روش تهیه خورشت قیمه لذیذ با قارچ

  دوشنبه، 01 آذر 1400   زمان مطالعه 3 دقیقه
روش تهیه خورشت قیمه لذیذ با قارچ
اگر در پخت خورش قیمه تبحر داشته باشید، “خورش قیمه با قارچ” بدون گوشت فقط به شما ایده و اعتماد به نفس بیشتری می دهد.

خورشت قیمه یکی از خورشت های پرطرفدار در میان ایرانیان است که در تهیه آن از لپه، گوشت، پیاز و سیب زمینی استفاده می شود، ماده رنگ دهنده آن رب گوجه فرنگی و طعم دهنده ی اصلی آن لیمو عمانی است. افزودن ادویه هایی همچون دارچین، زعفران و گلاب عطر و بوی وسوسه انگیزی به این غذا می دهد که اغلب در اواخر پخت، به خورشت اضافه می شوند تا عطر آن ها حفظ شود. قیمه نثار و قیمه بادمجان دو نوع خورشت قیمه هستند که از نظر مواد و روش طبخ اندکی با خورشت قیمه معمولی تفاوت دارند. خورش قیمه با قارچ نیز یکی از انواع خورشت قیمه است که در آن به جای گوشت از قارچ استفاده می شود. این غذا کاملا گیاهی و مناسب افرادی است که از رژیم های غذایی خاصی پیروی می کنند.

مواد لازم برای تهیه قیمه با قارچ

  • لپه ۳ مشت
  • پیاز ۲ عدد
  • قارچ ۱۵ عدد
  • لیمو عمانی ۲ عدد
  • رب گوجه فرنگی ۱ ق غذا خوری
  • زعفران دم کرده ۲ ق غذا خوری
  • چوب دارچین ۱ عدد
  • گلاب ۲ ق غذا خوری
  • نمک و فلفل سیاه و زردچوبه به مقدار لازم

طرز تهیه قیمه با قارچ

  1. لپه را از چند ساعت قبل خیس کنید سپس بجوشانید و کف روی لپه را گرفته و آبکش کنید. قارچ ها را نیز خوب بشورید و اسلایس کنید.پیاز ها را شسته و نگینی ریز خرد کنید و داخل تابه با مقداری روغن خوب تفت دهید تا سبک و طلایی شود سپس لپه را اضافه کرده و خوب با پیاز تفت دهید تا بوی بد لپه از بین برود.
  2. رب گوجه فرنگی را افزوده و تفت می دهیم تا بوی خامی رب از بین برود و خوش رنگ شود سپس یک تکه چوب دارچین را افزوده و کمی نمک و فلفل سیاه اضافه کرده و در انتها دو لیوان آبجوش روی خورش ریخته و اجازه دهید تا لپه ها پخته شوند.
  3. لیمو عمانی ها را از قبل سوراخ کرده و داخل آب ولرم قرار دهید تا تلخی آن از بین برود سپس به همراه قارچ های اسلایس شده به خورش قیمه با قارچ اضافه کنید و اجازه دهید تا خورش جا بیفتد.
  4. در انتهای پخت نمک قیمه با قارچ را اندازه کنید و لیمو عمانی ها را به همراه چوب دارچین از خورشت قیمه با قارچ خارج کنید به همین راحتی قیمه با قارچ ما حاضر شد آن را به همراه سیب زمینی سرخ کرده و برنج زعفرانی میل کنید. نوش جان

مواد لازم برای قیمه با قارچ روش دوم

  • پیاز ۱ عدد
  • لپه ۱/۲ پیمانه
  • قارچ (متوسط) ۲۰ عدد
  • زرشک ۵۰ گرم
  • زعفران (ساییده) ۱/۲ قاشق چای خوری
  • آرد ۱ قاشق سوپ خوری
  • سیب زمینی ۳ عدد
  • رب گوجه فرنگی ۱ قاشق سوپ خوری
  • لیمو عمانی ۳ عدد
  • آبلیمو و روغن به مقدار لازم
  • نمک و فلفل به مقدار لازم

طرز تهیه قیمه با قارچ روش دوم

  1. ابتدا در ظرفی مناسب مقداری روغن داغ كنید و پیازها را در آن كاملا تفت بدهید.سپس لپه ها را شسته و از آبكش رد كنید و به آن اضافه نمایید و خوب سرخ كنید.حالا نمك و فلفل و زردچوبه و زعفران و آرد را به آن اضافه كرده و قدری تفت دهید تا عطر آنها به خوبی به مشام برسد.سپس رب را هم اضافه كرده و قدری تفت دهید و آبجوش به غذا اضافه كنید و شعله را مناسب كرده و اجازه دهید غذا خوب جا بیفتد.
  2. در ظرفی جداگانه كمی آبلیمو بجوشانید و قارچ ها را به آن اضافه كرده و نمك هم بزنید تا خوب طعم دار شود.مواد را ۲۰ دقیقه مانده به جا افتادن غذا به همراه لیمو عمانی به لپه اضافه كنید تا مزه بگیرد.۱۰دقیقه ماده به جا افتادن خورش زرشك را هم اضافه كنید.سیب زمینی ها را خلال كرده و سرخ كنید و به همراه غذا سرو نمایید.

  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
علی دایی: دکترها گفته بودند شاید زیر عمل زنده نمانم+عکس/ همه درآمدم را در ایران سرمایه‌گذاری کردم و یک وجب از خاک وطنم را با هیچ چیز عوض نمی کنم (164 نظر) مهران مدیری: بعد از مراسم خاکسپاری خسرو شکیبایی دیگه توی هیچ مراسمی شرکت نکرده و نخواهم کرد؛ مردم با گاز پیک‌نیکی و مایه کتلت آمده بودن انگار تفریح بود+ویدیو (92 نظر) نگرانی همسر رهبر معظم انقلاب از نداشتن شام برای پذیرایی کردن از مهمان آقا/ وقتی آن شب، در سفره غذا چیزی جز سینی نان و پنیر نبود... (83 نظر) الهام چرخنده: من که آبرو ندارم خودم را سنجاق کرده ام به اهل بیت (83 نظر) نگاهی به مدل مانتو های اعیانی نسرین مقانلو در عین با حجاب بودن/ میشه هم خوشتیپ بود هم با حجاب+عکس (73 نظر) چهره غمزده و کمر خمیده آریا عظیمی نژاد، داور پرانرژی برنامه عصرجدید در مراسم تشییع مادرش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (62 نظر) نگاهی به ماشین هیوندای هوش پران جعفر غفارنژاد، رقیب مازندرانی هادی چوپان که همه آرزوشو دارن/غول بابلسری سوار بر هواپیمای رویاهایش😍 (54 نظر) عاشقانه های زیبا و دلنشین الهام چرخنده و همسر روحانی‌اش در شهر و حرم امام رضا(ع)/ ایشالا خوشبخت باشین+عکس (48 نظر) خلاقیت زیبا و جالب همسر جوان سید احمد خمینی برای تبریک تولد با یک شعر عاشقانه سنگین و رنگین/ در نگاه من بهارانی هنوز...+عکس (47 نظر) نگاهی به حیاط دلباز و شاهانه ویلای میلیاردی علی پروین در منطقه خوش آب و هوای تهران +تصاویر/ برای خودش یک باغه (41 نظر) مازیار لرستانی: دلم برای شهره لرستانی تنگ شده+ویدئو (39 نظر) نگاهی به گل آفساید گولسیانی به مس رفسنجان از زاویه ای متفاوت +فیلم/ قهرمانی پرسپولیس با اشتباه محرز داوری مسجل شد (39 نظر) نگاهی به ماشین بِنزِ هوش پران حمید لولایی که همه آرزوشو دارن/آقای کمدین سوار بر هواپیمای رویاهایش😍 (38 نظر) خلاقیت خنده دار قصاب شیرازی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید!/ هنر نزد ایرانیان است و بس +عکس😆 (35 نظر) پنجمین سالگرد ازدواج سوگل طهماسبی با صدای بهنام بانی و این چنین برگزار شد+ویدیو/ خوشبخت بشین و عشقتون مانا😍 (31 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
منتخب روز   
تئاتر دیدن آقای روحانی با تی شرت آبی و بدون عبا و عمامه به همراه دختر و نوه‌اش+عکس واکنش معنادار و عجیب پسر مسعود پزشکیان به استعفای ظریف + عکس یکی از غمگین ترین سکانس های شهرزاد/ مرگ جمشید خان پلاکاردی از محمدرضا شاه در دستان مردم به شکل دراکولا با شاخ های شیطانی+عکس/ نوشتن لقب هایی در شان چهره منفور پهلوی نگاهی به قاب دو نفره چهره‌های سیاسی با مادرشان؛ از حسن روحانی و خاتمی تا هاشمی رفسنجانی و جهانگیری+عکس/ جای خالی تصویر رئیس جمهور شهید با مادرشان با این قاب پر شد! شباهت معنادار و پُرمفهوم درب ورودی خانه رهبر معظم انقلاب و امام خمینی(ره)+عکس/ دری آهنی و کوچک با ساده ترین و بدون تجملات ترین حالت ممکن چهره غمزده و عرض تسلیت صمیمی جمشید هاشم پور به شهاب حسینی در مراسم تشییع پدر جوانش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (فیلم) فیلمبرداری بی‌شرمانه رضا پهلوی از معاشقه دخترش لب دریا! 😳😳😳 / حاشا به غیرتت! احساسی ترین سکانس سریال عاشقانه جیران /ناصر الدین شاه: حکیم ازت میخوام ثمره این عشق رو نجات بدی قشنگترین سکانس سریال شهرزاد / فرهاد: عشق هر ناممکنی رو ممکن میکنه سکانسی فراموش نشدنی از سریال عاشقانه شهرزاد / وقتی شهرزاد و قباد برای اولین بار باهم تفاهم دارن (عکس) تصویری معنادار از تکیه رهبر انقلاب بر اسلحه هنگام سخنرانی / علی به وقت حماسه عصا به دست نمی‌گیرد ...