روش تهیه اسنک مرغ و بادام زمینی لذیذ

  پنجشنبه، 16 دی 1400   زمان مطالعه 5 دقیقه
روش تهیه اسنک مرغ و بادام زمینی لذیذ
همه ما اسنک مرغ را دوست داریم و هر از گاهی آن را درست می‌کنیم. این غذا در اکثر کشورهای خارجی و همچنین ایران به عنوان پیش غذا سرو می‌شود و معمولاً به دلیل در دسترس بودن مواد تهیه آن، خیلی سریع آماده می‌شود. طرز تهیه اسنک مرغ ساده است و شما می‌توانید با مواد غذایی که در خانه دارید، این غذا را آماده کنید.

اسنک مرغ و کره بادام زمینی در چند دقیقه آماده می شود و با طعم فوق العاده ای که دارد صبحانه یا میان وعده ای مقوی و مناسب برای کودکان و بزرگسالان است. این اسنک بشدت مورد علاقه الویس پریسلی بوده و به همین دلیل به ساندویچ الویس نیز معروف است.

مواد لازم برای تهیه اسنک مرغ و بادام زمینی

  • سینه مرغ ۱ عدد
  • پیاز ۱ عدد
  • بادام زمینی ۳ ق غذا خوری
  • فلفل دلمه ای رنگی ۱ عدد
  • زیتون خرد شده ۱۰۰ گرم
  • نان تست ۱/۲ بسته
  • رب گوجه فرنگی ۲ ق غذا خوری
  • سس خردل و مایونز به مقدار لازم
  • پنیر گودا یا پیتزا ۲۰۰ گرم
  • پودر سیر ۱ ق چای خوری

طرز تهیه اسنک مرغ و بادام زمینی

ابتدا مرغ را بشورید. سپس داخل قابلمه مناسب آب بریزید و روی حرارت قرار دهید و مرغ را با سیر و نمک و فلفل سیاه و زردچوبه اجازه دهید تا بپزد. بعد از اینکه مرغ ها پخته شد آن را ریش ریش کنید. پیاز را بشورید و روی تخته برش نگینی خرد کنید. فلفل دلمه را بشورید و روی تخته برش نگینی خرد کنید. سیر را بشورید و له کنید کنار بگذارید. بادام زمینی ها را با غذا ساز پودر کنید.

در ماهیتابه ای پیاز های نگینی خرد شده را با کمی روغن تفت دهید و بعد مقداری زردچوبه و مرغ های ریش ریش شده را به پیاز اضافه کنید و هم بزنید تا طلایی شود. بعد از آن زیتون ها و فلفل دلمه را به مواد اضافه کنید و هم بزنید. رب گوجه فرنگی را به مواد اضافه کنید و هم بزنید تا بوی خامی رب از بین برود. حالا فندق های پودر شده را به مواد اضافه کنید و تفت دهید. در آخر نوبت اضافه کردن ادویه ها که شامل آویشن و پاپریکا و پودر سیر است.

نان تست را بردارید و روی یکی از نان ها مواد از قبل درست شده را بریزید و با پشت قاشق صاف کنید سپس روی مواد پنیر پیتزای ورقه ای، پنیر پیتزا یا گودا به دلخواه بریزید. سپس یک نان دیگر مقداری سس مایونز بریزید و روی نان قرار دهید. سس را برای این روی نان بکشید تا با گرما برشته و خوسمزه تر شود. نان را روی مواد قرار دهید تا مثل ساندویچ شود. دقت داشته باشید مواد مرغ و بادام زمینی نباید آب داشته باشد و آب مواد باید با حرارت گرفته شود.

اسنک ها را به ترتیب به همبن صورت اماده کنید تا مواد تمام شود. سپس آن ها را در ساندویچ ساز بگذارید و با کمی فشار پرس کنید و اجازه دهسد تا تست ها برشته شود. سپس بعد چند دقیقه اسنک مرغ و بادام زمینی اماده است می توانید نوش جان کنید.

اگر ساندویچ ساز ندارید می توانید تست های از قبل آماده شده را با کمی روغن داخل تابه مناسب و نچسب با کمی فشار دست روی ساندویچ ها سرخ کنید و بعد از سرخ شدن یک طرف آن طرف دیگر را سرخ کنید و یا داخل تابه گریل کنید. نوش جان

مواد لازم اسنک مرغ با مغز بادام روش دوم

  • سینه مرغ 1 عدد
  • سس مایونز نصف پیمانه
  • مغز بادام خرد شده 3 قاشق غذاخوی
  • کره 1 قاشق سوپخوری
  • آبلیمو تازه 2 قاشق سوپخوری
  • نمک و فلفل به مقدار کافی
  • نان ساندویچ 3 عدد
  • جعفری خرد شده 3 قاشق سوپخوری

روش تهیه اسنک مرغ با مغز بادام روش دوم

ابتدا باید سینه مرغ را بپزید. کافیست که سینه مرغ را بشویید و داخل یک قابلمه بگذارید چند عدد برگ بو داخل قابلمه انداخته و 3 لیوان آب به آن اضافه کنید و بگذارید تا سینه مرغ کامل بپزد. برگ بو را برای گرفتن بوی مرغ به آن اضافه می کنیم (منظور برگ های درخت به لیمو است که از آن برای تهیه دمنوش استفاده می کنید).

پس از یک ساعت و نیم که سینه مرغ کامل پخته شد باید آب مرغ را در ظرفی جداگانه بریزید و برای غذاهای دیگر مثل خورش ها و سوپ ها مورد استفاده قرار دهید. گوشت های سینه مرغ را از استخوان هایش جدا کنید. گوشت مرغ را تکه تکه کنید و سپس آن را چرخ کنید. اگر وقت و حوصله داشته باشید می توانید گوشت مرغ را با دست، به قطعات بسیار کوچک ریش ریش کنید که در این صورت نیازی به چرخ کردن نیست. (هرچه گوشت مرغ این ساندویچ بیشتر باشد مسلما ساندویچ ما خوشمزه تر می شود. علاوه بر سینه مرغ می توانید از ران مرغ هم استفاده کنید).

در این مرحله مایه سس ساندویچ مان را آماده می کنیم. بهتر است از لیمو ترش تازه استفاده کنید ولی اگر نداشتید همان 2 قاشق سوپخوری آبلیمو تازه را داخل ظرفی بریزید سپس 2 قاشق غذاخوری از آب مرغی که کنار گذاشتید را به آبلیمو بی افزایید و هم بزنید تا مخلوط شوند سپس نصف پیمانه سس مایونز را هم به آن ها افزوده و همه مواد را باهم مخلوط کنید تا سس مقداری رقیق شده و با آب مرغ و آبلیمو قاطی شود، مقداری نمک و فلفل را به مایه سس اضافه کرده و در آخر 3 قاشق سوپخوری جعفری تازه خرد شده را به آن اضافه می کنیم. تا این مرحله سس ساندویچ سرد ما آماده شده است.

مرغ های تکه تکه شده و 3 قاشق غذاخوری مغز بادام خرد شده را به مایه قبل افزوده و با کمک دو قاشق آنقدر هم بزنید تا همه سس به خورد تکه های مرغ برود. مواد آماده شده ساندویچ را 30 دقیقه در یخچال بگذارید سپس از یخچال بیرون آورده، نان ساندویچ ها را باز کنید از یک قاشق سوپخوری کره برای چرب کردن درون نان ساندویچ ها استفاده کنید و در نهایت همه نان ها را با مواد ساندویچ پر کنید و برگ کاهو بگذارید یا هرچیزی که خودتان دوست دارید و نوش جان کنید.

اگر این ساندویچ را به صورت عصرانه در منزل میل می کنید می توانید از مقدار سس مایونز آن کم کرده و به آن خامه پرچرب بی افزایید. افرادی که رژیم لاغری دارند و یا از مصرف چربی ها پرهیز می کنند می توانند خامه و سس مایونز را به طور کلی از این ساندویچ حذف کرده و به جای آن از ماست چکیده سفت استفاده کنند.

نان مورد استفاده برای این ساندویچ باید نان حجیم باشد، نان باگت و نان همبرگر مناسب ترند. ولی اگر در منزل میل می کنید می توانید از نان لواش هم استفاده کنید. این ساندویچ را می توانید با مغز گردو و مغز بادام هندی هم تجربه کنید.


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
تصویری از چهره درس خوان رهبر معظم انقلاب در کلاس ششم ابتدایی+عکس/ 12 سالگی رهبری در مدرسه (434 نظر) نگاهی به انواع لباس مدرسه دانش آموزان کشور های مختلف/ آمریکا، ژاپن، چین و... (224 نظر) الهام چرخنده امروز صبح به دیدار رهبر معظم انقلاب رفت+عکس/ چهره آرام خانم بازیگر در بیت رهبری (157 نظر) رهبر معظم انقلاب: ترویج موسیقی بر خلاف مذاق اسلام است/ اردوی مختلط دختر و پسر یعنی چه؟! دانشجو بره خارج از کشور که چه کنه؟+فیلم (148 نظر) سحر زکریا: 6 سال همسر مهران مدیری بودم / او جوانی ام را گرفت !+فیلم (147 نظر) پری غفاری معشوقه شاه پهلوی: شاه آرام آرام مشروب می‌خورد و گاهی گیلاس مرا هم پر می‌کرد/ ازدواجی در کار نبود من دستمزدم را می گرفتم! (135 نظر) روز اول مهر یادی کنیم از اخراج سجاد رضایی فرزند اکبر کلاس دوم ب با گرمکن ورزشی دهه شصتی +فیلم/ من برای لهجه اصفهانیش مُردم شما ادامه بدید (93 نظر) نعیمه نظام دوست: عاشق احمدرضا عابدزاده بودم ، اون بلیزر داشت منم با یه رنو افتادم دنبالش اصلا به من محل نذاشت قلبم خیلی شکست و اومدم خونه عکسهاشو پاره کردم+ویدیو (91 نظر) مروری بر بازیگران مرد ایرانی که از گوشواره استفاده می‌کنند؛ امیر جعفری، ارسلان قاسمی، امین حیایی و...+عکس (91 نظر) خانه پدری ساده رهبر معظم انقلاب به روایت تصویر +عکس/ از سقف چوبی و بوفه دکوری ساده تا چراغ نفتی و کابینت های فلزی (88 نظر) اکبر عبدی: 25 سال مصرف کننده تریاک بودم، اینجانب اکبر عبدی 4 سال و نیم یک معتاد+فیلم (81 نظر) دیدار احساسی علی پروین اسطوره فوتبال با رهبر انقلاب در بیمارستان +عکس / ارادت خاص علی آقا به رهبر معظم انقلاب (77 نظر) علیرضا بیرانوند: پرتاب‌های بلندم به خاطر چوپانی کردنم هست؛ به عنوان یک چوپان در کنار خانواده ام همیشه مجبور بودم که با پرتاب سنگ مواظب گوسفندانم باشم (75 نظر) رضا عطاران : من و خانومم تو سینما بودیم همه اومدن برای عکس و امضا که اعلام شد رضا گلزار وارد شده دور و برمون حتی یه نفر هم نموند همه رفتن پیش رضا (74 نظر) خلاقیت هوشمندانه یک مدرسه ایرانی برای استفاده از پله های سالن/ دست مریزاد به این همه نبوغ و ابتکار+عکس👌 (71 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
منتخب روز   
برای اولین بار نماینده اسرائیل هنگام سخنرانی مسعود پزشکیان به سخنان رئیس‌جمهور ایران گوش داد و سالن را ترک نکرد+ویدیو از نخ بستن به انگشتر برای اندازه شدن تا دکمه‌های متفاوت قبا و نخ نما شدن عبا؛ در مروری بر ساده‌زیستی رهبر معظم انقلاب+عکس خبرنگار شبکه صهیونیستی ایران اینترنشنال در منهتن آمریکا: من دیدم که همسر مسعود پزشکیان از ساختمانی در اینجا خارج شد+ویدیو/ ای کاش به عنوان خبرنگار یک مقدار اطلاعات داشتی! ذوق‌زدگی و خوشحالی خبرنگار ترکیه از "ساغول" گفتن مسعود پزشکیان در نیویورک؛ خبرنگار ترکیه: این رئیس‌جمهور تُرک آذربایجانی است+ویدیو رهبر معظم انقلاب: بعضی‌ها فکر می‌کنند نشاط یعنی رقاصی؛ فلان برنامه موسیقی رو توی تلویزیون پخش کنیم مردم نشاط پیدا کنند، نشاط این نیست+ویدیو تصاویری جالب از مسعود پزشکیان پشت نیمکت کلاس درس در روز اول مهر/ ردیف دوم و چهارم نشینی رئیس جمهور توئیت جدید پزشکیان به زبان کُردی و عربی +عکس وزیر اسبق کشور: رهبر معظم انقلاب یک دوره تندخوانی شرکت کردند و یک کتاب 300 صفحه‌ای را در یک شب می‌خوانند+ویدیو نیکی کریمی از مهمترین اتقاق زندگی اش پرده برداشت ؛ خانم بازیگر : پدرم مرا به این سمت سوق داد تاج گل اعیانی با گل‌های سفید و سیاه محمدباقر قالیباف در مراسم ختم پدر خداداد عزیزی+عکس استاندار بصره راننده شخصی مسعود پزشکیان در سفر به این شهر شد+عکس/ چهره خندان رئیس جمهور سوار بر BMW