روش تهیه قرابیه نمکی لذیذ

  پنجشنبه، 07 بهمن 1400   زمان مطالعه 3 دقیقه
روش تهیه قرابیه نمکی لذیذ
قرابیه یکی از شیرینی های خوشمزه هست که طرفداران خاص خودش را دارد ما به شما نحوه تهیه قرابیه نمکی آموزش دادیم. با ما همراه باشید.

تصور ما از شیرینی جات بخاطر وجود شکر و پودر قند این است که باید شیرین باشند ولی بعضی شیرینی ها مزه شور در آن غالب است. همین مزه شیرینی برای ما خیلی خوشایند است. بیشتر مواد غذایی برای اینکه طعم بهتری داشته باشند به آنها شکر اضافه میشود. قرابیه امروز ما قرابیه نمکی است، مانند بقیه انواع قرابیه دستور پیچیده ای ندارد و تزیین زیبایی دارد. با ما همراه باشید تا بیشتر بیاموزیم.

مواد لازم برای مینی قرابیه نمکی

  • کره یا مارگارین(نرم شده) ۱۲۵ گرم
  • آرد ۳ لیوان
  • روغن مایع ۱ فنجان
  • سرکه سیب ۱ قاشق غذا خوری
  • نمک ۱ قاشق چای خوری
  • شکر ۱ قاشق غذا خوری
  • بیکینگ پودر ۱ قاشق مربا خوری
  • ماست‏ ۲ قاشق غذا خوری
  • آب ۱ فنجان
  • شیره انگور ۲ قاشق غذا خوری
  • کنجد به مقدار لازم
  • وانیل‏ نصف قاشق چای خوری

طرز تهیه مینی قرابیه نمکی

برای تهیه این قرابیه ابتدا تمام مواد تر رو باهم مخلوط کرده (بجز شیره انگور واب)که برای غلتاندن خمیرهاست.سپس آرد و بکینگ پودر الک شده رو به خمیر اضافه کرده وکمی ورز میدهیم نه زیاد که خمیر به روغن بیفتد.سپس از خمیر توپک های به اندازه گردوی کوچک برداشته ودر دست شکل داده و به مخلوط شیره انگور وآب میزنیم وسپس به کنجد به خوبی آغشته میکنیم وداخل سینی فر که کاغذ روغنی انداخته ایم باکمی فاصله میچینیم وبه فر از قبل گرم شده با دمای ۱۸۰ درجه وبه مدت ۲۰ دقیقه گذاشته تا وقتی زیر قرابیه ها کمی طلای شود از فر خارج کرد وبعد این که کاملا خنک شد از سینی جدا میکنیم،وسرو میکنیم.

مواد لازم برای قرابیه نمکی روش دوم

  • مارگارین 125 گرم
  • روغن مایع نصف لیوان
  • شیر نصف لیوان
  • سرکه 1 قاشق غذاخوری
  • شکر 2 قاشق غذاخوری
  • خشخاش 3 قاشق غذاخوری
  • نمک 1 قاشق چایخوری
  • ارد مقدار کافی
  • زرده تخم مرغ 2 عدد
  • تخم افتابگردان مقدار کافی

روش تهیه قرابیه نمکی روش دوم

ابتدا و برای شروع کار 125 گرم مارگارین نرم شده در دمای اتاق و یا کره نرم شده در دمای اتاق را داخل یک ظرف می ریزیم و به ان 2 قاشق غذاخوری شکر و 1 قاشق چایخوری نمک اضافه می کنیم و با همزن برقی مواد را برای 3 دقیقه خوب هم می زنیم تا کاملا مخلوط شوند.

سپس نصف لیوان روغن مایع و 1 قاشق غذاخوری سرکه و 3 قاشق غذاخوری خشخاش و نصف لیوان شیر را به مخلوط مواد مرحله قبل اضافه می کنیم و با همزن برقی 2 دقیقه خوب انها را مخلوط می کنیم و در ادامه سراغ ارد می رویم و مقدار کافی ارد را اضافه می کنیم و مقدار ان را درحدی می ریزیم که خمیر به دست نچسبد و خمیر نرمی حاصل شود. مقدار آرد در این شیرینی مقدار مشخصی نیست و باید آن را در حدی ریخت که خمیر شیرینی به دست نچسبد و نرم باشد.

سپس خمیر تهیه شده در مرحله قبل را با وردنه روی یک سطح صاف به ضخامت تقریبی نیم سانتی متر باز و پهن می کنیم. سپس ان را با کاتر به شکل دلخواه می بریم و ان را قالب می زنیم.سپس کف سینی فر را کاغذ روغنی می گذاریم وشیرینی های کاتر خورده را کف سینی فر و با فاصله از هم می گذاریم و سپس رومال شیرینی را درست می کنیم.

برای رومال 2 عدد تخم مرغ را داخل یک ظرف شکسته و زرده و سفیده انها را از هم جدا می کنیم و زرده تخم مرغ را با همزن خوب هم می زنیم تا از حالت لختگی در اید و زرده ها کاملا یکدست شود. سپس با قلمو از زرده تخم مرغ روی شیرینی ها می مالیم و روی انها را با دست مقداری تخم افتابگردان می ریزیم. سپس سینی را داخل فر از قبل گرمش ده با حرارت 160 درجه سانتی گراد برای مدت 15 تا 20 دقیقه می گذاریم تا روی شیرینی طلایی شود و شیرینی بپزد.

سپس وقتی شیرینی پخت سینی را از فر در اورده و بعد از سرد شدن شیرینی ها را از روی کاغذ روغنی بر می داریم و انها را در ظرف مناسبی می گذاریم و انها را برای عصرانه و یا برای میان وعده همراه با چای و یا قهوه میل می کنیم و یا برای پذیرایی از مهمانها ان را استفاده می کنیم. نوش جان

امیدوارم از دستور تهیه این شیرینی نمکی و مغز دار ترکی خوشتان امده باشد و ان را در منزل حتما درست کنید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (640 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (109 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (82 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (63 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (46 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (42 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (29 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (26 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (23 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (20 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (14 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (12 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (10 نظر) توصیف زیبایِ مژده لواسانی مجری چادری صدا و سیما از امام حسین(ع) با چشمان گریان و صدایی لرزان +ویدیو/ چه تعابیر نابی (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
قولی که رهبر معظم انقلاب برای یک دختر خانم دادند/ کلاه صورتی که رهبری هدیه دادند را قاب کرده‌ام
انتصاب دکتر رضا فلاحت به‌عنوان معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی سهند
فال روزانه امروز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز جمعه 29 تیر 1403
فال ابجد روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال انبیاء روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال قهوه با نشان روز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز جمعه 29 تیر 1403 + فیلم
دردسر بسته معیشتی دکتر پزشکیان، رئیس جمهور منتخب برای مردم
هیئت معروف بازیگران و هنرمندان سرشناس ایرانی در تهران/ پاتوق رضا گلزار، بهرام رادان و علیرضا واحدی نیکبخت لو رفت+عکس
تغییر چهره باورنکردنی فهیمه سریال پایتخت/ نسرین نصرتی از فهیمه تا حکیمه در انتهای شب
بازیگران و هنرمندان مشهوری که در عروسی شاهانه آمبانی حضور داشتند/ از شاهرخ خان و همسرش تا خواهران کارداشیان با لباس های چشم نواز
قاب زیبایی از فریبا کوثری، عمره سریال "مختارنامه"، در کنار برادر و مادر خوش خنده و پرانرژی اش/ گلدوزی های مانتو مجلسی اش چقدر زیبا و خاصه!
(ویدئو) فوت کوزه گری برای خوشمزه ترین نذری ماه محرم!/فرمول «قیمه نذری» با ادویه های مخصوص آشپز هیئت امام حسین
یادی کنیم از آخرین عکس منتشر شده از بازیگران جوان فوت شده در کنار فرزندان ناز و بانمکشان/ واقعا جگر آدم آتش میگیره واسه بچه‌های دل سوختشون
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان