روش تهیه جوجه کباب زعفرانی لذیذ با ماست

  شنبه، 11 دی 1400   زمان مطالعه 4 دقیقه
روش تهیه جوجه کباب زعفرانی لذیذ با ماست
جوجه کباب جزء غذاهای سنتی و ایرانی بوده و در کشور ما اغلب با زعفران و کره و پلو آماده شده و از غذاهایی هست که طرفدار زیادی دارد. روش متفاوت در مزه‌دار کردن یا مرینیت جوجه‌ها است که باعث تفاوت در مزه جوجه کباب رستورانی و خانگی می شود.

جوجه کباب یکی از انواع کباب های خوشمزه و بسیار محبوب ما ایرانی ها است که در دسته غذا های سنتی قرار می گیرد جوجه کباب دستور پخت ساده ای دارد و خیلی سریع هم آماده می شود و معمولا پای ثابت مهمانی ها و دوره همی های دسته جمعی است به خصوص وقتی به پیک نیک می رویم جزء اجتناب ناپذیر تفریحاتمان است و خوردن آن در کنار خانواده و دوستان بسیار لذت بخش است این کباب خوشمزه در کنار کباب هایی مثل کباب کوبیده جزء غذا های مجلسی محسوب می شود.
جوجه کباب از جمله غذا هایی است که دستور های بسیار متنوعی دارد و تقریبا هر کس برای طعم دار کردن گوشت مرغ برای خود روشی متفاوت دارد و از مواد متفاوتی استفاده می کند. مواد متداول برای طعم دار کردن جوجه کباب پیاز، زعفران، انواع ادویه و آبلیمو است.جوجه کباب انواع پخت مختلفی نیز دارد که از مهم ترین روش های پخت آن می توان به جوجه کباب ذغالی و جوجه کباب تابه ای اشاره کرد. جوجه کباب ذغالی بیشتر برای بیرون از منزل و جوجه کباب تابه ای بیشتر در منزل تهیه می شود مسلما نوع ذغالی آن خوشمزه تر و خوش طعم تر است.
همان طور که در ابتدا گفته شد تهیه جوجه کباب بسیار آسان است، اما نکاتی دارد که اگر آن ها را رعایت کنید در نهایت جوجه کبابی بسیار خوشمزه، لذیذ و نرم و لطیف خواهید داشت. در واقع در تهیه جوجه کباب چاشنی هایی که به آن اضافه می شود همچنین زمانی که برای مرینیت کردن در نظر گرفته می شود بسیار مهم است و مواد باید حداقل ۴ ساعت استراحت کنند تا مزه ها حسابی در بافت گوشت نفوذ کند. در ادامه با ما همراه باشید تا با طرز تهیه و نکات طلایی جوجه کباب آشنا شوید.

مواد مورد نیاز جوجه کباب زعفرانی با ماست

  • مرغ 2 کیلو (فیله یا سینه)
  • ماست موسیر یا ماست ساد 300 گرم
  • پیاز بزرگ 2 عدد خرد شده
  • فلفل دلمه ای ۱ عدد خرد شده
  • سیر 10 حبه خرد شده
  • روغن مایع 3 قاشق غذاخوری
  • آب لیمو 3 قاشق غذاخوری
  • زعفران دم کرده(به میزان دلخواه)
  • فلفل قرمز 2 قاشق چای خوری
  • فلفل سیاه 2 قاشق چای خوری
  • ادویه ۱ قاشق غذاخوری
  • نمک و کمی زردچوبه

مواد مورد نیاز رومال جوجه کباب زعفرانی با ماست

  • کره ذوب شده 50 گرم
  • کمی زعفران دمکرده

طرز تهیه جوجه کباب زعفرانی با ماست

سینه یا فیله مرغ را با چاقو تیز به قطعات کوچک برش بزنید. توجه نمایید که برش هایی یک اندازه زده، تا حین پخت همزمان پخته شوند. شیوه برش زدن گوشت مرغ ،بسیار تاثیر گذار در فرایند پخت جوجه خواهد بود.تکه های مرغ را به خوبی با آب شسته و در آبکش ریخته تا آب اضافی آن گرفته شود.تکه های مرغ را در قابلمه بزرگ بریزید و ابتدا زعفران دمکرده را افزوده و با دست به خوبی زعفران را به تمامی تکه های مرغ ماساژ دهید.زعفران دمکرده در این روش سبب رنگ زیبا و طعم عالی در جوجه کباب خواهد شد، پس با دست باز جوجه کباب را به زعفران آغشته کنید.در این مرحله به مواد 10 -20 دقیقه استراحت داده تا زعفران کاملا جذب مرغ شود.ماست تازه یا ماست موسیر، پیاز و فلفل دلمه ای خرد شده، سیر یا موسیر خرد شده، روغن مایع یا روغن زیتون، آب لیمو، فلفل قرمز و فلفل سیاه، نمک، زردچوبه و ادویه مورد نظر را اضافه کنید.مواد را کاملا با دست به همراه مرغ مخلوط کنید تا همه جا به یک اندازه پخش شود.در قابلمه را گذاشته و به مدت 12 تا 24 ساعت در یخچال استراحت دهید.

نکات مهم رومال جوجه کباب زعفرانی با ماست

  1. نباید پیاز و سیر رنده شوند. زیرا تکه های پیاز به گوشت می چسبند و در هنگام پخت، باعث سوختگی و تلخی کباب می شوند.
  2. استفاده از آب لیمو کاملاً سلیقه ای بوده و برخی از آشپزها معتقدند، باید آب لیمو تازه را در حین خوردن کباب به آن اضافه کرد.
  3. اگر می خواهید جوجه کباب رستورانی درست کنید، باید طرز تهیه جوجه کباب بدون استخوان را بیاموزید و فقط قسمت سینه مرغ را برای کباب کردن استفاده کنید.
  4. قبل از خرید مرغ یا سینه مرغ به اندازه آن توجه کنید. زیرا در صورتی که مرغ بزرگ باشد، گوشت آن سفت خواهد بود و در صورتی که مرغ خیلی ریز باشد پر از استخوان خواهد بود.

مواد لازم جوجه کباب زعفرانی با ماست روش دوم

  • 1 کیلوگرم گوشت سینه مرغ خرد شده
  • 1 فنجان ماست چکیده
  • 1 عدد پیاز بزرگ
  • ⅓ فنجان روغن زیتون
  • 1 عدد لیمو
  • ¼ فنجان زعفران دم کرده
  • 1 قاشق چایخوری نمک و فلفل

دستور العمل جوجه کباب زعفرانی با ماست روش دوم

  • در یک کاسه بزرگ، ماست، پیاز خرد شده، روغن، آبلیمو و زعفران دم کرده را با هم مخلوط کنید.
  • قطعات مرغ را درون مواد قرار دهید و بگذارید برای حداقل 3 ساعت در یخچال بماند.
  • قطعات مرغ را به سیخ بکشید، و روی ذغال کباب کنید.
  • سطح مرغ باید طلایی مایل به قهوه ای باشد و در حدی بپزد که داخل آن خشک نشود.
  • جوجه کباب معمولی تند نیست ولی اگر به غذاهای تند علاقه دارید می توانید فلفل تند به ماست اضافه کنید.


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
علی دایی: دکترها گفته بودند شاید زیر عمل زنده نمانم+عکس/ همه درآمدم را در ایران سرمایه‌گذاری کردم و یک وجب از خاک وطنم را با هیچ چیز عوض نمی کنم (165 نظر) مهران مدیری: بعد از مراسم خاکسپاری خسرو شکیبایی دیگه توی هیچ مراسمی شرکت نکرده و نخواهم کرد؛ مردم با گاز پیک‌نیکی و مایه کتلت آمده بودن انگار تفریح بود+ویدیو (94 نظر) نگرانی همسر رهبر معظم انقلاب از نداشتن شام برای پذیرایی کردن از مهمان آقا/ وقتی آن شب، در سفره غذا چیزی جز سینی نان و پنیر نبود... (83 نظر) الهام چرخنده: من که آبرو ندارم خودم را سنجاق کرده ام به اهل بیت (83 نظر) نگاهی به مدل مانتو های اعیانی نسرین مقانلو در عین با حجاب بودن/ میشه هم خوشتیپ بود هم با حجاب+عکس (73 نظر) چهره غمزده و کمر خمیده آریا عظیمی نژاد، داور پرانرژی برنامه عصرجدید در مراسم تشییع مادرش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (62 نظر) نگاهی به ماشین هیوندای هوش پران جعفر غفارنژاد، رقیب مازندرانی هادی چوپان که همه آرزوشو دارن/غول بابلسری سوار بر هواپیمای رویاهایش😍 (54 نظر) خلاقیت زیبا و جالب همسر جوان سید احمد خمینی برای تبریک تولد با یک شعر عاشقانه سنگین و رنگین/ در نگاه من بهارانی هنوز...+عکس (48 نظر) عاشقانه های زیبا و دلنشین الهام چرخنده و همسر روحانی‌اش در شهر و حرم امام رضا(ع)/ ایشالا خوشبخت باشین+عکس (48 نظر) نگاهی به حیاط دلباز و شاهانه ویلای میلیاردی علی پروین در منطقه خوش آب و هوای تهران +تصاویر/ برای خودش یک باغه (41 نظر) مازیار لرستانی: دلم برای شهره لرستانی تنگ شده+ویدئو (39 نظر) نگاهی به گل آفساید گولسیانی به مس رفسنجان از زاویه ای متفاوت +فیلم/ قهرمانی پرسپولیس با اشتباه محرز داوری مسجل شد (39 نظر) نگاهی به ماشین بِنزِ هوش پران حمید لولایی که همه آرزوشو دارن/آقای کمدین سوار بر هواپیمای رویاهایش😍 (38 نظر) خلاقیت خنده دار قصاب شیرازی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید!/ هنر نزد ایرانیان است و بس +عکس😆 (35 نظر) پنجمین سالگرد ازدواج سوگل طهماسبی با صدای بهنام بانی و این چنین برگزار شد+ویدیو/ خوشبخت بشین و عشقتون مانا😍 (31 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
منتخب روز   
تئاتر دیدن آقای روحانی با تی شرت آبی و بدون عبا و عمامه به همراه دختر و نوه‌اش+عکس واکنش معنادار و عجیب پسر مسعود پزشکیان به استعفای ظریف + عکس یکی از غمگین ترین سکانس های شهرزاد/ مرگ جمشید خان پلاکاردی از محمدرضا شاه در دستان مردم به شکل دراکولا با شاخ های شیطانی+عکس/ نوشتن لقب هایی در شان چهره منفور پهلوی نگاهی به قاب دو نفره چهره‌های سیاسی با مادرشان؛ از حسن روحانی و خاتمی تا هاشمی رفسنجانی و جهانگیری+عکس/ جای خالی تصویر رئیس جمهور شهید با مادرشان با این قاب پر شد! شباهت معنادار و پُرمفهوم درب ورودی خانه رهبر معظم انقلاب و امام خمینی(ره)+عکس/ دری آهنی و کوچک با ساده ترین و بدون تجملات ترین حالت ممکن چهره غمزده و عرض تسلیت صمیمی جمشید هاشم پور به شهاب حسینی در مراسم تشییع پدر جوانش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (فیلم) فیلمبرداری بی‌شرمانه رضا پهلوی از معاشقه دخترش لب دریا! 😳😳😳 / حاشا به غیرتت! احساسی ترین سکانس سریال عاشقانه جیران /ناصر الدین شاه: حکیم ازت میخوام ثمره این عشق رو نجات بدی قشنگترین سکانس سریال شهرزاد / فرهاد: عشق هر ناممکنی رو ممکن میکنه سکانسی فراموش نشدنی از سریال عاشقانه شهرزاد / وقتی شهرزاد و قباد برای اولین بار باهم تفاهم دارن (عکس) تصویری معنادار از تکیه رهبر انقلاب بر اسلحه هنگام سخنرانی / علی به وقت حماسه عصا به دست نمی‌گیرد ...