دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / آشپزی / نان و شیرینی / انواع کیک /

روش تهیه کاپ کیک زعفرانی ،کاکائویی و وانیلی 

دوشنبه، 24 مرداد 1401
کاپ کیک یکی از انواع کیک های خوشمزه و بین المللی است که برای پذیرایی در مهمانی های خاص بسیار مناسب می باشد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کاپ کیک زعفرانی ،کاکائویی و وانیلی در ادامه با ساعد نیوز همراه باشید.

کاپ کیک زعفرانی ،کاکائویی و وانیلی یکی از روش های بسیار خوب و ساده برای تهیه یک کیک خانگی است. اگر در خانه ماکروفر و سولاردم دارید، این کیک بی نظیر را داخل آن قرار دهید و یک کیک فوری درست کنید. روش پخت بدون ماکروفر را هم در انتهای مطلب آورده ایم. امروز روز جهانی شکلات است و یک دسر خوشمزه شکلاتی روز شما را شیرین تر از قبل خواهد کرد. این کیک شکلاتی بدون تخم مرغ درست می شود. با ساعد نیوز همراه باشید.

مواد لازم برای کاپ کیک زعفرانی ،کاکائویی و وانیلی

  • آرد ۲ لیوان
  • شکر ۱ لیوان
  • شیر ۱ لیوان
  • تخم مرغ ۳ عدد
  • وانیل‏ ۲ قاشق چای خوری
  • بیکینگ پودر ۱ قاشق چای خوری
  • پودر کاکائو ۱ قاشق غذا خوری
  • روغن مایع ۱/۲ لیوان
  • زعفران دم کرده ۲ قاشق غذا خوری
  • خلال بادام به مقدار لازم

طرز تهیه کاپ کیک زعفرانی ،کاکائویی و وانیلی

ابتدا تخم مرغ را در یک کاسه بزرگ خرد کرده ،سپس وانیل ،وبعد شکر را اضافه میکنیم ،مواد را با همزن برقی هم میزنیم در حدی که کرم رنگ وحالت کشدار پیدا بکند در حد دو سه دقیقه ، سپس یک لیوان شیر را اضافه میکنیم ،بعد روغن مایع ،بکینگ پودر ،وآرد را کم کم اضافه میکنیم وبا لیسک مواد را هم میزنیم تا خوب باهم مخلوط شود .

مواد را داخل سه ظرف جدا میکنیم به یک اندازه ،داخل ظرف اولی دوقاشق زعفران دمکرده غلیظ را اضافه میکنیم ،چون زعفران دمکرده آب داخلش استفاده کردیم ،پس دو قاشق آرد را اضافه میکنیم تا مواد غلیظ بشود ،بعد کنار میگذاریم .ظرف دومی را با یک قاشق پودر کاکائو مخلوط وهم میزنیم وکنار میگذاریم .ظرف سومی هم نیاز به اضافه کردن چیزی ندارد وهمان طعم وانیلی خودش کافی است .قالب کاغذی مخصوص کاپ کیک را یک ذره چرب میکنیم ،ابتدا یک قاشق پر مواد زعفرانی داخل قالب میریزیم ،سپس مواد وانیلی ،وبعد مواد کاکائویی ،همینطور تمام قالب ها را از مواد پر میکنیم .سپس روی مواد کمی خلال بادام میریزیم ،وقالب ها داخل فر به مدت ۴۰دقیقه روی حرارت ۱۷۵ درجه سانتیگراد ،تا کاپ کیک ها پخته بشوند، بعد از پخت کاپ کیک های خوشمزه آماده شده است .


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز دوشنبه 17 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی ISI، SCOPUS، PUBMED، ISC
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب
گام به گام مراحل چاپ کتاب
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری
مراحل سابمیت مقاله
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
مراحل تالیف کتاب و به چاپ رساندن آن
تبدیل پایان نامه به مقاله آی اس آی
استخراج مقاله از پایان نامه ارشد و دکترا + پاورپوینت آموزشی
پذیرش تضمینی مقاله علمی پژوهشی