دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / آشپزی / نان و شیرینی / انواع کیک /

روش تهیه کیک خرما بدون شکر و روغن رژیمی 

چهارشنبه، 04 خرداد 1401
کیک خرما یکی از کیک های خوشمزه ای است که به علت وجود خرما در آن، خوشمزه و پر خاصیت است. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک خرما بدون شکر و روغن رژیمی در ادامه با ساعد نیوز همراه باشید .

کیک خرمایی رژیمی یکی از کیک های رژیمی می باشد که بدون شکر و گردو تهیه می شود و طعم و مزه بسیار خوبی دارد و شما می توانید به راحتی این کیک را در قالب های مختلف در خانه تهیه کنید. کیک خرمایی رژیمی بدون شکر برای کسانی که در رزیمی لاغری هستند و یا ورزشکاران گزینه بسیار خوبی می باشد و روش تهیه آسانی دارد. شما می توانید از هر نوع خرمایی که دوست دارید برای تهیه این کیک استفاده کنید. کیک خرمایی بدون شکر برای افراد مبتلا به دیابت و قند نیز گزینه مناسبی می باشد. شما می توانید این کیک را به همراه یک ویدیو آموزشی در انتها پست مشاهده کنید. امروز در ساعد نیوز طرز تهیه کیک خرمایی رژیمی بدون شکر و روغن رژیمی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای کیک خرما بدون شکر و روغن رژیمی

  • آرد 1 پیمانه
  • خرما 18 عدد
  • بیکینگ پودر 1 قاشق چای خوری
  • وانیل‏ 1 قاشق چای خوری
  • تخم مرغ 1 عدد
  • کره کوچک(10 گرمی)د 1 عدد
  • شیر 3/2 پیمانه
  • پودر کاکائو (اختیاری) به مقدار لازم

طرز تهیه کیک خرما بدون شکر و روغن رژیمی

ابتدا آرد وبیکینگ پودر را باهم الک کنید.درظرفی دیگر تخم مرغ روخوب هم بزنیدو بعد به تخم مرغ وانیل ونصف کره آب شده رو اضافه کنید. پوست خرما رو ازش جداکنید وریز خردکنید.و به تخم مرغ اضافه کنید.خوب هم بزنید وکم کم آرد وبیکینگ پودر رو درچند مرحله به آن اضافه کنید همراه بااضافه کردن آرد شیر راهم کم کم اضافه کنید تامخلوط شوند.قابلمه ای را روی حرارت قراردهید تا گرم شود،بعد نصف دیگر کره را داخل قابلمه ریخته وهمه قسمت های قابلمه رو چرب میکنیم.

مواد رادرقابلمه ریخته وروی آن را صاف میکنیم.درب قابلمه رابا دم کنی بپوشانید وروی قابلمه قرار دهید. در۵ دقیقه اول شعله رو کمی زیاد کنید وبعداز ۵ دقیقه شعله رو کم کنید وحتمااز شعله پخش کن استفاده کنید. 3 دقیقه به هیچ عنوان درب قابلمه رو باز نکنید بعد از ۳۰ دقیقه باخلال امتحان کنید اگرمواد به خلال نچسبید کیک اماده است.

مواد لازم برای تهیه کیک خرمایی رژیمی بدون شکر و روغن رژیمی

  • تخم مرغ ۴ عدد
  • خرما ۴۰۰ الی ۵۰۰ گرم
  • آب جوش ۱ پیمانه
  • آرد ۱ و ۱/۲ پیمانه
  • روغن مایع ۱/۲ پیمانه
  • دارچین ۱ ق غذا خوری
  • وانیل ۱/۴ ق چای خوری

طرز تهیه کیک خرمایی رژیمی بدون شکر و روغن رژیمی

ابتدا خرمای مورد نظر را هسته گیری کنید. داخل یک قابلمه مقداری آب ریخته تا بجوش بیاید و بعد خرما را برای ۳ دقیقه بجوشانید و داخل آب سرد بریزید و بعد به راحتی پوست خرما را جدا کنید و صبر کنید تا کمی خنک شود و بعد باید خرما را با ۱ پیمانه آب جوش مخلوط و پوره یا له کنید. می توانید از همزن برقی استفاده کنید و یا خرما را داخل مخلوط کن یا با کمک گوشتکوب برقی له کنید. فر را با دمای ۱۸۰ روشن کنید تا گرم شود. همه مواد را با کمک پیمانه یا یک لیوان دسته دار فرانسوی اندازه گیری کنید.

تخم مرغ ها را داخل یک کاسه شکسته و به همراه وانیل به مدت ۵ الی ۸ دقیقه با همزن برقی بزنید تا حجمش سفید و کشدار شود. سپس روغن مایع را اضافه کنید و برای ۳۰ ثانیه اضافه کنید و هم بزنید تا مواد مخلوط شود. در ادامه آرد و بیکینگ پودر و دارچین را باهم مخلوط و سه بار الک کنید. مخلوط آرد را طی سه مرحله باید به تناوب با خرما پوره شده اضافه کنید.

در ادامه نصف آرد و نصف از پوره خمرا اضافه کنید و با لیسک به صورت دورانی در یک جهت هم بزنید تا مواد به خوبی مخلوط شود. قالب مورد نظر را که می توانید از قالب لوف یا گرد به قطر ۲۰ سانت استفاده و چرب کنید. اگر می خواهید کیک خرمایی بدون شکر را بدون فر تهیه کنید، قابلمه ای را روی شعله پخش کن قرار دهید و بعد از گرم شدن مایه کیک را داخل قابلمه چرب شده قرار دهید.

قالب مورد نظر را سه بار به سطح بکوبید تا هوای اضافه آن خارج شود. قالب را در پنجره وسط فر قرار دهید و به مدت ۴۵ دقیقه با دمای ۱۸۰ درجه اجازه دهید تا کیک پخته شود. برای پخت بدون فر نیز روی درب قابلمه دمکنی قرار دهید و بگذارید تا کیک برای ۱ ساعت پخته شود. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه کیک خرمایی رژیمی بدون گردو و شکر

  1. برای فر های برقی باید دما را ۲۰ درجه کمتر تنطیم کنید.
  2. می توانید از روغن های رژیمی استفاده کنید.
  3. خرما چون سنگین می باشد باید به تناوب با آرد اضافه کنید.

پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز چهارشنبه 19 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
عشق و حال شبانه با خودروی پلاک دولتی کار دست آقای راننده داد! / راننده از صحنه تصادف گریخت + فیلم
ترجمه تخصصی متن
رونمایی از جیمی جامپ پرورترین ورزشگاه لیگ برتری ایران/ یک بادیگارد در حد یاسین چوکو محافظ لیونل مسی برای اینجا لازمه +فیلم
ترجمه تخصصی کتاب
رونمایی از فرزند پسر دیده نشده و بزرگ مرحوم مهرداد میناوند/ چقد شبیه پدرشه +عکس
زیبایی خاص و چشم نواز پریناز ایزدیار با مدل موی مجعد/ چشارو نگاا😍+عکس
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
رپر سرشناس در تهران بستری شد + جزئیات
تبدیل پایان نامه به مقاله و کتاب