روش تهیه حلوای رولی میکادوی لذیذ

  سه شنبه، 04 آبان 1400   زمان مطالعه 5 دقیقه
روش تهیه حلوای رولی میکادوی لذیذ
حلوا در واقع یک دسر خوشمزه و راحت و پای ثابت مراسم عزاداری و مراسم مذهبی و نذری و...... می باشد که درست کردن ان خیلی ساده است و زمان بر نیست و در زمان خیلی کم با مواد ساده و ابتدایی و در دسترس همه( ارد و شکر و اب و زعفران و...... ) درست می شود.

حلوا رولی یا حلوا میکادو یکی از انواع حلواهای مجلسی است که می توانید برای مراسم های خود استفاده کنید، برای مشاهده این آموزش در ادامه با مجله ما همراه باشید.

مواد لازم برای حلوای میکادو

  • کره ۵۰ گرم
  • شکر ۲۰۰ گرم
  • گلاب ۱/۴ پیمانه
  • نان میکادو ۴ عدد
  • آرد نان سنگک ۲۵۰ گرم
  • روغن مایع به اندازه کافی
  • زعفران ۱ قاشق سوپخوری
  • هل سبز ۱/۲ قاشق چایخوری

طرز تهیه حلوای میکادو

برای تهیه حلوا میکادو ابتدا آرد را در تابه ای می ریزیم و روی حرارت کم قرار می دهیم و مرتب تفت می دهیم تا بوی خامی آرد از بین برود و رنگ آن خرمایی روشن شود و بعد تابه را از روی حرارت بر می داریم و به تفت دادن هنوز ادامه می دهیم

تا کمی ظرف خنک شود، زیرا همچنان تابه داغ است و اگر آرد را رها کنیم ممکن است آرد بسوزد.سپس آرد را رها می کنیم و می گذاریم تا ۳۰ دقیقه بعد کاملا خنک شود و الک می کنیم تا اگر گلوله ای در آرد بوجود آمده است الک شود.

سپس ۳۷۵ میلی لیتر آب در قابلمه ای می ریزیم و شکر را به آن می افزاییم و روی حرارت ملایم می گذاریم و هم می زنیم تا شکر در آب کاملا حل شود و شروع به جوشیدن کند و آن وقت زعفران، گلاب را اضافه می کنیم و مجددا هم می زنیم.

قابلمه را از روی حرات بر می داریم و کنار می گذاریم.در تابه ای بزرگ کره و روغن مایع را با هم می ریزیم و روی حرارت قرار می دهیم تا ذوب شود و بعد آرد تفت داده شده را به آن می افزاییم و مرتبا هم می زنیم تا روغن و کره در آرد حل شوند.

آن گاه شربت و هل را کم کم به مایه حلوا اضافه می کنیم و هم می زنیم تا کاملا مخلوط هم شوند و بعد از روی حرارت تابه را بر می داریم و کنار می گذاریم.دقت کنید که حلوای میکادو از باقی حلوا ها کمی شل تر است.

پس از آماده کردن حلوا یک عدد نان میکادو را روی تخته آشپزخانه قرار می دهیم و حلوای داغ را روی آن می ریزیم و با پالت روی سطح نان را صاف می کنیم و بعد نان را رول می کنیم باقی حلوا و نان را به همین صورت آماده می کنیم

پس از اینکه کار ول کردن نان ها به اتمام رسید ، آنها را به مدت ۲۰ دقیقه در دمای محیط می گذاریم تا خنک شود. پس از گذشت ۲۰ دقیقه رولت های حلوا را به شکل حلقه ای برش می زنیم و در ظرف مورد نظر می چینیم.نوش جان

مواد لازم برای رول حلوا با نان میکادو روش دوم

  • نان میکادو مقدار کافی
  • روغن مایع مقدار کافی
  • ارد 1 لیوان
  • اب 1 لیوان
  • گلاب نصف لیوان
  • شکر 1 لیوان
  • زعفران دمکرده مقدار کافی

طرز تهیه رول حلوا با نان میکادو روش دوم

ابتدا برای تهیه حلوا رولی حلوا را تهیه می کنیم و سپس ان را رول می کنیم. برای این منظور ابتدا سراغ تهیه شربت حلوا می رویم و ا لیوان اب را همراه با نصف لیوان گلاب و 1 لیوان شکر و مقدار دلخواه زعفران دمکرده داخل یک قابلمه می ریزیم و ان را روی گاز می گذاریم و زیر قابلمه را روشن می کنیم. سپس همه مواد را خوب با هم مخلوط می کنیم و هم می زنیم تا شکر خوب حل شود. وقتی خوب مواد روی گاز جوشید و غلظت و قوام مناسبی پیدا کرد، زیر گاز را خاموش می کنیم. سپس سراغ اماده کردن ارد می رویم.

سپس در ادامه روند تهیه حلوا در این مرحله ا لیوان ارد را داخل یک قابلمه می ریزیم و ان را روی حرارت می گذاریم وزیر پاز را روشن می کنیم و ارد را درون قابلمه تفت می دهیم و مدام هم می زنیم تا بوی خامی ارد گرفته شود و رنگش تغییر کند و ارد سبک شود(مدام آرد را هم می زنیم تا نسوزد و رنگش تیره نشود پون اگر ارد بسوزد حلوای ما بوی سوختگی می گیرد).

سپس در این مرحله روغن مایع را به مقدار کافی به ارد اضافه می کینم و ان را با ارد خوب مخلوط می کنیم و به هم زدن ادامه می دهیم تا رنگ حلوا قهوه ای روشن و یا بعبارتی طلایی شود و غلظت ان مانند ماست شیرین شود. سپس شربت تهیه شده در مرحله اول را ارام ارام به ارد اضافه می کنیم و آن را هم می زنیم و خوب مخلوط می کنیم و هم می زنیم تا حلوا جمع شود و حلوا به روغن بیفتد. اکنون حلوای ما اماده است. ان را کنار می گذاریم و سراغ نان میکادو می رویم. (در صورت تمایل می توان بجای روغن مایع از کره در تهیه حلوا استفاده کرد که حلوا خوشمزه تر شود و یا از ترکیب کره و روغن مایع استفاده کرد ).

سپس در این مرحله نان میکادو را روی یک سطح صاف قرار می دهیم و زیر ان را نایلون می اندازیم و حلوا را به صورت داغ روی نان میکادو می ریزیم و ان را با لیسک یا کفگیر و یا پشت قاشق روی نان میکادو پخش می کنیم. البته بهتر است نان میکادو را از زیر قبل از رول کردن با کمک ابپاش کمی خیس کنیم تا هنگام رول کردن ، نان میکادو نشکند و خرد نشود و رول کردنش آسانتر شود.

سپس در این مرحله نان میکادو را رول می کنیم و نیم ساعت ان را داخل یخچال قرار می دهیم تا حلوا خنک شود و رولها خودش را بگیرد. سپس بعد از نیم ساعت حلوای خنک شده را از یخچال بیرون می آوریم و ان را با چاقوی تیز به صورت رولهایی با فاصله 2 سانتی متر از هم برش می زنیم و ان را در صورت تمایل با پودر نارگیل و یا پودر پسته و یا شکلات ذوب شده و گردو خرد شده...... تزیین می کنیم (اختیاری).

اکنون حلوای ما اماده است. ان را در یک ظرف مناسب می چینیم و در مجالس و مهمانی ها بعنوان دسر می خوریم.. نوش جان


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
پربازدید شدن نمای بیرونیِ منزل شخصی رهبر معظم انقلاب+عکس/ نمایی سیمانی با آیفونی قدیمی و درب خانه ای ساده و بدون زرق و برق (388 نظر) سه پرس کباب سفارش پسر کوچک رهبر معظم انقلاب برای خانواده شش نفره‌شان+عکس/ فرزندانی که در ساده زیستی راه پدر را ادامه میدهند (166 نظر) ساده زیستی مثال زدنی رهبر انقلاب ؛ از عینک شکسته و کفش قدیمی تا مبل ساده و عبای نخ کش شده +عکس (151 نظر) نوزاد بانمک و خوشگل المیرا شریفی مقدم مجری خوش اخلاق صداوسیما سر سفره ساده عید/ پروفیل یک مادر مهربون+عکس (62 نظر) خلاقیت پدر ایرانی در ثبت اولین عکس متفاوت از پسرش حماسه ساز+عکس/کل آتلیه های شهر زیر سوال رفت...🤣 (50 نظر) پیام توئیتری علی دایی درباره حمایت از کاندیداهای ریاست جمهوری+عکس (36 نظر) تدارکات ساده رهبر معظم انقلاب برای پذیرایی کردن از مهمانانش+عکس/از قند و چای گرفته تا بشقاب کوچک از شیرینی نارگیلی برای کسانی که قند دوست ندارند (26 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده یزدی، با نوشته جالب پشت کامیون حماسه ساز شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا... (21 نظر) تصویری از خانه ابدی همسر جوان نسرین مرادی، فریده سریال نون خ/ روحش شاد و یادش گرامی (18 نظر) نگاهی به سبک دکوراسیون و سلیقه ساده پسندِ خانه علیرضا زاکانی+عکس/ خانه ای با فرش ماشینی و لوازم در حد شهروند عادی (17 نظر) مراسم تشییع پدر محسن تنابنده، شوهر همای پایتخت با حضور چهره های سرشناس و بازیگران/ روحش شاد و یادش گرامی +عکس (15 نظر) تزیین ماشین مخصوص حاجی ها/ مُد جدید این روزهای کشورمان +عکس (14 نظر) حضور جذاب بازیگران معروف و مشهور ایرانی در کنسرت رضا گلزار/ از منوچهر هادی تا ترلان پروانه و فرزاد فرزین+عکس (10 نظر) (عکس) انگشتر بسیار زیبای رهبر انقلاب با طرحی دلربا و چهره شاداب و پرانرژی ایشان در 85 سالگی / پیر ما اشرف مخلوقات است ... (10 نظر) رستوران گردی دو نفره حامد آهنگی با مادر شاد و خوش پوشَش+عکس/ خلوت مادر و پسری به سبک مجری خوش خنده😍 (10 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
فال روزانه امروز دوشنبه 11 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز دوشنبه 11 تیر خرداد 1403
فال قهوه با نشان روز دوشنبه 11 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز دوشنبه 11 تیر 1403 + فیلم
فال ابجد روزانه دوشنبه 11 تیر 1403
ماجرای دیده شدن بازیگر زن سلبریتی با برادر سعید جلیلی در ژاپن‎+عکس
نسبت فامیلی فاطمه گودرزی توران سریال لحظه گرگ و میش و حمید گودرزی نادر سریال دلدادگان/ گودرزی های سینمای ایران را بشناسید
روایت‌هایی تاریخی از قتل فجیع امیرکبیر در کاشان توسط ایرانی‌ها انگلیسی‌ها / جان کندن او چهار ساعت طول کشید ...
همدستی خانم وکیل و پرستار بیمارستان در قتل مرد ثروتمند / پای 24 میلیارد تومان وسط بود
وقتی گریه رضا شاه را خارجی‌ها درآوردند!
نکات مهم درباره نظافت ماشین ظرفشویی که باید بدانید
خواننده معروف لس آنجلسی به ایران بازگشت+عکس خواننده در فرودگاه
فرهنگ عجیب ازدواج زنان با درخت در هند!!
پشت‌پرده علاقه عجیب ایرانی‌ها به خرید بچه میمون! / دیگر سگ و گربه جواب نمی‌دهد!
بیوگرافی و زندگی خصوصی شبنم قلی خانی، یکتای سریال هشت و نیم دقیقه و همسر جنتلمنش+تصاویر جذاب و دیدنی
منتخب روز   
(عکس) استایل کُت و شلواری محمود احمدی نژاد در خیابان/ ذکر گفتن آقای سیاست مدار در حال پیاده روی بازی های مادرانه مینا مختاری همسر بهرام رادان با پسر تُپُل و مُپلش/ چه شیطون شده جان کوچولو ویدئویی از خانه ابدی آیت الله آل هاشم و گریه های جگر سوز پدر روحانی شهید/ روحش شاد و یادش گرامی مجید واشقانی پرسپولیس را با خاک یکسان کرد/ افشاگری آقای بازیگر از تاکتیک پرسپولیس برای قهرمانی در حضور پورعلی گنجی افشاگری عادل فردوسی پور از گول مالیدن سر خواهر برادر کوچکترش/ از شما خیلی خیلی بعید بود!! شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند سکانس غَش آور از سریال 3 در 4 با هنرنمایی علی صادقی/ ایشون اول نمک بودن بعدا دست و پا در آوردن! زنی که قهرمان زلزله کاشمر شد! / این است زن شجاع ایرانی ... حضور حمید نوری در منزل حسین امیرعبداللهیان برای عرض تسلیت به خانواده ایشان و قدردانی از تلاشهای وزیر شهید برای آزادی وی+عکس