روش تهیه خوراک کلم پیچ گیاهی لذیذ

  دوشنبه، 20 دی 1400   زمان مطالعه 4 دقیقه
روش تهیه خوراک کلم پیچ گیاهی لذیذ
در مطلب زیر طرز تهیه خوراک کلم پیچ گیاهی را برای شما عزیزان تدارک دیده ایم. با ما همراه باشید . . .

خوراک کلم پیچ گیاهی یکی از انواع غذاهای خوشمزه بین المللی است که با مواد متنوعی تهیه می شود، برای مشاهده این آموزش آشپزی در ادامه با ما همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه خوراک کلم پیچ گیاهی

  • کلم برگ سفید ۱ عدد
  • پیاز ۱ عدد
  • نخود ۱ پیمانه
  • رب گوجه فرنگی ۱ ق غذا خوری
  • گوجه فرنگی ۳ عدد
  • جعفری خشک ۱ ق غذا خوری
  • فلفل دلمه ۱ عدد
  • آبلیموترش ۱ ق غذا خوری
  • نمک، فلفل سیاه، زردچوبه به مقدار لازم

طرز تهیه خوراک کلم پیچ گیاهی

ابتدا نخود را از برای چند ساعت خیس کنید. تا نفخ آن گرفته شود و راحت تر پخته شود. پیاز را پوست بگیرید و نگینی ریز خرد کنید. داخل تابه وک یا گود کمی روغن بریزید و پیازها را اضافه کنید و کمی تفت دهید تا نرم و سبک شود. می توانید از پیزا داغ اماده استفاده کنید.

گوجه فرنگی ها را شسته و پوره کنید. می توانید گوجه ها را رنده ریز بزنید. حالا رب گوجه فرنگی را به همراه زردچوبه و فلفل سیاه اضافه کنید و کمی تفت دهید تا بوی خامی رب گرفته شود. در ادامه پوره گوجه فرنگی را اضافه کنید و تفت دهید تا آب اضافی گوجه تبخیر شود.

در ادامه نخود را آبکش کنید و با مواد تفت دهید. کلم برگ ها را که از قبل شسته و خرد کردید به مواد اضافه کنید و تفت داده تا سبک شود در این مرحله آبلیموترش را اضافه کنید تا بوی کلم را بگیرید و بعد چند پیمانه آب جوش روی خوراک بریزید.

در ادامه فلفل دلمه خرد شده را اضافه کنید و کمی هم بزنید. در ادامه وقتی خوراک کاملا غلیظ و پخته شد باید نمک خوراک را اندازه کنید و در انتها جعفری خشک را اضافه کنید و هم بزنید تا خوراک جا افتاده شود. خوراک کلم برگ را به همراه نان تازه و ماست سرو کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه خوراک کلم برگ

  1. جعفری را می توانید به صورت تازه نیز به مواد خوراک اضافه کنید.
  2. برای اینکه خوراک زودتر آماده شود می توانید نخود ها را از شب قبل بپزید و به خوراک اضافه کنید.
  3. افزودن فلفل دلمه اختیاری بوده و می توانید حذف کنید.

مواد لازم برای تهیه خوراک کلم پیچ گیاهی روش دوم

  • کلم برگ :یک عدد
  • گوشت چرخ کرده : 511 گرم
  • پیاز: 4 عدد
  • شکر :1/2 پیمانه(معادل 75 گرم)
  • روغن مایع :191 میلی لیتر
  • رب گوجه فرنگی :4 قاشق سوپخوری (معادل 61 گرم)
  • زعفران دم کرده : 2 قاشق سوپخوری (معادل 28 میلی لیتر)
  • برنج شسته شده:2 پیمانه
  • آبلیمو:3 قاشق سوپخوری (معادل 42 میلی لیتر)
  • دارچین : 1/2 قاشق چایخوری (معادل 1/5 گرم)
  • آلو:15 عدد (معادل 151 گرم)
  • تره، جعفری، شبت، گشنیز، ترخان :نیم کیلو
  • نمک و فلفل : به میزان لازم

طرز تهیه خوراک کلم پیچ گیاهی روش دوم

آلو ها را بشویید و 2 ساعت قبل از پختن دلمه ها در آب خیس دهید. تابه ای را روی حرارت قرار دهید و مقداری روغن داخلش بریزید تا داغ شود.بعد پیاز خرد شده را داخلش تفت دهید تا طلایی شود. بعد از سرخ کردن پیاز نیمی از آن را جدا کنید و به نیم دیگر آن گوشت چرخ کرده اضافه کنید و هم بزنید تا آب گوشت کشیده شود.بعد مقداری از زعفران و نیمی از رب گوجه فرنگی را به همراه دارچین ، آبلیمو ، نمک و فلفل به گوشت در حال تفت اضافه کنید و کمی تفت دهید.

سپس دو پیمانه آب روی آن بریزید و حرارت را کم کنید تا گوشت بپزد و آب آن تبخیر شود. سبزی دلمه را هم تمیز کنید و پس از شستن خرد کنید.و در کمی روغن تفت دهید.در قابمه ای مقداری آب و نمک بریزید و روی حرارت قرار دهید تا آب آن بجوشد. بعدبرنج را به آن اضافه کنید تا بجوشد و مغزآن نیم پز شود. سپس آن را آبکش کنید.برنج را با سبزی تفت داده شده به مایه گوشت اضافه کنید. کلم برگ را هم به صورت درسته به مدت 10 تا 12 دقیقه در آب جوش بجوشانید تا نرم شود.بعد آن را از آب جوش بیرون بیاورید و برگ برگ کنید. بعد از اینکه کلم برگ ها را برگ برگ کردید آن را مجددا در آب جوش قرار دهید تا یکی دو جوش بخورد.

بعد آنها را آبکش کنید و وقتی سرد شدند. مقداری از مایه دلمه را در گوشه ای از برگ کلم قرار دهید و آن را بپیچانید.1/4 پیمانه روغن را ته ظرف مورد نظرتان بریزید و برگ کلم را ته آن بپیچید و روی آن دلمه ها را قرار دهید و بین آنها آلو بریزید.بقیه رب گوجه فرنگی را با کمی روغن تفت دهید و به همراه 2 پیمانه آب و روغن باقی مانده روی دلمه ها بریزید آب دلمه ها باید کم باشد و در آخر آبلیمو ، شکر ، زعفران و دارچین را به آن اضافه کنید. حتما آبلیمو یا هر چاشنی دیگر را که برای دلمه استفاده میکنید در آخر اضافه کنید. همچنین میتوانید طبق ذائقه تان شکر را حذف و یا اضافه کنید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (650 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (113 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (86 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (64 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (50 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (40 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (37 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (29 نظر) خلاقیت خنده دار هندونه فروش شیرازی، برای فرار از گرما حماسه آفرید/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (28 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (21 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (21 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) خلاقیت خنده‌دار اوستا بنّا در ساختن توالت کنار روشویی برای راحتیِ صاحبخانه حماسه آفرید+ عکس/ مغز نیست که فسفر خالصه😂 (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (15 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (13 نظر)
تیتر امروز   
پزشکیان: اینکه فکر شود به بنده دیکته می‌کنند اشتباه است
زایمان در آب، آری یا خیر؟ / این نوع زایمان خطری ندارد؟
مدل ماشین هوش پران سیاستمداران ایرانی/ از لندکروز حسن روحانی تا بنز لوکس لاریجانی+عکس
اعطای مدرک دانشگاهی به 25 سگ و گربه و یک همستر در یک کشور اروپایی!
سردار آزمون فاش کرد: علی قلی‌زاده تراکتوری میشود
(فیلم) استقبال باورنکردنی استقلالی ها از رامین رضائیان بعد از تمرین / ازدحام برای سلفی گرفتن
درویش پول قرارداد گولسیانی را تأمین کرد؟ / ستاره تیم ملی گرجستان در یورو 2024 به تهران بازمی گردد
چوپانی که اولین بار در اطراف روستای خور گنج یافت+عکس و فیلم
تیپ ساحلی و میلیاردری ربکا واردی همسر جیمی واردی فوتبالیست انگلیسی با پیراهن ساتن گل گلی / شیک بودن سخت نیست همین قدر ساده ست
دکوراسیون سبک مراکشی حیاط خلوت خانه شکیرا که شبیه یک استراحتگاه است/ قلیون روی میز وسط خونه خواننده معروف! +عکس
سلیقه فاخر سوسانو، همسر فوتبالیست معروف در انتخاب لباس و اکسسوری های عروسی اش/ شیکترین عروسی که دیدم! +عکس
فراخوان دهمین جشنوارۀ «نانو و رسانه» 1403 اعلام شد
(عکس) تغییر 360 درجه ی شهربانو منصوریان با آرایش غلیظ و استایل لئوپارد زنانه و بوت های چرمی بلند در یک مرکز خرید
هفدهمین جشنواره بین‌المللی حرکت ویژۀ انجمن‌های علمی دانشجویان برگزار می‌شود
پری ادواردز خواننده ی بسیار موفق به همراه همسرش الکس اکسلید در مزرعه ی کدو تنبل ها ! لباس کدو تنبلی ایده خوبیه برای عکاسی کوچولو های کیوت 😂
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان