روش پخت پیتزای پیاز

  سه شنبه، 28 اردیبهشت 1400   زمان مطالعه 3 دقیقه
روش پخت پیتزای پیاز
پیتزای پیاز یکی از انواع پیتزاهای خوشمزه بین المللی است که با مواد بسیار متنوعی تهیه می شود، برای مشاهده این آموزش آشپزی در ادامه با ما همراه باشید.

شاید با شنیدن نام پیتزای پیاز کاراملی تصور خوبی از طعم این پیتزا نداشته باشد، اما با یکبار امتحان آن نظرتان عوض خواهد شد.

مواد لازم پیتزای پیاز

  • ۱ بسته پنیر موزارلای ۵۰۰ گرمی تی.اس.تی
  • ۱ بسته خمیر پیتزای ایتالیایی شیرآوران
  • ۴ عدد پیاز قرمز متوسط
  • ۱۰۰ گرم قارچ
  • ۲ عدد فلفل دلمه ای قرمز یا سبز
  • ۲ قاشق غذا خوری روغن زیتون
  • ۴ قاشق غذا خوری سس کچاپ
  • نصف قاشق غذا خوری پودر آویشن

روش پخت پیتزای پیاز

شعله پایین فر را روشن کنید و دمای آن را روی ۲۰۰ درجه سانتیگراد (۴۰۰ درجه فارنهایت) تنظیم کنید و بگذارید برای پختن پیتزا خوب گرم شود. سپس کف سینی فر را با روغن چرب کنید تا خمیر پیتزا به آن نچسبد.فلفل دلمه ای ها را نگینی و قارچ را ریز خرد کنید. پیازها را نواری برش بزنید.جعبه خمیر پیتزای ایتالیایی شیرآوران را از فریزر خارج کنید. این جعبه حاوی ۶ عدد خمیر است. به تعداد مورد نیاز خمیر از بسته بردارید و بقیه را داخل فریزر برگردانید. خمیرها را از داخل لفاف پلاستیکی شان خارج کنید و به همان صورت منجمد در سینی فر بچینید.سس کچاپ و روغن زیتون را روی خمیرها بمالید. نیمی از پنیر رنده تی.اس.تی را روی لایه سس پخش کنید. قارچهای خرد شده و پودر آویشن را روی لایه پنیر بریزید. بقیه پنیر را روی پیتزاها پخش کنید و در انتها فلفل دلمه ای خرد شده و پیازهای برش خورده را روی پیتزاها بچینید.سینی را در طبقه وسط فر قرار دهید، در فر را ببندید و بگذارید حداقل به مدت ۱۰ دقیقه پیتزاها بپزند. سپس شعلهٔ پایین فر را خاموش کنید و شعلهٔ بالایی را روشن کنید. پخت پیتزاها را برای ۱۰ دقیقهٔ دیگر ادامه دهید تا پنیر روی پیتزا کاملاً آب شده و طلایی شود.

پیتزا گوشت و پیاز

  • شیر : یک پیمانه
  • نمک : یک قاشق چایخوری
  • روغن مایع : ۱/۴ پیمانه
  • شکر : یک قاشق چایخوری
  • خمیر مایه : یک قاشق غذاخوری
  • آرد سفید : دو تا سه پیمانه

مواد لازم برای تهیه مواد میانی پیتزا

  • گوجه ورقه ای برش زده شده برای روی پیتزا : ۳ عدد
  • گوشت چرخ کرده : نصف پیمانه
  • پیاز ریز خرد شده : سه قاشق غذاخوری
  • پنیر پیتزا : ۱۵۰ گرم
  • سس کچاپ : به مقدار لازم

پیتزا  پیاز

برای تهیه پیتزا گوشت و پیاز ابتدا شکر را درون آب ولرم حل کنید و خمیر مایه را به این محلول بیفزایید و درب ظرف را روی آن قرار دهید تا خمیر مایه پف کند سپس نمک و روغن را درون ظرفی مناسب بریزید و خمیر مایه فعال شده را به مخلوط روغن اضافه کنید. در این مرحله از طرز تهیه پیتزا گوشت و پیاز آرد را الک کنید و به صورت آرام آرام به خمیر مایه بیفزایید و افزودن آرد را تا زمانی ادامه دهید که خمیر به دست های شما نچسبد و نرم و لطیف شود.سپس روی خمیر را بپوشانید و به مدت دو ساعت خمیر را در مکانی گرم قرار دهید تا ور آید.بعد از آماده شدن خمیر پیتزا، پیازهای خرد شده را درون مقداری روغن تفت دهید سپس گوشت چرخکرده و نمک و فلفل را به پیازهای تفت داده شدن بیفزایید و شعله گاز را روی حرارت ملایم قرار دهید تا گوشت به خوبی تفت بخورد.
خمیر پیتزا را به کمک وردنه ای مناسب روی سطحی صاف باز کنید سپس خمیر پیتزا را درون ظرف مخصوص پیتزا که از قبل چرب کرده اید به صورت نازک پهن نمایید و یک لایه نازک از سس کچاپ را روی خمیر پیتزا بریزید.روی لایه سس مقدار کمی پنیر پیتزا بریزید.مایه گوشتی را روی پنیر پیتزا ریخته و با کمک قاشق روی آن را صاف کنید.باقی مانده پنیر پیتزا را روی مایه گوشتی بریزید و روی پیتزا گوجه فرنگی های خرد شده و پیاز خلالی شده را بریزید.در مرحله آخر طرز تهیه پیتزا گوشت و پیاز ظرف پیتزا را درون فر با دمای ۲۰۰ درجه سانتی گراد به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه قرار دهید و بعد از مدت زمان ذکر شده پیتزا را از درون فر بیرون آورید و در ظرف مناسبی برگردانید توجه داشته باشید که در صورت تمایل می توانید برای تزیین این پیتزای خوشمزه از روش های تزیین پیتزا استفاده نمایید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (591 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (107 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (63 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (56 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (40 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (30 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (29 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (20 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (18 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (11 نظر) توصیف زیبایِ مژده لواسانی مجری چادری صدا و سیما از امام حسین(ع) با چشمان گریان و صدایی لرزان +ویدیو/ چه تعابیر نابی (9 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (8 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
انتصاب دکتر رضا فلاحت به‌عنوان معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی سهند
فال روزانه امروز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز جمعه 29 تیر 1403
فال ابجد روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال انبیاء روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال قهوه با نشان روز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز جمعه 29 تیر 1403 + فیلم
دردسر بسته معیشتی دکتر پزشکیان، رئیس جمهور منتخب برای مردم
هیئت معروف بازیگران و هنرمندان سرشناس ایرانی در تهران/ پاتوق رضا گلزار، بهرام رادان و علیرضا واحدی نیکبخت لو رفت+عکس
تغییر چهره باورنکردنی فهیمه سریال پایتخت/ نسرین نصرتی از فهیمه تا حکیمه در انتهای شب
بازیگران و هنرمندان مشهوری که در عروسی شاهانه آمبانی حضور داشتند/ از شاهرخ خان و همسرش تا خواهران کارداشیان با لباس های چشم نواز
قاب زیبایی از فریبا کوثری، عمره سریال "مختارنامه"، در کنار برادر و مادر خوش خنده و پرانرژی اش/ گلدوزی های مانتو مجلسی اش چقدر زیبا و خاصه!
(ویدئو) فوت کوزه گری برای خوشمزه ترین نذری ماه محرم!/فرمول «قیمه نذری» با ادویه های مخصوص آشپز هیئت امام حسین
یادی کنیم از آخرین عکس منتشر شده از بازیگران جوان فوت شده در کنار فرزندان ناز و بانمکشان/ واقعا جگر آدم آتش میگیره واسه بچه‌های دل سوختشون
(تصاویر) بالکن سایه‌بان‌دار و پر از گلدان های ریز و درشت پاشا رستمی، حامد سریال "لحظه گرگ و میش"/ آخه چقدر باسلیقه! اینجا چایی واقعا میچسبه👌
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان