روش تهیه کیک آناناس لذیذ 3 روش

  شنبه، 08 آبان 1400   زمان مطالعه 5 دقیقه
روش تهیه کیک آناناس لذیذ 3 روش
آناناس میوه ای خوش طعم است که می توانید از این میوه گرمسیری برای پخت کیک استفاده کنید. در طرز تهیه کیک آناناس از نارگیل و کمپوت آناناس و شیر و کره و آرد و شکر و تخم مرغ و وانیل و جوش شیرین و بیکینگ پودر استفاده می شود که این کیک به دلیل داشتن آناناس و نارگیل طعمی فوق العاده دارد.

کیک آناناس یکی از انواع کیک های خوشمزه و پر طرفدار بین المللی است که با دستورهای بسیار متنوعی تهیه می شود. این کیک خوشمزه ظاهری شیک و مجلسی دارد و به همین دلیل آنرا به عنوان یک کیک مجلسی برای پذیرایی تهیه کنیم. این کیک خوشمزه طعمی شبیه کیک پای آناناس دارد، البته ظاهر آن متفاوت است ولی طعمش خیلی نزدیک به کیک پای آناناس است. این کیک خوشمزه علاوه بر پذیرایی می توانیم به عنوان یک کیک ساده و بسیار خوشمزه برای میان وعده و عصرانه درست کنیم و به همراه نوشیدنی های داغ مثل چای و انواع کافی آنرا سرو کنیم، برای مشاهده این آموزش شیرینی پزی در ادامه با ما همراه باشید.

مواد لازم برای کیک آناناس

  • شیر : یک پیمانه ( می توانید از ۳/۴ پیمانه شیر و ۱/۴ پیمانه آب آناناس نیز استفاده کنید)
  • شکر : یک پیمانه
  • کره : ۲۵۰ گرم
  • تخم مرغ درشت : سه عدد
  • پودر نارگیل : ۱/۲ پیمانه
  • جوش شیرین : یک قاشق چایخوری
  • بیکینگ پودر : یک قاشق چایخوری
  • تکه های کمپوت آناناس : به میزان لازم
  • آرد : دو پیمانه
  • وانیل : ۱.۵ قاشق چایخوری

طرز تهیه کیک آناناس

برای پخت کیک آناناس ابتدا همه مواد کیک را در دمای محیط قرار دهید. فر را روی دمای ۱۸۰ درجه تنظیم کنید تا داغ شود سپس در ته قالب کیک ۲۳ سانتی کاغذ روغنی بیندازید می توانید به جای استفاده از کاغذ روغنی قالب کیک را چرب و آرد پاشی کنید.در مرحله بعد کره را در ظرف مناسبی بریزید و شکر را به کره اضافه کنید سپس مخلوط این مواد را به کمک همزن هم بزنید توجه داشته باشید که کره باید نرم شده باشد تا به راحتی با شکر مخلوط شود.

تخم مرغ ها را به صورت یکی یکی به مایه کیک اضافه کنید و بعد از اضافه کردن هر تخم مرغ مایه کیک را به مدت ۲ دقیقه هم بزنید. وانیل را به مایه کیک اضافه کرده و شیر را هم در سه مرحله به مایه کیک آناناسی بیفزایید.در این مرحله از پخت کیک آناناسی آرد و بیکینگ پودر را ۳ بار الک کنید.

سپس مخلوط آرد به صورت آرام آرام به مایه کیک اضافه نمایید و با دور کند همزن آرد را با بقیه مواد کیک مخلوط نمایید.پودر نارگیل را به مخلوط مواد کیک بیفزایید می توانید در این مرحله برای خوش طعم شدن کیک آناناس مقداری زعفران نیز به مایه کیک اضافه کنید.در مرحله آخر دستور پخت کیک آناناس مایه آماده شده کیک را در قالبی که از قبل آماده کرده اید بریزید.آناناس ها روی مایه کیک به صورت مرتب بچینید.

قالب کیک را ۵۰ تا ۶۰ دقیقه در فر قرار دهید بعد از مدت زمان ذکر شده می توانید برای اینکه از پخت کامل کیک مطمئن شوید یک خلال دندان را در مرکز کیک فرو کنید اگر خلال دندان موقع خارج شدن از کیک تمیز باشد کیک آماده است.

مواد لازم برای کیک سیب و آناناس

  • آرد :300 گرم
  • کره :200 گرم
  • تخم مرغ:5 عدد
  • شکر:300 گرم
  • گردو خرد شده :175 گرم
  • سیب زرد :2 عدد
  • کمپوت آناناس ریز خرد شده :یک لیوان
  • بیکینگ پودر:2 قاشق چای خوری
  • وانیل یا دارچین :یک قاشق چای خوری

طرز تهیه کیک سیب و آناناس

  1. ابتدا سیب را پوست گرفته و خرد کنید، سپس داخل کاسه ای بریزید و با کمپوت آناناس و گردوی خرد شده مخلوط نمایید و کنار بگذارید.
  2. کاسه بزرگی بردارید و کره و شکر را داخل آن بریزید و با هم زن برقی خوب بزنید تا با هم مخلوط شده و پف کند.
  3. در ادامه تخم مرغ ها را یک به یک افزوده و به هم زدن ادامه دهید تا همه مواد با هم ترکیب شوند.
  4. حالا آرد ، وانیل و بکینگ پودر را با هم مخلوط نموده و به مواد داخل کاسه اضافه و هم بزنید تا خمیری یکدست درست شود.
  5. در مرحله آخر مخلوط سیب و آناناس را داخل خمیر کیک بریزید و با لیسک هم بزنید تا یکدست و صاف شود.
  6. قالب را چرب کرده و خمیر را داخل آن بریزید و خوب پخش کنید.
  7. کیک را برای یک ساعت و پانزده دقیقه در طبقه وسط فری که با دمای 170 درجه سانتی گراد گرم شده بپزید.

مواد لازم برای کیک آناناس و گردو

  • شکر دانه ای ۱ فنجان
  • آناناس (برش های به ضخامت 1 سانتی متر) ۲۲۵ گرم
  • نمک ۱/۴ قاشق چای خوری
  • بیکینگ پودر ۲ قاشق چای خوری
  • عصاره وانیل ۱ قاشق چای خوری
  • دارچین (آسیاب شده) ۱/۲ قاشق چای خوری
  • رنده پوست لیمو ترش ۲ قاشق چای خوری
  • شکر قهوه ای ۱/۲ فنجان
  • کره نرم شده ۱۵۰ گرم
  • آرد ۱.۵ فنجان
  • خامه ترش (یا ماست ساده) ۱/۲ فنجان
  • تخم مرغ (زرده و سفیده جدا) ۲ عدد

طرز تهیه کیک آناناس و گردو

طبقه ی توری فر را روی طبقه ی پایین آن قرار دهید و فر را با دمای ۳۵۰ درجه فارنهایت (۱۷۵ درجه سانتی گراد) داغ کنید.با استفاده از پشت قاشق، ۴ قاشق سوپخوری کره را کف یک قالب کیک پزی به شعاع ۲۲ سانتی متر پهن کنید. شکر قهوه ای و دارچین را به طور یکدست روی کره بپاشید. برش های آناناس را به صورت یک لایه ی یکدست روی کره و شکر بچینید.در یک کاسه ی بزرگ، ۸ قاشق سوپخوری کره ی باقیمانده، شکر دانه ای و پوست پرتقال را با همزن برقی با سرعت متوسط ۳ تا ۴ دقیقه بزنید تا سبک و پفکی شود.زرده های تخم مرغ و وانیل را اضافه کنید و بزنید تا خمیر یک دست شود. لبه ها و کف کاسه را پاک کنید و سپس بکینگ پودر و نمک را اضافه کنید و هم بزنید.

یک سوم آرد را اضافه کنید و آنقدر هم بزنید تا فقط کمی رگه ی آرد دیده شود سپس باقی آرد را هم اضافه کنید و هم بزنید. سفیده ی تخم مرغ و خامه ی ترش یا ماست را اضافه کنید و هم بزنید تا یکدست شود.

خمیر کیک را با قاشق روی آناناس ها بکشید سپس با یک کاردک خمیر را به شکل یک لایه ی یکدست در بیاورید. ۳۵ تا ۴۰ دقیقه تا زمانی که خلال دندانی که وسط کیک فرو می کنید تمیز بیرون بیاید در فر بپزید.

کیک را ۵ دقیقه در قالب خنک کنید سپس یک چاقو دور لبه های آن بیندازید و کیک را داخل یک سینی قرار دهید تا خنک شود. اگر چند تکه آناناس به قالب چسبیده بودند با یک کاردک آنها را روی کیک قرار دهید. سپس کمی سس شکر قهوه ای چسبناک روی آنها بمالید.کیک را به صورت گرم یا در دمای اتاق سرو کنید. باقیمانده ی کیک را می توانید تا ۳ روز در یخچال نگه دارید. می توانید برش های کیک را مجدداً ۱۰ ثانیه در ماکروویو گرم کنید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (671 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (197 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (69 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (57 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (33 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (24 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (18 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز مغازه دار یزدی در ایام محرم/آدم حظ میکنه از اینهمه درک و شعور+فیلم (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (14 نظر) پارسا پیروزفر سَرَش را از ته تراشید؛ تغییر چهره آقای بازیگر قابل شناسایی نیست (12 نظر) (ویدئو) آخرین لحظات ثبت شده بازیگران فوت شده در کنار همسر و فرزندانشان/ یادی کنیم از هنرمندانی که در بین ما نیستند، روحشان شاد😢 ماهچهره خلیلی، حسام محمودی ، حسن جوهرچی و .. (10 نظر) نگاهی به حیاط قدیمی خانه ترلان پروانه در تولد 21 سالگیش +عکس/ مبارکا باشه (9 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
روایتی از مخالفت همسر رهبر معظم انقلاب با هدیه ای که به رهبر داده بودند/ ما این غذاهایی که می‌خوریم، با این ظرفها جور درنمی‌آید، اینها را رد کنید، برود
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
پایان رابطه عاشقانه زهرا گونش ستاره 2 متری والیبال ترکیه و نامزد پولدار و خوش استایلش/ چقدرهم جذاب و باکلاس+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان