دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / آشپزی / نوشیدنی های گرم وسرد /

روش تهیه کافه لاته کافی شاپی 

چهارشنبه، 08 تیر 1401
قهوه به شکل اصلی و اولیه‌ی خود، غذایی کامل محسوب می‌شود که مملو از آنتی‌اکسیدان‌ها و مواد مغذی مفید است. بسیاری از آدم‌ها صبح‌شان را با یک فنجان قهوه آغاز می‌کنند. و بدون شک نوشیدن قهوه می‌تواند قدرت و انگیزه‌ی اضافه‌ی مورد نیازتان را تامین کند، به ویژه اگر شب گذشته نیز خوب نخوابیده باشید.

قهوه لاته یکی از انواع قهوه های بسیار خوشمزه و پرطرفدار بین المللی است که با دستورهای متنوعی تهیه می شود. قهوه لاته با نام کافه لاته هم شناخته می شود و معمولا از ترکیب قهوه فوری و شیر داغ و کف شیر تهیه می شود. البته می توانیم این نوشیدنی خوشمزه را با قهوه فوری هم درست کنیم. این قهوه از نظر مواد شباهت زیادی به کاپوچینو دارد، با این تفاوت که مقدار ترکیب شیر، قهوه و فوم شیر متفاوت است. این قهوه خوشمزه را می توانیم به راحتی با یک دستگاه فرنچ پرس در منزل درست کنیم. البته این دستگاه برای درست کردن فوم قهوه نیاز است و اگر بخواهیم قهوه را بدون فوم درست کنیم آن هم نیاز نیست، برای مشاهده این آموزش در ادامه با ساعد نیوز همراه باشید.

کافه لاته از عبارت ایتالیایی Caffe latte آمده است که به معنی قهوه (caffe) و شیر (latte) است. قهوه لاته یا همان کافه لاته ترکیبی از اسپرسو و شیر داغ با مقدار زیادی کف شیر است که اگر بخواهید آن را با شکل و طرحی فانتزی سرو کنید می توانید طرح های هنری خاصی روی آن دربیاورید که به آن در اصطلاح لاته آرت گفته می شود.با وجود این که داشتن یک دستگاه، کار شما را برای درست کردن کافه لاته راحت تر می کند اما نگران نباشید حتی اگر دستگاهی برای جوشاندن شیر یا دم کردن اسپرسو نداشته باشید به راحتی و تنها با کمی ابتکار و چند وسیله اضافه بر قوری معمولی که برای ساخت قهوه استفاده می کنید، می توانید کافه لاته مخصوص خود را در خانه درست کنید.

  • وسیله ای برای درست کردن اسپرسو ( موکاپات ) در صورت نبودن موکاپات می توانید از فرنچ پرس نیز قهوه مورد نیاز خود را آماده کنید.
  • وسیله ای برای داغ کردن شیر
  • وسیله ای برای تولید کف و فوم شیر

مواد لازم برای تهیه کافه لاته

  • قهوه اسپرسو ۷ گرم
  • شیر پرچرب ۱/۲ پیمانه

طرز تهیه کافه لاته کافی شاپی

ابتدا قهوه را داخل بسکت یا سبد قهوه می ریزیم و با تمپر خوب فشار می دهیم تا فشرده شود سپس سبد قهوه را داخل دستگاه قرار می دهیم وقتی گرم شد و چراغش روشن شد عصاره قهوه را می گیریم.

شیر پرچرب را داخل شیرجوش کوچک یا پیچر ریخته و دستگاه را روی حالت بخار قرار دهید وقتی دستگاه گرم شد نازل بخار را چند دقیقه روشن می کنیم تا آب داخل دستگاه خارج شود نازل دستگاه را تا روی سطح پیچر قرار می دهیم و دکمه بخار را می زنیم و اجازه می دهیم تا حجم شیر دو برابر شود و فوم بگیرد (حتما دمای شیر را با قرار دادن دست خود روی پیچر چک کنید و بیش از حد شیر را بخار ندید چون ممکن است شیر بسوزد و طعم و مزه بدی به لاته بدهد)

پیچر را دو بار به سطح بکوبید تا فوم و شیر جدا شوند سپس فنجان اسپرسو را در دست بگیرید و شیر را اضافه کنید و با تکان های دست روی اسپرسو طرح ایجاد کنید و روی آن را می توانید با پودر کاکائو تزئین کنید. آرت زدن در لاته نیاز به تمرین دارد پس حتما تکرار کنید تا یاد بگیرید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه کافه لاته

  1. برای درست کردن فوم شیر بدون دستگاه می توانید شیر را گرم کرده و با همزن بزنید تا حجم بگیرد و دو برابر شود.
  2. برای دم کردن قهوه بدون دستگاه از موکاپاد استفاده کنید بدین صورت که زیر موکاپاد را تا واشرش آب ریخته و قهوه را داخل سبد بریزید سپس روی حرارت ملایم گذاشته تا قهوه ازش خارج شود.
  3. فوم شیر را با فرنچ پرس نیز می توانید تهیه کنید بدین صورت که شیر را کمی گرم کنید در دمای حدود ۵۵ درجه سپس داخل فرنچ پرس ریخته و برای چند دقیقه خوب بزنید تا فوم دار شود سپس روی قهوه خود بریزید.
  4. اگر قهوه و شیر کمی سرد شد می توانید از ماکروفر برای گرم کردن کافه لاته استفاده کنید.
  5. اگر دوست دارید قهوه شما شیرین باشد از سیروپ ها می توانید در تهیه قهوه استفاده کنید.
  6. با اضافه کردن عسل یا وانیل می توانید لاته های طعم دار تهیه کنید.

پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز جمعه 14 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
چاپ مقاله در مجله (ISI, SCOPUS, ISC, PUBMED و علمی پژوهشی) معتبر+ صفر تا صد+ ویدئو آموزشی
مراحل اکسپت مقاله
مراحل چاپ کتاب با بهترین کیفیت
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
تبدیل پایان نامه به مقاله !
تبدیل پایان نامه به مقاله آی اس آی