روش تهیه فینگر فود سوسیس لذیذ

  چهارشنبه، 17 آذر 1400   زمان مطالعه 4 دقیقه
روش تهیه فینگر فود سوسیس لذیذ
غذای انگشتی به دلیل تهیه آسان و سریع آن بسیار مورد علاقه خانواده های ایرانی و بخصوص کودکان قرار گرفته است.فینگرفود سوسیس یک غذای ارزان و خوشمزه است.

حتما می دانید که فینگر فودها یکی از بهترین و شیک ترین گزینه ها برای مهمانی ها و دورهمی ها به حساب می آیند. یکی از موادی که به راحتی و به شکل متنوعی می توانید از آن در طرز تهیه فینگرفود استفاده کنید، سوسیس یا هاگ داگ است.

مواد لازم برای فینگرفود سوسیس

  • سوسیس ریز: 6 عدد
  • سیب زمینی : 1 عدد
  • روغن سرخ کردنی: به میزان لازم

طرز تهیه فینگر فود سوسیس

ابتدا سیب زمینی را پوست گرفته و آن را چهار قاچ کنید. سپس با کمک پوست کن سیب زمینی ها را حالت چیپسی نازک برش بزنید. سیب زمینی های ورقه شده را با آب سرد شده و داخل آبکش بریزید.سر و ته هر سوسیس یک برش به شکل بعلاوه بزنید. سیب زمینی ها را روی یک دستمال قرار دهید تا خشک شوند سپس روی قسمت بالا و پایین آن برش های کوتاه کنار هم بزنید. دور هر سوسیس یک ورق سیب زمین بپیچید و با یک خلال دندان محکم کنید.داخل یک قابلمه گود و کوچک روغن بریزید و سوسیس ها را داخل آن سرخ کنید. باقی مانده سیب زمینی ها را هم داخل روغن سرخ کرده و با سوسیس های سرخ شده سرو نمایید.

مواد لازم تهیه فینگر فود سوسیس کورن داگ

  • هات داگ یا کوکتل: ۵ عدد
  • آرد ذرت: ۱/۴ لیوان دسته دار فرانسوی
  • آرد سفید: ۱/۴ لیوان دسته دار فرانسوی
  • شکر: ۱ قاشق غذاخوری
  • بیکینگ پودر: ۱ قاشق چای خوری
  • شیر: ۱/۴ لیوان دسته دار فرانسوی
  • تخم مرغ: ۱ عدد
  • روغن زیتون یا کنجد: ۱ قاشق غذاخوری
  • نمک: کمی (۱/۸ قاشق چای خوری)
  • روغن برای سرخ کردن کورن داگ: به میزان لازم

طرز تهیه فینگر فود سوسیس کورن داگ

در اولین مرحله از طرز تهیه فینگر فود سوسیس کورن داگ باید خمیر دور کورن داگ را آماده کنید. آرد ذرت، آرد گندم و بیکینگ پودر را ۲ تا ۳ بار از الک ریز عبور دهید و در یک ظرف بریزید. شکر، نمک، شیر، روغن زیتون و عسل را به آرد اضافه کنید و همه مواد را خوب به هم بزنید تا یک مخلوط منسجم و یکدست داشته باشید.هات داگ یا کوکتل ها را به سیخ های چوبی بزنید به طوری که هر سوسیس روی یک سیخ قرار بگیرد. سیخ ها را در خمیری که در مرحله قبل درست کرده اید، بغلتانید تا کل سطح سوسیس را بپوشاند.همزمان یک تابه را روی حرارت قرار دهید و در آن روغن سرخ کردنی بریزید تا گرم شود. به محض خارج کردن کورن داگ ها از خمیر و داغ شدن روغن، سیخ ها را در تابه قرار دهید تا سرخ شوند.کورن داگ ها را طوری سرخ کنید که همه سطح آن ها طلایی شود. بعد از سرخ شدن، آن ها را روی دستمال حوله ای بگذارید تا روغن اضافی شان گرفته شود. معمولا با کورن داگ، انواع سس مثل خردل یا کچاپ سرو می شود.

مواد لازم فینگر فود سوسیس با پنیر و چیپس

  • سوسیس هات داگ: ۴ عدد
  • پنیر ورقه ای موزارلا: ۸ ورقه
  • آرد گندم: ۲۰۰ گرم
  • شیر: ۲/۳ لیوان دسته دار فرانسوی
  • چیپس: به میزان و طعم لازم

طرز تهیه فینگر فود سوسیس با پنیر و چیپس

در یک کاسه، آرد را دو بار الک کنید و شیر را به آن بیفزایید. شیر و آرد را به خوبی مخلوط کنید تا یک خمیر بدون گلوله و صاف، با غلظت مناسب داشته باشید. در حدی که وقتی سوسیس را در آن قرار می دهید، خمیر چکه نکند. اگر خمیر غلظت کافی ندارد، به آن کمی آرد اضافه کنید.سوسیس ها را از وسط به دو قسمت تقسیم کنید. اندازه سوسیس ها باید با اندازه پنیرهای موزارلا یکسان باشد. پنیرهای ورقه ای را دور سوسیس ها بپیچید. یک سیخ چوبی را در سوسیس فرو کنید.

سوسیس های رول شده با ورقه های پنیر را در مخلوط آرد و شیری را که از قبل آماده کرده بودید، بغلتانید. چیپس ها را خرد کنید. هر چه قطعات خرد شده ریزتر باشد، بهتر است. چیپس های خرد شده را روی یک سطح بریزید و رول سوسیس را ردر آن ها بغلتانید یا اینکه روی قسمت خمیری سوسیس ها، چیپس خرد شده بپاشید.فینگر فود ها را در یک تابه با روغن داغ سرخ کنید در حدی که همه جای سوسیس ها طلایی و سرخ شوند. بعد از این که آن ها را روی دستمال قرار دادید و روغنشان گرفته شد، آن ها را سرو کنید.

مواد لازم فینگر فود رول سوسیس پنیری

  • 2 ورق تورتیلای ذرت
  • اسپری روغن
  • 2 قاشق غذاخوری پنیر پیتزا
  • 8 عدد سوسیس
  • 8 عدد فلفل سبز تند

دستور تهیه فینگر فود رول سوسیس پنیری

فر را در دمای 190 درجه سانتی گراد گرم کنید. با کمک یک قلمو کمی تورتیلا ها را چرب کنید و به مدت 20 ثانیه داخل مایکرویو آن را را بپزید.هر کدام از تورتیلا ها را به نوار 5 سانتی برش دهید. پنیر را روی تورتیلاها پخش کنید و هر نوار را دور یک سوسیس حلقه کنید.با کمک یک خلال دندان خمیر را به سوسیس ها ببندید و آن ها را روی سینی فر قرار دهید. به مدت 10 دقیقه سوسیس ها را داخل فر گذاشته تا طلایی رنگ و پخته شوند.

می توانید از خمیر نان باگت یا خمیر پیراشکی آماده درصورت عدم دسترسی به تورتیلا استفاده کنید.برای خوش رنگتر شدن رول های سوسیس ، بهتر است آن را درون کاغذ آلومینیومی بپیچید.در صورت تمایل روی سوسیس ها مقداری کره و زرده تخم مرغ هم زده بمالید و بعد خمیر را دور آن بپیچید.


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
خلاقیت بی نظیر راننده شمالی برای همسر باردارش حماسه آفرید+فیلم/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (59 نظر) نگاهی به تاج‌ گل‌های اعیانی و گرانقیمت افتتاحیه رستوران محمدرضا گلزار در تهران؛ تبریک و شادباش دوستان و هنرمندان به سوپراستار سینما و برادرش+عکس (47 نظر) خلاقیت خنده دار قصاب شیرازی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید!/ هنر نزد ایرانیان است و بس +عکس😆 (42 نظر) رونمایی از همزاد و بدل ترکیه‌ای ساره بیات+عکس/ یکی از یکی معروف تر و هنرمند تر (42 نظر) علی دایی: دکترها گفته بودند شاید زیر عمل زنده نمانم+عکس/ همه درآمدم را در ایران سرمایه‌گذاری کردم و یک وجب از خاک وطنم را با هیچ چیز عوض نمی کنم (39 نظر) چیدمان دکور عزای قاجاری ستاره اسکندری برای پدرش در منزل شخصیشان+عکس/تزئینی زیبا با شمعدونی های شاه عباسی و رومیزی ترمه و قاب عکس (36 نظر) نگاهی به امضای زیبا و هنرمندانه ی آیتک سلامت ستاره چشم رنگی تیم ملی + عکس / شیک بودن در آیتک خلاصه می شود (36 نظر) عاشقانه های زیبا و دلنشین الهام چرخنده و همسر روحانی‌اش در شهر و حرم امام رضا(ع)/ ایشالا خوشبخت باشین+عکس (33 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز برق کار آبادانی، برای نجات مردم از گرما حماسه آفرید/ لقب فرشته زمینی برازنده شماست! (32 نظر) روزی که آیت الله خامنه ای پای حرف های شهربانو منصوریان نشست +عکس/ خواهران منصوریان مهمان ویژه بیت رهبری (32 نظر) نگاهی به خونه زندگی اعیانی متین ستوده خانم بازیگر خرم آبادی برنامه جوکر/ ماشالا سلیقش حرف نداره+عکس (32 نظر) اولین غذای "جان" پسر بهرام رادان که مامان مینا براش درست کرده+عکس/ نوش جونش (30 نظر) چهره غمزده و کمر خمیده آریا عظیمی نژاد، داور پرانرژی برنامه عصرجدید در مراسم تشییع مادرش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (28 نظر) موتور سواری حسن یزدانی در سطح شهر / وسیله نقلیه باور نکردنی پر افتخار ترین کشتی گیر تاریخ ایران + عکس (27 نظر) سلن اردم کیه؟ ما خودمون شهربانو منصوریان داریم؛ باور ندارید؟ تصاویر جدید ‌شیرزن قهرمان رو ببینید! +ویدئو (28 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
(تصاویر) آلن دلون، بازیگر خوش‌‌چهره‌ی فرانسوی در 88 سالگی درگذشت/ دقت کردین دختر و پسرش چقدر شبیه جوونی‌های خودشن؟ بخصوص پسرش کپی خودشه
(ویدیو+ تصاویر) نگاهی به ماشین‌های لاکچری چهره‌های مشهور سینما و موسیقی/ از ماشین اختصاصی امین حیایی و لیلا اوتادی تا ماشین عروسکی و کمیاب سیروان خسروی و طناز طباطبایی
از دوئل عراقچی و ثابتی در مجلس تا سخنرانی کاملا هریس هنگام مستی در حواشی داغ امروز دوشنبه 29 مرداد 1403
اصلاحیۀ آیین‌نامۀ مجلس پس از درخواست مبینا نعمت‌زاده برای پذیرش بدون کنکور در رشتۀ پزشکی
کسب مقام اول ربات‌های سرعتی توسط دانشجویان دانشگاه علم و صنعت
کشف گنجینۀ کوچک نقره‌ای در دست یک اسکلت 600 ساله +عکس
ویدیو/ خطرات وحشتناک عفونت دندان برای مغز/ پس از ورود باکتری به استخوان فک و جریان خون چه اتفاقی برای مغز می‌افتد؟
ویدیو/ بازگشت دوبلور محبوب دهه شصتی‌ها به مدرسه، پس از 60 سال/ خاطره‌بازی با صدای نوستاژی اکبر منانی (زبل خان)
(ویدئو) بیماری فراموش‌ شده‌ای که دوباره سر برآورده است؛ آیا آبله میمون می‌تواند تهدیدی جهانی باشد؟
هشتمین عجایب دنیای قدیم؛ جایی که «اهورامزدا» و «زئوس» یکی شدند +عکس
ویدیو/ بوسۀ آخرین بازمانده از فامیل "محمد غفاری" بر آخرین عکسی که از کمال‌الملک در سن 70 سالگی پیدا شد
(ویدئو) کلش رویال، نبردی حماسی در دنیای کارت‌ها /نقد و بررسی صریح و بی‌پرده کلش رویال؛ آیا این گیم ارزش بازی کردن دارد؟!
(ویدئو) پیچیدگی کامپیوترهای کوانتومی و چگونگی حل معادلات در کسری از ثانیه
خطای دید/ حتی افرادی با ضریب هوشی بالا نمی‌توانند در 5 ثانیه "جغدی" را که در "جنگل تاریک" پنهان شده است، پیدا کنند
نقد و بررسی انیمیشن "من نفرت انگیز 4"/ کم‌رنگ‌شدن نقش مینیون‌ها و ارتباط آن با افت کیفیت سری چهارم انیمیشن
منتخب روز   
شعر خوانی شاعر یزدی در محضر آیت الله خامنه ای و خنده های از ته دل رهبر انقلاب / شاعر : همه را شکل یار می بینم ، پیرزن را نگار می بینم همسر شهید مجبور به فروش روکش دندان شد+ عکس در 27 مرداد سالروز تولد آیت الله آل هاشم؛ یادی کنیم از بوسه پدر امام جمعه شهید بر مزار پسرش+ عکس/ روحش شاد و یادش تا ابد گرامی خاطره خنده دار شهاب حسینی : میگه وقتی رِنوی طوسی اردکان 11 رو کنار ماشین لاکچری رضا گلزار پارک کردم برای خودش کُمدی کلاسیکی بود +ویدئو تئاتر دیدن آقای روحانی با تی شرت آبی و بدون عبا و عمامه به همراه دختر و نوه‌اش+عکس واکنش معنادار و عجیب پسر مسعود پزشکیان به استعفای ظریف + عکس یکی از غمگین ترین سکانس های شهرزاد/ مرگ جمشید خان پلاکاردی از محمدرضا شاه در دستان مردم به شکل دراکولا با شاخ های شیطانی+عکس/ نوشتن لقب هایی در شان چهره منفور پهلوی نگاهی به قاب دو نفره چهره‌های سیاسی با مادرشان؛ از حسن روحانی و خاتمی تا هاشمی رفسنجانی و جهانگیری+عکس/ جای خالی تصویر رئیس جمهور شهید با مادرشان با این قاب پر شد! شباهت معنادار و پُرمفهوم درب ورودی خانه رهبر معظم انقلاب و امام خمینی(ره)+عکس/ دری آهنی و کوچک با ساده ترین و بدون تجملات ترین حالت ممکن چهره غمزده و عرض تسلیت صمیمی جمشید هاشم پور به شهاب حسینی در مراسم تشییع پدر جوانش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (فیلم) فیلمبرداری بی‌شرمانه رضا پهلوی از معاشقه دخترش لب دریا! 😳😳😳 / حاشا به غیرتت!