روش تهیه کتلت بدون تخم مرغ

  سه شنبه، 26 مرداد 1400   زمان مطالعه 2 دقیقه
روش تهیه کتلت بدون تخم مرغ
از غذا های پرطرفدار و محبوب میان مردم کتلت می باشد. این غذای خوشمزه را می توان با مواد متنوعی پخت. همان طور که می دانید در تهیه کتلت ها از تخم مرغ برای وا نرفتن مواد استفاده می شود. اما گاهی ممکن است هوس کتلت کرده باشید و تخم مرغ آن در دسترس نباسد و یا از طعم تخم مرغ در غذا خوشتان نیاید، در این مواقع می توانید بدون این ماده غذایی نیز کتلت بپزید.

کتلت یکی از غذاهای محبوب و خوشمزه و پرطرفدار محسوب می شود. کتلت بدون تخم مرغ، با پیاز و ادویه های مختلف و کمی آرد گندم تهیه می شود که در روغن به صورت شناور سرخ می شود. این کتلت ها ظاهر زیبا و طعم فوق العاده ای دارند و می توان در کنار نان های کوچک یا به صورت ساندویچی آن را به صورت فینگر فود در مهمانی ها و جشن های تولد سرو نمود. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کتلت بدون تخم مرغ در ادامه با ما همراه باشید.

طرز تهیه کتلت گوشت بدون تخم مرغ

برای تهیه کتلت بدون تخم مرغ اینگونه عمل کنید:

مواد لازم:

  • سیب زمینی
  • پیاز
  • ادویه
  • آرد
  • گوشت چرخ کرده

طرز تهیه کتلت بدون تخم مرغ:

  1. ابتدا سیب زمینی و پیاز را رنده کنید.
  2. آب سیب زمینی و پیاز رنده شده را حتما بگیرید. در صورت آبدار بودن کتلت در روغن پخش می شود اما برای چسبندگی مواد کتلت نباید آب سیب زمینی و پیاز کامل خشک شود.
  3. مقداری گوشت چرخ کرده را به سیب زمینی و پیاز بیافزایید.
  4. ادویه هایی مانند زردچوبه، نمک، فلفل و سایر ادویه هایی که خودتان میپسندید، را به مواد اضافه کنید.
  5. در این مرحله باید مواد را با هم حسابی ورز دهید تا کتلت چسبندگی لازم را داشته باشد.
  6. مواد را ساعتی در یخچال استراحت داده و بعد در روغن سرخ کنید.
  7. میتوانید از سبزیجات معطر تازه برای درون کتلت استفاده کنید.
  8. دقت کنید اگر گوشت کمتر از مقدار سیب زمینی پیاز باشد احتمال وا رفتن در حین سرخ کردن زیاد است.
  9. برای جلوگیری از وا رفتن مواد می توانید یک قاشق آرد به آن بیافزایید.

طرز تهیه کتلت مرغ بدون تخم مرغ

کتلت مرغ نوع دیگری از کتلت است که طعم فوق العاده ای دارد و می توان آن را به صورت فینگر فود در مهمانی ها و جشن های تولد سرو نمود. برای تهیه کتلت مرغ بدون تخم مرغ:

مواد لازم:

  • سیب زمینی
  • سینه مرغ
  • پیاز
  • ادویه های مختلف
  • کمی آرد گندم
  • روغن
  • زعفران

طرز تهیه:

  1. سینه مرغ را به شکل تکه های بزرگ خرد کرده و با چرخ گوشت چرخ می کنیم.
  2. سیب زمینی و پیاز را پوست کنده و رنده می کنیم و آب آن را با دست می گیریم.
  3. ادویه ها و آرد و زعفران را به آن اضافه می کنیم.
  4. اکنون مواد را ورز می دهیم و روی مواد را با سلفون پوشانده و یک ساعت درون یخچال استراحت می دهیم تا به خوبی مزه دار شود.
  5. به جای سینه کامل مرغ می توانید از نصف سینه و نصف ران استفاده کنید.
  6. درون کتلت مرغ مقداری جعفری خشک یا تازه بریزید.
  7. می توانید به کتلت، آرد سوخاری نیز بیافزایید تا بافت خوبی ایجاد شود.
  8. سپس مواد را درون روغن سرخ می کنیم.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (572 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (107 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (63 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (44 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (36 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (29 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (27 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (20 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (11 نظر) توصیف زیبایِ مژده لواسانی مجری چادری صدا و سیما از امام حسین(ع) با چشمان گریان و صدایی لرزان +ویدیو/ چه تعابیر نابی (9 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (7 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
انتصاب دکتر رضا فلاحت به‌عنوان معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی سهند
فال روزانه امروز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز جمعه 29 تیر 1403
فال ابجد روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال انبیاء روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال قهوه با نشان روز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز جمعه 29 تیر 1403 + فیلم
دردسر بسته معیشتی دکتر پزشکیان، رئیس جمهور منتخب برای مردم
هیئت معروف بازیگران و هنرمندان سرشناس ایرانی در تهران/ پاتوق رضا گلزار، بهرام رادان و علیرضا واحدی نیکبخت لو رفت+عکس
تغییر چهره باورنکردنی فهیمه سریال پایتخت/ نسرین نصرتی از فهیمه تا حکیمه در انتهای شب
بازیگران و هنرمندان مشهوری که در عروسی شاهانه آمبانی حضور داشتند/ از شاهرخ خان و همسرش تا خواهران کارداشیان با لباس های چشم نواز
قاب زیبایی از فریبا کوثری، عمره سریال "مختارنامه"، در کنار برادر و مادر خوش خنده و پرانرژی اش/ گلدوزی های مانتو مجلسی اش چقدر زیبا و خاصه!
(ویدئو) فوت کوزه گری برای خوشمزه ترین نذری ماه محرم!/فرمول «قیمه نذری» با ادویه های مخصوص آشپز هیئت امام حسین
یادی کنیم از آخرین عکس منتشر شده از بازیگران جوان فوت شده در کنار فرزندان ناز و بانمکشان/ واقعا جگر آدم آتش میگیره واسه بچه‌های دل سوختشون
(تصاویر) بالکن سایه‌بان‌دار و پر از گلدان های ریز و درشت پاشا رستمی، حامد سریال "لحظه گرگ و میش"/ آخه چقدر باسلیقه! اینجا چایی واقعا میچسبه👌
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان