روش تهیه کیک قهوه خیس

  یکشنبه، 07 شهریور 1400   زمان مطالعه 4 دقیقه
روش تهیه کیک قهوه خیس
کیک خیس کیکی است که بعد از پختن به آن مایعی مانند شربت، قهوه یا شیر اضافه می‌کنند که بافت اسفنجی کیک را لطیف‌تر می‌کند و باعث می‌شود کیک در دهان آب شود.

برای درست کردن یک عصرانه دلپذیر و خوش عطر و طعم آماده اید؟ این عصرانه دلچسب و خوشمزه چیزی نیست جز کیک قهوه خیس! احتمالا در کافه ها و شیرینی فروشی ها کیک های خیس را امتحان کرده اید. کیک های خیس با بافت بسیار نرم و مرطوبی که دارند بسیار محبوب هستند و نسبت به کیک های معمولی لذیذترند. در این دستورالعمل می خواهیم طرز تهیه کیک قهوه را به شما آموزش دهیم. مواد لازم را تهیه کرده و دستورالعمل را مرحله به مرحله پیش ببرید. با همین دستورالعمل می توانید کیک های خیس با طعم های مختلفی آماده کنید. برای مثال کیک خیس وانیلی با مغزهای مختلف و یا کیک خیس شکلاتی و میوه ای؛ در ادامه با ما همراه باشید تا طرز تهیه این کیک خوشمزه با طعم قهوه را به شما آموزش دهیم.

مواد لازم برای تهیه کیک قهوه خیس

  • آرد ساده الک شده ۲۲۵ گرم یا یک فنجان
  • نمک یک چهارم قاشق چایخوری
  • شکر معمولی ۲۰۰ گرم یا یک فنجان
  • تخم مرغ بزرگ ۲ عدد
  • بیکینگ پودر ۲ قاشق چایخوری
  • کره سه چهارم فنجان
  • شیر دو سوم فنجان
  • پودر قهوه ۴ قاشق چایخوری

طرز تهیه کیک قهوه خیس

برای تهیه این کیک خیس شما ابتدا باید فر را روی حرارت ۱۷۰ درجه سانتی گراد تنظیم کنید. قالبی که برای پخت کیک خیس در نظر گرفتید را چرب کرده و روی آن را با کاغذ روغنی بپوشانید و سپس تمام مواد لازم را آماده کنید؛ یعنی پودر قهوه فوری را داخل آب حل کرده، آرد را الک کنید و نمک و بیکینگ پودر و سایر مواد خشک را با هم داخل یک کاسه مخلوط کنید.

داخل یک کاسه بزرگ کره نرم شده را با مخلوط مواد خشک ترکیب کنید تا بافت خمیر ایجاد شود و خمیر یکدستی به دست آورید. زرده و سفیده تخم مرغ را از هم جدا کرده و با همزن دستی بزنید سپس به آرامی به خمیر داخل کاسه اضافه کنید. تخم مرغ ها را اصلا یکباره به خمیر اضافه نکنید. کمی تخم مرغ بریزید و بعد از هم زدن مقدار دیگری اضافه کنید. در صورت لزوم مقدار آرد بیشتری اضافه کنید اما قبل از اضافه کردن حتما آرد را الک کنید.

این مرحله نوبت اضافه کردن مخلوط قهوه و شیر است. بعد از این که آن ها را اضافه کردید به کمک همزن ایستاده با سرعت پایین یا با همزن دستی مواد را خوب مخلوط کنید تا دانه های قهوه به تمام بافت خمیر برسند. خمیر کیک به دست آمده را داخل قالبی که چرب کرده اید، بریزید.

سپس به مدت یک ساعت خمیر را داخل فر قرار دهید. در مراحل پایانی پخت، به کمک یک چنگال از پخته شدن کامل کیک مطمئن شوید. یعنی یک چنگال را داخل کیک بزنید، اگر خمیر به آن اصلا نچسبید یعنی کیک پخته شده است. کیک را از فر بیرون بیاورید و روی آن را با خامه یا آجیل تزئین کنید و سپس با یک فنجان چای گرم سرو کرده و لذت ببرید. نوش جان.

مواد لازم برای تهیه کیک قهوه خیس روش دوم

  • تخم مرغ: ۴ عدد
  • شکر: سه چهارم پیمانه
  • شیر: نصف پیمانه
  • روغن مایع: نصف پیمانه
  • آرد شیرینی پزی: ۲ پیمانه
  • بیکینگ پودر: ۱ قاشق غذاخوری
  • قهوه ی غلیظ: نصف پیمانه
  • کاپوچینو: ۱ پیمانه
  • پنیر خامه ای: ۱۵۰ گرم
  • خامه ی صبحانه: ۲۰۰ گرم
  • شیر عسلی: نصف پیمانه
  • وانیل: نصف قاشق چای خوری
  • پودر کرم کارامل آماده: ۱ بسته
  • سس کارامل: به میزان لازم

طرز تهیه کیک خیس قهوه روش دوم

  1. ابتدا با استفاده از همزن برقی، تخم مرغ ها را با شکر و وانیل خوب هم بزنید تا کرمی، پفکی و کشدار شوند.
  2. شیر را که از قبل هم دمای محیط شده است، به همراه نیمی از قهوه ی دم شده و روغن به مایه اضافه کنید و هم بزنید.
  3. آرد و بکینگ پودر را در چند مرحله روی مایه ی کیک الک کنید. در این بین، با همزن دستی مایه را هم بزنید تا آرد گلوله نشود.
  4. مایه ی کیک را داخل یک قالب ۲۵*۲۵ سانتی متری چرب شده بریزید و به مدت ۴۵ دقیقه و دمای ۱۸۰ درجه، داخل فر که از قبل گرم کردید قرار دهید.
  5. پس از خارج کردن کیک از فر اجازه دهید کاملا خنک شود. سپس به کمک خلال دندان، روی کیک سوراخ هایی با فاصله یک تا ۲ سانتی متر از هم ایجاد کنید و کاپوچینوی سرد شده را قاشق قاشق روی آن بریزید.
  6. کیک را در کناری قرار دهید تا استراحت کند و کاپوچینو را کاملا جذب کند.
  7. برای تهیه کرم روی کیک، پنیر خامه ای را با همزن برقی هم بزنید تا یکدست شود. سپس خامه ی صبحانه، شیر عسلی، پودر کرم کارامل و قهوه ی غلیظ خنک شده را به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید.
  8. کرم را روی کیک قرار دهید و با کاردک صاف کنید. سس کارامل را هم روی کرم بریزید و کیک را برای ۲ ساعت داخل یخچال قرار دهید.
  9. نوش جان.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (702 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (200 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (69 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (61 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (36 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (28 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (24 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز مغازه دار یزدی در ایام محرم/آدم حظ میکنه از اینهمه درک و شعور+فیلم (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (14 نظر) پارسا پیروزفر سَرَش را از ته تراشید؛ تغییر چهره آقای بازیگر قابل شناسایی نیست (12 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (11 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (11 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (10 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
بازیگران و هنرمندان مشهوری که در عروسی شاهانه آمبانی حضور داشتند/ از شاهرخ خان و همسرش تا خواهران کارداشیان با لباس های چشم نواز
قاب زیبایی از فریبا کوثری، عمره سریال "مختارنامه"، در کنار برادر و مادر خوش خنده و پرانرژی اش/ گلدوزی های مانتو مجلسی اش چقدر زیبا و خاصه!
(ویدئو) فوت کوزه گری برای خوشمزه ترین نذری ماه محرم!/فرمول «قیمه نذری» با ادویه های مخصوص آشپز هیئت امام حسین
یادی کنیم از آخرین عکس منتشر شده از بازیگران جوان فوت شده در کنار فرزندان ناز و بانمکشان/ واقعا جگر آدم آتش میگیره واسه بچه‌های دل سوختشون
(تصاویر) بالکن سایه‌بان‌دار و پر از گلدان های ریز و درشت پاشا رستمی، حامد سریال "لحظه گرگ و میش"/ آخه چقدر باسلیقه! اینجا چایی واقعا میچسبه👌
ویدئو فوق احساسی از سینه زنی شهاب حسینی در هیئت عزاداری امام حسین(ع) در شب عاشورا
(عکس) نگاهی به حیاط سرسبز مریم امیر جلالی/ گوشه دنج خانم بازیگر برای کتاب خوانی/ به به چه آرامشی داره/ هارمونی زیبای رنگ های سبز و صورتی
زن نیمه عریان تهران را بهم ریخت!/ زن جوان در چهارراه جهان کودک تهران با واکنش پلیس بازداشت شد
(تصاویر) 5 تا از پرندگانی که شگفت انگیزترین چشمان جهان را دارند/ احتمالا مژه مصنوعی رو از دومی الهام گرفتن، فقط ببین چه مژه‌هایی داره👌
(ویدیو) شام غریبان نیوشا ضیغمی و دختر موبلندش در شب عاشورا کنار خیمه ها/ ماشالله دخترش چه خانومی شده!
عروسی مولتی میلیاردی هندی با 14 هزار نفر مهمان و زیبایی خیره کننده لباس عروس + تصاویر
(عکس) عزاداری الناز شاکردوست در عاشورا/ پست عاشورایی الناز شاکردوست
(تصاویر) چیدمان شیک و ایرانی پسند سفره حضرت ابوالفضل در منزل باسلیقه علی دایی، با جاشمعی‌ها و مبلمان طلایی و دیزاین زیبای گل در وسط سفره
جدیدترین عکس محمدرضا گلزار در فضای مجازی در روز عاشورا
مسمومیت حدود 800 نفر در گلوگاه / یک مقام مسئول: علت مسمومیت نوشیدن آب یا شربت توزیع شده است
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان