روش تهیه کباب تابه ای ترش فوق العاده خوشمزه

  دوشنبه، 21 شهریور 1401   زمان مطالعه 2 دقیقه
روش تهیه کباب تابه ای ترش فوق العاده خوشمزه
کباب تابه ای یکی از انواع کباب های کوبیده است که در تابه سرخ و پخته می شود. به دلیل راحتی تهیه آن، این غذا طرفداران زیادی دارد. همچنین کباب تابه ای در کنار سس پخته می شود که نسبت به کباب کوبیده آبدار تر است و برای روی برنج در مهمانی ها گزینه مناسبی به حساب می آید. مشکل منقل و کباب کوبیده را هم دیگر ندارد.

کباب تابه ای نوعی کباب خانگی محبوب و بسیار پرطرفدار ایرانی است که از آشپزخانه های منازل وارد منوی رستوران های بزرگ شده است. کباب تابه ای از غذاهای خوشمزه ای محسوب می شود که علاوه بر اینکه می توانیم از آن به عنوان یک غذای ساده برای شام یا ناهار استفاده کنیم، می توانیم از کباب تابه ای به عنوان یک غذای مجلسی و دوست داشتنی نیز استفاده کنیم. این غذای خوشمزه را به سلیقه خود می توانیم بدون آب و به صورت سرخ شده درست کنیم، یا اینکه در صورت تمایل آنرا به صورت آبدار درست کنیم، برای مشاهده این آموزش آشپزی در ادامه با ساعد نیوز همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه کباب تابه ای ترش

  • گوشت چرخ کرده ۳۰۰ گرم
  • پیاز ۲ عدد
  • رب انار ملس ۱.۵ ق غذا خوری
  • گردو ۴ ق غذا خوری
  • رب گوجه فرنگی ۱ ق مربا خوری
  • آب به مقدار لازم
  • نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، زعفران به مقدار لازم

طرز تهیه کباب تابه ای ترش فوق العاده خوشمزه

ابتدا یکی پیاز را پوست بگیرید و بشورید و نگینی ریز خرد کنید. داخل تابه کمی روغن ریخته و بعد با کمی زردچوبه تفت دهید تا سبک شود. سپس رب گوجه فرنگی را اضافه کنید و به همراه پیاز تفت دهید تا بوی خامی رب از بین برود و رب خوشرنگ شود.

گردو ها را پوست بگیرید و خرد کنید بهتر است گردو را کمی دندان گیر خرد کنید تا احساس شود و اگر دوست ندارید می توانید پوره ریز کنید. گردو خرد شده را به مواد فوق اضافه کنید و تفت دهید تا بوی خامی گردو گرفته شود، دقت کنید حرارت باید کم باشد تا گردو ها نسوزد.رب انار را به همراه کمی نمک و فلفل سیاه به مواد گردو اضافه کنید و هم بزنید و بعد ۱/۲ پیمانه آب اضافه کنید و هم بزنید و بگذارید تا به جوش بیاید. پیاز دیگر را پوست بگیرید و رنده ریز بزنید و آب پیاز را بگیرید و به همراه گوشت و فلفل و نمک خوب ورز دهید تا یکدست شود.

داخل یک تابه کمی روغن ریخته و بعد از گرم شدن مایه کباب تابه ای را داخل تابه پهن کنید و آن را در اندازه های یکسان برش بزنید. صبر کنید تا کمی کباب پخته شود و آب اضافی آن از بین برود، سپس مواد گردویی تهیه شده به همراه زعفران روی کباب ها بریزید و بگذارید داخل سس رب انار خوب غلیظ شود و در انتها به همراه کته زعفرانی میل کنید. نوش جان

کباب تابه ای ترش

نکات کلیدی در تهیه کباب تابه ای ترش

  1. برای تهیه سس ترش باید پیاز نگینی ریز یا رنده کنید.
  2. رب انار اگر خیلی ترش بود می توانید شکر اضافه کنید.
  3. حرارت را کم کنید تا سس به خورد کباب تابه ای برود.
  4. اگر آب سس کم بود می توانید مجدد کمی آب اضافه کنید تا به روغن بیفتد.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند (115 نظر) ساده زیستی مثال زدنی رهبر انقلاب ؛ از عینک شکسته و کفش قدیمی تا مبل ساده و عبای نخ کش شده +عکس (65 نظر) نگاهی به سبک دکوراسیون و سلیقه ساده پسندِ خانه علیرضا زاکانی+عکس/ خانه ای با فرش ماشینی و لوازم در حد شهروند عادی (58 نظر) نگاهی به خونه زندگی مجلل کاظم نوربخش، سلمان سریال نون خ+ویدیو/ چه چیدمانی، خوش سلیقگی از در و دیوار میباره (39 نظر) اتاق خواب اروپایی و امروزی بهاره رهنما با طراحی مدرن+عکس/ انصافا سلیقه خاصی داره! (30 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده کرمانی، با نوشته جالب پشت پژو حماسه ساز شد/ آخه جای این چیزا پشت ماشینه؟!🤣 (26 نظر) میز غذای خوشمزه و مفصل سپیده بزمی پور برای مهمانانش/ خوش به حال آقا شاهرخ با این خانوم کدبانو (24 نظر) دورهمی صمیمی شهید رئیسی با سعید جلیلی در اتاق کارش و ناهار ساده آن ها با نان خالی و بیسکوئیت+ویدئو/سفره غذایی که سادگی چاشنی اصلی آن بود... (25 نظر) رستوران گردی دو نفره حامد آهنگی با مادر شاد و خوش پوشَش+عکس/ خلوت مادر و پسری به سبک مجری خوش خنده😍 (19 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز اوستا بنا برای حفظ پرندگان از گرما و سرما/ اشک تو چشم آدم جمع میشه+ویدئو (22 نظر) محمدباقر قالیباف: من برای دخترم جایی عروسی گرفتم که همه کارمندان شهرداری مراسم می گیرند دو نوع بیشتر غذا سفارش ندادم ... +ویدئو (19 نظر) کیک تولد باکلاس و 2 بعدی پسر حامد آهنگی برای تولد 10 سالگیش/ مبارکا باشه+ عکس (19 نظر) خلاقیت منحصربفرد مادر ایرانی برای ترک سیگار فرزندش حماسه آفرید/ دست همه سازمان های ترک اعتیاد رو از پشت بست😂 (19 نظر) پیام توئیتری علی دایی درباره حمایت از کاندیداهای ریاست جمهوری+عکس (4 نظر) خلاقیت های زیبا و رنگارنگ یک مادر ایرانی با قوطی شیرخشک/ هنر نزد ایرانیان است و بس+عکس (18 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز