روش تهیه بستنی انبه ی لذیذ

  چهارشنبه، 08 دی 1400   زمان مطالعه 4 دقیقه
روش تهیه بستنی انبه ی لذیذ
بستنی انبه یکی از خوشمزه ترین بستنی هایی است که می توانید در منزل به راحتی تهیه کنید. بستنی یک نوع دسر و یا نوشیدنی یخ زده می باشد که از دهه ۴۰ وارد ایران شده است و در سراسر دنیا بسیار محبوب است.

تابستان در راه است و برای تحمل روز های گرم پیش رو، خوردن بستنی میوه ای معجزه می کند! پیشنهاد ما این است که در این روز های قرنطینه کمتر از خانه خارج شوید و با امکانات موجود در خانه، خوراکی های سالم و خوشمزه کنید. بستنی انبه یک انتخاب خوشمزه و آسان برای لذت بردن از لحظات تابستان است. اگر هوس یک خوراکی سالم و جذاب تابستانی کرده اید، دست به کار شوید.

مواد لازم بستنی انبه

  • هل خرد شده : 8 عدد
  • شیر : 250 میلی لیتر
  • شیر عسلی :400 گرم
  • انبه خردشده : 800 گرم
  • خامه : 300 میلی لیتر

طرز تهیه بستنی انبه

ابتدا خامه ، شیر و هل را در ظرفی با هم مخلوط کنید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا بجوشند. وقتی به نقطه جوش رسیدند آنها را از روی حرارت بردارید تا خنک شوند. سپس انبه های خرد شده را داخل مخلوط کن بریزید و هم بزنید تا کاملا پوره ای و یکدست شوند.بعد از اینکه مخلوط خامه و شیر کاملا سرد شدند آنها را از صافی رد کنید تا هل داخل آن جدا شود.هل را روی صافی حتما با قاشق فشار دهید تا عصاره آن گرفته شود و داخل مواد ریخته شود.سپس شیر عسلی را به مخلوط شیر و خامه اضافه کنید و با هم زن برقی به مدت یک ربع آنقدر هم بزنید تا کاملا غلیظ شود.بعد انبه های پوره شده را به آن اضافه کنید.یک قالب مستطیلی دیواره دار به اندازه 21 در 11 سانتی متر انتخاب کنید و 2 لایه سلفون داخل آن بکشید ، به طوری که سلفون از قالب بیرون بیاید.مخلوط به دست آمده را داخل قالب بریزید و با سلفون بیرون زده روی آن را ببندید. قالب را داخل فریزر قرار دهید تا مواد کاملا خودشان را بگیرند. هر وقت خواستید بستنی را سرو کنید 10 دقیقه قبل آن را از فریزر بیرون بیاورید و در ظرف مورد نظر بکشید و پلاستیک آن را در بیاورید و روی بستنی ها را با میوه های دلخواه تزیین کنید.

مواد لازم برای بستنی انبه روش دوم

  • انبه 4 عدد (4 پیمانه پوره انبه)
  • خامه پر چرب یا خامه قنادی 200 گرم
  • شکر دانه ریز 1/2 پیمانه

طرز تهیه بستنی انبه روش دوم

پوست انبه ها را بگیرید. مراقب باشید که هیچ پوستی روی انبه باقی نماند. هسته آن را جدا کرده و پالپ های انبه را داخل میکسر بریزید. مخلوط کن را روشن کنید تا انبه کاملا پوره شود. نیاز به افزودن آب به هیچ عنوان ندارید. در ادامه شکر را نیز به انبه اضافه کنید. آن قدر این دو ماده را بزنید تا شکر کاملا در پوره انبه حل شود.

خامه قنادی یا خامه پر چرب را در یک کاسه بریزید. با استفاده از همزن دستی یا برقی بزنید تا حالت گرفته و پوک شود. در زدن خامه زیاده روی نکنید. زیرا به شکل کره ای درآمده و کیفیت بستنی پایین می آید. اگر همزن برقی ندارید می توانید از همزن دستی نیز استفاده کنید. در نهایت پوره انبه را نیز به خامه بیفزایید. آنها را یک یا دو دقیقه هم بزنید تا کاملا مخلوط شوند. مایع بستنی انبه را مزه کنید. چنان چه احساس کردید شیرینی اش کم است، یک مقدار دیگر شکر اضافه کنید. میزان شیرینی این بستنی بستگی به ذائقه شما دارد.

در آخرین مرحله بستنی را برای انجماد در فریزر قرار دهید. حتما بستنی را در یک ظرف درب دار ریخته و درب آن را محکم ببندید. بستنی بایدحدود 5 تا 6 ساعت در فریزر باشد تا ببندد. چنان چه بعد از این زمان حس کردید شل است مجدد آن را در فریزر قرار دهید. تا جایی که سفت شود. بعد از گذشت مدت زمان لازم بستنی انبه را از فریزر خارج کنید. 5 دقیقه صبر کنید تا بستنی کمی نرم شود. سپس آن را سرو کرده و از خوردنش لذت ببرید.

نکات کلیدی برای تهیه بستنی انبه روش دوم

  • می توانید از کنسرو پوره انبه نیز در تهیه بستنی استفاده کنید.
  • انبه های شیرین و رسیده برای تهیه این بستنی مناسب هستند.
  • می توانید قبل از افزودن پوره به خامه، مقداری خلال پسته، بادام، هل یا زعفران نیز به آن اضافه کنید. این مواد عطر و طعم بستنی را دو چندان می کنند.

مواد لازم برای تهیه بستنی انبه روش سوم

  • خامه قنادی ۲ پیمانه
  • انبه ۲ عدد
  • شیر عسلی یا شیر تغلیظ شده ۱/۳ قوطی

طرز تهیه بستنی انبه روش سوم

ابتدا برای تهیه این مدل بستنی انبه نیاز به خامه قنادی دارید که از قبل از یخچال خارج کنید تا کمی نیمه منجمد شود البته می توانید خودتان نیز در منزل خامه قنادی تهیه کنید خامه را داخل کاسه ریخته و با دور تند همزن بزنید تا رد پره های همزن روی آن باقی بماند.

در ادامه شیر عسلی را اضافه کنید و ۱ دقیقه بگذارید تا هم بخورد. انبه را از وسط به دو نیم کرده و هسته را خارج کنید و پوست انبه را بگیرید و داخل مخلوط کن یا با کمک گوشتکوب برقی آن را خوب میکس کنید سپس به مخلوط خامه و شیر عسلی اضافه کنید.

حالا مواد را چند دقیقه هم بزنید تا مخلوط شود سپس می توانید هم با قالب و هم بدون قالب این بستنی را تهیه کنید بهتر است چند تکه انبه را خرد کنید و در انتها داخل بستنی بریزید تا موقع خوردن تکه های انبه احساس شود حالا قالب مخصوص بستنی را پر کنید و سطح آن را صاف کنید و برای ۶ ساعت در یخچال قرار دهید تا بستنی گرفته شود و یا در قالب درب دار ریخته و بگذارید تا بگیرید و بعد اسکوپ بزنید. نوش جان


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (560 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (107 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (63 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (44 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (32 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (27 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (24 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (20 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (11 نظر) توصیف زیبایِ مژده لواسانی مجری چادری صدا و سیما از امام حسین(ع) با چشمان گریان و صدایی لرزان +ویدیو/ چه تعابیر نابی (9 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (7 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
انتصاب دکتر رضا فلاحت به‌عنوان معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی سهند
فال روزانه امروز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز جمعه 29 تیر 1403
فال ابجد روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال انبیاء روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال قهوه با نشان روز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز جمعه 29 تیر 1403 + فیلم
دردسر بسته معیشتی دکتر پزشکیان، رئیس جمهور منتخب برای مردم
هیئت معروف بازیگران و هنرمندان سرشناس ایرانی در تهران/ پاتوق رضا گلزار، بهرام رادان و علیرضا واحدی نیکبخت لو رفت+عکس
تغییر چهره باورنکردنی فهیمه سریال پایتخت/ نسرین نصرتی از فهیمه تا حکیمه در انتهای شب
بازیگران و هنرمندان مشهوری که در عروسی شاهانه آمبانی حضور داشتند/ از شاهرخ خان و همسرش تا خواهران کارداشیان با لباس های چشم نواز
قاب زیبایی از فریبا کوثری، عمره سریال "مختارنامه"، در کنار برادر و مادر خوش خنده و پرانرژی اش/ گلدوزی های مانتو مجلسی اش چقدر زیبا و خاصه!
(ویدئو) فوت کوزه گری برای خوشمزه ترین نذری ماه محرم!/فرمول «قیمه نذری» با ادویه های مخصوص آشپز هیئت امام حسین
یادی کنیم از آخرین عکس منتشر شده از بازیگران جوان فوت شده در کنار فرزندان ناز و بانمکشان/ واقعا جگر آدم آتش میگیره واسه بچه‌های دل سوختشون
(تصاویر) بالکن سایه‌بان‌دار و پر از گلدان های ریز و درشت پاشا رستمی، حامد سریال "لحظه گرگ و میش"/ آخه چقدر باسلیقه! اینجا چایی واقعا میچسبه👌
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان