روش تهیه جوجه کباب سبز با ماست

  جمعه، 28 مرداد 1401   زمان مطالعه 7 دقیقه
روش تهیه جوجه کباب سبز با ماست
جوجه کباب یکی از اصیل ترین غذاهای ایرانی است که امروزه از مراسم ها و مجالس مهم گرفته تا پیک نیک و گردش های آخر هفته، پای ثابت سفره های ایرانیان است، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه جوجه کباب سبز در ادامه با ساعد نیوز همراه باشید.

جوجه کباب یکی از انواع غذاهای خوشمزه و بسیار پر طرفدار ایرانی است که با دستورها و طعم های بسیار متنوعی تهیه می شود. این غذای خوشمزه یکی مرسوم ترین کباب های ایرانی است که پای ثابت دورهمی ها و مهمانی ها است و به همین دلیل به عنوان یکی از مجلسی ترین غذاهای ایرانی شناخته می شود. علاوه بر این جوجه کباب به دلیل اینکه خیلی فوری آماده می شود و می توانیم مواد آنرا از قبل آماده کنیم، از غذاهای حاضری محسوب می شود که بیشتر در گردش های بیرون از خانه و پیک نیک استفاده می شود. برای مشاهده آموزش طرز تهیه جوجه کباب سبز در ادامه با ساعد نیوز همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه جوجه کباب سبز

  • جوجه ۱ کیلوگرم
  • سبزی (جعفری،گشنیز، ریحان، پیازچه) از هر کدام ۱۰۰ گرم
  • گردو ۱/۴ پیمانه
  • سیر ۴ حبه
  • ماست ۱ پیمانه
  • روغن زیتون یا روغن مایع ۴ ق غذا خوری
  • آویشن ۱ ق چای خوری
  • نمک ۱.۵ ق چای خوری
  • فلفل سیاه به مقدار لازم

طرز تهیه جوجه کباب سبز با ماست

ابتدا سیر را پاک کنید و سپس گردو ها نیز بشکنید و آماده کنید در ادامه باید این دو را با هم میکس کنید بهتر است از غذاساز یا مخلوط کن و یا گوشت کوب برقی استفاده کنید و سیر و گردو را خوب میکس کنید تا سیر ها له شوند.

خب در ادامه روغن زیتون و یا روغن مایع را به همراه ماست به مخلوط کن اضافه کنید و بگذارید تا مواد خوب میکس شود حالا آویشن و نمک و فلفل سیاه را اضافه کنید و ۱ دقیقه دیگر بگذارید تا مواد یکدست شود در انتها نوبت افزودن سبزی می باشد حالا سبزی ها را که از قبل پاک کرده و شستید را به مخلوط کن اضافه کنید و بگذارید تا سبزی ها به خوبی پوره و سس یکدستی بدست بیاد.

حالا جوجه ها را که از قبل به اندازه دلخواه برش زدید آماده کنید و داخل یک کاسه بریزید و سس یکدست شده را روی مرغ ها بریزید و دستکش دست کرده و مواد را خوب زیر و رو کنید تا جوجه ها مزه دار شوند سپس روی کاسه را بپوشانید و برای ۱۲ ساعت و یا از یک شب در یخچال بگذارید تا مزه ها به خورد هم بروند.

بعد از گذشت ۱۲ ساعت جوجه کباب سبز را به سیخ بزنید و به دلخواه می توانید روی جوجه ها برش ایجاد کنید تا مغز پخت شود و روی زغال آماده شده قرار دهید می توانید داخل تابه رژیمی نیز به همراه سیخ چوبی جوجه کباب سبز را سرخ کنید و به همراه پلو مورد نظر میل کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه جوجه کباب سبز

  1. اگر زمانی که خواستید به سیخ بزنید خیلی سس غلیظ شده بود کمی ماست را با روغن رقیق کنید و روی جوجه ها بریزید.
  2. برای پخت جوجه کباب سبز در سولاردم می توانید از گزینه پخت جوجه کباب که اتوماتیک استفاده کنید و از دکمه co-1 استفاده کنید.
  3. افزدن سیر دلخواه و قابل حذف است.
  4. ماست پر چرب باشد.

مواد لازم برای جوجه کباب سبز روش دوم

  • سینه مرغ 342 گرم خرد شده
  • روغن زیتون 1/4فنجان+2 قاشق غذاخوری
  • آبلیمو 3 قاشق غذاخوری
  • سرکه قرمز 1 قاشق غذاخوری
  • سیر 3حبه خرد شده
  • پونه 2-1/2 قاشق چایخوری خشک شده
  • ریحان 1-1/2 قاشق چایخوری خشک شده
  • آویشن 1/2 قاشق چایخوری
  • تخم گشنیز 1/2 قاشق چایخوری پودر شده
  • فلفل دلمه ای قرمز 2 عدد مکعبی خرد شده
  • کدو 3 عدد
  • پیاز قرمز 1 عدد
  • نمک و فلفل به میزان لازم

روش تهیه جوجه کباب سبز روش دوم

ابتدا گوشت سینه مرغ را به مکعب های 75 سانتی خرد کنید و در یک کیسه زیپ کیف بریزید. فلفل دلمه ایی قرمز را به سایز 3/75 سانت مکعبی خرد کنید و بعد کدو سبز را حلقه هایی به ضخامت 1/5 سانت برش زده و بعد پیاز قرمز بزرگ را هم به قطعات 3 تا 12 سانت برش بزنید. در یک کاسه 1/4 فنجان روغن زیتون، آبلیمو و سرکه را با سیر و 2 قاشق چایخوری از پونه کوهی، 1 قاشق چایخوری از ریحان ریز خرد شده، آویشن و پودر تخم گشنیز و 1/4 قاشق چایخوری نمک و 1/4 قاشق چایخوری پودر فلفل سیاه یا قرمز و یا سفید هر کدام را که دارید را با هم خوب ترکیب کنید و بعد به روی مرغ خرد شده بریزید و درب کیسه را محکم ببندید و خوب کیسه را تکان دهید تا تمام قطعات مرغ با سس خوب ترکیب شود و بعد به مدت 2 ساعت یا 45 دقیقه گذاشته تا مزه دارشود و ( اگر مرغ توی این ترکیب زیاد بماند بدلیل داشتن سرکه و آبلیمو شروع به نرم شدن می کند و بافت مرغ از بین میرود )

در این زمان سیخ های چوبی را به مدت 30 دقیقه در آب سرد قرار دهید و همین کار باعث می شود تا در زمان کباب کردن گوشت سیخ ها دیگر نمی سوزد. بعد پیاز، فلفل دلمه ایی قرمز، و کدو حلقه شده را روی تخته بریزید و با 2 قاشق غذاخوری روغن زیتون و 1/2 قاشق چایخوری پونه خشک شده و 1/2 قاشق چای خوری ریحان خشک و نمک کاملا مزه دار کنید و کنار بگذارید تا زمان به سیخ کشیدن آماده باشد. این کباب ها را می توانید در ماهی تابه و روی حرار ت گاز و یا توی فر ( به یادداشت مراجعه کنید ) و یا روی گریل بصورت مستقیم روی حرارت گذاشته و کباب کنید، بستگی به امکانات خود شما دارد و اینکه چگونه آن را بخواهید کباب کنید.

پس اول منقل یا فر را روشن کنید و بعد برای منقل روی توری را با کمی روغن چرب کنید که در زمان پخت کباب ها به توری نچسبد و سپس سیخ های کباب را آماده کنید و به ترتیب 1 برش فلفل دلمه ایی را به سیخ بکشید و بعد یک برش پیاز و یک برش کدو سبز را با 2 برش از قطعات گوشت مرغ را به سیخ بکشید و دوباره همین کار را تکرار کنید. دیگر سیخ ها را هم بدین ترتیب پر و آماده کنید. سیخ ها را روی گریل قرار دهید و آنها را شروع به کباب کردن کنید. تا زمانیکه یک طرف ان کباب شود یعنی حدود 8 تا 12 دقیقه بعد سیخ را برگردانده و بگذارید تا طرف دیگر مرغ هم کباب شود. سیخ های کباب را با جعفری تزئین و در کنار یک سس تاتزیکی عالی سرو کنید. میتوانید نان پیتا، سالاد و از سیب زمینی سرخ شده هم استفاده کنید.

این سس فوق العاده خوشمزه و خوش عطره و برای مزه دار کردن انواع گوشتها برای سرو می توانید بکار ببرید. از سس مایونز هم سالمتر است و به راحتی در کنار انواع سبزیجات و بیسکویت قرار داده و از آن به عنوان یک دیپ استفاده کنید. برای 2 فنجان و برای 6 قسمت کافیست. ابتدا پوست 300 گرم خیار را گرفته و اگر خیار های درشت استفاده می کنید حتما تخم های توی خیار را با یک قاشق چایخوری بتراشید و یا در بیاورید و بعد در میکسر یا به صورت دنده ریز خیار را کاملا پوره کرده و بعد در یک سبد بریزید و آب اضافه آن را گرفته و در آخر توی یک دستمال بریزید و خوب رطوبت باقی مانده خیار را بگیرید و در یک کاسه بریزید. 1 حبه سیر را کاملا ساطوری کنید و به خیار اضافه کرده و 1 فنجان از ماست یونانی را هم اضافه کنید و بعد 1 قاشق غذاخوری روغن زیتون و 1 قاشق غذاخوری آبلیمو و 1-1/2 قاشق غذاخوری شوید ریز خرد شده را هم به کاسه اضافه و از نمک و فلفل سیاه به میزان دلخواه توی سس بریزید و خوب با هم مخلوط کنید. تا یک سس یک دست داشته باشید و در آخر هم کمی میتوانید از روغن زیتون روی آن بریزید و سرو کنید.

جوجه کباب سبز


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (562 نظر) رهبر معظم انقلاب: در ایستگاه منتظر قطار بودم که فردی که اصلا نمی شناختمش شروع کرد به مسخره کردن من+ویدیو (211 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (177 نظر) میزبانی رهبر معظم انقلاب از مهمانش در ضیافتی به صرف شام +عکس/سفره ای که اُملت تنها غذای آن بود... (146 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (67 نظر) نگاهی به کیک تولد آیتک سلامت کاپیتان چشم آبی تیم ملی والیبال بانوان و رقیب زهرا گونش/ مبارکا باشه (60 نظر) نگاهی به میز عقد ساده و با دیزاین مختصرِ زینب سلیمانی دختر کوچکِ سردار سلیمانی و همسر لبنانی‌اش+عکس/ استندهای اسم و شمع های تک رنگ (49 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (46 نظر) در خانه شهید رئیسی به روی همه مردم باز می شود (45 نظر) خلاقیت هوش پران مغازه دار کاشانی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغزشو باید طلا گرفت+عکس (25 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (24 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده تهرانی، با نوشته جالب پشت پژو پارس حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا (21 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (18 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز مغازه دار یزدی در ایام محرم/آدم حظ میکنه از اینهمه درک و شعور+فیلم (13 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منظور ظریف از دولت وفاق ملی چیست؟
خرید کردن پسر رهبر معظم انقلاب: از ایستادن در صف و رعایت نوبت تا لحن عادی فروشنده با ایشان مثل دیگر مشتری ها
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان