روش تهیه چیز کیک نارنگی خوشمزه

  یکشنبه، 01 اسفند 1400   زمان مطالعه 6 دقیقه
روش تهیه چیز کیک نارنگی خوشمزه
چیز کیک نارنگی از جمله دسرهایی است که می تواند به مهمانی شما رنگ و جلوه خاصی دهد. شما به راحتی می توانید در خانه چیزکیک نارنگی خوشمزه و جذاب را درست کنید و از مهمانان خود پذیرایی خوبی را به عمل آورید.

چیز کیک نارنگی یکی از دسر های خوشمزه و لذیذ می باشد. همان طور که از اسم این دسر مشخص است چیز کیک از یک لایه پنیر تازه و سبک تشکیل می شود و لایه اول آن را می توانید بر پایه کیک یا بیسکویت فشرده شده استفاده کرد. چیز کیک نارنگی علاوه بر این دو تا لایه اصلی دارای نارنگی های خرد شده هم می باشد و طعم و عطر نارنگی در این دسر غالب است. چیز کیک یا کیک پنیر می تواند در فر آماده یا در یخچال آماده شود. یکی از آسان ترین و سریع ترین روش آن دستور این دسر فوق العاده داخل یخچال می باشد. اولین کسی که به فکر آماده سازی کیک پنیر کرده یک پزشک یونانی بود که کتابی در مورد هنر ساخت کیک پنیر نوشته است. ترکیب کیک پنیر با نارنگی بسیار جذاب می شود. امروز قصد داریم در ساعد نیوز طرز تهیه چیز کیک نارنگی را به شما آموزش دهید. با ما همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه چیز کیک نارنگی

  • آب سرد ۱/۲ پیمانه
  • پودر ژلاتین ۲ ق غذا خوری
  • بیسکویت پتی پور ۲ بسته
  • خامه صبحانه ۱ بسته
  • پنیر خامه ای ۱ بسته
  • پودر قند ۶ ق غذا خوری
  • وانیل نوک ق غذا خوری
  • کره ذوب شده ۱۵۰ گرم

مواد لازم برای تهیه لایه نارنگی چیز کیک نارنگی

  • آب سرد ۱ پیمانه
  • آب نارنگی ۱ پیمانه
  • شکر ۳ ق غذا خوری
  • ژلاتین آلورا ۱ بسته
  • پودر ژلاتین ۲ ق غذا خوری

طرز تهیه چیز کیک نارنگی

ابتدا بیسکویت های پتی بور را داخل بسته بندی خودش با کمک گوشت کوب له کنید. می توانید بیسکویت ها را در ظرفی خرد کنید و داخل غذاساز بریزید تا پوره شود. کتری را روی شعله قرار دهید تا آب جوش شود. نارنگی ها را بشورید و پوست بگیرید و روی تخته برش خرد کنید و داخل آبمیوه گیری قرار دهید تا آب نارنگی ها گرفته شود. سپس یک عدد نارنگی را روی تخته برش به صورت ورقه ای خرد کنید. کره را روی حرارت ملایم قرار دهید تا ذوب شود.

داخل کاسه ای بیسکویت های خرد شده را به همراه کره ذوب شده بریزید و آن ها را با هم مخلوط کنید و هم بزنید. سپس بیسکویت را داخل قالب کمربندی یا داخل رینگی که دور تا دور آن طلق باشد. سپس با کمک یک گوشت کوب سطح روی بیسکویت را صاف کنید تا یکدست شود و فشرده شود. سپس به مدت ۳۰ تا ۱ ساعت داخل یخچال قرار دهید تا سفت و منسجم شود.

در کاسه ای ژلاتین را به همراه آب سرد بریزید و کمی هم بزنید و روی حرارت کتری قرار دهید و هم بزنید و ژلاتین را هم بزنید تا ذرات ژلاتین حل شود تا مایه شفاف و یکدست به وجود بیاید. در کاسه ای خامه و وانیل بریزید و با همزن برقی خیلی خوب هم بزنید و بعد پنیر خامه را اضافه کنید و هم بزنید تا مواد با هم مخلوط شوند. سپس پودر قند را اضافه کنید و با هم هم بزنید تا مخلوط شوند سپس ژلاتین از قبل آماده شده و شفاف شده را به مواد اضافه کنید و مقداری هم بزنید. سپس قالب را از یخچال خارج کنید و مواد مخلوط شده را به قسمت بیسکویتی اضافه کنید و با پشت قاشق سطح روی مواد را صاف و یکدست کنید و مدت ۳۰ دقیقه قالب را داخل یخچال قرار دهید.

آب نارنگی را به همراه شکر داخل قابلمه بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا شکر با آب نارنگی مخلوط و یکدست و شفاف شود. سپس در کاسه ای مناسب ژلاتین را به همراه آب مخلوط کنید و روی حرارت کتری قرار دهید تا پودر ژلاتین کاملا حل شود و یکدست شود. سپس بعد از آماده شدن ژلاتین آن را به داخل آب نارنگی و شکر حل شده اضافه کنید و اجازه دهید مواد خنک شود. بعد از ۳۰ دقیقه یا بیشتر که مواد پنیری خودش را گرفت از یخچال خارج کنید و مواد آماده شده را روی مواد پنیری داخل قالب بریزید و به مدت ۱ ساعت داخل یخچال قرار دهید تا ژلاتین خودش را بگیرد.

پودر آلورا را به همراه یک پیمانه آب ولرم داخل کاسه ای بریزید و هم بزنید سپس روی کتری قرار دهید تا ذرات ژلاتین با حرارت حل شود و یکدست و صاف شود. قالب را بعد از ۱ ساعت از یخچال خارج کنید و سپس نارنگی های ورقه ای را داخل قالب به صورت مرتب قرار دهید و بعد ژلاتین آلوورا آماده شده را روی نارنگی ها بریزید و به آرامی داخل یخچال به مدت ۱ ساعت قرار دهید تا مواد خودش را بگیرد. بعد این مدت قالب را از یخچال خارج کنید و چیز کیک را از قالب خارج کنید. چیز کیک نارنگی آماده است. نوش جان.

مواد لازم برای چیز کیک نارنگی روش دوم

  • بیسکوئیت شورت برد 10 عدد
  • کره آب شده 50 گرم
  • رنده پوست نارنگی 2 عدد
  • پنیر خامه ای 220 گرم
  • شیر عسلی 1/2 فنجان
  • رنده پوست نارنگی 2 عدد
  • آب نارنگی تازه 6 قاشق (حدود 3 نارنگی)
  • اسانس وانیل 2 قاشق چایخوری
  • نارنگی 3 عدد

طرز تهیه چیز کیک نارنگی روش دوم

یک قالب مافین 12 عددی آماده کنید و کف آنها کاغذ مافین بگذارید. بیسکوئیت های شورت برد را داخل غذاساز بریزید و مخلوط کنید تا تبدیل به خرده بیسکوئیت های ریزی شود. بیسکوئیت شورت برد بافت بسیار ترد و شکننده ای دارد؛ بنابراین اگر غذاساز ندارید می توانید انها را در یک زیپ لاک (کیسه پلاستیکی زیپ دار) بریزید و با کمک یک وردنه آنها را خرد کنید. بیسکوئیت های خرد شده را در کاسه ای بریزید و با کره و رنده پوست نارنگی خوب مخلوط کنید ، تا زمانیکه ترکیب یکدست شود. سپس آنرا کنار بگذارید.

پنیر خامه ای را در کاسه ای بریزید و خوب هم بزنید تا بافتی نرم و یکدست پیدا کند. سپس شیر عسلی، رنده پوست نارنگی ،آب نارنگی و اسانس وانیل را اضافه کنید. مخلوط را هم بزنید تا بافتی کرمی و نرم و یکدست حاصل شود. سپس آنرا کنار بگذارید. پوست نارنگی ها را کامل جدا کنید و با یک چاقوی تیز برشهایی افقی و نازک حدود نیم سانتی بزنید. ته هر قالب مافین یک برش نارنگی قرار دهید. مایه پنیری را به طور مساوی در قالب ها و روی نارنگی ها بریزید. مانند شکل مایه را تا حدی بریزید که حدود 2/3 قالب را پر کند. قالب را به مدت 30 دقیقه در فریزر قرار دهید تا حدی که سفت شود اما هنوز کمی حالت کرمی داشته باشد.

مخلوط بیسکوئیتی را روی هر قالب بریزید، بطوریکه چیزی از مایه پنیری مشخص نباشد و تمام سطح را بپوشاند. با پشت قاشق کمی بیسکوئیت ها فشار دهید تا متراکم و منسجم شوند. قالب را مجددا به مدت 2 ساعت داخل فریزر قرار دهید. سپس قالب را بیرون بیاورید و به کمک یک چاقوی کوچک با احتیاط چیزکیک ها را از قالب بیرون بیاورید و سر و ته روی یک ظرف قرار دهید، بطوریکه کاغذ بالای آن باشد. بعد به آرامی کاغذ را از چیزکیک جدا کنید. اجازه دهید 10 دقیقه در دمای محیط بمانند تا از سردی آن کاسته شود سپس سرو کنید .


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (474 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (103 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (63 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (20 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (16 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (16 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (11 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (10 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (7 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (7 نظر) علی دایی: هرکسی گفته ویلای معروف اوشان برای من است بیجا کرده (6 نظر) پارسا پیروزفر سَرَش را از ته تراشید؛ تغییر چهره آقای بازیگر قابل شناسایی نیست (6 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
هیئت معروف بازیگران و هنرمندان سرشناس ایرانی در تهران/ پاتوق رضا گلزار، بهرام رادان و علیرضا واحدی نیکبخت لو رفت+عکس
تغییر چهره باورنکردنی فهیمه سریال پایتخت/ نسرین نصرتی از فهیمه تا حکیمه در انتهای شب
بازیگران و هنرمندان مشهوری که در عروسی شاهانه آمبانی حضور داشتند/ از شاهرخ خان و همسرش تا خواهران کارداشیان با لباس های چشم نواز
قاب زیبایی از فریبا کوثری، عمره سریال "مختارنامه"، در کنار برادر و مادر خوش خنده و پرانرژی اش/ گلدوزی های مانتو مجلسی اش چقدر زیبا و خاصه!
(ویدئو) فوت کوزه گری برای خوشمزه ترین نذری ماه محرم!/فرمول «قیمه نذری» با ادویه های مخصوص آشپز هیئت امام حسین
یادی کنیم از آخرین عکس منتشر شده از بازیگران جوان فوت شده در کنار فرزندان ناز و بانمکشان/ واقعا جگر آدم آتش میگیره واسه بچه‌های دل سوختشون
(تصاویر) بالکن سایه‌بان‌دار و پر از گلدان های ریز و درشت پاشا رستمی، حامد سریال "لحظه گرگ و میش"/ آخه چقدر باسلیقه! اینجا چایی واقعا میچسبه👌
ویدئو فوق احساسی از سینه زنی شهاب حسینی در هیئت عزاداری امام حسین(ع) در شب عاشورا
(عکس) نگاهی به حیاط سرسبز مریم امیر جلالی/ گوشه دنج خانم بازیگر برای کتاب خوانی/ به به چه آرامشی داره/ هارمونی زیبای رنگ های سبز و صورتی
زن نیمه عریان تهران را بهم ریخت!/ زن جوان در چهارراه جهان کودک تهران با واکنش پلیس بازداشت شد
(تصاویر) 5 تا از پرندگانی که شگفت انگیزترین چشمان جهان را دارند/ احتمالا مژه مصنوعی رو از دومی الهام گرفتن، فقط ببین چه مژه‌هایی داره👌
(ویدیو) شام غریبان نیوشا ضیغمی و دختر موبلندش در شب عاشورا کنار خیمه ها/ ماشالله دخترش چه خانومی شده!
عروسی مولتی میلیاردی هندی با 14 هزار نفر مهمان و زیبایی خیره کننده لباس عروس + تصاویر
(عکس) عزاداری الناز شاکردوست در عاشورا/ پست عاشورایی الناز شاکردوست
(تصاویر) چیدمان شیک و ایرانی پسند سفره حضرت ابوالفضل در منزل باسلیقه علی دایی، با جاشمعی‌ها و مبلمان طلایی و دیزاین زیبای گل در وسط سفره
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان