روش تهیه کوکی مارمالادی

  یکشنبه، 18 مهر 1400   زمان مطالعه 2 دقیقه
روش تهیه کوکی مارمالادی
کوکی مارمالادی یکی از انواع شیرینی های خوشمزه بین المللی است، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کوکی مارمالادی در ادامه با ما همراه باشید.

کوکی ها شیرین های خشک و بیشتر شبیه بیسکوییت هستند که اصولا سبک و با ماندگاری بالا هستند. رسپی های مختلف برای پخت کوکی وجود دارد. کوکی مارمالادی و کاراملی بسیار خوشمزه و تهیه آن در منزل راحت است.

مواد لازم برای کوکی مارمالادی

  • کره نرم: ۲۲۰ گرم
  • پودر قند: ۱۰۰ گرم
  • تخم مرغ: ۱ عدد
  • وانیل: نوک قاشق چای خوری
  • آب لیموترش تازه: ۲ قاشق چای خوری
  • آرد: ۳۷۵ گرم
  • بیکینگ پودر: ۱/۴ قاشق چای خوری
  • مارمالاد: به میزان لازم
  • مغز بادام: به میزان لازم
  • خلال بادام و پسته: به میزان لازم
  • پودر نارگیل: به میزان لازم

روش تهیه کوکی مارمالادی

فر را با حرارت ۱۸۰ درجه گرم کنید. کره و پودر قند را مخلوط کرده و با همزن برقی بزنید تا سفید شود. تخم مرغ و وانیل را افزوده و دوباره هم بزنید، آب لیموی ترش را نیز اضافه کنید.آرد و بیکینگ پودر را با هم مخلوط کرده و الک کنید بعد به مواد اضافه کنید. خمیر آماده شده را داخل نایلون گذاشته و حدود ۲ ساعت در یخچال بگذارید.
روی سطح صاف آردپاشی کرده و خمیرا را به کمک وردنه پهن کنید (به ضخامت ۳ میلی متر) و با کاتر مخصوص به اشکال دلخواه به تعداد زوج برش بزنید. در سینی فر بچینید و به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه داخل فر بپزید.بعد از پخت، سینی را از فر خارج کرده و اجازه دهید کوکی ها خنک شوند، سپس کوکی های زیرین را مارمالاد زده و نمونه مشابه را شهد یا عسل رقیق شده بمالید و در پودر نارگیل، پسته، کنجد بزنید و روی لایه مارمالادی بگذارید. تا کوکی ها جلوه بیشتری داشته باشند.

نکات تهیه کوکی مارمالادی

  1. بهتر است کره قبل از کار ۱ ساعت داخل فریزر باشد.
  2. اگر غذا ساز در دسترس نبود مواد خمیر را با نوک انگشتان مخلوط نمایید
  3. خمیر را با کف دست ورز ندهید. نباید گرمای دست به خمیر انتقال پیدا کند.
  4. ماندگاری خمیر کوکی حدود ۲ هفته داخل یخچال یا ۴ ماه در فریزر می باشد. برای استفاده طولانی، خمیر را اول داخل کاغذ روغنی پیچیده سپس داخل نایلون یا زیپ کیپ قرار دهید.
  5. اگر عجله در پخت کوکی داشتید به جای یخچال حدود ۴۵ دقیقه داخل فریزر قرار دهید.
  6. اگر از مارمالاد یا کارامل استفاده نکردید میتوان مقداری سفیده تخم مرغ را با فرچه روی کوکی زده و روی آن پودر پسته یا بادام یا هر نوع مغز خام دیگری ریخته و داخل فر قرار دهید.
  7. پادفیل را از لوازم قنادی ها تهیه نمایید .پاد فیل از کرمفیل سفت تر است.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
پربازدید شدن نمای بیرونیِ منزل شخصی رهبر معظم انقلاب+عکس/ نمایی سیمانی با آیفونی قدیمی و درب خانه ای ساده و بدون زرق و برق (216 نظر) سه پرس کباب سفارش پسر کوچک رهبر معظم انقلاب برای خانواده شش نفره‌شان+عکس/ فرزندانی که در ساده زیستی راه پدر را ادامه میدهند (165 نظر) ساده زیستی مثال زدنی رهبر انقلاب ؛ از عینک شکسته و کفش قدیمی تا مبل ساده و عبای نخ کش شده +عکس (150 نظر) پیام توئیتری علی دایی درباره حمایت از کاندیداهای ریاست جمهوری+عکس (36 نظر) نوزاد بانمک و خوشگل المیرا شریفی مقدم مجری خوش اخلاق صداوسیما سر سفره ساده عید/ پروفیل یک مادر مهربون+عکس (36 نظر) خلاقیت پدر ایرانی در ثبت اولین عکس متفاوت از پسرش حماسه ساز+عکس/کل آتلیه های شهر زیر سوال رفت...🤣 (29 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده یزدی، با نوشته جالب پشت کامیون حماسه ساز شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا... (21 نظر) تزیین ماشین مخصوص حاجی ها/ مُد جدید این روزهای کشورمان +عکس (20 نظر) تصویری از خانه ابدی همسر جوان نسرین مرادی، فریده سریال نون خ/ روحش شاد و یادش گرامی (19 نظر) نگاهی به سبک دکوراسیون و سلیقه ساده پسندِ خانه علیرضا زاکانی+عکس/ خانه ای با فرش ماشینی و لوازم در حد شهروند عادی (18 نظر) مراسم تشییع پدر محسن تنابنده، شوهر همای پایتخت با حضور چهره های سرشناس و بازیگران/ روحش شاد و یادش گرامی +عکس (15 نظر) (عکس) انگشتر بسیار زیبای رهبر انقلاب با طرحی دلربا و چهره شاداب و پرانرژی ایشان در 85 سالگی / پیر ما اشرف مخلوقات است ... (10 نظر) رستوران گردی دو نفره حامد آهنگی با مادر شاد و خوش پوشَش+عکس/ خلوت مادر و پسری به سبک مجری خوش خنده😍 (10 نظر) نگاهی به کیک تولد متفاوت و به شکل سالاد الویه حامد آهنگی در مراسم سورپرایز تولدش+ویدیو/ چه ذوقی میکنه آقای خوش خنده😍 (9 نظر) میز غذای خوشمزه و مفصل سپیده بزمی پور برای مهمانانش/ خوش به حال آقا شاهرخ با این خانوم کدبانو (8 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
خواننده معروف لس آنجلسی به ایران بازگشت+عکس خواننده در فرودگاه
فرهنگ عجیب ازدواج زنان با درخت در هند!!
پشت‌پرده علاقه عجیب ایرانی‌ها به خرید بچه میمون! / دیگر سگ و گربه جواب نمی‌دهد!
بیوگرافی و زندگی خصوصی شبنم قلی خانی، یکتای سریال هشت و نیم دقیقه و همسر جنتلمنش+تصاویر جذاب و دیدنی
تدارکات ساده رهبر معظم انقلاب برای پذیرایی کردن از مهمانانش+عکس/از قند و چای گرفته تا بشقاب کوچک از شیرینی نارگیلی برای کسانی که قند دوست ندارند
حمایت تمام قد قالیباف از جلیلی: همه باید تلاش کنیم تا نامزد جبهه انقلاب آقای دکتر جلیلی بعنوان رئیس دولت چهاردهم انتخاب شود
تاریخ مناظره‌ ها و برنامه‌های تبلیغاتی دور دوم انتخابات ریاست‌ جمهوری + جدول
میانجی گری پسر 17 ساله با از دست دادن جانش تمام شد
یک حیوان نایاب پس از 2 قرن در ایران دیده شد + فیلم | این حیوان گمشده، ایرانی‌ها را خوشحال کرد
قدرت صدای علیرضا قربانی بنای تخت جمشید را خراب می‌کند؟ حاشیه‌های تازه کنسرتی که از امروز شروع می‌شود
از فحاشی به ایرانیان مقیم خارج پای صندوق های رای تا واکنش مردم به دو مرحله‌ای شدن انتخابات در حواشی داغ امروز یکشنبه 10 تیر 1403
وزیر علوم: علم قابل خرید و فروش نیست، ما به علم عنکبوتی اعتقاد نداریم
پیام پزشکیان خطاب به زنان و دختران ایرانی بعد از اعلام نتایج انتخابات
بار مسکن از چه زمانی روی دوش مردم سنگین شد؟
(عکس) درختی که زمان مرگ خونریزی می کند