روش تهیه کیک سیب و دارچین لذیذ

  شنبه، 08 آبان 1400   زمان مطالعه 5 دقیقه
روش تهیه کیک سیب و دارچین لذیذ
کیک سیب یک دسر محبوب است که با برش‌های سیب پخته می‌شود. در لیست مواد اولیه کیک سیب کلاسیک دارچین و جوز هندی هم دیده می‌شود که عطر بی نظیری به کیک می‌دهد. همچنین از مغز گردو و بادام خرد شده هم برای متفاوت‌تر کردن طعم کیک سیب استفاده می‌شود. در این مطلب طرز تهیه کیک سیب و دارچین را به شما آموزش خواهیم داد.

طرز تهیه کیک سیب و دارچین را به عنوان نسخه ای پاییزی برایتان آماده کرده ایم، اگر فکر می کنید مهم ترین دلیل ما برای انتخاب این کیک طعم خوش و عطر مست کننده اش است، سخت در اشتباهید. طرز تهیه کیک سیب و دارچین مخصوص آنهایی ست که همیشه با برش دادن کیک مشکل دارند و کل قیافه کیک طفلکی را نابود می کنند.

مواد لازم برای کیک سیب و دارچین

  • آرد ۲ پیمانه
  • تخم مرغ ۳ عدد
  • ماست‏ ۱ پیمانه
  • سیب ۳ عدد
  • کره ۵۰ گرم
  • روغن مایع ۱/۲ پیمانه
  • وانیل‏ ۱/۲ قاشق چای خوری
  • بیکینگ پودر ۱ قاشق غذا خوری
  • پودر دارچین ۱ قاشق چای خوری سرپر
  • شکر ۱ پیمانه

طرز تهیه کیک سیب و دارچین

کره را آب کنید و در ظرفی بریزید و شکر و روغن مایع را بهش اضافه کنید و با همزن خوب بزنید تا رنگش روشن شود.بعد تخم مرغها را یکی یکی اضافه کنید و بعد از اضافه کردن هر تخم مرغ کمی با همزن بزنید بعد تخم مرغ بعدی را اضافه کنید و بعد از اضافه کردن آخرین تخم مرغ، وانیل و نصف پودر دارچین را هم اضافه کنید و دوباره با همزن بزنید. ماست را اضافه کنید و دوباره با همزن بزنید.

آرد و بکینگ پودر را مخلوط کنید و سه بار الک کنید تا سبک شود و کم کم به موادتان اضافه کنید و با همزن دستی مخلوط کنید اگه هنوز گلوله های آرد باز نشدن یک دقیقه با دور کند همزن برقی هم میتوانید بزنید تا مواد یکنواخت شوند.قالب را چرب کنید و کف آن کاغذ روغنی بیندازید (قالب من قطرش ۲۴ سانت بود) مواد کیک را داخل قالب بریزید.سیبها را از قبل بشورید و اگر خواستید پوست بگیرید و بعد اسلایس کنید اسلایسها نباید خیلی کلفت یا خیلی نازک باشند.

مواد کیک را داخل قالب بریزید چون مواد این کیک کمی سفت هست با لیسک مواد را خوب پهن کنید و اسلایسهای سیب را روی کیک بچینید از قسمت بیرونی قالب شروع کنید و اسلایسها را بچینید طوری که هر اسلایس از نیمه اسلایس قبلی شروع شود و اسلایسها بهم تکیه دهند،اسلایسهای مرکزی بهتره کمی نازکتر باشند تا بشه بهشون شکل داد و به شکل گل در آورد.بعد از اینکه تمام اسلایسها را چیدید بقیه پودر دارچین و یک قاشق چایخوری پودرقند را روی سیبها الک کنید و قالب را داخل فری که از یه ربع قبل با دمای ۱۸۰ درجه گرم شده قرار دهید.حدود ۵۰ دقیقه الی یکساعت طول میکشد تا این کیک بپزد، بهتره بعد از ۵۰ دقیقه با خلال دندان تست کنید بعد از اینکه کیک پخت دو الی سه دقیقه گریل فر را روشن کنید تا روی کیک هم طلایی شود.

مواد لازم برای کیک سیب و دارچین روش دوم

  • سیب 2 عدد
  • آرد سفید 1.5 پیمانه
  • بکینگ پودر 2 قاشق چایخوری
  • جوش شیرین 1/2 قاشق چایخوری
  • شکر سفید 3/4 پیمانه
  • تخم مرغ 2 عدد
  • وانیل 1/5 قاشق چایخوری
  • ماست پرچرپ 1/2 پیمانه
  • کره 1 قاشق غذاخوری
  • پودر قند 1/4 پیمانه
  • پودر دارچین 1 قاشق چایخوری
  • روغن مایع 2 قاشق غذاخوری

طرز تهیه کیک سیب با دارچین روش دوم

ابتدا سیب ها را تمیز شسته و پوست گرفته و به صورت مکعب مربع در اندازه های یک سانتی خرد می کنیم. بعد آرد سفید را بعد از این که دو الی سه بار الک کردیم و خالص شد در داخل ظرف نسبتا بزرگی می ریزیم و بکینگ پودر و شکر سفید و جوش شیرین و سیب خرد شده را اضافه کرده و مواد را چند بار زیر و رو کرده و هم می زنیم تا خوب با هم مخلوط شوند. حال این مواد مخلوطی را آماده کنار می گذاریم.

بعد در ادامه تخم مرغ ها را در داخل ظرف مناسب دیگری شکسته و با هم زن دستی به مدت دو الی سه دقیقه هم می زنیم تا از حالت لختی در آمده و سفیده و زرده تخم مرغ ها کاملا با هم ترکیب شوند. سپس به تخم مرغ زده شده ماست پر چرب را به همراه وانیل اضافه می کنیم و مجددا با هم زن دو الی سه دقیقه خوب هم می زنیم تا حسابی مواد با هم مخلوط شوند.

حال در ادامه مواد مخلوطی سیب خرده شده با آرد را به مواد ترکیبی تخم مرغ زده شده اضافه می کنیم و با قاشق غذا خوری مواد را چندین بار زیر و رو کرده و هم می زنیم تا خوب با هم قاطی شوند.

در این مرحله قابلمه نچسب و یا سرامیکی مناسبی را برای کیک انتخاب کرده که بهتر است قابلمه مورد نظر با قطر 20 سانتی یا بیشتر باشد تا کیک زود تر روی اجاق گاز بپزد. کف و دیواره های قابلمه را با استفاده از فرچه مخصوص آشپزی و روغن مایع چرب می کنیم سپس مواد مخلوطی مرحله سوم را در داخل آن ریخته و سطح مایه کیک را صاف و یک دست کرده و آماده کنار می گذاریم.

حال نوبت درست کردن کرم دارچین است که کره را اگر در فریزر است آن را بیرون آورده و به مدت 30 دقیقه در داخل ظرف مناسبی قرار می دهیم تا نرم و ذوب شود سپس پودر دارچین را به همراه پودر قند اضافه می کنیم.اکنون مواد را با قاشق چندین بار زیر و رو کرده و هم می زنیم تا مواد خوب با هم مخلوط شده و کاملا ترکیب شود. حال کرم دارچین برای کیک سیب آماده شد.

اکنون در آخر مایه کرم دارچین را با قاشق روی سطح کیک پخش کرده و قابلمه را روی حرارت اجاق گاز گذاشته و دمای شعله را متوسط پایین می کنیم تا به مدت 30 الی 35 دقیقه بپزد. بعد از زمان مقرر برای این که مطمئن شویم کیک سیب با کرم دارچین ما کاملا پخته است یک خلال دندان را در وسط کیک فرو می بریم اگر تمیز بیرون آمد کیک سیب ما با کرم دارچین آماده سرو است می توانید در اندازه های دلخواه برش بزنید و در کنار خانواده محترم به عنوان میان وعده مقوی و خوشمزه میل کنید و لذت ببرید. نوش... جان...


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (671 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (197 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (69 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (57 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (33 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (24 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (18 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز مغازه دار یزدی در ایام محرم/آدم حظ میکنه از اینهمه درک و شعور+فیلم (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (14 نظر) پارسا پیروزفر سَرَش را از ته تراشید؛ تغییر چهره آقای بازیگر قابل شناسایی نیست (12 نظر) (ویدئو) آخرین لحظات ثبت شده بازیگران فوت شده در کنار همسر و فرزندانشان/ یادی کنیم از هنرمندانی که در بین ما نیستند، روحشان شاد😢 ماهچهره خلیلی، حسام محمودی ، حسن جوهرچی و .. (10 نظر) نگاهی به حیاط قدیمی خانه ترلان پروانه در تولد 21 سالگیش +عکس/ مبارکا باشه (9 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
روایتی از مخالفت همسر رهبر معظم انقلاب با هدیه ای که به رهبر داده بودند/ ما این غذاهایی که می‌خوریم، با این ظرفها جور درنمی‌آید، اینها را رد کنید، برود
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
پایان رابطه عاشقانه زهرا گونش ستاره 2 متری والیبال ترکیه و نامزد پولدار و خوش استایلش/ چقدرهم جذاب و باکلاس+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان