روش تهیه کوکوی کدو و هویج لذیذ

  شنبه، 22 آبان 1400   زمان مطالعه 6 دقیقه
روش تهیه کوکوی کدو و هویج لذیذ
کوکوی کدو سبز و هویج یکی از انواع کوکو های جدید می باشد که خیلی سریع و با حداقل مواد در خانه تهیه می شود. این کوکو خوشمزه را می توان به عنوان نهار و یا شام همراه با برنج و نان سرو کرد. کدو سبز دارای خواص زیادی از جمله کالری کم برای افرادی که در رژیم هستند و همچنین مفید برای سلامت قلب و چشم و کمک به کنترل دیابت است.

کوکوی کدو سبز و هویج یکی از انواع غذاهای خوشمزه ای است که به راحتی در منزل قابل تهیه می باشد. همانطور که می دانید اکثر افراد کوکوها را به عنوان پیش غذا سرو می کنند، اما برخی افراد آن را به عنوان یک وعده غذای سبک درست می کنند. از انواع کوکوها می توان کوکو سبزی، کوکو سیب زمینی، کوکو پیاز و ...را نام برد.

به هر حال اگر با طرز تهیه کوکوی کدو سبز و هویج آشنایی ندارید، ما در این دستور آموزش آشپزی، مواد لازم و طرز تهیه کوکوی کدو و هویج را آماده کرده ایم تا شما بتوانید با این آموزش ساده آشپزی به راحتی در منزل یک کوکوی خوشمزه درست کنید.

مواد لازم برای کوکوی کدو و هویج

  • کدو 2 عدد
  • هویج 1 عدد بزرگ
  • سیب زمینی 1 عدد بزرگ
  • پیاز 1 عدد
  • آرد گندم 2 قاشق غذاخوری
  • تخم مرغ 1 تا 2 عدد
  • زردچوبه 1 قاشق چای خوری
  • نمک و فلفل به میزان لازم
  • پیازچه به مقدار دلخواه
  • تخم گشنیز به مقدار دلخواه

طرز تهیه کوکوی کدو و هویج

برای تهیه این کوکوی جدید و خوشمزه، به مواد اولیه زیاد و غیر قابل دسترس نیازی نیست. تنها کافی است با مواد اولیه موجود در خانه شامل کدو سبز و هویج و سیب زمینی، این غذای جدید و خوش طعم و ساده را به عنوان میان وعده یا شما تهیه کرده و به همراه خانواده نوش جان کنید.

برای شروع کار شما به دو عدد کدو سبز نیاز دارید که بعد از تهیه، باید آنها را با آب خوب بشویید و سپس بدون پوست کردن کدوها، آنها را با قسمت درشت رنده، خوب رنده کنید و در گوشه ای قرار دهید. سپس به سراغ هویج رفته و بعد از آن که پوست آن را به صورت خیلی نازک بریدیم آن را نیز رنده درشت می کنیم و در کناری قرار می دهیم. بعد از آن پیاز را رنده می کنیم و بعد یک عدد سیب زمینی را که داشتیم خوب شسته و پوست آن را جدا کرده و با رنده درشت، رنده می کنیم.

سپس همه موادمان شامل کدو و هویج و سیب زمینی و پیاز را با هم خوب مخلوط می کنیم و بعد نمک و فلفل و زردچوبه را با آن اضافه کرده و مخلوط می کنیم و در مرحله بعد آرد گندم و تخم گشنیز را نیز اضافه کرده و مخلوط می کنیم. بعد از آن تخم مرغ ها را شکسته و به مواد اضافه می کنیم (دقت داشته باشید که اگر کوکوی شما سفت شده هر دو تخم مرغ را اضافه کنید اما اگر کوکو شل شده فقط یک عدد تخم مرغ اضافه کنید تا موقع سرخ شدن کوکو وا نرود و از شکل بیفتد)بعد از اضافه کردن تمام مواد به یک دیگر شما می توانید بر حسب طبع و ذائقه خود کمی پیازچه نیز اضافه کرده تا بعد از مخلوط کردن آماده سرخ کردن مواد شوید.

هم اکنون شما باید یک ماهی تابه را بردارید و در آن کمی روغن بریزید و اجازه دهید تا خوب روغن داغ شود سپس مواد را دوباره با هم ترکیب می کنیم تا آب آن به خورد تمام مواد برود و بلافاصله بعد از آن یک قاشق از مواد را برداشته و داخل ماهی تابه می ریزیم سپس قاشق بعدی را پر از مواد کرده و آن را نیز اضافه می کنیم و به همین ترتیب تک تک تمام مواد را با قاشق به ماهی تابه اضافه می کنیم. در ضمن این مواد چون زود سرخ می شوند باید حواستان باشد که کوکوها نسوزند و هر چند ثانیه زیر آنها را نگاه کنید و آنها را بعد از سرخ شدن برگردانید تا طرف دیگرشان هم کاملا سرخ شود.وقتی کوکوها آماده شدند بگذارید کمی خنک شوند و سپس با سبزی خوردن یا ترشی میل کنید و لذت ببرید.

مواد لازم برای کوکو کدو سبز و هویج روش دوم

  • کدو سبز بزرگ/ ۲ عدد
  • هویج متوسط/ ۲ عدد
  • سیب زمینی متوسط/ یک عدد
  • پیاز متوسط/ یک عدد
  • آرد/ یک و نیم پیمانه
  • تخم مرغ/ ۴ عدد
  • جعفری تازه خرد شده/ نصف پیمانه
  • شوید تازه خرد شده/ نصف پیمانه
  • پودر نعناع خشک/ یک قاشق مرباخوری
  • پودر چیلی/ یک قاشق مرباخوری
  • بکینگ پودر/ یک قاشق مرباخوری
  • نمک و فلفل/ به میزان لازم

طرز تهیه کوکو کدو سبز و هویج روش دوم

در ابتدا سیب زمینی، پیاز و هویج را بعد از پوست گرفتن و شستن رنده کنید، کدو ها را نیز پوست بگیرید و بعد رنده کنید و به سبزیجات قبلی اضافه کنید، سپس آب اضافی آنها را بگیرید و دور بریزید، شوید و جعفری را نیز به مخلوط قبلی بیفزایید.

در مرحله بعدی, نعناع خشک، پودر چیلی و نمک و فلفل را اضافه کرده و هم بزنید تا یکدست شود. تخم مرغ ها را نیز در کاسه ای جداگانه بشکنید و به مخلوط سبزیجات خود اضافه کنید و بعد آرد و بکینگ پودر الک شده را روی مواد بریزید و دوباره همه مواد را هم بزنید تا یکدست شوند.

سپس تابه ای را روی حرارت بگذارید و به مقدار ۲ تا ۳ قاشق غذا خوری روغن در داخل آن بریزید تا داغ شود، اکنون مایه کوکو را به شکل دلخواه در روغن سرخ کنید، بعد از سرخ شدن یک طرف از کوکو، آن را برگردانید تا طرف دیگر نیز سرخ شده و خوب بپزد.

خواص کدو سبز:

کدو سبز جزء سبزیجاتی است که با وجود خواص زیادی که دارد به آن توجه زیادی نمی شود و خانم های خانه دار معمولا از این گیاه به مقدار کافی در تهیه و طبخ غذاها استفاده نمی کنند، اما بهتر است بدانید که این گیاه دارای خواص زیادی برای همه به خصوص برای رشد کودکان می باشد و اگر به گونه صحیح و خوشمزه تهیه شود کودکان نیز به خوردن آن تشویق شده و از طعم آن لذت می برند.

میوه ها و سبزیجاتی که دارای رنگ سبز به خصوص سبز تیره می باشند به دلیل اینکه نور خورشید را بیشتر به خود جذب می کنند دارای خواص زیادی از جمله مملو از انواع ویتامین ها به خصوص ویتامین D3 و همچنین آنتی اکسیدان می باشند که از بروز انواع سرطان در بدن جلوگیری می کنند. در این میان کدو سبز به دلیل سبز رنگ بودن پوستش علاوه بر خواصی که ذکر شد، دارای خواص دیگری از جمله پایین آوردن چربی مضر خون، بهبود تناسب اندام، حفظ سلامت قلب و عروق و همچنین بهبود ضعف چشم می باشد.

اما می توان گفت شناخته شده ترین خاصیت کدو سبز، کنترل قند خون و دیابت می باشد بدین صورت که شما می توانید روزی یک عدد کدو سبز را داخل ماست رنده کرده و میل کنید تا قندخونتان کاهش یابد.(این دستور برای پایین آوردن چربی خون نیز مفید می باشد) این سبزی همچنین به درمان آسم کمک کرده و مانع از بروز سرطان روده (به دلیل کمک به هضم و جذب غذا) می شود. کدو به دلیل داشتن آنتی اکسیدان برای پوست بسیار مفید است و مانع از بروز چروک پوست و پیری زودرس می شود.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (671 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (197 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (69 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (57 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (33 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (24 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (18 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز مغازه دار یزدی در ایام محرم/آدم حظ میکنه از اینهمه درک و شعور+فیلم (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (14 نظر) پارسا پیروزفر سَرَش را از ته تراشید؛ تغییر چهره آقای بازیگر قابل شناسایی نیست (12 نظر) (ویدئو) آخرین لحظات ثبت شده بازیگران فوت شده در کنار همسر و فرزندانشان/ یادی کنیم از هنرمندانی که در بین ما نیستند، روحشان شاد😢 ماهچهره خلیلی، حسام محمودی ، حسن جوهرچی و .. (10 نظر) نگاهی به حیاط قدیمی خانه ترلان پروانه در تولد 21 سالگیش +عکس/ مبارکا باشه (9 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
روایتی از مخالفت همسر رهبر معظم انقلاب با هدیه ای که به رهبر داده بودند/ ما این غذاهایی که می‌خوریم، با این ظرفها جور درنمی‌آید، اینها را رد کنید، برود
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
پایان رابطه عاشقانه زهرا گونش ستاره 2 متری والیبال ترکیه و نامزد پولدار و خوش استایلش/ چقدرهم جذاب و باکلاس+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان