روش تهیه کیک پرتقالی با روکش مخصوص

  یکشنبه، 15 اسفند 1400   زمان مطالعه 3 دقیقه
روش تهیه کیک پرتقالی با روکش مخصوص
کیک پرتقال با روکش مخصوص یکی از انواع کیک های میوه ای خوشمزه و ساده ایرانی است که با رسپی های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک پرتقال با روکش مخصوص در ادامه با ما همراه باشید.

کیک پرتقال یکی از انواع کیک های خوشمزه بین المللی است که معمولا در فصل پاییز تهیه می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک پرتقالی با روکش مخصوص در ادامه با ما همراه باشید.

مواد لازم برای کیک پرتقالی با روکش شکلاتی

  • آب پرتقال نصف پیمانه پلوپز
  • شکر 1 پیمانه پلوپز
  • روغن مایع نصف پیمانه پلوپز
  • تخم مرغ 4 عدد
  • آرد 2 پیمانه پلوپز
  • بکینگ پودر 15 گرم
  • وانیل 5 گرم

طرز تهیه کیک پرتقالی با روکش شکلاتی

ابتدا آب پرتقال را در ظرف مورد نظر ریخته و شکر را روی آن میریزیم و با همزن دستی یا برقی میزنیم تا با هم مخلوط شوند. تخم مرغ و وانیل را به مواد بالا اضافه میکنیم و با همزن میزنیم تا با هم خوب مخلوط شوند. بعد از آن روغن را اضافه کرده. بعد 2 قاشق از آرد را برمیداریم و کنار میگذاریم و بقیه آرد را با بکینگ پودر مخلوط کرده و کم کم به موادمان اضافه میکنیم،ولی آرد را با چنگال هم میزنیم و خیلی هم نمیزنیم،چون اگر زیاد بزنیم باعث میشود کیک زیاد پف نکند. مایه کیک را در قالب 25 سانتی متری میریزیم و قالب را چرب میکنیم و کمی آرد میپاشیم اطراف آن و به مدت 40 الی 45 دقیقه با حرارت 170 درجه سانتی گراد یا 338 درجه فارنهایت و در طبقه وسط میگذاریم. در آخر یک چنگال یا چاقو را در کیک فرو کنید اگر چیزی به کیک نچسبد یعنی کیک شما پخته است. در حین پختن در فر را باز نکنید چون پف کیک میخوابد.

در آخر هم از این شکلات های مخصوص که برای کیک هست آب میکنم و میریزیم روی کیکمان و میتوانید برای آب شدن شکلات آن را داخل ماکروویو قرار بدهیم یا از روش بن ماری استفاده کنیم و مقدار لازم هم 120 تا 150 گرم هست.

مواد اولیه برای کیک پرتقالی

  • پوست پرتقال ۱قاشق غذاخوری (پودر خشک شده)
  • روغن ۱چهارم لیوان (مایع)
  • آب ۱چهارم لیوان
  • بیکینگ پودر ۱قاشق مرباخوری
  • تخم مرغ ۵عدد
  • شکر ۳چهارم لیوان
  • آرد یک و نیم پیمانه

مواد لازم برای روکش پرتقالی کیک پرتقالی

  • شکر به میزان لازم
  • نشاسته ذرت ۱قاشق مرباخوری
  • آب پرتقال ۱لیوان
  • پودر ژله نصف بسته (پرتقالی) خامه ۲قاشق غذاخوری

طرز تهیه کیک پرتقالی با روکش پرتقالی

جهت تهیه کیک شیفون ابتدا در ظرفی مناسب تخم مرغ و شکر و پودر پوست پرتقال را به مدت ۷ تا ۸ دقیقه با دور تند همزن میزنیم . بعد از ۷ ، ۸ دقیقه که کاملا حجیم و کشدار شد، روغن مایع و آب را اضافه کرده و بعد از یک دقیقه ، همزن را خاموش میکنیم .آرد و بیکینگ پودر را با هم الک کرده ، بتدریج به مایه ی کیک اضافه کرده و خیلی آرام با مواد مخلوط میکنیم تا یکنواخت شود .

بعد کف قالب کاغذ روغنی گذاشته و چرب میکنیم و مایه را درون قالب تقریبا پهن میریزیم و به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه در طبقه ی وسط فر با حرارت ۱۷۰ درجه ی سانتیگراد میپزیم.
بعد از این که سرد شد، از قالب درآورده و فویل را زیر قالب می اندازیم و دوباره کیک را داخل آن قرار داده و به یخچال منتقل میکنیم.

نشاسته و آب پرتقال و شکر که حدودا دو قاشق مربا خوری یا بیشتر است را روی حرارت ملایم هم میزنیم تا نشاسته پخته و غلیظ شود و به غلظت فرنی برسد .
پودر ژله را با نصف لیوان آب جوش حل کرده و اضافه میکنیم .و پس از مخلوط کردن آن را داخل یخچال قرار میدهیم و وقتی سرد شد آن را روی کیک ریخته و اجازه میدهیم کیک کاملا ببندد.

کیک پرتقالی با روکش پرتقالی


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (671 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (197 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (69 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (57 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (33 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (24 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (18 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز مغازه دار یزدی در ایام محرم/آدم حظ میکنه از اینهمه درک و شعور+فیلم (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (14 نظر) پارسا پیروزفر سَرَش را از ته تراشید؛ تغییر چهره آقای بازیگر قابل شناسایی نیست (12 نظر) (ویدئو) آخرین لحظات ثبت شده بازیگران فوت شده در کنار همسر و فرزندانشان/ یادی کنیم از هنرمندانی که در بین ما نیستند، روحشان شاد😢 ماهچهره خلیلی، حسام محمودی ، حسن جوهرچی و .. (10 نظر) نگاهی به حیاط قدیمی خانه ترلان پروانه در تولد 21 سالگیش +عکس/ مبارکا باشه (9 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
روایتی از مخالفت همسر رهبر معظم انقلاب با هدیه ای که به رهبر داده بودند/ ما این غذاهایی که می‌خوریم، با این ظرفها جور درنمی‌آید، اینها را رد کنید، برود
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
پایان رابطه عاشقانه زهرا گونش ستاره 2 متری والیبال ترکیه و نامزد پولدار و خوش استایلش/ چقدرهم جذاب و باکلاس+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان