روش تهیه کیک فندقی شکلاتی لذیذ

  سه شنبه، 16 آذر 1400   زمان مطالعه 4 دقیقه
روش تهیه کیک فندقی شکلاتی لذیذ
در این آموزش با طرز تهیه کیک فندقی شکلاتی آشنا می شوید که این کیک از مجموعه خانواده کیک و شیرینی ها ست که می توانید آن را برای مهمانی ها و یا برای دورهمی ها تهیه و در کنار عزیزانتان از خوردن آن لذت ببرید،بنابراین پیشنهاد می کنیم تا پایان مطلب همراه ما باشید.

طعم بی نظیر فندق را باید در کیک فندقی شکلاتی هم امتحان کنید. ترکیب طعم فندق، کاکائو و نوتلا را در این کیک فندقی تا مدت ها به یاد خواهید داشت و وسوسه می شوید تا عصرانه های خود را به عطر و طعم فندق آغشته کنید. این کیک شکلاتی و فندقی را به راحتی می توانید در خانه تهیه کنید و به عنوان یک عصرانه خوش طعم و البته مقوی از خوردن آن لذت ببرید. این کیک کاملا از فندق تهیه می شود و به همین علت بسیار مقوی است. در ادامه همراه باشید تا طرز تهیه کیک فندقی شکلاتی ساده و خوشمزه را به شما آموزش دهیم.

مواد لازم برای کیک شکلات فندقی

  • شکلات تلخ :100 گرم
  • تخم مرغ:2 عدد
  • فندق :55 گرم (نصف پیمانه)
  • خامه سفت :125 میلی لیتر (نصف پیمانه)

کیک شکلات فندقی

مواد لازم برای مرنگ شکلات کیک شکلات فندقی

  • سفیده تخم مرغ:3 عدد
  • کره: 125 گرم + مقداری برای چرب کردن ظرف
  • شکر:100 گرم (نصف پیمانه)
  • آرد مخمر دار:75 گرم (نصف پیمانه)
  • پودر کاکائو، الک شده :2 قاشق غذاخوری
  • کرم شکلات فندقی :100 گرم (یک سوم پیمانه)
  • شکر: 155 گرم (سه چهارم پیمانه)
  • شکلات تلخ ذوب شده: 100 گرم

طرز تهیه کیک شکلات فندقی

ابتدا شکلات را خرد کرده و به همراه کره در یک ظرف مناسب بریزید، سپس آن را به روش بن ماری حرارت دهید تا ذوب شده و با کره مخلوط شود.در این بین دو عدد تخم مرغ را در کاسه ای بشکنید و با یک چنگال انقدر هم بزنید تا خوب باز شده و کف کند، حالا آن را با شکلات مخلوط کنید.

در ادامه پودر کاکائو، شکر، آرد و فندق خرد شده را با هم مخلوط کرده و به مواد فوق اضافه نموده و خوب هم بزنید تا با هم ترکیب شوند.یک قالب فلزی را با کاغذ روغنی بپوشانید و با کره همه جای آن را خوب چرب کرده و مواد کیک را بریزید و برای نیم ساعت در فری که با دمای 160 درجه سانتی گراد گرم شده قرار دهید.در این فاصله مرنگ شکلات را به روش زیر آماده کنید:تخم مرغ ها را در کاسه ای بشکنید و سفیده ها را جدا کرده و خوب هم بزنید تا باز شده و کف کند، در همین حین که سفیده ها را هم میزنید شکر را کم کم افزوده و به هم زدن ادامه دهید تا با هم ترکیب شوند.در ادامه شکلات ذوب شده را به مخلوط بالا افزوده و خوب مخلوط کنید، قالب را از فر خارج کرده و مرنگ شکلاتی را روی آن بریزید و برای 10 دقیقه با دمای 200 درجه سانتی گراد آن را بپزید.در این فاصله خامه و کرم شکلات را با هم مخلوط نموده و روی حرارت قرار دهید تا با هم ترکیب شده و کمی نرم شود. سپس آن را از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید.بعد از اینکه کیک را از فر خارج کردید مخلوط خامه و کرم شکلات را روی آن بریزید و در صورت تمایل کمی فندق بپاشید.

کیک فندقی را می توانید با روش های مختلفی تهیه کنید که در ادامه مطلب دستور تهیه کیک فندقی را به روش دیگری به شما عزیزان آموزش خواهیم داد که بسیار ساده و راحت است فقط کافی طبق مراحل تهیه آن پیش بروید تا این کیک را تهیه و نوش جان کنید.

مواد لازم کیک شکلات فندقی روش دوم

  • کره نرم شده : دویست و پنجاه گرم
  • شکر : دویست گرم
  • فندق چرخ کرده : دویست و پنجاه گرم
  • تخم مرغ : چهار عدد
  • آرد : دویست و پنجاه گرم
  • بکینگ پودر : سه قاشق غذا خوری
  • وانیل : یک قاشق غذا خوری
  • پودر قند : چهار قاشق غذا خوری
  • آب انگور : دو قاشق غذا خوری
  • کره : برای چرب کردن قالب

دستور تهیه کیک شکلات فندقی روش دوم

در روش تهیه کیک فندقی ابتدا قالب را چرب کرده و فر را نیز بر روی دمای ۱۷۵ درجه سانتی گراد گرم نمایید حالا کره، وانیل و شکر را هم بزنید تا حسابی کف کند.حالا به مخلوط کره و شکر تخم مرغ ها را به صورت یکی یکی بیفزایید و به ازای هر عدد تخم مرغ با کمک همزن برقی مواد را به مدت یک دقیقه هم بزنید.در مرحله بعدی فندق را به مواد افزوده سپس بکینگ پودر و آرد را الک کرده و به صورت کم کم به مایه کیک اضافه کنید و آب انگور را نیز به آن اضافه کنید.حالا مایه کیک را داخل قالب ریخته و اجازه دهید به مدت یک ساعت و ده دقیقه داخل فر در طبقه دوم بماند و بعد از پخت آن را از فر خارج کرده و پس از سرد شدن روی آن را پودر قند الک کنید و داخل ظرف مورد نظر گذاشته و برش دهید، نوش جان.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (572 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (107 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (63 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (44 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (36 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (29 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (27 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (20 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (11 نظر) توصیف زیبایِ مژده لواسانی مجری چادری صدا و سیما از امام حسین(ع) با چشمان گریان و صدایی لرزان +ویدیو/ چه تعابیر نابی (9 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (7 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
انتصاب دکتر رضا فلاحت به‌عنوان معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی سهند
فال روزانه امروز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز جمعه 29 تیر 1403
فال ابجد روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال انبیاء روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال قهوه با نشان روز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز جمعه 29 تیر 1403 + فیلم
دردسر بسته معیشتی دکتر پزشکیان، رئیس جمهور منتخب برای مردم
هیئت معروف بازیگران و هنرمندان سرشناس ایرانی در تهران/ پاتوق رضا گلزار، بهرام رادان و علیرضا واحدی نیکبخت لو رفت+عکس
تغییر چهره باورنکردنی فهیمه سریال پایتخت/ نسرین نصرتی از فهیمه تا حکیمه در انتهای شب
بازیگران و هنرمندان مشهوری که در عروسی شاهانه آمبانی حضور داشتند/ از شاهرخ خان و همسرش تا خواهران کارداشیان با لباس های چشم نواز
قاب زیبایی از فریبا کوثری، عمره سریال "مختارنامه"، در کنار برادر و مادر خوش خنده و پرانرژی اش/ گلدوزی های مانتو مجلسی اش چقدر زیبا و خاصه!
(ویدئو) فوت کوزه گری برای خوشمزه ترین نذری ماه محرم!/فرمول «قیمه نذری» با ادویه های مخصوص آشپز هیئت امام حسین
یادی کنیم از آخرین عکس منتشر شده از بازیگران جوان فوت شده در کنار فرزندان ناز و بانمکشان/ واقعا جگر آدم آتش میگیره واسه بچه‌های دل سوختشون
(تصاویر) بالکن سایه‌بان‌دار و پر از گلدان های ریز و درشت پاشا رستمی، حامد سریال "لحظه گرگ و میش"/ آخه چقدر باسلیقه! اینجا چایی واقعا میچسبه👌
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان