دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / آشپزی / نان و شیرینی / نان و خمیر /

روش تهیه نان کروسان با خمیر هزارلا 

دوشنبه، 11 مهر 1401
نان کروسان یکی از انواع نان های خوشمزه و ساده که معمولا برای صبحانه درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه نان کروسان در ادامه با سایت ساعد نیوز همراه باشید.

کروسان یک نوع شیرینی و نان است که علاوه بر اینکه به عنوان عصرانه می توانید این نوع نان را میل کنید، جایگزین خوبی برای وعده های صبحانه هم به شمار می رود. همچنین کروسان با مواد مختلفی چون شکلات یا انواع مارمالاد ها سرو می شود. این نوع نان، ایده بسیار خوبی برای پذیرایی از مهمانان در مجالس بزرگ است. کروسان ها در منوی صبحانه قاره ای بیشتر کشورهای اروپایی دیده می شوند. صبحانه قاره ای، صبحانه ای سبک شامل نان، کره، مربا و قهوه است. کروسان از آن دسته نان هایی است که سفره متفاوتی برای شما می سازد. طبخ کروسان ساده نیست و زمان بسیار زیادی از شما می گیرد، اما با این وجود، طعم و ظاهر منحصربه فرد آن، ارزش زحمتی که می کشید و زمانی که می گذارید را خواهد داشت.در ادامه با ما همراه باشید تا طرز تهیه کروسان را به شما آموزش دهیم.

مواد لازم برای کروسان با خمیر هزارلا

  • ۱۰ عدد خمیر میلفوی مربعی
  • ۲ لیوان شیر
  • ۲ ق غ آرد
  • ۲ ق غ نشاسته ذرت
  • ۶ ق غ شکر
  • ۲ عدد زرده تخم مرغ
  • ۱ ق غ کره
  • ۱ بسته ۵ گرمی وانیل شکری (معادل ۱ ق چ)
  • ۱ بسته ۷۵ گرمی پودر کرم شانتی یا پودر خامه یا خامه قنادی فرم گرفته
  • توت فرنگی برش خورده
  • پودر قند

طرز تهیه کروسان با خمیر هزارلا

برا تهیه مواد کرمی، شیر و آرد و نشاسته و شکر و زرده تخم مرغ ها را داخل قابلمه ای بریزید و هم بزنید و روی حرارت متوسط بگذارید و مدام هم بزنید تا قوام بگیرد.
بعد از قوام گرفتن کره و وانیل را اضافه کنید و هم بزنید تا کره کامل آب شود و بعد از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید تا از حرارت بیوفتد سپس رویش سلفون بکشید به طوری که سلفون به سطح مواد برخورد کند تا پوسته تشکیل نشود و کنار بگذارید تا خنک شود و بعد از خنک شدن پودر کرم شانتی اضافه کنید و با همزن برقی یا همزن دستی خوب مخلوط کنید و یا اگر از خامه قنادی استفاده میکنید خامه قنادی را جداگانه با همزن برقی بزنید تا فرم بگیرد و بعد به مواد کرمی که کامل خنک شده اضافه کنید و مخلوط کنید تا یکدست شود و مواد را داخل قیف بریزید و داخل یخچال بگذارید.
روی خمیر ها مخلوط شیر و کره آب شده بمالید و به شکل مثلثی ببندید و روی خمیر ها زرده تخم مرغ بمالید و داخل سینی فری که کاغذ ر وغنی پهن کردید بچینید و داخل فر از قبل گرم شده با دمای ۱۹۰ درجه سانتی گراد تا موقعی که طلایی شود بپزید و از فر خارج کنید و اجازه دهید خنک شود و وسطش را با دست باز کنید و از مواد کرمی وسطش بزیزید و توت فرنگی های برش خورده را وسطش بچینید و رویش پودر قند بپاشید و سرو کنید.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز شنبه 15 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
برای چاپ کتاب و تبدیل پایان نامه تان به کتاب با سرعت نور کلیک کنید!
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)
تبدیل پایان نامه به مقاله !
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
پایان نامه خود را چگونه به مقاله تبدیل کنیم؟
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
هزینه استخراج مقاله ISI از پایان نامه
سابمیت مقاله چیست؟
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟