راهنمای ثبت نام در سامانه اتناب مدارس etnab.ir+ آموزش تصویری

  شنبه، 06 آبان 1402   زمان مطالعه 6 دقیقه
راهنمای ثبت نام در سامانه اتناب مدارس etnab.ir+ آموزش تصویری
هر ساله آموزش و پرورش به منظور آماده سازی مدارس برای آغاز سال تحصیلی، اقدام به نوسازی و محیا نمودن محیطی با نشاط برای تحصیل دانش آموزان می نماید. در سال جاری آموزش و پرورش مناطق می توانند با مراجعه به سامانه اتناب مدارس یا همان سایت مدیریت فعالیت های جهادی آموزش و پرورش به آدرس etnab.ir، اقدام به ثبت اطلاعات مدارسی که نیازمند نوسازی اند نمایند.

با آغاز سال تحصیلی دانش آموزان بیشتر وقت خود را در مدرسه و همراه با معلمان خود می گذرانند که توجه به روحیه و سلامت روانی دانش آموزان همانند توجه به آموزش مهم می باشد. زیبا سازی مدارس یکی از مسائل بسیار مهم می باشد که علاوه بر شادابی دانش آموزان، تاثیرات به سزایی در آموزش آن ها نیز دارد که همواره این موضوع مدنظر مدارس و روانشناسان حوزه کودک و نوجوان بوده است.

برای ورود مستقیم به سامانه اتناب مدارس کلیک کنید.

برای ورود مستقیم به سایت etnab.ir کلیک کنید.

در سال جاری آموزش و پرورش اقدام به راه اندازی سامانه اتناب مدارس که دسترسی آن برای آموزش و پرورش استان ها امکان پذیر می باشد، نموده است. سایت مدیریت فعالیت های جهادی آموزش و پرورش به آدرس etnab.ir در راستای طرح شهید عجمیان که به منظور شاداب سازی محیط مدارس می باشد راه اندازی شده است. به منظور راهنمایی بیشتر کاربران در ادامه به معرفی سامانه اتناب مدارس etnab.ir پرداخته شده و امکانات سایت مدیریت فعالیت های جهادی آموزش و پرورش نیز بیان شده است.

معرفی سامانه اتناب مدارس

همواره با نزدیک شدن به زمان شروع مدارس، مدیران آموزش و پرورش و مدارس به فکر آماده سازی مدرسه برای آغاز سال تحصیلی می باشند. از این برنامه ها می توان به نوسازی و تعمیر ساختمان و محوطه مدرسه، تعمیرات وسایل مورد نیاز آموزش دانش آموزان، بررسی سرویس های بهداشتی و آب خوری، تامین و خرید وسایل آموزشی و ورزشی با توجه به سن دانش آموزان و سایر موارد اشاره کرد.

هر ساله آموزش و پرورش با توجه به بودجه ای که دولت برای آن ها در نظر گرفته است با برنامه ریزی دقیق، به بررسی میزان هزینه های لازمه برای استان های مختلف پرداخته و بودجه لازمه را در اختیار آن ها قرار می دهد. در چند سال اخیر نیز با توجه به مطرح شدن طرح شهید عجمیان توسط آموزش و پرورش، بسیاری از استان ها از اوایل تابستان به تعمیرات و نوسازی مدارس پرداخته اند.

برای معرفی سامانه اتناب مدارس می توان بیان نمود که سامانه اتناب قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر جهت رفع کاستی های مدارس در مناطق کم برخوردار راه اندازی شده است. آموزش و پرورش استان ها می توانند اطلاعات مدارس کم برخوردار استان خود را در سایت مدیریت فعالیت های جهادی آموزش و پرورش بارگذاری نمایند. همچنین لازم به ذکر است که علاقه مندان به یاری رسانی در این طرح نیز می توانند اقدام به ثبت نام به عنوان گروه جهادی نمایند.

متقاضیان برای آشنایی بیشتر با برنامه های راهبردی این طرح و سامانه می توانند اقدام به مطالعه سند راهبردی تنظیم شده توسط مسئولان نمایند. به منظور راهنمایی بیشتر کاربران در ادامه لینک دانلود مستقیم این سند سامانه اتناب مدارس etnab.ir نیز ارائه شده است.

راهنمای ورود به سامانه اتناب مدارس

همانطور که در ابتدای مقاله نیز به بررسی آن پرداخته شده است، سامانه اتناب به منظور جمع آوری اطلاعات مدارس مناطق کم برخوردار که نیازمند تعمیراتی مانند تعمیرات ساختمان و محوطه، رنگ آمیزی و طراحی تصاویر با توجه به سن دانش آموزان، تعمیرات سرویس های بهداشتی و ... راه اندازی شده است. همچنین علاقه مندان به کارهای جهادی در مدارس نیز می توانند در سامانه ثبت نام نموده و در طرح شهید عجمیان نیز شرکت داشته باشند. به منظور راهنمایی بیشتر متقاضیان در ادامه راهنمای ورود به سامانه اتناب مدارس و لینک دسترسی به آن ارائه شده است.

  • ابتدا سایت مدیریت فعالیت های جهادی آموزش و پرورش به آدرس etnab.ir را در مرورگر خود وارد نموده و یا بر روی لینک ارائه شده در بالا کلیک نمایید و پس از ورود به سامانه بر روی گزینه ثبت نام کلیک نموده و با تکمیل اطلاعات خواسته شده، مراحل ثبت نام خود را انجام دهید.

راهنمای ورود به سامانه اتناب مدارس

  • در سال جاری آموزش و پرورش با راه اندازی سامانه های مختلفی از جمله مای مدیو، اقدام به ارائه امکانات متنوعی برای دانش آموزان، فرهنگیان و همچنین والدین و سایر افراد نموده است.

نحوه ثبت نام سامانه اتناب مدارس

یکی از دغدغه های بسیاری از مدیران مدارس و همچنین علاقه مندان به کارهای جهادی و نوسازی مدارس، نحوه ثبت نام سامانه اتناب مدارس می باشد. کاربران می بایست توجه داشته باشند که برای ورود به سامانه مذکور و استفاده از خدمات و امکانات آن می بایست ابتدا در سامانه ثبت نام نموده و کد کاربری و رمز عبور دریافت نمایند. به همین منظور در ادامه نحوه ثبت نام سامانه اتناب مدارس به صورت تصویری و مرحله ای بیان شده است.

  • ابتدا آدرس سایت مدیریت فعالیت های جهادی آموزش و پرورش به نشانی etnab.ir را در مرورگر خود وارد نموده و بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

نحوه ثبت نام سامانه اتناب مدارس

  • در این صفحه اطلاعاتی مانند نام، نام خانوادگی، کد ملی و ... را وارد نموده و بر روی گزینه تایید و ارسال کد فعال سازی کلیک نمایید.

نحوه ثبت نام سامانه اتناب مدارس

  • کاربران توجه داشته باشند که پس از کلیک بر روی گزینه تایید، رمز عبوری برای آن ها ارسال می شود که می بایست آن را در سیستم وارد نمایند تا پنل کاربری آن ها ساخته شود. همچنین به یاد داشتن رمز عبوری که کاربر در سیستم تعریف نموده است اجباری می باشد. پس از ثبت نام نیز کاربران می توانند با وارد کردن نام کاربری (کدملی) و رمز عبور وارد حساب کاربری خود در سامانه اتناب مدارس etnab.ir شوند. لازم به ذکر است که طرح شهید عجمیان سامانه اتناب تنها شامل مدارس دولتی در مناطق کم برخوردار بوده و مدارس غیر انتفاعی مجاز به استفاده نمی باشند.

امکانات سایت مدیریت فعالیت های جهادی آموزش و پرورش

همان طور که پیش تر نیز به آن اشاره شد، سامانه اتناب مدارس به منظور بازسازی و شاداب سازی مدارس می باشد. به عبارت دیگر طرح شهید عجمیان که در سامانه اتناب مدارس etnab.ir برنامه ریزی شده است همسو با پروژه مهر مدارس بوده و تمامی برنامه های آن برای آغاز هرچه بهتر سال تحصیلی برای دانش آموزان در تمامی مدارس می باشد.

تمامی کاربرانی که اقدام به ثبت نام در سایت etnab.ir نمایند مجاز به استفاده از امکانات سایت مدیریت فعالیت های جهادی آموزش و پرورش هستند. کاربران پس از ثبت نام می بایست با وارد نمودن کد ملی و کلمه عبور به پنل کاربری خود مراجعه نموده و از امکانات سایت استفاده نمایند. به منظور راهنمایی بیشتر در ادامه گزینه ها و امکانات سایت معرفی شده است.

امکانات سایت مدیریت فعالیت های جهادی آموزش و پرورش

  • آشنایی با قرارگاه های جهادی: اولین گزینه از منوی سایت می باشد که در این قسمت جزئیاتی مانند هدف از تشکیل گروه های جهادی، نحوه کار آن ها و سایر موارد معرفی شده است. همچنین لازم به ذکر است که سند راهبردی نیز در این قسمت از سایت برای کاربران ارائه شده است.

  • گروه جهادی: هر کاربر در داخل و یا خارج از آموزش و پرورش می تواند با توجه به اهداف خود اقدام به تشکیل گروه نموده و اعضای گروه را معرفی نماید. معمولا گروه های داخلی آموزش و پرورش را دانش آموزان با کمک والدین و مربیان خود تشکیل می دهند، تا بتوانند با کمک و همیاری یکدیگر برخی از مشکلات دانش آموزان دیگر را رفع نمایند.

  • ثبت نام جشنواره ها، پویش ها و رویداد ها: در این قسمت اخبار مربوط به جشنواره های مختلف دانش آموزان و معلمان جهادی و سایر علاقه مندان، اطلاع رسانی می شود. به طور مثال ثبت نام جشنواره های معلمان جهادی از طریق این سامانه انجام می شود و علاقه مندان حائز شرایط می توانند در آن ها شرکت نمایند.

از سایر امکانات سایت مدیریت فعالیت های جهادی آموزش و پرورش می توان به مشاهده گروه های جهادی که توسط کاربر تشکیل شده است اشاره نمود. همچنین کاربران می توانند گزارش ها و فعالیت های گروه خود را در سامانه اتناب مدارس etnab.ir ثبت نمایند.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (645 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (110 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (86 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (62 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (50 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (35 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (29 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (24 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (21 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (19 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (15 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (13 نظر) نگاهی به حضور صبحگاهی بازیگران و چهره‌های مشهور در کله‌پزی+عکس/ از الناز شاکردوست و المیرا شریفی مقدم تا احسان خواجه امیری و نسرین مقانلو (9 نظر) توصیف زیبایِ مژده لواسانی مجری چادری صدا و سیما از امام حسین(ع) با چشمان گریان و صدایی لرزان +ویدیو/ چه تعابیر نابی (9 نظر)
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان