راپل سواری نفیسه روشن و شبنم فرشادجو روی سد کرج

  پنجشنبه، 31 تیر 1400 ID  کد خبر 159752
راپل سواری نفیسه روشن و شبنم فرشادجو روی سد کرج
ساعدنیوز: راپل یک ورزش محبوب و پرطرفدار و نوعی حرفه ی ماجراجویانه می باشد که در بین کوه نوردان ،علاقه مندان طرفداران بسیاری دارد. به احتمال قوی در روزهای تابستان افرادی را دیده اید که به تفریح راپل مشغول باشند. راپل جز تفریحات سالم در طبیعت می باشد و در اصل نوعی تکنیک مشهور در ورزش صخره نوردی می باشد.

راپل کردن نفیسه روشن و شبنم فرادجو

راپل یک ورزش محبوب و پرطرفدار و نوعی حرفه ی ماجراجویانه می باشد که در بین کوه نوردان ،علاقه مندان طرفداران بسیاری دارد. به احتمال قوی در روزهای تابستان افرادی را دیده اید که به تفریح راپل مشغول باشند. راپل جز تفریحات سالم در طبیعت می باشد و در اصل نوعی تکنیک مشهور در ورزش صخره نوردی می باشد. افراد در زمان انجام تفریح راپل به سمت پایین صخره می آیند. بنابراین بالا رفتن و صعود از صخره راپل به شمار نخواهد آمد. راپل سواری شجاعت می خواهد و فردی که راپل را به عنوان تفریح می داند باید از نظر شرایط روحی و روانی و جسمانی قوی و دارای استقامت کافی باشد. در نظر داشته باشید که افرادی که دارای روحیه ی ضعیفی هستند به هیچ عنوان نمی توانند این ورزش را جز تفریحات مورد علاقه خود بدانند. اما در بین همه ی افراد خانوم نفیسه روشن و شبنم فرشادجو 2 بازیگر مهم و مشهور تلویزیون و سینما راپل سواری را جز مهم ترین تفریحات خود دانسته اند و به گفته ی این 2 نفر یکی از پر هیجان ترین و جذابترین تفریحات در ارتفاعات می باشد که علاوه بر تفریح جذاب بر تجربه ی فرد افزوده می گردد. در ادامه ی مطالب در این باره به توضیح بیشتر خواهیم پرداخت. برای اموزش به مجری پیچ و رولپلاک نما مراجعه کنید.

تصویر

راپل چیست؟

به همه ی مراحل فرود از یک ارتفاع مشخص و به نقطه صفر و عبورهای عرضی به کمک ابزارآلات تخصصی کار در ارتفاع راپل می گویند. از نظر عموم مردم به افراد فعال در این حوزه راپل کار، بندبار ،نماکار گفته می شود. راپل در قدیم اکثر در فرود از صخره های مرتفع انجام می شده است .اما به مرور زمان در بیشتر مناطق صعب العبور رواج بیشتری یافت. امروزه راپل در بخش صنعتی، کاری ،گردشگری رواج بسیاری پیدا نموده است و مشاغلی مانند کار در ارتفاع در مراکز صنعتی، شهری و زیپ لاین ها و جنگل نوردی بر روی درختان و ..را باید به کار پر هیجان اضافه نمود.

تفریحات هیجان انگیز بازیگران (راپل سواری )

امروزه راپل سواری جز تفریحات دیدنی و هیجان انگیز در بین دیگر هنرمندان شناخته شده است. در بین بازیگران افرادی هستند که شیفته ی کار با طناب محکم و بالا یا پایین آمدن به کمک طناب در بخش ارتفاعات مختلف می باشند و با وجود همه ی خطراتی که ممکن است درحین فرود یا صعود در ارتفاعات برای این افراد پیش آید ولی راپل سواری را جز تفریحات سالم و نوعی دلخوشی می دانند .عده ای از افراد کار راپل را نوعی حرفه ی خطرناک، دردسرساز، می دانند و عده ای از شنیدن کار در ارتفاع بسیار مضطرب و نوعی وحشت و آن را خطرناک جلوه می کنند. در صورتی که راپل کاری نوعی حرفه ی مطمئن، دارای امنیت بالا می باشد و فرد راپل کار در ارتفاع به علت در اختیار داشتن لوازم استاندارد و طناب محکم و آموزش های کوتاه مدت کار در ارتفاع با آرامش خاطر به این حرفه ی نوین و جذاب می پردازد. امروزه جوانان بالاترین قشر در جامعه هستند که به این حرفه ی جذاب علاقه مند شدند و برای کار در ارتفاعات مختلف ساختمانی، برج، سد و..به شرکتهای ساختمانی معتبر جهت استخدامی در این بخش رجوع می کنند. شبنم فرشاد جو و نفیسه روشن 2 بازیگر مطرح و مشهور سینما و تلویزیون کشورمان به کارهای هیجانی و گاه خطرناک بسیار علاقه دارند به طوری که ویدیویی هایی از ورزش راپل خود در روی دیوار سد در فضای مجازی منتشر کردند. بطوری که مورد استقبال بینظیر مردم قرار گرفت. در این فیلم شجاعت کامل 2 خانم بازیگر کار با راپل نشان داده شده است و بنابه گفته این 2 خانم بازیگر: روی دیوارسد. همه ی ترس هامون تمام شد. نفیسه روشن قبل از این با حضور در کنار حیوانات وحشی و بازی با آنها، بر ترسش غلبه کرده و خود را یکی از دوستداران حیوانات وحشی دانسته است.

نفیسه روشن بازیگر سینما و تلویزیون متولد سال 1361در تهران می باشد و فارغ تحصیل حقوق از دانشگاه آزاد اسلامی است. خانم روشن به تازگی ویدیویی از راپل روی دیوارسد منتشر نمود که بازتاب زیادی در شبکه های اجتماعی در بر گرفت. علاوه بر آن خانم شبنم فرشادجو متولد سال 1356دارای تحصیلات در رشته هنرهای نمایشی از دانشگاه تهران در این حرفه ی جدید راپل سواری همکار خود را یاری نمود. در گوشه ای از فعالیت های خانم فرشادجو غارگردی لاکچری در گرمسار به نمایش گذاشته شده است. راپل سواری خانم فرشادجو بر روی سد کرج هم بیش ترین میزان بازدید کننده را در اینترنت و فضای مجازی به همراه داشته است. عده ای این 2 بازیگر معروف را جز زن های با شهامت می دانند.

تصویر

روش های جلوگیری از خطرات راپل کاری

مانع شدن از سقوط افراد: گاهی اوقات عوامل مختلفی مانند لغزنده بودن سطح مورد نظر و نداشتن عرض کافی در حین انجام کار باعث سقوط افراد به پایین ارتفاع می گردد. به همین دلیل کارگران راپل کار یا افرادی که راپل را جز تفریح و سرگرمی انجام می دهند باید از لوازم ایمنی مانند: هارنس ،صندلی های مخصوص، طناب استفاده نمایند. به کار بردن از این نوع تجهیزات و لوازم استاندارد تا حدود زیادی می تواند مانع از خطر سقوط افراد شود. خطر برق گرفتگی در ارتفاعات همواره کارگران راپل کار را تهدید می نماید. بنابراین پیش از اتفاق افتادن چنین حوادثی برق را قطع نمایید.
2-پیشگیری از سقوط اشیا: اشیا راپل کاران به علت سنگین و سخت بودن احتمال سقوط فراوانی خواهند داشت که پرتاب هر یک به پایین ارتفاع باعث بروز خسارت مالی و جانی برای افراد پایین ارتفاع خواهد شد. بایستی قبل از هر کاری برای جلوگیری از سقوط وسایل اقدام نمایید و نکات ایمنی را رعایت کنید. علایم هشدار دهنده برای مکان ممنوعه نصب نمایید که این محل تا اطلاع ثانویه جهت رفت و آمد افراد برای حفظ سلامتی آنها مسدود می باشد که این عمل باعث حفظ سلامتی افراد پایین ارتفاع خواهد شد. در هر صورت کار در هر محل از ارتفاع ساختمانی و یا جهت تفریح و سرگرمی حتما باید از پوشش کلاه ایمنی و محافظ استفاده نمایید.استفاده از کلاه ضربه گیر باعث جلوگیری از حوادثی مثل برخورد اشیا به سر و پیامد آن اتفاقات ناگوار جانی خواهد شد. همچنین از راپل برای بستن پاسیو و نورگیر یا حیاط خلوت به وسیله توری هم استفاده میشود تا پرندگان به داخل انها نفوذ نکند.

تصویر

امنیت راپل کار چگونه تامین می گردد؟

افرادی که وارد شغل راپل می شوند افرادی متخصص و آموزش دیده هستند که پس از گذراندن دوره های مربوطه و کسب گواهینامه های معتبر شغل خود را شروع می نمایند. اما امنیت راپل کار با استفاده از همه ی تجهیزات و لوازمی که در اختیارش قرار داده می شود باعث حفاظت از سقوطش خواهد شد. حفاظت از سقوط به معنی همه ی اقدامات و تدابیر امنیتی برای پیشگیری از سقوط راپل کار می باشد. که به دنبال آن همه ی عوارض و خطرات ناشی از آن به میزان قابل ملاحظه ای کاهش پیدا می کند. درضمن همه ی راپل کاران تحت پوشش بیمه جلوگیری از حوادث شرکت های معتبر خدمات نما می باشند از این بابت در کمال آرامش و امنیت به کار در ارتفاع می پردازند.

روش های تامین امنیت راپل کار

سامانه محدود کننده: این سامانه وظیفه قرار گیری راپل کار را در شرایط عدم سقوط بر عهده دارد. دراین بخش نرده حفاظتی و یا استفاده از نقطه اتصال برای به کار گیری سامانه محدود کننده می تواند امنیت راپل کار را به خوبی تضمین نماید.
سامانه متوقف کننده: وجود این سامانه باعث می شود راپل کار به طور کامل با زمین برخوردی نداشته باشد و او را در هنگام سقوط از ارتفاع متوقف می نماید. این باعث می شود تا امنیت جانی راپل کار بیش از پیش تامین شود. وجود تورهای ایمنی بهترین سامانه برای جلوگیری از حوادث جانی برای افراد راپل کار خواهد بود.

تصویر

طناب پشتیبان

راپل کاری که در ارتفاع در حال کار است باید از 2 نوع طناب استفاده نماید یکی برای اتصال خود و دومین طناب که پشتیبان است به کمربند متصل می شود و در هنگام سقوط راپل کار از او محافظت می نماید.
حفظ فاصله ایمن

راپل کار برای پیشگیری از برخوردش با سطح مبدا این فاصله ی ایمن را باید رعایت نماید. تا ایمنی راپل کار به خطر نیوفتد.
کمربند ایمنی، هارنس، شوک گیر، طناب نیمه داینامیک، طناب تکیه گاهی و ایمنی
استفاده از کمربند ایمنی برای فرد راپل کار باعث افزایش ایمنی برای راپل کار و باعث عدم سقوطش از ارتفاع خواهد شد. که با پوشاندن این نوع کمربند محافظت خواهد شد. اما هارنس از اصلی ترین ابزار ایمنی برای کار در ارتفاع می باشد به طوری که از ران تا کتف راپل کار را می پوشاند و از آن برای باقی اتصالات استفاده می گردد. استفاده از وسیله ی شوک گیر نیروی وارد شده به کمر راپل کار را کاهش می دهد و از آسیب های احتمالی جلوگیری می نماید. اما استفاده از طناب های نیمه داینامیک مناسب ترین گزینه برای استفاده راپل کاران می باشند زیرا حالت نیمه کشسانی دارند و در ضمن تا حد زیادی امنیت راپل کار تضمین می گردد. در این بین طناب های تکیه گاهی به عنوان تکیه گاه برای فرد عمل می کنند. به این صورت که یک سر آن ها به محلی به نام تکیه گاه و سر دیگر آن به راپل کار وصل خواهد شد. این باعث افزایش ایمنی راپل کار و پیشگیری از بروز مشکل احتمالی از سقوطش به پایین ارتفاع خواهد شد. در این بین طناب عملیات نوعی تکیه گاه محسوب می شود. اما طناب های ایمنی هم نوعی تکیه گاه به شمار می روند و وظیفه متوقف کردن راپل کار را در حین سقوط بر عهده خواهند داشت.

تصویر

آموزش کار در ارتفاع

افرادی که قصد آموزش برای کار در ارتفاع دارند با یک مجری پیچ و رولپلاک سنگ نما این هدف را دنبال نمایند.زیرا این افراد متخصص هستند و کار را به شکل تجربی به شما آموزش خواهند داد. راپل کار مبتدی باید به خوبی آموزش ببیند که روی هوا معلق است که این کار تا ساعت ها به طول می انجامد. در طول این مدت راپل کار نباید جرکت اضافه ای انجام دهد تا تعادلش بهم نخورد. به طور معمول شرکتهای معتبر خدمات نما کار آموزش افراد به طور حرفه ای را با در اختیار گذاشتن مدرک بین المللی کار در ارتفاع با گذراندن دوره های کوتاه مدت راپل در اختیار جوانان مشتاق به کار در ارتفاع قرار می دهند. این افراد دارای صلاحیت روحی، روانی و تایید سلامت جسمانی می باشند و به دور از هر گونه آلودگی و سو پیشینه کیفری خواهند بود.دو خانوم بازیگر محبوب تلویزیون و سینما شبنم فرشادجو و نفیسه روشن به عموم مردم نشان دادند که راپل سواری بر روی ارتفاعات و سد نیاز به شجاعت، علاقه و مهارت و دانش کافی خواهد داشت. به طوری که هر فرد عادی توان بالا رفتن یا پایین آمدن از ارتفاع را نخواهد داشت و ترس و وحشت از ارتفاع مانع از موفقیت فرد در بازی زیبای راپل کاری خواهد شد.
جمع بندی

به گفته ی شبنم فرشادجو و نفیسه روشن: اگر فکر میکنی آدم جسوری هستی، اگر فکر میکنی آدم نترسی هستی، اگر طبیعت وحشی را دوست داری و اگر نازک نارنجی نیستی این ورزش محبوب و هیجان انگیز راپل سواری بر ارتفاعات را از دست نده. بازی با راپل سواری علاوه بر افزودن بر تجربیات فرد راپل کار، باعث می شود قدرت و نیروی عظیمی در وجود راپل کار برای بالا رفتن یا پایین آمدن از ارتفاعات بیاندازد. به طوری که از راپل کار فردی حرفه ای، شجاع، متخصص بسازد. امروزه جوانان از راپل هم به عنوان شغلی پردرآمد و گاهی به عنوان نوعی سرگرمی محبوب و پرطرفدار یاد می نمایند. لذت بالا رفتن و کار در ارتفاع تجربه ای فراموش نشدنی است که همواره در خاطره ها نقش خواهد بست.

منبع: پیچ رولپلاک نما


19 دیدگاه
  دیدگاه ها
زهرایی
2 سال پیش

ادرس راپل بازیگران رفتند کجاست؟
الهام
3 سال پیش

ورزش و کار سختیه آموزش و دوره دیدن میخاد.
الناز گلرخ
3 سال پیش

واقعا راپل کاری ورزش بسیار زیبا و تفریح بسیار خوبی..ولی چیزی که هست یکم خطر ناکه و باید احتیاط کرد.. حتما باید از ابزار بسیار خوب و نو استفاده کرد تا خدای نکرده از روی راپل نیوفتن زمین و جونشون به خطر بیوقته...این کار خانوم روشن اینو میرسونه که قبلا هم این ورزش رو کردن و اگر تجربه ندشتن تمیتونستن به راحتی راپل سواری رو انجام بده.
پارمیس
3 سال پیش

در پاسخ به: شمام امتحان کن
به من چه
پارمیس
3 سال پیش

تهران
محسن اویسی
3 سال پیش

این سد کرج نیست آدرس تون غلطه
زینب
3 سال پیش

در پاسخ به: خوش باشین
شمام امتحان کن
مهرداد
3 سال پیش

در پاسخ به: ،😃
خب که چی؟؟؟
میلاد
3 سال پیش

کیبوردم اون کلمه رو نداره اقای مهندس..مرسی که گفتی.
بازدیدکننده
3 سال پیش

فدای
بازدیدکننده
3 سال پیش

بی سواد جرأت درسته نه جرعت
نفس
3 سال پیش

جوون بابا
...M
3 سال پیش

خب به ما چه😐
تتلو
3 سال پیش

چقد سبکن😐😐😐
هانا
3 سال پیش

عجب نترس
جوجو
3 سال پیش

،😃
اسماعیل
3 سال پیش

راپل سواری خیلی خطرناک است
مستی
3 سال پیش

خوش باشین
میلاد
3 سال پیش

دمشون گرم خخ...عجب دل و جرعتی
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (646 نظر) رهبر معظم انقلاب: در ایستگاه منتظر قطار بودم که فردی که اصلا نمی شناختمش شروع کرد به مسخره کردن من+ویدیو (211 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (199 نظر) میزبانی رهبر معظم انقلاب از مهمانش در ضیافتی به صرف شام +عکس/سفره ای که اُملت تنها غذای آن بود... (153 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (67 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (59 نظر) نگاهی به کیک تولد آیتک سلامت کاپیتان چشم آبی تیم ملی والیبال بانوان و رقیب زهرا گونش/ مبارکا باشه (60 نظر) نگاهی به میز عقد ساده و با دیزاین مختصرِ زینب سلیمانی دختر کوچکِ سردار سلیمانی و همسر لبنانی‌اش+عکس/ استندهای اسم و شمع های تک رنگ (49 نظر) در خانه شهید رئیسی به روی همه مردم باز می شود (45 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (29 نظر) خلاقیت هوش پران مغازه دار کاشانی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغزشو باید طلا گرفت+عکس (25 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده تهرانی، با نوشته جالب پشت پژو پارس حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا (21 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (21 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
روایتی از مخالفت همسر رهبر معظم انقلاب با هدیه ای که به رهبر داده بودند/ ما این غذاهایی که می‌خوریم، با این ظرفها جور درنمی‌آید، اینها را رد کنید، برود
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منظور ظریف از دولت وفاق ملی چیست؟
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان