راهنمای شستن پتو با ماشین لباسشویی سامسونگ، ال جی و بوش

  شنبه، 12 اسفند 1402   زمان مطالعه 6 دقیقه
راهنمای شستن پتو با ماشین لباسشویی سامسونگ، ال جی و بوش
پتوها از جمله ملزومات یک خواب راحت هستند که به دلیل استفاده مداوم و تماس مستقیم با بدن نیاز به شستشو دارند. استفاده از لباسشویی یکی از آسان ترین و سریع ترین روش ها برای شستشن پتو است که نه تنها کیفیت شستشو را افزایش می دهد بلکه در زمان و انرژی نیز بهینه سازی لازم را به عمل می آورد.

البته برای شستن پتو با ماشین لباسشویی سامسونگ، ال جی و بوش رعایت نکاتی لازم و ضروری است که ما در این مطلب به طور کامل آنها را توضیح خواهیم داد.

آماده سازی پتو اولین قدم برای شستشو در لباسشویی

پتوها به دلیل جنسی که دارند پرز و آشغال زیادی را به خود جذب می کنند که ممکن است هنگام شستشو با ماشین لباسشویی وارد فیلتر شود. بنابراین پیش از شستن یک پتو در لباسشویی حتماً پتو را تکان دهید. توجه داشته باشید که برای شستن پتو با ماشین لباسشویی سامسونگ، ال جی و حتی بوش نیز شما باید تکان دادن پتو را برای جلوگیری از مسدود شدن فیلتر انجام دهید. با این حال خرید ماشین لباسشویی از هر برندی که باشد به یک سری رعایت نکات نیاز دارد تا از آسیب به پتو و دستگاه جلوگیری کند و حتماً باید آنها را در نظر بگیرید.

شستن پتو در لباسشویی

بررسی برچسب پتو برای شستشو در ماشین لباسشویی

یکی دیگر از مواردی که باید قبل از شستن پتو در ماشین لباسشویی به آن توجه کنید، توجه کردن به برچسب پتو است. شما با مشاهده برچسب مراقبتی روی پتو اطلاعات لازم را برای شستشوی آن کسب خواهید کرد. در اطلاعات این برچسب ذکر شده است که دمای مناسب برای شستن پتو در ماشین لباسشویی چقدر است و یا اینکه پتو قابلیت شستشو در ماشین لباسشویی را دارد یا نه، مشخص شده است.
قبل از شستشوی پتو در لباسشویی حتماً به این برچسب دقت کنید. چرا که حتی اگر بهترین لباسشویی سامسونگ اصل کره، بوش و ال جی را نیز داشته باشید، در صورتی که پتوی شما قابلیت شستن در ماشین لباسشویی را نداشته باشد به احتمال زیاد پتو آسیب می بیند. لازم به ذکر است که برای شستن پتو با ماشین لباسشویی 8 کیلویی اسنوا و همچنین شستن پتو در ماشین لباسشویی 8 کیلویی دوو توجه کردن به برچسب پتو، برای جلوگیری از آسیب به پتو و دستگاه را نباید فراموش کنید.

بررسی برچسب پتو برای شستشو در ماشین لباسشویی

ظرفیت ماشین لباسشویی را برای شستن پتو در نظر بگیرید

گاهی اوقات کاربران بدون توجه به ظرفیت ماشین لباسشویی اقدام به شستشوی پتو داخل آن می کنند. اما باید این موضوع را در نظر داشته باشید که پتو در صورت خیس شدن وزن آن دو برابر می شود. در چنین شرایطی قطعاً یک ماشین لباسشویی 7 کیلویی نمی تواند از پس شستشوی پتوی دو نفره و حتی یک نفره نیز به خوبی برآید. به طوری که درام چرخش لازم را برای شستشو نخواهد داشت و دچار صدمه می شود.
با این حال بهترین راه این است شستن پتو را در مدل 9 کیلویی از ماشین لباسشویی ال جی، سامسونگ و یا بوش انجام دهید. البته اگر پتوی شما کوچک و یا نازک است می توانید از ظرفیت 7 یا 8 کیلو برای شستشو پتو در لباسشویی استفاده کنید. نا گفته نماند ماشین لباسشویی های دوقلو نیز به دلیل ظرفیت بالایی که دارند می توانند بهترین گزینه باشند. با توجه به این موضوع شستن پتو با ماشین لباسشویی دوقلو نه تنها از آسیب به دستگاه جلوگیری می کند بلکه سبب می شود تا با کیفیت بهتری فرایند شستشو را انجام شود. به عنوان مثال شستن پتو در ماشین لباسشویی 9 کیلویی از مدل دو قلو بسیار بهتر از یک ماشین لباسشویی 9 کیلویی درب از جلو انجام خواهد گرفت. چرا که مدل دوقلو از مخزن بزرگتر و جادار تری برخوردار است.

انتخاب برنامه مناسب را برای شستن پتو در لباسشویی

با توجه به اینکه بسیاری از مدل ماشین لباسشویی هایی که امروزه در بازار موجود هستند دارای برنامه برای شستن پتو هستند، انتخاب برنامه مناسب می تواند کیفیت شستشوی پتو را به طرز چشمگیری افزایش دهد. اما با توجه به لطافت و جنسی که بیشتر پتوها دارند، سعی کنید یک برنامه شستشوی ملایم را برای شستشو پتو فعال کنید. البته این موضوع را در نظر داشته باشید که گزینه شستن پتو در لباسشویی سامسونگ با گزینه شستن پتو با ماشین لباسشویی 8 کیلویی ال جی یا هر برند دیگر در ظرفیت های بیشتر متفاوت است.
در اینجا باید گفت در صورتی که احساس می کنید که پتوی شما خیلی کثیف است می توانید از برنامه پیش شستشوی Pre Wash استفاده کنید و سپس برنامه اصلی را فعال کنید. با در نظر گرفتن این موضوع که جنس پتوها می تواند متفاوت باشد، اگر جنس پتوی شما نخی است برنامه شستشوی ملحفه را باید فعال کنید اما اگر پتوی شما پشمی است باید برنامه شستشوی پشم را فعال سازی کنید.

 شستن پتو در لباسشویی

تِست کردن پتو برای جلوگیری از رنگ پس دادن داخل ماشین لباسشویی

رنگ پس دادن پتو می تواند یکی از ناخوشایندترین مواردی باشد که برای کاربران پیش آید. چرا که سبب نا مطلوب شدن ظاهر پتو می شود. برای جلوگیری از ایجاد چنین معظلی قبل از شستن پتو در لباسشویی گوشه ای از پتو را داخل آب سرد قرار دهید و سپس یک دستمال سفید را روی آن بگذارید. در صورتی که دستمال رنگ بگیرد از قرار دادن آن داخل ماشین لباسشویی امتناع کنید.

شوینده مناسب برای شستن پتو کدام است؟

قطعاً کیفیت مواد شوینده در تمیزی بیشتر پتو بی تأثیر نخواهد بود. بنابراین سعی کنید از برندهای اصلی مواد شوینده را برای شستشو پتو در لباسشویی انتخاب کنید. از آنجایی که مایع های لباسشویی به نسبت شوینده های پودری ملایم تر هستند و روی پتو رسوب نمی شوند انتخاب آنها می تواند برای شستشوی پتو بسیار مناسب باشد. یکی دیگر از مواردی که در کیفیت شستشوی پتو تأثیر دارد، میزان استفاده از مواد شوینده است.
از ریختن حجم زیاد شوینده داخل لباسشویی به منظور تمیزی بیشتر خودداری کنید. زیرا پتوها با توجه جنس الیافی که دارند مواد شوینده بیشتری را به خود جذب می کنند که پاک شدن آنها می تواند بسیار سخت باشد. با این حال در صورتی که پتوی شما کثیف است می توانید سرکه سفید را در هنگام شستو برای پاک کنندگی بیشتر به دستگاه اضافه کنید. همچنین استفاده از سرکه سفید می تواند بوی نامطبوع پتو را نیز کاملاً از بین ببرد.

شوینده مناسب برای شستن پتو

نحوه خشک کردن پتو در ماشین لباسشویی

پس از رعایت کردن تمام این نکات و پایان فرایند شستشو، اکنون نوبت خشک کردن پتو است. برای خشک شدن بهتر پتو می توانید از چرخه خشک کن جداگانه با دور متوسط استفاده کنید. همچنین پس از پایان فرایند، پتو را در هوای آزاد و به صورت صاف پهن کنید تا پتوی شما چروک نشود و نیازی به اتو کردن نداشته باشد. این کار سبب می شود تا خشک شدن پتو سریع تر انجام شود و هر گونه باکتری که ممکن است بین الیاف پتو باشند نیز محو شوند.

خشک کردن پتو در ماشین لباسشویی

خرید بهترین مدل ماشین لباسشویی با ضمانت اصلالت را از کجا انجام می دهید؟

شستن پتو در ماشین لباسشویی می تواند سرعت و کیفیت شستشو را تا حد زیادی افزایش دهد. اما رعایت نکاتی که در این مطلب ذکر کردیم سبب می شود تا شما بتوانید شستن پتو در ماشین لباسشویی را به بهترین شکل ممکن انجام دهید. با توجه به اینکه امروزه مدل های پیشرفته ای از ماشین لباسشویی ها در بازار موجود است شستشوی پتو می تواند برای شما راحت تر از آن چیزی باشد که فکرش را می کنید.
با توجه به تقاضای کاربران برای خرید ماشین لباسشویی در مدل های پیشرفته، ما نیز در فروشگاه آترین پلاس بهترین ماشین لباسشویی ها را از برندهای اصلی در اختیار مشتریان خود قرار داده ایم، که در صورت تمایل به خرید می توانید با تضمین اصالت و سلامت، گارانتی 18 ماهه، پرداخت در محل، ارسال سریع و بهترین قیمت سفارش خود را به ثبت برسانید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (523 نظر) خلاقیت خنده دار هندونه فروش شیرازی، برای فرار از گرما حماسه آفرید/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (157 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (109 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (68 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (37 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (36 نظر) انتخاب محمدرضا گلزار و بهرام رادان به عنوان خوش‌تیپ‌ترین و خوش قیافه‌ترین بازیگران ایران از منظر الیف ارول بازیگر چشم آبیِ ترکیه‌ای+ ویدیو/ چشم آیسان خانوم و مینا مختاری روشن! (28 نظر) خلاقیت خنده‌دار اوستا بنّا در ساختن توالت کنار روشویی برای راحتیِ صاحبخانه حماسه آفرید+ عکس/ مغز نیست که فسفر خالصه😂 (25 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (25 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (21 نظر) نگاهی به اعلامیه ترحیم مادر جوان حمید گودرزی که دیشب خبر فوتش را آقای بازیگر اعلام کرد +عکس/ روحش شاد (20 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (18 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (16 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) خلاقیت خنده دار میوه فروش وانتی با عکس رضا گلزار حماسه آفرید/هنر نزد ایرانیان است و بس+ عکس (15 نظر)
تیتر امروز   
خودکشی دردناک و همزمان 2 خواهر در تهران 13 و 14 ساله در تهران !
نوجوان مرندی مدال طلای جهان را دشت کرد
فال ابجد روزانه یکشنبه 31 تیر 1403
فال قهوه با نشان روز یکشنبه 31 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر یکشنبه 31 تیر 1403 + فیلم
فال انبیاء روزانه یکشنبه 31 تیر 1403
فال روزانه امروز یکشنبه 31 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز یکشنبه 31 تیر 1403
ناگفته های پدر داماد رهبر انقلاب: تنها دارایی رهبری یک خانه در پایین شهر تهران است
درباره یک اتفاق زشت در حاشیه نماز جمعه تهران!
کشف گور‌های مدور کودکان
نصب تلویزیون بالای شومینه؛ نکاتی که باید رعایت کنید
روایت جالب و شنیدنی همسر رهبر انقلاب از خانم معلم منحصر به فرد غیرچادری تا ازدواجشان/ مصاحبه‌ای که در یک مجله انگلیسی چاپ شد
برادر رهبر معظم انقلاب: ایشان در عروسی من با ماشین فولکس‌شان، شب تا ساعت12 برای آنهایی که جهاز آورده بودند دنبال شام بودند+ عکس
ویدیو/ علت ورشکستگی "آقای همساده" در بازار دیجیتال/ تخصص داشتم، دلار هم زیاد داشتم اما...
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!!