راپل سواری نفیسه روشن و شبنم فرشادجو روی سد کرج

  پنجشنبه، 31 تیر 1400 ID  کد خبر 159752
راپل سواری نفیسه روشن و شبنم فرشادجو روی سد کرج
ساعدنیوز: راپل یک ورزش محبوب و پرطرفدار و نوعی حرفه ی ماجراجویانه می باشد که در بین کوه نوردان ،علاقه مندان طرفداران بسیاری دارد. به احتمال قوی در روزهای تابستان افرادی را دیده اید که به تفریح راپل مشغول باشند. راپل جز تفریحات سالم در طبیعت می باشد و در اصل نوعی تکنیک مشهور در ورزش صخره نوردی می باشد.

راپل کردن نفیسه روشن و شبنم فرادجو

راپل یک ورزش محبوب و پرطرفدار و نوعی حرفه ی ماجراجویانه می باشد که در بین کوه نوردان ،علاقه مندان طرفداران بسیاری دارد. به احتمال قوی در روزهای تابستان افرادی را دیده اید که به تفریح راپل مشغول باشند. راپل جز تفریحات سالم در طبیعت می باشد و در اصل نوعی تکنیک مشهور در ورزش صخره نوردی می باشد. افراد در زمان انجام تفریح راپل به سمت پایین صخره می آیند. بنابراین بالا رفتن و صعود از صخره راپل به شمار نخواهد آمد. راپل سواری شجاعت می خواهد و فردی که راپل را به عنوان تفریح می داند باید از نظر شرایط روحی و روانی و جسمانی قوی و دارای استقامت کافی باشد. در نظر داشته باشید که افرادی که دارای روحیه ی ضعیفی هستند به هیچ عنوان نمی توانند این ورزش را جز تفریحات مورد علاقه خود بدانند. اما در بین همه ی افراد خانوم نفیسه روشن و شبنم فرشادجو 2 بازیگر مهم و مشهور تلویزیون و سینما راپل سواری را جز مهم ترین تفریحات خود دانسته اند و به گفته ی این 2 نفر یکی از پر هیجان ترین و جذابترین تفریحات در ارتفاعات می باشد که علاوه بر تفریح جذاب بر تجربه ی فرد افزوده می گردد. در ادامه ی مطالب در این باره به توضیح بیشتر خواهیم پرداخت. برای اموزش به مجری پیچ و رولپلاک نما مراجعه کنید.

تصویر

راپل چیست؟

به همه ی مراحل فرود از یک ارتفاع مشخص و به نقطه صفر و عبورهای عرضی به کمک ابزارآلات تخصصی کار در ارتفاع راپل می گویند. از نظر عموم مردم به افراد فعال در این حوزه راپل کار، بندبار ،نماکار گفته می شود. راپل در قدیم اکثر در فرود از صخره های مرتفع انجام می شده است .اما به مرور زمان در بیشتر مناطق صعب العبور رواج بیشتری یافت. امروزه راپل در بخش صنعتی، کاری ،گردشگری رواج بسیاری پیدا نموده است و مشاغلی مانند کار در ارتفاع در مراکز صنعتی، شهری و زیپ لاین ها و جنگل نوردی بر روی درختان و ..را باید به کار پر هیجان اضافه نمود.

تفریحات هیجان انگیز بازیگران (راپل سواری )

امروزه راپل سواری جز تفریحات دیدنی و هیجان انگیز در بین دیگر هنرمندان شناخته شده است. در بین بازیگران افرادی هستند که شیفته ی کار با طناب محکم و بالا یا پایین آمدن به کمک طناب در بخش ارتفاعات مختلف می باشند و با وجود همه ی خطراتی که ممکن است درحین فرود یا صعود در ارتفاعات برای این افراد پیش آید ولی راپل سواری را جز تفریحات سالم و نوعی دلخوشی می دانند .عده ای از افراد کار راپل را نوعی حرفه ی خطرناک، دردسرساز، می دانند و عده ای از شنیدن کار در ارتفاع بسیار مضطرب و نوعی وحشت و آن را خطرناک جلوه می کنند. در صورتی که راپل کاری نوعی حرفه ی مطمئن، دارای امنیت بالا می باشد و فرد راپل کار در ارتفاع به علت در اختیار داشتن لوازم استاندارد و طناب محکم و آموزش های کوتاه مدت کار در ارتفاع با آرامش خاطر به این حرفه ی نوین و جذاب می پردازد. امروزه جوانان بالاترین قشر در جامعه هستند که به این حرفه ی جذاب علاقه مند شدند و برای کار در ارتفاعات مختلف ساختمانی، برج، سد و..به شرکتهای ساختمانی معتبر جهت استخدامی در این بخش رجوع می کنند. شبنم فرشاد جو و نفیسه روشن 2 بازیگر مطرح و مشهور سینما و تلویزیون کشورمان به کارهای هیجانی و گاه خطرناک بسیار علاقه دارند به طوری که ویدیویی هایی از ورزش راپل خود در روی دیوار سد در فضای مجازی منتشر کردند. بطوری که مورد استقبال بینظیر مردم قرار گرفت. در این فیلم شجاعت کامل 2 خانم بازیگر کار با راپل نشان داده شده است و بنابه گفته این 2 خانم بازیگر: روی دیوارسد. همه ی ترس هامون تمام شد. نفیسه روشن قبل از این با حضور در کنار حیوانات وحشی و بازی با آنها، بر ترسش غلبه کرده و خود را یکی از دوستداران حیوانات وحشی دانسته است.

نفیسه روشن بازیگر سینما و تلویزیون متولد سال 1361در تهران می باشد و فارغ تحصیل حقوق از دانشگاه آزاد اسلامی است. خانم روشن به تازگی ویدیویی از راپل روی دیوارسد منتشر نمود که بازتاب زیادی در شبکه های اجتماعی در بر گرفت. علاوه بر آن خانم شبنم فرشادجو متولد سال 1356دارای تحصیلات در رشته هنرهای نمایشی از دانشگاه تهران در این حرفه ی جدید راپل سواری همکار خود را یاری نمود. در گوشه ای از فعالیت های خانم فرشادجو غارگردی لاکچری در گرمسار به نمایش گذاشته شده است. راپل سواری خانم فرشادجو بر روی سد کرج هم بیش ترین میزان بازدید کننده را در اینترنت و فضای مجازی به همراه داشته است. عده ای این 2 بازیگر معروف را جز زن های با شهامت می دانند.

تصویر

روش های جلوگیری از خطرات راپل کاری

مانع شدن از سقوط افراد: گاهی اوقات عوامل مختلفی مانند لغزنده بودن سطح مورد نظر و نداشتن عرض کافی در حین انجام کار باعث سقوط افراد به پایین ارتفاع می گردد. به همین دلیل کارگران راپل کار یا افرادی که راپل را جز تفریح و سرگرمی انجام می دهند باید از لوازم ایمنی مانند: هارنس ،صندلی های مخصوص، طناب استفاده نمایند. به کار بردن از این نوع تجهیزات و لوازم استاندارد تا حدود زیادی می تواند مانع از خطر سقوط افراد شود. خطر برق گرفتگی در ارتفاعات همواره کارگران راپل کار را تهدید می نماید. بنابراین پیش از اتفاق افتادن چنین حوادثی برق را قطع نمایید.
2-پیشگیری از سقوط اشیا: اشیا راپل کاران به علت سنگین و سخت بودن احتمال سقوط فراوانی خواهند داشت که پرتاب هر یک به پایین ارتفاع باعث بروز خسارت مالی و جانی برای افراد پایین ارتفاع خواهد شد. بایستی قبل از هر کاری برای جلوگیری از سقوط وسایل اقدام نمایید و نکات ایمنی را رعایت کنید. علایم هشدار دهنده برای مکان ممنوعه نصب نمایید که این محل تا اطلاع ثانویه جهت رفت و آمد افراد برای حفظ سلامتی آنها مسدود می باشد که این عمل باعث حفظ سلامتی افراد پایین ارتفاع خواهد شد. در هر صورت کار در هر محل از ارتفاع ساختمانی و یا جهت تفریح و سرگرمی حتما باید از پوشش کلاه ایمنی و محافظ استفاده نمایید.استفاده از کلاه ضربه گیر باعث جلوگیری از حوادثی مثل برخورد اشیا به سر و پیامد آن اتفاقات ناگوار جانی خواهد شد. همچنین از راپل برای بستن پاسیو و نورگیر یا حیاط خلوت به وسیله توری هم استفاده میشود تا پرندگان به داخل انها نفوذ نکند.

تصویر

امنیت راپل کار چگونه تامین می گردد؟

افرادی که وارد شغل راپل می شوند افرادی متخصص و آموزش دیده هستند که پس از گذراندن دوره های مربوطه و کسب گواهینامه های معتبر شغل خود را شروع می نمایند. اما امنیت راپل کار با استفاده از همه ی تجهیزات و لوازمی که در اختیارش قرار داده می شود باعث حفاظت از سقوطش خواهد شد. حفاظت از سقوط به معنی همه ی اقدامات و تدابیر امنیتی برای پیشگیری از سقوط راپل کار می باشد. که به دنبال آن همه ی عوارض و خطرات ناشی از آن به میزان قابل ملاحظه ای کاهش پیدا می کند. درضمن همه ی راپل کاران تحت پوشش بیمه جلوگیری از حوادث شرکت های معتبر خدمات نما می باشند از این بابت در کمال آرامش و امنیت به کار در ارتفاع می پردازند.

روش های تامین امنیت راپل کار

سامانه محدود کننده: این سامانه وظیفه قرار گیری راپل کار را در شرایط عدم سقوط بر عهده دارد. دراین بخش نرده حفاظتی و یا استفاده از نقطه اتصال برای به کار گیری سامانه محدود کننده می تواند امنیت راپل کار را به خوبی تضمین نماید.
سامانه متوقف کننده: وجود این سامانه باعث می شود راپل کار به طور کامل با زمین برخوردی نداشته باشد و او را در هنگام سقوط از ارتفاع متوقف می نماید. این باعث می شود تا امنیت جانی راپل کار بیش از پیش تامین شود. وجود تورهای ایمنی بهترین سامانه برای جلوگیری از حوادث جانی برای افراد راپل کار خواهد بود.

تصویر

طناب پشتیبان

راپل کاری که در ارتفاع در حال کار است باید از 2 نوع طناب استفاده نماید یکی برای اتصال خود و دومین طناب که پشتیبان است به کمربند متصل می شود و در هنگام سقوط راپل کار از او محافظت می نماید.
حفظ فاصله ایمن

راپل کار برای پیشگیری از برخوردش با سطح مبدا این فاصله ی ایمن را باید رعایت نماید. تا ایمنی راپل کار به خطر نیوفتد.
کمربند ایمنی، هارنس، شوک گیر، طناب نیمه داینامیک، طناب تکیه گاهی و ایمنی
استفاده از کمربند ایمنی برای فرد راپل کار باعث افزایش ایمنی برای راپل کار و باعث عدم سقوطش از ارتفاع خواهد شد. که با پوشاندن این نوع کمربند محافظت خواهد شد. اما هارنس از اصلی ترین ابزار ایمنی برای کار در ارتفاع می باشد به طوری که از ران تا کتف راپل کار را می پوشاند و از آن برای باقی اتصالات استفاده می گردد. استفاده از وسیله ی شوک گیر نیروی وارد شده به کمر راپل کار را کاهش می دهد و از آسیب های احتمالی جلوگیری می نماید. اما استفاده از طناب های نیمه داینامیک مناسب ترین گزینه برای استفاده راپل کاران می باشند زیرا حالت نیمه کشسانی دارند و در ضمن تا حد زیادی امنیت راپل کار تضمین می گردد. در این بین طناب های تکیه گاهی به عنوان تکیه گاه برای فرد عمل می کنند. به این صورت که یک سر آن ها به محلی به نام تکیه گاه و سر دیگر آن به راپل کار وصل خواهد شد. این باعث افزایش ایمنی راپل کار و پیشگیری از بروز مشکل احتمالی از سقوطش به پایین ارتفاع خواهد شد. در این بین طناب عملیات نوعی تکیه گاه محسوب می شود. اما طناب های ایمنی هم نوعی تکیه گاه به شمار می روند و وظیفه متوقف کردن راپل کار را در حین سقوط بر عهده خواهند داشت.

تصویر

آموزش کار در ارتفاع

افرادی که قصد آموزش برای کار در ارتفاع دارند با یک مجری پیچ و رولپلاک سنگ نما این هدف را دنبال نمایند.زیرا این افراد متخصص هستند و کار را به شکل تجربی به شما آموزش خواهند داد. راپل کار مبتدی باید به خوبی آموزش ببیند که روی هوا معلق است که این کار تا ساعت ها به طول می انجامد. در طول این مدت راپل کار نباید جرکت اضافه ای انجام دهد تا تعادلش بهم نخورد. به طور معمول شرکتهای معتبر خدمات نما کار آموزش افراد به طور حرفه ای را با در اختیار گذاشتن مدرک بین المللی کار در ارتفاع با گذراندن دوره های کوتاه مدت راپل در اختیار جوانان مشتاق به کار در ارتفاع قرار می دهند. این افراد دارای صلاحیت روحی، روانی و تایید سلامت جسمانی می باشند و به دور از هر گونه آلودگی و سو پیشینه کیفری خواهند بود.دو خانوم بازیگر محبوب تلویزیون و سینما شبنم فرشادجو و نفیسه روشن به عموم مردم نشان دادند که راپل سواری بر روی ارتفاعات و سد نیاز به شجاعت، علاقه و مهارت و دانش کافی خواهد داشت. به طوری که هر فرد عادی توان بالا رفتن یا پایین آمدن از ارتفاع را نخواهد داشت و ترس و وحشت از ارتفاع مانع از موفقیت فرد در بازی زیبای راپل کاری خواهد شد.
جمع بندی

به گفته ی شبنم فرشادجو و نفیسه روشن: اگر فکر میکنی آدم جسوری هستی، اگر فکر میکنی آدم نترسی هستی، اگر طبیعت وحشی را دوست داری و اگر نازک نارنجی نیستی این ورزش محبوب و هیجان انگیز راپل سواری بر ارتفاعات را از دست نده. بازی با راپل سواری علاوه بر افزودن بر تجربیات فرد راپل کار، باعث می شود قدرت و نیروی عظیمی در وجود راپل کار برای بالا رفتن یا پایین آمدن از ارتفاعات بیاندازد. به طوری که از راپل کار فردی حرفه ای، شجاع، متخصص بسازد. امروزه جوانان از راپل هم به عنوان شغلی پردرآمد و گاهی به عنوان نوعی سرگرمی محبوب و پرطرفدار یاد می نمایند. لذت بالا رفتن و کار در ارتفاع تجربه ای فراموش نشدنی است که همواره در خاطره ها نقش خواهد بست.

منبع: پیچ رولپلاک نما


19 دیدگاه
  دیدگاه ها
زهرایی
2 سال پیش

ادرس راپل بازیگران رفتند کجاست؟
الهام
3 سال پیش

ورزش و کار سختیه آموزش و دوره دیدن میخاد.
الناز گلرخ
3 سال پیش

واقعا راپل کاری ورزش بسیار زیبا و تفریح بسیار خوبی..ولی چیزی که هست یکم خطر ناکه و باید احتیاط کرد.. حتما باید از ابزار بسیار خوب و نو استفاده کرد تا خدای نکرده از روی راپل نیوفتن زمین و جونشون به خطر بیوقته...این کار خانوم روشن اینو میرسونه که قبلا هم این ورزش رو کردن و اگر تجربه ندشتن تمیتونستن به راحتی راپل سواری رو انجام بده.
پارمیس
3 سال پیش

در پاسخ به: شمام امتحان کن
به من چه
پارمیس
3 سال پیش

تهران
محسن اویسی
3 سال پیش

این سد کرج نیست آدرس تون غلطه
زینب
3 سال پیش

در پاسخ به: خوش باشین
شمام امتحان کن
مهرداد
3 سال پیش

در پاسخ به: ،😃
خب که چی؟؟؟
میلاد
3 سال پیش

کیبوردم اون کلمه رو نداره اقای مهندس..مرسی که گفتی.
بازدیدکننده
3 سال پیش

فدای
بازدیدکننده
3 سال پیش

بی سواد جرأت درسته نه جرعت
نفس
3 سال پیش

جوون بابا
...M
3 سال پیش

خب به ما چه😐
تتلو
3 سال پیش

چقد سبکن😐😐😐
هانا
3 سال پیش

عجب نترس
جوجو
3 سال پیش

،😃
اسماعیل
3 سال پیش

راپل سواری خیلی خطرناک است
مستی
3 سال پیش

خوش باشین
میلاد
3 سال پیش

دمشون گرم خخ...عجب دل و جرعتی
پربحث های هفته   
شهرداری کرمانشاه مجسمه پاندای کونگ‌فوکار را به آغوش مردم ایران بازگرداند/ رفته میکاپ کرده اومده😂+عکس (1 نظر) لوازم آرایش یک خانم شاغل که همیشه باید با خود داشته باشد (1 نظر) فرح پهلوی در چه شرایطی برای سگ سالومه مجری منوتو گریست؟ + ویدئو (1 نظر) از واکنش همایون شجریان به خیانتش تا صف طولانی امضای سروش صحت در حواشی داغ امروز سه‌شنبه 25 اردیبهشت 1403 اعتراف چندش و عجیب اهالی قبیله آدم‌خوارها: من گوشت یک مرد و یک زن را خورده‌ام!+ویدیو لحظه باورنکردنی شکار یک عقاب توسط خرس گرسنه در نوک درخت!+ فیلم فال انبیاء روزانه پنجشنبه 27 اردیبهشت ماه 1403 سلفی بامزه و سر صبحی شبنم قلی خانی با دختر یکی یدونه‌اش، شانا خانوم+عکس/ ماشالله بزرگ شده😍 طراحی چهره رهبر معظم انقلاب بر روی برگ درخت توسط این هنرمند+ویدئو/ منحصربفرد و بی نقص عکسی از درختکاری آیت الله جنتی در حیاط شورای نگهبان بررسی جذابیت های آلمان برای مهاجرت با موسسه مهاجرتی میرداماد عکس خیلی خنده دار از دورهمی مرغ ها در یخچال عروس+عکس/فقط یه سبزی کمه برا غیبت کردنشون...😂 هدایای تبلیغاتی: گامی نو در برندینگ و انگیزه‌بخشی کارکنان این جاذبه‌های خاص را باید فقط در تور سریلانکا ببینید سلام و احوال پرسی محمود احمدی نژاد و آیت الله جنتی در یک مراسم+ عکس
دیگران می‌خوانند   
در هنگام تحویل اتاق هتل به چه نکاتی باید توجه کنیم؟ سِت کردن 2 ستاره تیم ملی در یک قاب/ طارمی و رضاییان با برند لویی ویتون + عکس فیلمی عاشقانه از ماه عسل نرگس محمدی و همسرش علی اوجی در خارج از ایران/ ایشالا به پای هم پیر بشین! فیلم قدیمی از تعویض ضریح مضجع شریف حضرت امام رضا (ع) با حضور رهبر انقلاب در سال 1379 فوری/ اخبار لحظه به لحظه با سانحه سقوط هلی کوپتر حامل رئیس جمهور بیوگرافی و اقدامات مجرمانه شوهر مهناز افشار/ یاسین رامین به بیماران دیالیزی هم رحم نکرد+فیلم کیک تولد شیک و باکلاس 43 سالگی بهنوش طباطبایی با قلب های صورتی/مبارکا باشه +عکس (فیلم) دعوت از رهبر انقلاب برای صرف لوبیا پلو روی آنتن زنده تغییر چهره آزاده زارعی، خانم بازیگر سریال آوای باران بعد 11 سال حرف های شنیع یک معلم در برخورد با نخبه مدرسه اش: به مادرم گفت من کودن هستم!+فیلم ویدیو احساسی و دلنشین حدیث چهره پرداز مژگان بچه مهندس 3 و خواهرش / خانم بازیگر از خواهر دکترش رونمایی کرد بیوگرافی و زندگی خصوصی شیدا خلیق، تازه عروس سینمای ایران و همسرش+ تصاویر جذاب و دیدنی بیوگرافی همه بازیگران مشهوری که امسال بختشان باز شد/ از عروسی کیوان ساکت اف و مونا کرمی تا ازدواج مهدی کوشکی برای چندمین بار+عکس رونمایی سروین بیات از دکوراسیون شیک و با کلاس خانه مادرش+عکس / تزئینات پذیرایی خانه با گلدان های زیبا جشن تولد 8 سالگی آریان پسر جواد نکونام در حیاط منزلش ماشاالله وروایی، عموکاووس سریال نون خ خلبان از آب درآمد +عکس دوران خلبانی بازار ارز بدون خریدار؛ حجم معاملات در پایین‌ترین سطح! هشدار مقامات ایرانی به "قرارداد شیطنت آمیز" چینی‌ها! جزییات لایحه "حجاب" و بازداشت این پنج گروه توسط پلیس تعبیر خواب مدفوع در توالت فیلم دردناک از لحظه بلعیده شدن مرد مشهدی توسط زمین در سیل رونمایی شاهرخ استخری از مدل مو و استایل اروپایی جذابش در بلژیک/ مثل همیشه خوشتیپ+عکس اندازه ی باورنکردنی تگرگ هایی که در مشهد بارید با این 6 روش سریع و خانگی "تیرگی آرنج و زانو را از بین ببرید {ویدئو} نحوه درست کردن ترشی باقالی ساده و خوشمزه نگاهی به حیاط سرسبز و بزرگ مرتضی پورعلی گنجی با گل های رنگارنگ+ عکس یک خبر خوش سینمایی؛ بازگشت دوباره هدیه تهرانی با سریال جدید هزار و یکشب (تصاویر) تغییر چهره بازیگر نقش کودکی «سهراب» سریال از سرنوشت بعد 5 سال ترفند های طلایی برای تمیز کردن آب آکواریوم در خانه ایده خلاقانه برای تبدیل لاک براق به لاک مات روش خشک کردن گل محمدی با حفظ عطر و رنگ ویدئویی سراسر شگفتی از یک ماشین باز خَفَن/فقط اونجا که کلاه میذاره سرش همه چیز درباره مزوژل جالپرو: مزایا، معایب و کاربردها حرکات جالب استاندار کنگ فو کار آذربایجان غربی/ ماشالا چقدر حرفه ای 3 پیشنهاد جذاب و خفن برای فیلم‌بازان ایرانی/ آخر هفته چه سریال هایی را ببینیم؟+ویدیو (ویدئو) محمدرضا گلزار روی سکوی تماشاگران لس آنجلس لیکرز در آمریکا محدودیت بارداری در سنین زیر 18 سال رفع شد/ دختر ها قبل از سن بلوغ هم می توانند مادر شوند! گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین استایل بهاری شیک و خوشرنگ مرتضی پورعلی گنجی، ستاره پرسپولیس در کنسرت مجید رضوی+ویدیو این لباس آیشواریا در جشنواره کن سوژه خنده کاربران فضای مجازی شد/ شبیه تزئینات تولد دهه شصتیه😂+عکس
تیتر امروز   
فوری/ اخبار لحظه به لحظه با سانحه سقوط هلی کوپتر حامل رئیس جمهور
بیوگرافی و زندگی خصوصی شیدا خلیق، تازه عروس سینمای ایران و همسرش+ تصاویر جذاب و دیدنی
بیوگرافی همه بازیگران مشهوری که امسال بختشان باز شد/ از عروسی کیوان ساکت اف و مونا کرمی تا ازدواج مهدی کوشکی برای چندمین بار+عکس
یک خبر خوش سینمایی؛ بازگشت دوباره هدیه تهرانی با سریال جدید هزار و یکشب
3 پیشنهاد جذاب و خفن برای فیلم‌بازان ایرانی/ آخر هفته چه سریال هایی را ببینیم؟+ویدیو
محدودیت بارداری در سنین زیر 18 سال رفع شد/ دختر ها قبل از سن بلوغ هم می توانند مادر شوند!
ماجرای علاقه رمان‌نویس زن بلغارستانی به صادق هدایت، مولانا و شاملو
راز عجیب نقاشی مونالیزا لو رفت/ مونالیزا خود داوینچی است!+عکس
سیگار، اکسسوری جدید دختران دودی/ هوا جون میده برای یه نخ سیگار!
اعلام زمان واریز یارانه 300 هزار تومانی
پسربچه کرجی چطور 1300 نفر را به دردسر انداخت!
جسد پسربچه 5ساله بعد از 27 روز پیدا شد/ ماجرای تلخ سبحان که خرسان او را بلعیده بود
دانش‌آموزان به تعطیلات زمستانی می‌روند؟
از سیل هولناک مشهد تا ازدواج دوم مهدی کوشکی با دختری جوان در حواشی داغ امروز یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
پوستر معنادار سایت رهبر انقلاب با عنوان «انحصار آمریکا را شکستید» +عکس
منتخب روز   
ویدئویی سراسر شگفتی از یک ماشین باز خَفَن/فقط اونجا که کلاه میذاره سرش حمله دسته جمعی کلاغ‌ها به شاهین شکاری در انتقام به شکار دوست‌شان+ فیلم لحظه باورنکردنی شکار یک عقاب توسط خرس گرسنه در نوک درخت!+ فیلم هنرنمایی کودک طرفدار رامین رضاییان با نقاشی چهره اش/باعث افتخاری ستاره ی درخشان فوتبال+ فیلم خاص‌ترین ساعت کریستیانو رونالدو با 880 قیراط الماس زرد؛ قیمتش چقدر است؟ / با پول این ساعت می‌توان دریاچه ارومیه را احیا کرد! حیات وحش/شکار ماهرانه پرنده توسط مار سمی با استتار باورنکردنی/ قبل از حرکت مار دیدنش غیر ممکنه+ فیلم توپ بازی پوتین رئیس جمهور روسیه وسط کاخ کرملین +فیلم/یکم سنگین باش آقای رئیس جمهور! کشف بزرگترین مار جهان در اعماق آمازون با سری به اندازه سر انسان+ ویدئو حیوانات عظیم‌الجثه آدمخوار ؛ از تمساح آدمخوار تا آناکوندای 300 کیلوگرمی+ عکس کشف هویت 10 مومیایی اسرار آمیز تاریخ + فیلم عجیب و غریب ترین تولیدات ایران خودرو که از آن بی اطلاعید/ از سمند کوپه تا پیکان جدید با ظاهری عجیب +فیلم