه ثبت نام اساتید راهبر در سامانه سینا بنیاد نخبگان sina.bmn.ir

سامانه سینا برای استفاده دانشجویان مستعد و اساتید راهبر راه اندازی شده است. کلیه متقاضیان و اساتید برای استفاده از خدمات این سامانه می بایست نسبت به ثبت نام در آن اقدام نمایند. اساتید محترم جهت ثبت نام در این سامانه ابتدا باید نشانی sina.bmn.ir را در مرورگر خود جستجو نمایند. سپس از منوی صفحه اصلی سایت، بر روی گزینه "ثبت نام اساتید راهبر" کلیک نموده و فرم مربوطه را تکمیل نمایند.

فرم ثبت نام اساتید اطلاعاتی نظیر فایل رزومه، نوع راهبری، نام، نام خانوادگی، کد ملی، استان محل سکونت، ایمیل، تلفن همراه، مرتبه و گروه علمی، نام دانشگاه، دانشکده، استان دانشگاه را شامل می شود. در نهایت با وارد کردن کد امنیتی و فشردن کلید "ذخیره"، ثبت نام اساتید نهایی خواهد شد.

  • اساتید برای ثبت نام در این سامانه ابتدا باید در مرورگر خود آدرس سامانه سینا به نشانی sina.bmn.ir را وارد نمایند و در ادامه می بایست از منوی بالای صفحه اصلی، بر روی گزینه "ثبت نام اساتید راهبر" کلیک نمایند.

ثبت نام اساتید راهبر در سامانه سینا بنیاد نخبگان sina.bmn.ir

  • در نهایت نسبت به تکمیل فرم مربوطه اقدام نموده و پس از وارد کردن اطلاعات خود، بر روی کلید نارنجی رنگ "ذخیره" در انتهای صفحه کلیک نمایند.

ثبت نام اساتید راهبر در سامانه سینا بنیاد نخبگان sina.bmn.ir

همچنین آقایانی که بتوانند عضو بنیاد ملی نخبگان شوند می توانند از امکاناتی مانند امریه بنیاد ملی نخبگان استفاده نموده و به جای رفتن به سربازی دوره خدمت وظیفه را مشغول به فعالیت و کار در حوزه تحصیل و پژوهش خود باشند. این امریه برای استان های مختلف در زمان های متفاوتی اعلام می شود و مشمولین می توانند با مراجعه به سایت مربوطه از زمان و نحوه ثبت نام آن آشنا شوند.

ویرایش اطلاعات در سامانه سینا بنیاد نخبگان sina.bmn.ir

افراد نخبه و با استعدادی که از برگزیدگان المپیادهای علمی، دارندگان رتبه های برتر کنکور سراسری، مخترعان و مکتشفان، آفرینندگان آثار ادبی، محققین و... باشند می توانند در سایت سامانه سینا به نشانی sina.bmn.ir ثبت نام کرده و اطلاعات خود را در آن وارد نمایند.

همان طور که پیش تر اشاره شد، سامانه سینا بنیاد نخبگان با هدف شناسایی و پرورش نخبگان و افراد با استعداد راه اندازی شده است. از این رو افراد مستعد با مراجعه به این سامانه و عضویت در آن، نسبت به ثبت اطلاعات در آن اقدام می نمایند.

نحوه ورود، عضویت متقاضی و عضویت اساتید راهبر به طور کامل شرح داده شده است، اما بعضا اطلاعیه هایی با عنوان ویرایش اطلاعات در سامانه سینا بنیاد نخبگان ارائه می شود. بنابراین کلیه متقاضیان می بایست نسبت به ویرایش اطلاعاتی از قبیل آدرس و شماره تماس که در زمان ثبت نام وارد کرده اند، اقدام کنند.

متقاضیان برای ویرایش اطلاعات در سایت سامانه سینا بنیاد نخبگان sina.bmn.ir می بایست ابتدا وارد نشانی اینترنتی این سامانه شوند. سپس از بخش مربوط به ورود به سامانه، برای ورود اقدام نمایند. پس از وارد کردن نام کاربری (کد ملی فرد متقاضی) و رمز عبور (تعیین شده توسط متقاضی در زمان ثبت نام) بر روی دکمه ورود کلیک نمایند. صفحه جدیدی که پیش روی متقاضی باز شده است، شامل عناوین زیر می باشد:

  • راهنمای استفاده از سیستم

  • میز کار

  • ثبت مدارک

  • ثبت درخواست

  • اشخاص

  • تنظیمات

  • برنامه های استانی

  • گزارش

متقاضیان با کلیک بر روی گزینه مورد نظر می توانند برای ویرایش هر یک از بخش های مربوطه اقدام نمایند. به عنوان مثال جهت ویرایش اطلاعات مشترک نظیر مدارک تحصیلی، مقالات و... می بایست بر روی گزینه ثبت مدارک کلیک شود. همچنین با انتخاب گزینه "ثبت درخواست"، رزومه متقاضی به نمایش در خواهد آمد که در صورت تمایل متقاضی، قابل ویرایش خواهد بود.

مشاوره عضویت در سایت سینا نخبگان

  • بنیاد ملی نخبگان از ابتدا با هدف پرورش استعدادهای ویژه دانشجویان و پشتیبانی از آن ها تاسیس شد. این بنیاد جهت مدیریت بهتر امورات خود و همچنین تسهیل فرآیند شناسایی نخبگان به راه اندازی سامانه سینا پرداخت. در بندهای پیش در رابطه با نحوه ورود و ثبت نام در این وب سایت به طور کامل توضیح داده شد، بنابراین در ادامه به چند نکته مهم در راستای مشاوره عضویت در سایت سینا نخبگان خواهیم پرداخت.

  • از آنجا که عضویت در بنیاد ملی نخبگان زمان مشخصی ندارد، داوطلبان واجد شرایط می توانند در هر زمان دلخواهی نسبت به ثبت نام در این سامانه و ارسال مدارک خود اقدام کنند. نکته حائز اهمیت در رابطه با ارسال مدارک، واقعی بودن، صحیح و خوانا بودن آن ها می باشد. در صورت نقص مدارک یا ناخوانا بودن آن ها، بنیاد ملی نخبگان با شماره تلفن یا ایمیل ثبت شده توسط متقاضی تماس خواهد گرفت.

  • پس از ارسال مدارک، تمامی اطلاعات توسط مسئولان بخش نظارت و بازبینی بنیاد ملی نخبگان مورد بررسی قرار خواهد گرفت. لازم به ذکر است که اگر داوطلب برای تسهیلات خاصی درخواست داده باشد، مدارک او بر اساس شرایط همان تسهیلات مورد سنجش قرار خواهد گرفت. همچنین افرادی که در این سامانه ثبت شده و احراز هویت شوند می توانند با ثبت نام در سایت jazb.bmn.ir اقدام به ثبت نام برای استخدام نخبگان در هیئت علمی دانشگاه ها نمایند.

  • نکته قابل توجه دیگر این است که بنیاد ملی نخبگان، فاکتورهای مشخصی را برای اعطای امتیاز به متقاضیان تعریف کرده است. از جمله این فاکتورها و معیارها می توان به فعالیت های آموزشی، پژوهشی، فناورانه، مهارتی و فعالیت های علمی، اجتماعی و فرهنگی اشاره کرد. در نتیجه، امتیاز بالاتر داوطلب در این فعالیت ها به معنای شانس بیشتر در پذیرش می باشد.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
پربازدید شدن نمای بیرونیِ منزل شخصی رهبر معظم انقلاب+عکس/ نمایی سیمانی با آیفونی قدیمی و درب خانه ای ساده و بدون زرق و برق (228 نظر) سه پرس کباب سفارش پسر کوچک رهبر معظم انقلاب برای خانواده شش نفره‌شان+عکس/ فرزندانی که در ساده زیستی راه پدر را ادامه میدهند (161 نظر) پیام توئیتری علی دایی درباره حمایت از کاندیداهای ریاست جمهوری+عکس (36 نظر) تدارکات ساده رهبر معظم انقلاب برای پذیرایی کردن از مهمانانش+عکس/از قند و چای گرفته تا بشقاب کوچک از شیرینی نارگیلی برای کسانی که قند دوست ندارند (33 نظر) نوزاد بانمک و خوشگل المیرا شریفی مقدم مجری خوش اخلاق صداوسیما سر سفره ساده عید/ پروفیل یک مادر مهربون+عکس (29 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده یزدی، با نوشته جالب پشت کامیون حماسه ساز شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا... (19 نظر) تصویری از خانه ابدی همسر جوان نسرین مرادی، فریده سریال نون خ/ روحش شاد و یادش گرامی (18 نظر) خلاقیت پدر ایرانی در ثبت اولین عکس متفاوت از پسرش حماسه ساز+عکس/کل آتلیه های شهر زیر سوال رفت...🤣 (16 نظر) (عکس) انگشتر بسیار زیبای رهبر انقلاب با طرحی دلربا و چهره شاداب و پرانرژی ایشان در 85 سالگی / پیر ما اشرف مخلوقات است ... (10 نظر) نگاهی به کیک تولد متفاوت و به شکل سالاد الویه حامد آهنگی در مراسم سورپرایز تولدش+ویدیو/ چه ذوقی میکنه آقای خوش خنده😍 (9 نظر) نگاهی به کانتر آشپزخانه شلوغ و جمع و جور خانه مهران غفوریان در این پیام تبریکش+ویدیو/ یخچال هم قشنگ برا خودش آلبوم عکسه (7 نظر) سنگ تمام فاطمه گودرزی، توران سریال لحظه گرگ و میش در تبریک تولد عروسش با اشاره به چشمان دریا خانوم+عکس/ تعریف و تمجیدی عروس‌پسند😍 (6 نظر) نگاهی به ورودی خانه ویلایی پوریا پورسرخ در میزبانی از بازیگر معروف ترکیه ای+ویدیو/ میز بیلیارد با پرده هایی خوش رنگ و خاص 😍 (5 نظر) مینی کیک ساده و خوشمزه نفس بازغی برای تولد 16 سالگی اش /تزئین زیبا با شمع و توت فرنگی و بلوبری+ویدئو (5 نظر) عکسی از شوهر کم سن و سال فاطمه گودرزی، توران سریال لحظه گرگ و میش (4 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
با این سبزیجات سالم و مقوی به جنگ چاقی شکم بروید/ با این خوشمزه ها زود لاغر میشی!
فال روزانه امروز دوشنبه 11 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز دوشنبه 11 تیر خرداد 1403
فال قهوه با نشان روز دوشنبه 11 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز دوشنبه 11 تیر 1403 + فیلم
فال ابجد روزانه دوشنبه 11 تیر 1403
فال انبیاء روزانه دوشنبه 11 تیر ماه 1403
ماجرای دیده شدن بازیگر زن سلبریتی با برادر سعید جلیلی در ژاپن‎+عکس
نسبت فامیلی فاطمه گودرزی توران سریال لحظه گرگ و میش و حمید گودرزی نادر سریال دلدادگان/ گودرزی های سینمای ایران را بشناسید
روایت‌هایی تاریخی از قتل فجیع امیرکبیر در کاشان توسط ایرانی‌ها انگلیسی‌ها / جان کندن او چهار ساعت طول کشید ...
همدستی خانم وکیل و پرستار بیمارستان در قتل مرد ثروتمند / پای 24 میلیارد تومان وسط بود
وقتی گریه رضا شاه را خارجی‌ها درآوردند!
نکات مهم درباره نظافت ماشین ظرفشویی که باید بدانید
خواننده معروف لس آنجلسی به ایران بازگشت+عکس خواننده در فرودگاه
فرهنگ عجیب ازدواج زنان با درخت در هند!!
منتخب روز   
(عکس) استایل کُت و شلواری محمود احمدی نژاد در خیابان/ ذکر گفتن آقای سیاست مدار در حال پیاده روی بازی های مادرانه مینا مختاری همسر بهرام رادان با پسر تُپُل و مُپلش/ چه شیطون شده جان کوچولو ویدئویی از خانه ابدی آیت الله آل هاشم و گریه های جگر سوز پدر روحانی شهید/ روحش شاد و یادش گرامی مجید واشقانی پرسپولیس را با خاک یکسان کرد/ افشاگری آقای بازیگر از تاکتیک پرسپولیس برای قهرمانی در حضور پورعلی گنجی افشاگری عادل فردوسی پور از گول مالیدن سر خواهر برادر کوچکترش/ از شما خیلی خیلی بعید بود!! شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند سکانس غَش آور از سریال 3 در 4 با هنرنمایی علی صادقی/ ایشون اول نمک بودن بعدا دست و پا در آوردن! زنی که قهرمان زلزله کاشمر شد! / این است زن شجاع ایرانی ... حضور حمید نوری در منزل حسین امیرعبداللهیان برای عرض تسلیت به خانواده ایشان و قدردانی از تلاشهای وزیر شهید برای آزادی وی+عکس