روش تهیه رولت مرغ و پنیر لذیذ

  سه شنبه، 02 آذر 1400   زمان مطالعه 7 دقیقه
روش تهیه رولت مرغ و پنیر لذیذ
برای بیشتر ما امتحان کردن غذاهای جدید و طبخ غذاها به روش های مختلف جذابیت زیادی دارد. معمولاً غذاهای متنوعی را می توان با استفاده از مرغ تهیه کرد که شاید به جرات بتوان گفت که یکی از شیک ترین و البته لذیذترین روش طبخ مرغ، درست کردن رول مرغ پنیری سوخاری است. این غذا روش پخت بسیار ساده ای دارد و شما می تواند آن را در مدت زمانی کوتاهی آماده کنید.

این غذا به عنوان فینگر فود و یا میان وعده قابل استفاده است. این غذا با گوشت چرخ کرده مرغ و سبزیجات پخته و پنیر پیتزا تهیه می شود که علاوه بر ظاهر زیبایی که دارد، بسیار خوشمزه و مقوی و مفید است. می توان مرغ ها را تا مرحله قبل از سرخ کردن آماده نمود و در فریزر نگه داشت. و موفع مهمانی ها از آن استفاده کرد. از این رو غذای شیکی است که سریع آماده می شود. این غذا را در کنار انواع سس و ماست می توان سرو نمود. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه رولت مرغ و پنیر در ادامه با ما همراه باشید.

مواد لازم برای رولت مرغ و پنیر ورقه ای

  • ژامبون 16 برگ
  • آرد 1 پیمانه
  • تخم مرغ 2 عدد
  • سینه مرغ 2 عدد
  • نمک فلفل مقدار کافی
  • روغن مایع مقدار کافی
  • ارد سوخاری 1 پیمانه
  • پنیر ورقه ای 16 برگ

طرز تهیه رولت مرغ و پنیر ورقه ای

ابتدا و در شروع تهیه این غذای خوشمزه و لذیذ سراغ قسمت اصلی غذا یعنی سینه مرغ می رویم و 2 عدد سینه مرغ را با اب می شوریم و انرا ابکش می کنیم تا اب ان گرفته شود و سپس هر سینه مرغ را با چاقو از وسط به دو قسمت تقسیم می کنیم. سپس سینه های مرغ را روی پلاستیک می گذاریم و با بیفتک کوب و یا گوشت کوب انها را می کوبیم تا ضخامت ان کم شود و پهن شود( کمتر از نیم سانتی متر ضخامت داشته باشد ). سپس روی سینه مرغ کوبیده شده ، از هر دو طرف کمی نمک و فلفل می ریزیم و سینه مرغ را کمی مزه دار می کنیم.

سپس در این مرحله 4 عدد پنیر ورقه ای را روی سینه مرغ کوبیده شده قرار می دهیم و روی پنیرها را 4 ورق ژامبون مرغ می گذاریم. ( در صورت تمایل می توان از تعداد کمتری پنیر و ژامبون استفاده کرد). این کار را برای هر 4 سینه مرغ انجام می دهیم.سپس در این مرحله با کمک نایلون و یا سلفون سینه مرغ را لوله می کنیم و ان را خیلی محکم و سفت می پیچیم تا باز نشود و دوطرف گوشه ان را با سلفون محکم می پیچیم و سپس مرغ رول شده را به مدت نیم ساعت در فریزر قرار می دهیم تا کمی محکم شود و خودش را بگیرد و دیگر باز نشود.

سپس در این مرحله سه ظرف مختلف پیدا می کنیم و داخل انها را به ترتیب 1 پیمانه ارد و 2 عدد تخم مرغ شکسته و همزده و 1 پیمانه ارد سوخاری می ریزیم. اکنون مرغ رول شده را بعد از نیم ساعت از فریزر خارج می کنیم و ابتدا مرغ رول شده را در ظرف حاوی ارد می غلتانیم تا به ان اغشته شود و همه جای رول مرغ اردی شود.

سپس در این مرحله داخل ظرف دیگر را 2 عدد تخم مرغ می شکنیم و با چنگال زرده و سفیده ان را مخلوط می کنیم و مرغ رول شده را بعد از ارد ، داخل ظرف حاوی تخم مرغ همزده می چرخانیم و می غلتانیم تا به ان اغشته شود.سپس در این مرحله داخل ظرف سوم ارد سوخاری می ریزیم و مرغ رول شده را بعد از تخم مرغ داخل آرد سوخاری می غلتانیم تا همه جای ان را بپوشاند و کاملا به ان اغشته شود.سپس در این مرحله داخل یک تابه روغن مایع می ریزیم و تابه را روی گاز می گذاریم و وقتی روغن داغ شده مرغ رول شده را در تابه سرخ می کنیم و می پزیم.

وقتی رول مرغ ما طلایی و سرخ شد ، ان را از تابه بیرون می اوریم و با دستمال کمی از روغن ان را می گیریم. وقتی مرغ رول شده ما سرد شد، با چاقو ان را می بریم و در ظرف مناسب ان را می چینیم و برای وعده غذایی شام با نان و یا برای پیش غذا و حالت فینگر فودی و در مهمانی ها استفاده می کنیم. نوش جان.

مواد لازم برای رولت مرغ و پنیر روش دوم

  • سینه مرغ به تعداد نفرات :نصف عدد
  • پنیر گودا :سه قاشق سوپخوری
  • پیاز متوسط خلال شده:یک عدد
  • قرص عصاره مرغ و سبزی ها:یک عدد
  • آبلیمو :دو قاشق غذاخوری
  • فویل :به میزان لازم
  • فلفل دلمه ای خلال شده :یک عدد
  • روغن مایع :یک قاشق سوپخوری
  • جعفری:نصف پیمانه
  • نمک و فلفل :به میزان لازم

طرز تهیه رولت مرغ و پنیر روش دوم

ابتدا فلفل دلمه ای و پیاز را خرد کرده و با مرغ مخلوط کنید ، آبلیمو ، نمک و فلفل را هم بریزید و برای 2 ساعت در یخچال بگذارید.بعد از گذشت دو ساعت مرغ ها را از یخچال خارج کرده و کمی بکوبید تا نازک شود .سپس سینه های کوبیده شده را پهن کنید و مخلوطی از جعفری ، پنیر و عصاره مرغ و سبزیجات را وسط سینه مرغ بریزید و به شکل رول ببندید.قابلمه ای را آب کرده و بگذارید بجوشد ، رول های مرغ را در فویلی که با مقداری روغن چرب کرده اید قرار دهید و خوب ببندید تا باز نشود.رول های مرغ را داخل آب جوش بریزید و 20 دقیقه اجازه دهید تا بپزد.

مواد لازم برای رولت مرغ و پنیر روش سوم

  • سینه مرغ بدون پوست و استخوان ورقه شده: ۸ عدد
  • ژامبون مرغ: ۸ عدد
  • پنیر پیتزای رنده شده: به مقدار لازم
  • پنیر ورقه ای: ۸ عدد (اختیاری)
  • نمک و فلفل: به مقدار لازم
  • پودر آویشن: ۱ قاشق چای خوری
  • کره آب شده: ۱/۴ لیوان فرانسوی دسته دار
  • کرن فلکس یا پودر سوخاری: نصف لیوان فرانسوی دسته دار

طرز تهیه رولت مرغ و پنیر روش سوم

برای درست کردن رول مرغ پنیری شما می توانید هم رول ها را در فر قرار دهید و هم آن ها را در روغن زیاد سرخ کنید. در اولین مرحله از طرز تهیه رول مرغ پنیری در فر باید فر را روشن کنید. برای این کار باید فر را از نیم ساعت قبل با دمای ۲۰۰ درجه سانتی گراد روشن کنید و سپس سایر مراحل درست کردن غذا را انجام دهید.

برای درست کردن ۸ عدد رول مرغ شما باید از دو عدد سینه مرغ کامل و یک سینه مرغ نصفه استفاده کنید. با استفاده از یک چاقو تیز مرغ ها را از طول به صورت ورقه های نازک برش دهید. هر سینه کامل مرغ باید به ۴ قسمت تقسیم شود. به طوری که نه خیلی ضخیم باشد و نه روی مرغ پارگی ایجاد شود. بعد از اینکه ۸ ورقه سینه مرغ را آماده کردید، سینه های مرغ را داخل پلاستیک های ضخیم قرار دهید. سپس سطح مرغ را آرامی به کمک بیفتک بکوبید تا ضخامت مرغ نازک تر شود و اندازه آن بزرگ شود.

بعد از اینکه همه تکه های مرغ را به خوبی با بیفتک کوبیدید، باید هر ورقه مرغ را روی تخته پهن کنید. مقداری نمک و فلفل روی آن بریزید و روی همه قسمت های مرغ کمی پودر آویشن بریزید. سپس یک عدد ژامبون روی مرغ قرار دهید. مقداری پنیر پیتزا هم روی آن بگذارید. در صورت تمایل می توانید روی ژامبون یک پنیر ورقه ای بگذارید و بعد روی آن کمی پنیر پیتزا بریزید. سپس مرغ را به آرامی رول کنید. در نهایت با کمک یک خلال دندان رول مرغ را به همان حالت محکم نمایید.

در این مرحله از طرز تهیه رول مرغ پنیری در فر باید مقداری کره آب شده در یک کاسه کوچک بریزید. سپس به وسیله یک برس تمام سطح رول های مرغ را به کره آغشته کنید. سپس رول مرغ را داخل پودر سوخاری یا غلات بچرخانید تا تمام سطح آن از پودر سوخاری پر شود.در نهایت بعد از آماده کردن همه رول های مرغ پنیری باید یک سینی را با کمی روغن چرب کنید. سپس مرغ ها را داخل سینی قرار دهید. برای پخت این مرغ ها حدود ۴۰ دقیقه زمان لازم است. هر زمان که سطح مرغ ها طلایی رنگ شد می توانید آن ها را از فر خارج کنید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (397 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (212 نظر) رهبر معظم انقلاب: در ایستگاه منتظر قطار بودم که فردی که اصلا نمی شناختمش شروع کرد به مسخره کردن من+ویدیو (207 نظر) رهبر معظم انقلاب: ساعت 5 صبح که کارم رو شروع می کنم، ده و ربع دیگه دلم میخواد بخوابم+ویدیو (177 نظر) میزبانی رهبر معظم انقلاب از مهمانش در ضیافتی به صرف شام +عکس/سفره ای که اُملت تنها غذای آن بود... (147 نظر) نگاهی به ماشین BMW لوکس و هوش پران رهبر معظم انقلاب+ویدئو (108 نظر) نگاهی به کیک تولد آیتک سلامت کاپیتان چشم آبی تیم ملی والیبال بانوان و رقیب زهرا گونش/ مبارکا باشه (60 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (56 نظر) نگاهی به میز عقد ساده و با دیزاین مختصرِ زینب سلیمانی دختر کوچکِ سردار سلیمانی و همسر لبنانی‌اش+عکس/ استندهای اسم و شمع های تک رنگ (49 نظر) در خانه شهید رئیسی به روی همه مردم باز می شود (48 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (34 نظر) خلاقیت هوش پران مغازه دار کاشانی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغزشو باید طلا گرفت+عکس (23 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (17 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (17 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
فال قهوه با نشان روز چهارشنبه 27 تیر ماه 1403
فال روزانه امروز چهارشنبه 27 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز چهارشنبه 27 تیر 1403 + فیلم
فال شمع روزانه امروز چهارشنبه 27 تیر 1403
فال انبیاء روزانه چهارشنبه 27 تیر 1403
فال ابجد روزانه چهارشنبه 27تیر 1403
عمارت باشکوه خوش آب و هوایی که برای رهبر معظم انقلاب ساخته شد/ حضرت آقا: من یازده سال است اصلاً احساس هوای بد نکردم، من با بقیه مردم هیچ تفاوتی ندارم
بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید!
صبحانه ساده رهبر معظم انقلاب در حیاط امام زاده همراه نوه هایشان/ تصویری از خانواده دوستی حضرت آقا
نگاهی به گنجینه حرم حضرت ابوالفضل علیه السلام/ از قطعه های طلا تا ستاره بلورین
ماجرای تکیه 200 ساله تجریش از زبان پیرغلام 90 ساله
از نوحه خوانی دکتر پزشکیان در شب عاشورا تا جزئیات زلزله کرمان در حواشی داغ امروز سه شنبه 26 تیر 1403
مراسم عزاداری شب عاشورای حسینی در محضر رهبر انقلاب برگزار شد
تأثیر سوابق تحصیلی/ جزئیات نحوۀ محاسبۀ نمره کل و ضرایب کنکوری‌های 1403
اولین تصاویر از حادثه شاهچراغ و زنده شدن دوباره صحنه های ترس و وحشت+فیلم
منتخب روز   
اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان سکانسی از سریال پُرحاشیه این روزها؛ زمین خوردن ثریا در سریال در انتهای شب/ شما چه حِسی داشتین؟