روش تهیه بستنی رولی لذیذ و خوشمزه

  یکشنبه، 16 آبان 1400   زمان مطالعه 3 دقیقه
روش تهیه بستنی رولی لذیذ و خوشمزه
طرز تهیه بستنی رول شده خانگی ما راهی آسان برای تهیه این بستنی خوشمزه در خانه است. این دستور تهیه بستنی خانگی پر از کوکی های Oreo است. میتوانید از بیسکویت های دیگر نیز استفاده کنید. بستنی رول شده چند سال پیش محبوبیت پیدا کرد که با یخ زدن یک لایه نازک از بستنی با مواد مختلف تهیه می شود.

امروزه بستنی رولی جدید به بازار امده که هم می توان میوه ای درست کرد و هم با پوره شده مغز پسته و گردو را با ساده وانیلی مخلوط کرد که خیلی انرژی زا و مغذی هست.بستنی رولی در عین این که خودش دوست داشتنی هست روش درست کردنش هم جذاب و هیجان انگیز هست شاید اولش فکر کنید درست کردن بستنی رولی در خانه سخت هست ولی اگر با بچه ها درست کنید می بینید که یک جور سرگرمی هم هست که به امتحانش می ارزد.

من در این دستور آموزشی بستنی رولی خانگی از بیسکوییت استفاده کردم که شما بنا به سلیقه و ذائقه شخصی خودتان برای طعم دهی میتوانید از انواع میوه ها یا کیک مخصوص و یا ستنی رولی شکلاتی خانگی درست کنید.

مواد لازم برای بستنی رولی خانگی

  • خامه پر چرب 1/2 پیمانه
  • شیر کامل 2 قاشق غذاخوری
  • شکر 1 قاشق غذاخوری
  • بیسکویت اوریو 2 عدد

طرز تهیه بستنی رولی

  1. قبل از هر چیز لازم است لوازم مورد استفاده در رول کردن بستنی از قبیل سینی، کاردک و چاقو را در فریزر قرار دهید تا خنک شوند. بهتر است از دو ساعت قبل این کار را انجام دهید.
  2. حالا مایه بستنی رولی را تهیه کنید. سه ماده اولیه یعنی خامه، شیر و شکر را داخل یک شیرجوش یا قابلمه کوچک بریزید. قابلمه را روی شعله متوسط قرار دهید و مرتب هم بزنید. این کار هم باعث حل شدن شکر میشود و هم از ته نشین شدن و سوختن مواد جلوگیری میکند. پس در این مدت دست از هم زدن بر ندارید.
  3. بعد از چند دقیقه که مایه بستنی رولی شروع به جوشیدن کرد آن را به کاسه ای منتقل کنید و 20-30 دقیقه در فریزر قرار دهید تا خنک شود. اگر عجله ندارید میتوانید قابلمه را در آشپزخانه بگذارید تا به دمای اتاق بریزد.
  4. بخش هیجان انگیز درست کردن بستنی رولی این مرحله است. وقتی مایه بستنی خنک شد، بیسکویت اوریو را داخل آن بیاندازید تا به مایه آغشته شود. حالا همه محتویات کاسه را روی سینی یخ کرده بریزید. به کمک دو کاردک بیسکویت ها را خرد کنید و همزمان به سرعت با مایه مخلوطش کنید. این کار ضمن پودر کردن بستنی باعث میشود هوا وارد مایه شده و بستنی کمی حالت پفکی پیدا کند. در این مرحله مدام باید مواد را به وسط سینی بکشید و با کاردک ها بکوبید. در آخر مایه را به صورت یک لایه نازک روی سینی پخش کنید و حداقل به مدت چهار ساعت در فریزر بگذارید تا خودش را بگیرد.
  5. سینی را از فریزر خارج کنید. قبل از این که بستنی شروع به نرم شدن کند، به سرعت با یکی از کاردک ها از یک سمت بستنی رو رول کنید. سپس این کار را تکرار کنید تا چند عدد نوار رول شده از بستنی داشته باشید.
  6. بستنی رولی ها را با انبر از روی سینی بردارید و داخل کاسه یا ظرف مخصوص بستنی بچینید. روی بستنی رولی را با اسپری خامه یا خامه فرم گرفته، میوه یا مغزهای دلخواه تزئین کنید. نوش جان!

نکته های کلیدی تهیه بستنی رولی خانگی

  1. حتماً حداقل چهار ساعت سینی بستنی را در فریزر قرار دهید. اگر بستنی نرم است و درست رول نمیشود یعنی به اندازه کافی سرد نشد.
  2. کاردک و سینی را حداقل نیم ساعت قبل از شروع به کار در فریزر قرار دهید.
  3. برای جلوگیری از آب شدن بستنی رولی بهتر است ظرف سرو را هم از قبل در فریزر بگذارید تا خنک باشد.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (577 نظر) رهبر معظم انقلاب: در ایستگاه منتظر قطار بودم که فردی که اصلا نمی شناختمش شروع کرد به مسخره کردن من+ویدیو (211 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (181 نظر) میزبانی رهبر معظم انقلاب از مهمانش در ضیافتی به صرف شام +عکس/سفره ای که اُملت تنها غذای آن بود... (147 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (67 نظر) نگاهی به کیک تولد آیتک سلامت کاپیتان چشم آبی تیم ملی والیبال بانوان و رقیب زهرا گونش/ مبارکا باشه (60 نظر) نگاهی به میز عقد ساده و با دیزاین مختصرِ زینب سلیمانی دختر کوچکِ سردار سلیمانی و همسر لبنانی‌اش+عکس/ استندهای اسم و شمع های تک رنگ (49 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (49 نظر) در خانه شهید رئیسی به روی همه مردم باز می شود (45 نظر) خلاقیت هوش پران مغازه دار کاشانی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغزشو باید طلا گرفت+عکس (25 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (24 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده تهرانی، با نوشته جالب پشت پژو پارس حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا (21 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (19 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (18 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منظور ظریف از دولت وفاق ملی چیست؟
خرید کردن پسر رهبر معظم انقلاب: از ایستادن در صف و رعایت نوبت تا لحن عادی فروشنده با ایشان مثل دیگر مشتری ها
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان