روش تهیه کرپ مرغ ساده و خوشمزه

  دوشنبه، 02 اسفند 1400   زمان مطالعه 5 دقیقه
روش تهیه کرپ مرغ ساده و خوشمزه
کرپ مرغ از غذاهای شیک و خوشمزه بین المللی است که برای پیش غذا در مجالس نیز مناسب می باشد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کرپ مرغ در ادامه با ما همراه باشید.

کرپ یک لایه نازک خمیری شبیه به پنکیک است که اصالتی فرانسوی دارد. کرپ دارای کاربردهای بسیار زیادی می باشد. برای تهیه غذا و هم تهیه شیرینی و دسر. کرپ مرغ یکی از پیش غذاهای بسیار خوشمزه و زیبا است که به راحتی با مواد اولیه محدود می توانید آن را تهیه کنید. در بخش آشپزی از ساعد نیوز قصد داریم تا طرز تهیه کرپ مرغ ساده را به شما آموزش دهیم.

تاریخچه پخت کرپ

کرپ یک غذای خوشمزه فرانسوی است. این غذا اولین بار در قرن سیزدهم و در منطقه بریتانی اختراع شد. بریتانی دورترین منطقه در غرب فرانسه است. این منطقه آب و هوای بارانی و مرطوبی دارد و به دلیل کرپ های آن شناخته شده است. کرپ پس از جنگ های صلیبی و با ورود گندم سیاه به فرانسه ابداع شد. آرد حاصل از گندم سیاه به مردم محلی امکان می داد تا یک خوراکی نازک و گرد تهیه کنند. در بریتانی انواع مختلفی از کرپ تهیه می شود. یکی از انواع این کرپ ها گالات (Galettes) نام دارد که با گندم سیاه تهیه شده و معمولاً با تاپینگ های شور سرو می شود. اما کرپ های سنتی با آرد گندم پخته شده و همراه با تاپینگ های شیرین خورده می شوند.

کرپ و فرهنگ فرانسه

فرانسوی ها مردم میهن پرستی هستند و هر آنچه که آن ها را منحصر به فرد نگه دارند را گرامی داشته و حفظ می کنند. مردم فرنسه سابقه طولانی در فرهنگ و غذا دارند. جشن ها و گردهمایی ها همچنان نقش پررنگی در جامعه فرانسه ایفا می کنند. در این میان، کرپ در قلب فرهنگ فرانسه جایگاه ویژه خود را دارد. به همین دلیل، روز دوم فوریه را روز کرپ “le jour des crêpes” نامگذاری کردند و یک روز کامل را به تهیه و پیچیدن کرپ اختصاص می دهند.

دوم فوریه به عنوان “La Chandeleur” نیز شناخته می شود و این نام نشانگر بازگشت فصل بهار و اتمام زمستان است. خانواده ها برای جشن گرفتن فرهنگ و آغاز فصل جدید، شام مفصلی متشکل از انواع کرپ تدارک داده و دور هم جمع می شوند.

مواد لازم برای کرپ مرغ پنیری

  • آرد 1 لیوان
  • تخم مرغ 2 عدد
  • شیر 1 لیوان
  • سینه مرغ 2 عدد
  • پنیر پیتزا 1/2 لیوان
  • پیاز 2 عدد
  • فلفل، نمک و روغن به مقدار لازم

طرز تهیه کرپ مرغ پنیری

سینه های مرغ را با یک پیاز و مقداری آب بپزید و به تکه های کوچک خرد کنید (می توانید از گوشت ران مرغ هم استفاده کنید). پیاز دوم را نگینی خرد کنید و در مقداری روغن تفت دهید تا نرم و طلایی شود. در ادامه نمک، فلفل و مرغ را به پیاز اضافه کنید و همه مواد را با هم مخلوط کنید. مواد داخل کرپ مرغ پنیری آماده است. برای آماده کردن کرپ ابتدا، تخم مرغ ها را با همزن بزنید تا یکدست شوند. سپس، آرد را الک کنید و آرد الک شده را همراه شیر و نمک به تخم مرغ ها اضافه کنید. مواد را مرتب هم بزنید تا یکدست شوند.

ماهیتابه را چرب کنید و روی حرارت قرار دهید. مقداری از مایه کرپ را داخل ماهیتابه بریزید و به صورت دورانی تکان دهید تا تمام سطح آن با لایه ای نازک از مایه کرپ پوشانده شود.

منتظر شوید تا کرپ خودش را بگیرد. سپس، مواد آماده شده برای داخل کرپ را همراه پنیر پیتزا روی آن بریزید و دو طرف کرپ را روی هم بیاورید. کمی منتظر شوید تا پنیر آب شود. سپس، کرپ را با سالاد و سس دلخواه سرو کنید (تمام کرپ ها را به همین صورت آماده کنید).

 کرپ مرغ

مواد لازم برای تهیه کرپ مرغ ساده روش دوم

  • تخم مرغ ۳ عدد
  • آرد سفید ۳/۴ پیمانه
  • روغن مایع ۱ ق غذا خوری
  • شیر ۱/۲ پیمانه
  • آب ۱/۲ پیمانه
  • پودر سیر و نمک به مقدار لازم

مواد لازم برای تهیه مواد میانی کرپ مرغ ساده روش دوم

  • سینه مرغ ۴۰۰ گرم
  • قارچ ۳۰۰ گرم
  • آبلیمو ۱ ق غذا خوری
  • پیاز ۱ عدد
  • نشاسته ذرت ۱ ق غذا خوری
  • خامه ۱۰۰ گرم
  • جعفری ساطوری شده ۲ ق غذا خوری
  • نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم

طرز تهیه کرپ مرغ ساده روش دوم

ابتدا تخم مرغ ها را به همراه کمی نمک و پودر سیر با همزن بزنید تا مخلوط شود سپس روغن و شیر و آب را افزوده و هم زده و در انتها آرد را با الک کردن روی مواد طی ۳ مرحله اضافه کنید تا مایه یکدستی بدست بیاد سپس مواد کرپ را از داخل صافی رد کرده تا گوله آرد داخلش باقی نماند.داخل تابه گرد بزرگ را کمی با روغن یا کره چرب کنید سپس یک ملاقه از مواد کرپ را داخل تابه ریخته و بچرخانید تا مواد تمام تابه را بگیرد وقتی کرپ حباب زد برگردانید تا طرف دیگر هم پخته و طلایی شود. کرپ های حاضر شده را روی هم قرار بدهید و یک کیسه فریزر روش انداخته تا نرم بماند.

سینه مرغ را نگینی خرد کرده و با مقداری فلفل سیاه و نمک و کمی سس خردل مزه دار کنید و بمدت ۱ ساعت داخل یخچال قرار دهید. قارچ ها را شسته و اسلایس کنید و ۱ ق غذا حوری آبلمیو را روی قارچ بریزید. داخل تابه پیاز را نگینی ریز خرد کرده و با مقداری روغن تفت دهید تا سبک شود سپس مرغ مزه دار شده را به همراه سیر رنده شده اضافه کنید و هم بزنید تا مرغ ها تغییر رنگ دهند سپس قارچ را اضافه و با حرارت بالا تفت دهید نشاسته ذرت را افزوده و هم بزنید در انتها از روی حرارت بردارید و خامه به همراه جعفری ساطوری شده اضافه کنید و هم بزنید تا مواد یکدست با هم مخلوط شوند.

کرپ ها را باز کرده و از مواد میانی در مرکز کرپ ها می گذارید و کرپ را جمع کرده و داخل ظرف پیرکس از قبل چرب شده قرار دهید سپس روی کرپ ها را پنیر پیتزا ریخته و در فر ۱۸۰ درجه بمدت ۱۵ دقیقه تا وقتی که پنیر آب می شود قرار دهید و در انتها روی کرپ را تزئین کنید. نوش جان


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (500 نظر) رهبر معظم انقلاب: در ایستگاه منتظر قطار بودم که فردی که اصلا نمی شناختمش شروع کرد به مسخره کردن من+ویدیو (210 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (151 نظر) میزبانی رهبر معظم انقلاب از مهمانش در ضیافتی به صرف شام +عکس/سفره ای که اُملت تنها غذای آن بود... (144 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (65 نظر) نگاهی به کیک تولد آیتک سلامت کاپیتان چشم آبی تیم ملی والیبال بانوان و رقیب زهرا گونش/ مبارکا باشه (60 نظر) نگاهی به میز عقد ساده و با دیزاین مختصرِ زینب سلیمانی دختر کوچکِ سردار سلیمانی و همسر لبنانی‌اش+عکس/ استندهای اسم و شمع های تک رنگ (49 نظر) در خانه شهید رئیسی به روی همه مردم باز می شود (45 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (41 نظر) خلاقیت هوش پران مغازه دار کاشانی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغزشو باید طلا گرفت+عکس (25 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (21 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده تهرانی، با نوشته جالب پشت پژو پارس حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا (19 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (18 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز مغازه دار یزدی در ایام محرم/آدم حظ میکنه از اینهمه درک و شعور+فیلم (13 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منظور ظریف از دولت وفاق ملی چیست؟
خرید کردن پسر رهبر معظم انقلاب: از ایستادن در صف و رعایت نوبت تا لحن عادی فروشنده با ایشان مثل دیگر مشتری ها
اختلاف زن و شوهر بوکانی هفت هکتار مزرعه گندم را به آتش کشاند
تصاویر جالب و دیدنی از آیین های عزاداری محرم در 12 کشور مختلف جهان/ از به زنجیر کشیدن زنان تا عبور کردن پابرهنه از روی زغال‌های روشن
(ویدیو) ترانه سوزناک همایون شجریان در دلتنگی و فراق پدرش/ چه بغضی هم داره
(تصاویر) 9 تا از باور نکردنی ترین مراسم غیرعادی که در برخی مناطق جهان جانشین دفن کردن مردگان شده است/ روی کسانی که مرده‌هاشونو میسوزونن رو سفید کردن کلا
ویدئوی فوق العاده باشگاه اینتر برای معرفی مهدی طارمی/یک شاهزاده ازخلیج فارس/ مهدی طارمی: ایران در قلب من است و اینتر در ذهن من
باقری: لبنان، جهنم بی‌بازگشت برای صهیونیست‌ها خواهد بود
منتخب روز   
اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان