راهنمای ثبت نام و استفاده از سامانه آزمون باشگاه دانش پژوهان جوان ysc.sru.ac.ir+ آموزش تصویری

  یکشنبه، 07 آبان 1402   زمان مطالعه 5 دقیقه
راهنمای ثبت نام و استفاده از سامانه آزمون باشگاه دانش پژوهان جوان ysc.sru.ac.ir+ آموزش تصویری
دانش آموزانی که در آزمون های المپیاد دانش آموزی شرکت نموده اند می توانند با ورود به سایت ysc.sru.ac.ir که همان سامانه آزمون باشگاه دانش پژوهان جوان است و پس از وارد کردن کدملی و رمز عبور خود، از نتایج مرحله اول آزمون المپیاد دانش آموزی 1401 - 1402 مطلع شوند. لازم به ذکر است که ثبت اعتراض به نتایج المپیاد نیز از طریق همین سامانه انجام می پذیرد.

یکی از وظایف باشگاه دانش پژوهان جوان، برگزاری المپیاد های علمی و سازماندهی و معرفی دانش آموزان نمونه هر یک از رشته ها ومی باشد. این سازمان به منظور اطلاع رسانی نتایج آزمون ها اقدام به راه اندازی سامانه ای تحت عنوان سامانه آزمون باشگاه دانش پژوهان جوان نموده است که برخی از مراحل المپیاد های دانش آموزی و علمی در این سامانه انجام می شود.

برای ورود مستقیم به سایت ysc.sru.ac.ir کلیک کنید.

برای ورود به سامانه آزمون باشگاه دانش پژوهان جوان کلیک کنید.

 سامانه آزمون باشگاه دانش پژوهان جوان

به دلیل عدم آشنایی بسیاری از دانش آموزان و والدین با نحوه و سایت اعلام نتایج المپیاد، در ادامه این مقاله به معرفی سامانه آزمون باشگاه دانش پژوهان جوان به آدرس ysc.sru.ac.ir پرداخته شده و تمامی جزئیات این سامانه مانند نحوه ورود به سایت، فراموشی رمز عبور و همچنین تمامی امکانات سامانه آزمون باشگاه دانش پژوهان جوان پرداخته شده است.

معرفی سامانه آزمون باشگاه دانش پژوهان جوان

باشگاه دانش پژوهان جوان یکی از نهاد های پژوهشی و علمی می باشد که متشکل از دو سازمان مرکز ملی استعداد های درخشان و دانش پژوهان جوان می باشد. برای معرفی سامانه آزمون باشگاه دانش پژوهان جوان می توان بیان کرد که این سایت به منظور اعلام نتایج و تسریع در مراحل آزمون های این سازمان راه اندازی شده است.

باشگاه دانش پژوهان جوان هر ساله زیر نظر آموزش و پرورش اقدام به برگزاری آزمون های المپیاد برای جذب و شناسایی دانش آموزان نخبه در تمامی رشته ها می نماید. در سال جاری این سازمان، مراحل ثبت نام و توزیع کارت برای شرکت در آزمون المپیاد دانش آموزی را در سایت پنجره واحد خدمات الکترونیک آموزش و پرورش انجام داد اما اعلام نتایج و ثبت اعتراضات از سامانه ای مجزا انجام پذیرفت.

دانش آموزانی که در آزمون های المپیاد علمی دانش آموزی سال جاری شرکت نموده اند می توانند با ورود به سایت این سازمان به آدرس سامانه آزمون باشگاه دانش پژوهان جوان ysc.sru.ac.ir، اقدامات لازم برای دریافت نتایج را انجام داده و از نتیجه آزمون خود مطلع شوند. همچنین طبق اعلام این سازمان و آموزش و پرورش، روند ثبت اعتراض نتایج آزمون المپیاد دانش آموزی از طریق همین سامانه انجام می شود.

راهنمای ورود به سامانه آزمون باشگاه دانش پژوهان جوان

در سال های قبل ثبت نام و اعلام نتایج المپیاد در سایت oly.medu.ir انجام شد اما در سال جاری با توجه به تغییرات سامانه ای آموزش و پرورش، ثبت نام از طریق سایت واحد خدمات الکترونیک آموزش و پرورش به آدرس my.medu.ir انجام پذیرفت و اعلام نتایج و اعتراض نیز از طریق سامانه آزمون باشگاه دانش پژوهان جوان به آدرس ysc.sru.ac.ir انجام شد.

در سال جاری با توجه به تغییرات سامانه ای در آموزش و پرورش، باشگاه دانش پژوهان جوان نیز سایت ysc.sru.ac.ir را به منظور اطلاع رسانی نتایج آزمون های برگزار شده توسط خود معرفی نمود. به دلیل عدم اشنایی بسیاری از داوطلبان و متقاضیان استفاده از امکانات این سایت، در این قسمت راهنمای ورود به سامانه آزمون باشگاه دانش پژوهان جوان ارائه شده است.

  • ابتدا در مرورگر خود آدرس سامانه آزمون باشگاه دانش پژوهان جوان ysc.sru.ac.ir را وارد کرده و یا بر روی لینک ورود مستقیم قرار داده شده در بالا کلیک نمایید.

  • پس از ورود به سامانه مذکور، در قسمت نام کاربری شماره ملی فرد شرکت کننده در آزمون و در قسمت رمز عبور، شماره همراهی که در زمان ثبت نام استفاده نموده اید را بدون صفر اول در این قسمت وارد کنید. پس از ورود به سایت مذکور، با توجه به هدف خود برای اعلام نتایج و اعتراض اقدام نمایید.

فراموشی رمز عبور سامانه آزمون باشگاه دانش پژوهان جوان

دانش آموزان و متقاضیان آزمون های برگزار شده توسط باشگاه دانش پژوهان جوان می توانند با توجه به موارد ذکر شده و پس از ورود به پرتال شخصی خود در سایت ysc.sru.ac.ir، اقدام به مشاهده نتایج نمایند. سامانه آزمون باشگاه دانش پژوهان جوان همانند سایر سامانه ها به منظور یاری رسانی به داوطلبان آزمون ها که رمز خود را فراموش نموده اند و یا سایت رمز عبور آن ها را شناسایی نمی کند معرفی کرده است.

داوطلبان در صورت فراموشی رمز عبور سامانه آزمون باشگاه دانش پژوهان جوان می توانند به سایت ysc.sru.ac.ir مراجعه نمایند. پس از کلیک بر روی گزینه مربوطه در سایت، با وارد کردن اطلاعات خواسته شده امکان دریافت رمز مجدد فراهم می باشد. لازم به ذکر است که علاوه بر فرآیند اعلام نتایج المپیاد، اعتراض یه نتایج المپیاد دانش آموزی نیز از طریق همین سامانه انجام می شود. به منظور راهنمایی بیشتر در ادامه روند ثبت درخواست رمز عبور به صورت تصویری ارائه شده است.

  • ابتدا آدرس سامانه آزمون باشگاه دانش پژوهان جوان ysc.sru.ac.ir را در مرورگر خود وارد نمایید. پس از ورود به سایت، همانند تصویر بر روی گزینه "اینجا" کلیک نمایید.

فراموشی رمز عبور سامانه آزمون باشگاه دانش پژوهان جوان

  • در مرحله بعد، پس از ورود به بخش بازیابی کلمه عبور، موارد خواسته شده را تکمیل کرده و بر روی گزینه "ثبت" کلیک نمایید.

فراموشی رمز عبور سامانه آزمون باشگاه دانش پژوهان جوان

دانش آموزانی که با انجام مراحل بالا موفق به ورود به سامانه و پنل کاربری خود نشوند می بایست به مدیریت مدارس خود مراجعه نموده و درخواست دریافت شماره همراه ثبت شده در سیدا خود را از مدیریت پیگیری نمایند.

امکانات سامانه آزمون باشگاه دانش پژوهان جوان

همانطور که پیش تر نیز به آن اشاره شد، باشگاه دانش پژوهان جوان زیر نظر آموزش و پرورش به برگزاری آزمون های المپیاد به منظور شناسایی دانش آموزان می پردازد و هر ساله دانش آموزان زیادی با توجه به رشته های معرفی شده در دفترچه ثبت نام المپیاد دانش آموزی، اقدامات لازم برای شرکت در آزمون را انجام می دهند. در سال های قبل اعلام نتایج آزمون المپیاد از طریق سایت oly.medu.ir انجام شد اما در سال جاری، اعلام نتایج و اعتراض از طریق سامانه ysc.sru.ac.ir انجام شد.

از جمله امکانات سامانه آزمون باشگاه دانش پژوهان جوان می توان به اعلام نتایج و ثبت اعتراض برای آزمون های المپیاد علمی دانش آموزی اشاره کرد. البته با توجه به جدید بودن این سامانه، در حال حاضر سایر امکانات آن فعال نشده و به محض فعال شدن به معرفی آن ها در این مقاله پردخته شده و مقاله بروزرسانی می شود.

همچنین دانش آموزانی که در مرحله اول المپیاد علمی دانش آموزی رتبه کسب نموده و جزو نفرات برتر هستند می بایست در مرحله دوم این آزمون ها شرکت نمایند.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (667 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (119 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (96 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (81 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (70 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (65 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (51 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (40 نظر) خلاقیت خنده‌دار اوستا بنّا در ساختن توالت کنار روشویی برای راحتیِ صاحبخانه حماسه آفرید+ عکس/ مغز نیست که فسفر خالصه😂 (39 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (30 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (23 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (21 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (17 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (17 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (16 نظر)
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان