روش های طبیعی و خانگی برای کنترل اعصاب

  پنجشنبه، 22 اسفند 1398   زمان مطالعه 4 دقیقه
روش های طبیعی و خانگی برای کنترل اعصاب
چای پونه کوهی یک راه حل فوق العاده برای کاهش عصبانیت، اضطراب، یا استرس بدون عوارض جانبی است. اگر که از روغن اسانس آن استفاده کنید، می توانید آن را با روغن اسطوخودوس ترکیب کنید تا خواص آرامش بخش آن افزایش یابد.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز و به نقل از سلام دنیا، اگر اغلب شکم درد ناشی از عصبانیت دارید؛ از مزایای سبزی ریحان بهره ببرید. همچنین می توانید از این گیاه پستو تهیه کرده و از فواید آن بهره ببرید. عصبانیت وضعیتی است که می تواند با علائمی از قبیل اضطراب، استرس، تحریک پذیری و حتی افزایش ضربان قلب (تند تپشی) همراه باشد. اگر اغلب از این وضعیت رنج می برید؛ درخواست کمک نموده و سعی کنید از این 7 درمان برای کنترل عصبانیت استفاده کنید.

7 درمان طبیعی و گیاهی برای عصبانیت و کنترل اعصاب

در این مقاله، ما 7 درمان طبیعی از گیاهان که می تواند به کنترل اعصاب شما کمک کند را معرفی می کنیم. به این ترتیب می توانید در آرامش زندگی کنید، بهتر استراحت کنید و انرژی خود را به چیزهایی تبدیل کنید که برای شما سالم است.

1. اسطوخودوس

اسطوخودوس گیاهی است که از زمان های قدیم به عنوان یک درمان آرام بخش مورد استفاده قرار گرفته است. در حقیقت، مردم آن را به آب حمام گرم خود اضافه کرده تا از عطر و دیگر خواص آن بهره مند شوند. در حقیقت می توانید کیسه های کوچک از پارچه کتانی یا هر پارچه پر از منفذ دیگر تهیه کرده و آنها را با گل های اسطوخودوس پر کنید. آنها برای قرار دادن در داخل بالش و یا وان حمام عالی هستند. علاوه بر این، می توانید روغن اسطوخودوس را برای استفاده راحت تر و یا استفاده موضعی خریداری کنید.

2. درمان عصبانیت با ریحان

ریحان یک گیاه بسیار معطر است که اغلب در آشپزی استفاده می شود. اغلب به علت خواص گوارشی آن شناخته شده است. این گیاه برای افرادی که هنگام عصبانیت و ناراحتی دچار درد شکمی می شوند، بسیار مفید است. این اتفاق اغلب در شرایط استرس زا رخ می دهد. می توانید از چای گیاهی ریحان بنوشید و یا ریحان تازه را در سالادها، سس ها، خامه ها و یا سالادهای روغنی استفاده کنید. علاوه بر آن، شما می توانید سس پستو تهیه کرده و حتی آن را منجمد نمایید تا هر زمان بتوان آن را مورد استفاده قرار داد.

3. ترنج

ترنج یک روغن اولیه برای تهیه عطرها و ادکلن ها است که از پوست درخت نارنجی تلخی به دست می اید. به لطف مرکبات و عطر مرطوب کننده آن است که به احساس شادی و نشاط کمک می کند. این روغن اساسی به طور طبیعی می تواند در غلبه بر عصبانیت خفیف کمک کند. اگر عطر آن را دوست دارید، می توانید روزانه آن را به عنوان عطر استفاده کنید یا آن را به پارچه نرم کننده افزوده و یا به عنوان مطبوع کننده هوا مورد استفاده قرار دهید.

4. پرتقال

پرتقال با عطر و طعم خوشمزه، شیرین و طراوت آن، یکی از بهترین داروهای طبیعی برای عصبانیت است. در واقع، مرکبات به طور کلی در این زمینه بسیار مفید هستند. ما به شما استفاده از پرتغال با پوست نارنجی را توصیه می کنیم که حاوی مواد مغذی بسیار بوده و معطر است. می توانید چای گیاهی، آب میوه و اسموتی آن را تهیه کنید. همچنین می توانید پوست پرتغال را رنده کرده و در فریزر قرار دهید تا هر زمان که به آن نیاز داشتید، در دسترش شما قرار داشته باشد.

5. درمان عصبانیت با پونه کوهی

اگرچه این گیاه تنها در حوزه مدیترانه رشد می کند؛ اما پونه کوهی یک ادویه پرطرفدار در سرتاسر جهان است. در پزشکی باستان، پونه کوهی برای کمک به هضم و همچنین به عنوان یک آنتی بیوتیک طبیعی مورد استفاده قرار می گرفت. امروزه پونه در بسیاری از کشورها به دلیل طعم فوق العاده ای که به غذا می بخشد، مصرف می شود. با این وجود، امروزه در مصارف پزشکی کاربرد چندانی ندارد.

چای پونه کوهی یک راه حل فوق العاده برای کاهش عصبانیت، اضطراب، یا استرس بدون عوارض جانبی است. اگر که از روغن اسانس آن استفاده کنید، می توانید آن را با روغن اسطوخودوس ترکیب کنید تا خواص آرامش بخش آن افزایش یابد.

6. بابونه برای درمان عصبانیت

اگر همیشه احساس عصبانیت می کنید و درمانی برای آن ندارید؛ چای بابونه یک انتخاب مناسب است. این چای گیاهی بسیار آرام بخش و تسکین دهنده است و در عین حال به کاهش دردهای خفیف کمک می کند. بنابراین نگه داشتن همیشگی آن در کیف شما یک انتخاب عالی است. همچنین می توانید از اسانس بابونه به عنوان عطر در خانه استفاده کنید. اگر شما آن را با یک روغن گیاهی دیگر مانند نارگیل، بادام، زیتون، کنجد یا جوجوبا مخلوط کنید، می توانید از آن به عنوان روغن ماساژ برای کمک به افزایش آرام استفاده کنید.

7. سنبل ختایی

سنبل ختایی به هضم غذا کمک کرده و دارای خواص آرام بخشی است. با این وجود باید مطمئن شوید که از نوع چینی سنبل ختایی (دانگ کوای) استفاده می کنید که دارای خواص دارویی است. جالب توجه است که از ریشه سنبل ختایی در هند برای درمان اختلالات عصبی مانند صرع استفاده می شود. خواص آرام بخش سنبل ختایی چینی برای درمان عصبانیت، اضطراب، استرس، بی خوابی و حتی میگرن بسیار عالی هستند. اگر می خواهید قدرت این گیاه را افزایش دهید، چای گیاهی آن را با بابونه و پوست پرتغال تهیه کنید. علاوه بر این، اگر شما چای خود را با عسل طبیعی شیرین کنید، اثر آرامش بخش بیشتری خواهد داشت.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
خلاقیت خنده دار هندونه فروش شیرازی، برای فرار از گرما حماسه آفرید/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (231 نظر) نگاهی به اعلامیه ترحیم مادر جوان حمید گودرزی که دیشب خبر فوتش را آقای بازیگر اعلام کرد +عکس/ روحش شاد (114 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (70 نظر) خلاقیت خنده دار مغازه دار اردبیلی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغز نیس که معدن طلاست😂👌+عکس (71 نظر) رونمایی از همزاد و بدل ایرانی هانده ارچل، بازیگر ترکیه‌ای محبوب ایرانی ها/ ایشون هم بازیگر خیلی معروفیه+عکس (43 نظر) سینه زنی شاهرخ خان، بازیگر معروف هندی در هیئت عزاداری امام حسین (ع) +ویدئو (41 نظر) خلاقیت خنده دار میوه فروش وانتی با عکس رضا گلزار حماسه آفرید/هنر نزد ایرانیان است و بس+ عکس (37 نظر) انتخاب محمدرضا گلزار و بهرام رادان به عنوان خوش‌تیپ‌ترین و خوش قیافه‌ترین بازیگران ایران از منظر الیف ارول بازیگر چشم آبیِ ترکیه‌ای+ ویدیو/ چشم آیسان خانوم و مینا مختاری روشن! (29 نظر) خلاقیت خنده‌دار اوستا بنّا در ساختن توالت کنار روشویی برای راحتیِ صاحبخانه حماسه آفرید+ عکس/ مغز نیست که فسفر خالصه😂 (29 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (26 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (24 نظر) برادر رهبر معظم انقلاب: ایشان در عروسی من با ماشین فولکس‌شان، شب تا ساعت12 برای آنهایی که جهاز آورده بودند دنبال شام بودند+ عکس (23 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (19 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (18 نظر) رهبر معظم انقلاب: آرزوی کفش بنددار به دلم بود؛ تا الان هم من کفش بنددار نپوشیده‌ام (16 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
نوزادان بی‌قرار؛ کودکانی که با اعتیاد متولد می‌شوند
سعید راد سوپراستار پرسپولیسی: سند زنده 6 تایی شدن استقلال، من هستم
ماجرای علاقه دیوانه وار محمدرضا شاه به دختران و زنان موطلایی!/مشتری پَروپا قرص خانه های فساد
حسن یزدانی صاحب 25 میلیارد تومان پول نقد می شود! / طلای المپیک پاریس قبل از برگزاری مسابقات بر گردن کشتی گیر معروف ایرانی میدرخشد
واکنش‌ها به جزئیات دیدار رهبری با مجلس: از «حفظه‌الله» تا جایگاه ثابتی و رسایی
(ویدیو) حال پذیرایی پرنور و دلباز خانه کمند امیرسلیمانی با پنجره های بزرگ، پرده های توری، ملبمان سبز پاستیلی و تراس پر از گل و باصفا/ پرده‌هاشونو چه شیک و خاص نصب کردن!
(تصویر)دلخراش ترین عکس که یک ایرانی را بهترین عکاس سال 2023 کرد!/در هر جا هنر یک ایرانی میدرخشد
(ویدئو) حضور سرزده دکتر پزشکیان در محل کار سابقش بدون تشریفات و واکنش جالب رئیس مجلس، محمدباقر قالیباف
تصویر جگرسوز از آخرین بوسه‌ی نسرین مقانلو، عمره سریال "مختارنامه"، به پیکر بی‌جان پسر جوانش، ارشیا
انتقاد جدی روزنامه اصولگرا از نماینده حمله کننده به ظریف!
(تصاویر) خلاقیت عجیب و وحشت انگیز در طراحی کیف‌ های مجلسی زنانه با الهام از چهره انسان!
(تصاویر)معروف ترین رکوردهای ایرانیان در کتاب گینس!
(عکس) گوشه ای از خانه پدری الناز ملک، بازیگر چشم‌رنگی سریال "زخم کاری"، با مبلمان قرمز و پرده های سبز/ چه خونه باصفا و خوش آب و رنگی
هریس: تمام تلاشم را برای شکست ترامپ به کار خواهم گرفت
(تصاویر ) خاص ترین و نادرترین رنگ پوست ها در جهان/ چه چهره های خاصی هم دارن
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق عاشقانه شهاب حسینی و لیلا حاتمی در فیلم "پرسه در ماه" / ما کاملا شبیه همیم طرز نگاهامون دو دو زدن چشامون ...😍 استارت تمرینات سخت علیرضا بیرانوند در تراکتور +فیلم/ آقای دروازه بان آمادگی بدن بالایی دارد! سکانس عاشقانه دل باختن قباد به شهرزاد/ نشود فاش کسی آنچه میان من و توست (فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت