روش تهیه کیک زعفرانی اسفنجی

  دوشنبه، 13 تیر 1401   زمان مطالعه 3 دقیقه
روش تهیه کیک زعفرانی اسفنجی
کیک زعفرانی یکی از انواع کیک های خوشمزه و پرطرفدار بین المللی است که معمولا به عنوان عصرانه سرو می شود، برای مشاهده این آموزش در ادامه با ساعد نیوز همراه باشید.

کیک زعفرانی یکی از انواع کیک ها می باشد که با افزودن کمی گلاب مزه شبیه بستنی سنتی زعفرانی می دهد. این کیک بسیار راحت است و طعم و مزه متفاوتی دارد و مانند دیگر کیک شما می توانید این کیک را هم در فر و هم در قابلمه تهیه کنید. کیک زعفرانی به دلیل داشتن زعفران هم خوش رنگ و هم نشاط آور است و می توانید برای دورهمی و مهمانی و عصرانه این کیک خوشمزه را تهیه کنید.برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک زعفرانی در ادامه با ساعد نیوز همراه باشید.

مواد لازم برای کیک زعفرانی اسفنجی

  • تخم مرغ ۳ عدد
  • ماست۱۲۰ گرم - نصف لیوان
  • روغن مایع۱۰۰ میلی - دو سوم لیوان
  • شکر ۲۱۰ گرم - یک لیوان
  • آرد سفید۳۰۰ گرم- دو لیوان
  • زعفران ۱۵ میلی - دو تا سه قاشق غذاخوری
  • گلاب ۷۵ میلی - یک سوم لیوان
  • بیکینگ پودر5 گرم - یک قاشق مرباخوری
  • وانیل نوک قاشق

طرز تهیه کیک زعفرانی اسفنجی

برای درست کردن کیک زعفرانی ابتدا در یک ظرف مناسب تخم مرغ + شکر + وانیل را به مدت 5 دقیقه با همزن هم می زنیم تا کرمی رنگ شود. سپس روغن مایع را اضافه می کنیم و بعد از چند باری هم زدن ماست را اضافه می کنیم. در این مرحله زعفران و گلاب را اضافه می کنیم. گلاب اختیاری است می توانید حذف کنید. در ادامه آرد و بیکینگ پودر را الک می کنیم و داخل مواد می ریزیم و با قاشق یا لیسک هم می زنیم. حالا داخل قالب مورد نظر خود را با روغن جداکننده کیک از قالب چرب می کنیم و یا اینکه از کاغذ روغنی استفاده می کنیم.
حالا مایه کیک را داخل قالب می ریزیم و در فر از قبل گرم شده با دمای 170 درجه سانتی گراد به مدت 45 دقیقه استراحت می دهیم تا بپزد. توجه کنید به دلیل اینکه حرارت فرها باهم متفاوت است زمان گفته شده تقریبی است. برای اطمینان از پخت کیک زعفرانی خود می توانید چوب خلال تمیز را داخل کیک فرو ببرید اگر تمیز بیرون آمد کیک شما به طور کامل پخته است. شما می توانید این کیک را با پودر نارگیل و شکلات داغ تزیین و بعد سرو کنید. امیدواریم از خوردن این کیک زعفرانی خوشمزه و مجلسی لذت ببرید.

کیک زعفرانی اسفنجی

مواد لازم برای تهیه کیک زعفرانی اسفنجی روش دوم

  • تخم مرغ ۴ عدد
  • آرد ۲ پیمانه
  • شکر ۱ و ۱/۴ پیمانه
  • شیر ولرم ۱/۲ پیمانه
  • روغن مایع ۲/۳ پیمانه
  • بیکینگ پودر ۲ ق مربا خوری
  • زعفران دم کرده ۲ ق غذا خوری
  • وانیل ۱/۲ ق چای خوری
  • گلاب ۱ ق غذا خوری

طرز تهیه کیک زعفرانی اسفنجی روش دوم

ابتدا تمام مواد کیک را از یخچال خارج کنید تا هم دمای محیط شود زعفران را ساییده و با مقداری یخ بگذارید تا دم بکشد. آرد و بیکینگ پودر را مخلوط کنید و سه بار الک کرده تا سبک شود. فر را روشن کنید تا گرم شود. تخم مرغ ها را داخل کاسه شکسته و به همراه شکر وانیل با همزن برقی با سرعت تند به مدت ۵ دقیقه هم بزنید تا کشدار و حجیم شود سپس زعفران و گلاب را اضافه کنید و ۱ دقیقه دیگر هم بزنید. در ادامه شیر و روغن را به ترتیب اضافه کنید و ۱ دقیقه هم بزنید تا یکدست شود در انتها مخلوط آرد را طی ۳ مرحله اضافه کنید و با لیسک به صورت دورانی هم بزنید تا آرد کاملا باز و مخلوط شود.

قالب گرد یا میان تهی را از قبل کمی چرب و آردپاشی کنید و مایه کیک را داخل قالب ریخته و قالب را سه بار به سطح بکوبید تا هوای اضافی آن خارج شود سپس داخل فر از قبل گرم شده به مدت ۴۵ دقیقه قرار دهید تا کیک پخته شود می توانید روی فر را روشن کنید تا سطح کیک نیز طلایی شود سپس از قالب خارج کنید و به دلخواه از مخلوط عسل رقیق شده روی کیک بزنید و به دلخواه تزئین کنید.

برای پخت کیک زعفرانی در قابلمه ابتدا قابلمه را روی شعله پخش کن و روی شعله متوسط قرار دهید تا قابلمه داغ شود (حتما از قابلمه نچسب که از قبل چرب کردید استفاده کنید) سپس مایه کیک را داخل قابلمه ریخته و دمکنی قرار دهید و روی شعله پخش کن بگذارید و بمدت ۱ ساعت بگذارید تا کیک پخته شود سپس بعد از گذشت ۱ ساعت کیک را چک کنید اگر پخته بود از روی حرارت بردارید.


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
علی دایی: دکترها گفته بودند شاید زیر عمل زنده نمانم+عکس/ همه درآمدم را در ایران سرمایه‌گذاری کردم و یک وجب از خاک وطنم را با هیچ چیز عوض نمی کنم (125 نظر) مهران مدیری: بعد از مراسم خاکسپاری خسرو شکیبایی دیگه توی هیچ مراسمی شرکت نکرده و نخواهم کرد؛ مردم با گاز پیک‌نیکی و مایه کتلت آمده بودن انگار تفریح بود+ویدیو (81 نظر) نگرانی همسر رهبر معظم انقلاب از نداشتن شام برای پذیرایی کردن از مهمان آقا/ وقتی آن شب، در سفره غذا چیزی جز سینی نان و پنیر نبود... (80 نظر) نگاهی به مدل مانتو های اعیانی نسرین مقانلو در عین با حجاب بودن/ میشه هم خوشتیپ بود هم با حجاب+عکس (67 نظر) چهره غمزده و کمر خمیده آریا عظیمی نژاد، داور پرانرژی برنامه عصرجدید در مراسم تشییع مادرش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (64 نظر) نگاهی به ماشین هیوندای هوش پران جعفر غفارنژاد، رقیب مازندرانی هادی چوپان که همه آرزوشو دارن/غول بابلسری سوار بر هواپیمای رویاهایش😍 (51 نظر) عاشقانه های زیبا و دلنشین الهام چرخنده و همسر روحانی‌اش در شهر و حرم امام رضا(ع)/ ایشالا خوشبخت باشین+عکس (46 نظر) خلاقیت خنده دار قصاب شیرازی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید!/ هنر نزد ایرانیان است و بس +عکس😆 (39 نظر) نگاهی به حیاط دلباز و شاهانه ویلای میلیاردی علی پروین در منطقه خوش آب و هوای تهران +تصاویر/ برای خودش یک باغه (38 نظر) خلاقیت زیبا و جالب همسر جوان سید احمد خمینی برای تبریک تولد با یک شعر عاشقانه سنگین و رنگین/ در نگاه من بهارانی هنوز...+عکس (37 نظر) نگاهی به گل آفساید گولسیانی به مس رفسنجان از زاویه ای متفاوت +فیلم/ قهرمانی پرسپولیس با اشتباه محرز داوری مسجل شد (37 نظر) نگاهی به ماشین بِنزِ هوش پران حمید لولایی که همه آرزوشو دارن/آقای کمدین سوار بر هواپیمای رویاهایش😍 (35 نظر) مازیار لرستانی: دلم برای شهره لرستانی تنگ شده+ویدئو (34 نظر) پنجمین سالگرد ازدواج سوگل طهماسبی با صدای بهنام بانی و این چنین برگزار شد+ویدیو/ خوشبخت بشین و عشقتون مانا😍 (32 نظر) صحبت های خنده دار آقای قرائتی: یکی میگفت من دعاهام 50 درصد مستجاب میشه گفتم چطور گفت دخترم بزرگ شد دعا کردم یه دوماد خرپول نصیبم بشه میگه داماد قسمتم کرده خر هست ولی پول نداره... +ویدئو😂👌 (26 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
فال روزانه امروز یکشنبه 28 مرداد ماه 1403
فال قهوه با نشان روز یکشنبه 28 مرداد ماه 1403
فال شمع روزانه امروز یکشنبه 28 مرداد 1403
7 خواسته ای که مردان از همسرشان دارند!
فال حافظ با تفسیر امروز یکشنبه 28 مرداد 1403 + فیلم
فال ابجد روزانه یکشنبه 28 مرداد 1403
روستای تاریخی حیرت انگیز در مازندران؛ جایی که ابر‌ها زیر پای‌تان شناورند، پیشنهادی رویایی برای سفر یک روزه در اطراف تهران
رونمایی از 7 انسان عجیب الخلقه ای که منقلبتان می کند/ از دیو و دلبر واقعی تا دختری که شتر شد!+عکس
کلاه 490،000 تومانی دزد معروف خیابان استاد معین تهران + فیلم / درآمد ماهانه یک میلیارد تومانی !
فوت و فن خانه‌داری؛ 5 راه حل ساده و تضمینی برای از بین بردن سوسک در آشپزخانه و منزل
کشف قدیمی‌ترین تقویم جهان در معبدی 13 هزار ساله در ترکیه
فال انبیاء روزانه یکشنبه 28 مرداد 1403
فوت و فن خانه‌داری؛ 11 ترفند تمیز کردن ماشین لباسشویی و ضدعفونی کردن آن در خانه+راهکاری موثر برای از بین بردن بوی بد لباسشویی
قاتل آی نور 3 ساله بلاخره اعتراف کرد/ من بچه را داخل چاه فاضلاب انداختم!
آغاز عملیات ساماندهی آسفالت بلوار پیامبر اعظم (ص) شوشتر
منتخب روز   
در 27 مرداد سالروز تولد آیت الله آل هاشم؛ یادی کنیم از بوسه پدر امام جمعه شهید بر مزار پسرش+ عکس/ روحش شاد و یادش تا ابد گرامی خاطره خنده دار شهاب حسینی : میگه وقتی رِنوی طوسی اردکان 11 رو کنار ماشین لاکچری رضا گلزار پارک کردم برای خودش کُمدی کلاسیکی بود +ویدئو تئاتر دیدن آقای روحانی با تی شرت آبی و بدون عبا و عمامه به همراه دختر و نوه‌اش+عکس واکنش معنادار و عجیب پسر مسعود پزشکیان به استعفای ظریف + عکس یکی از غمگین ترین سکانس های شهرزاد/ مرگ جمشید خان پلاکاردی از محمدرضا شاه در دستان مردم به شکل دراکولا با شاخ های شیطانی+عکس/ نوشتن لقب هایی در شان چهره منفور پهلوی نگاهی به قاب دو نفره چهره‌های سیاسی با مادرشان؛ از حسن روحانی و خاتمی تا هاشمی رفسنجانی و جهانگیری+عکس/ جای خالی تصویر رئیس جمهور شهید با مادرشان با این قاب پر شد! شباهت معنادار و پُرمفهوم درب ورودی خانه رهبر معظم انقلاب و امام خمینی(ره)+عکس/ دری آهنی و کوچک با ساده ترین و بدون تجملات ترین حالت ممکن چهره غمزده و عرض تسلیت صمیمی جمشید هاشم پور به شهاب حسینی در مراسم تشییع پدر جوانش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (فیلم) فیلمبرداری بی‌شرمانه رضا پهلوی از معاشقه دخترش لب دریا! 😳😳😳 / حاشا به غیرتت! احساسی ترین سکانس سریال عاشقانه جیران /ناصر الدین شاه: حکیم ازت میخوام ثمره این عشق رو نجات بدی قشنگترین سکانس سریال شهرزاد / فرهاد: عشق هر ناممکنی رو ممکن میکنه