روش تهیه لازانیا گیاهی بدون گوشت

  سه شنبه، 28 اردیبهشت 1400   زمان مطالعه 4 دقیقه
روش تهیه لازانیا گیاهی بدون گوشت
لازانیا از غذاهای ایتالیایی و محبوبی است که انواع بسیاری دارد. لازانیا گیاهی یکی از آن هاست. مواد لازم لازانیای بدون گوشت میتواند از هر نوع سبزیجاتی باشد؛ اما سبزیجاتی که سخت هستند را باید از قبل آب پز نمایید. لازانیا بدون گوشت و مرغ میتواند وعده مناسبی برای گیاه خواران باشد.

لازانیا یکی از غذاهای مدرن و شیک محسوب می شود که در حالت کلی با گوشت چرخ کرده، سس بشامل و پنیر پیتزا طبخ می گردد. در این دستور، لازانیای گیاهی در نظر گرفته شده است که به جای گوشت چرخ کرده، از بادمجان سرخ شده و گوجه و قارچ استفاده شده است. این غذا را نمی توان به عنوان غذای رژیمی نام برد چون بادمجان روغن فراوان مصرف می کند و پنیر پیتزا هم چربی زیادی دارد. اگر بخواهیم این غذا را به عنوان غذای رژیمی استفاده کنیم. می توان از بادمجان کبابی یا آب پز استفاده کرد. همچنین میزان پینر پیتزای مصرفی را کاهش داد. این غذا بسیار خوشمزه است و برای مهمانی ها می تواند یک غذای شیک و به صرفه، به حساب آید.

مواد لازم برای تهیه لازانیا بدون گوشت

  • یک و یک چهارم فنجان قارچ ریز خرد شده
  • یک بسته پنیر توفوی نرم
  • یک بسته توفوی سفت
  • یک دسته ریحان
  • یک لیوان گوجه فرنگی خرد شده
  • یک دسته کلم بروکلی
  • دو عدد پیاز بزرگ
  • 3 حبه سیر
  • یک بسته تکه های کوچک پروتئین سویا
  • فلفل به میزان دلخواه
  • 2 قاشق غذا خوری مخمر غذایی
  • دو قاشق غذا خوری از مخلوط کنجد و نمک دریا
  • یک چهارم فنجان بذر کتان
  • یک قاشق چای خوری روغن زیتون
  • پنیر پیتزا وگان به میزان دلخواه

مواد لازم برای تهیه پنیر پیتزا گیاهی

  • 1 تا 2 فنجان آب یا شیر سویا
  • 1 قاشق غذاخوری ارده
  • 1 قاشق غذا خوری پودرجو دوسر
  • 1 قاشق آرد ذرت یا آرد گندم یا آرد سیب زمینی
  • 1 قاشق غذاخوری آب لیمو ترش
  • 1 قاشق غذاخوری روغن مایع گیاهی ترجیحا زیتون یا کانولا
  • نمک و فلفل به میزان کم
  • 1 قاشق مرباخوری پودر خردل (اختیاری)
  • 1 قاشق مرباخوری پودر سیر و پیاز (اختیاری)
  • 1 قاشق پودر پیاز یا پیاز رنده شده آب گرفته

لازانیا بدون گوشت

طرز تهیه پنیر پیتزا در منزل

مواد فوق به جز روغن را در مخلوط کن ریخته و بخوبی مخلوط می کنیم تا یکنواخت بشوند. اگر خیلی غلیظ شد کمی آب اضافه کنید. بعد آنرا در ماهیتابه کوچکی ریخته و مدت کوتاهی با حرارت ملایم می گذاریم تا کمی غلیظ بشود و مرتب هم میزنیم تا ته نگیرد. آخر کار هم روغن را اضافه می کنیم. در اواخر طبخ پیتزا این سس را روی پیتزا ریخته و به آرامی با پشت قاشق یا ترجیحا با دست پخش می کنیم و چند دقیقه در فر می گذاریم تا خودش را بگیرد.

ن.ع ساده تری از پنیر پیتزا به این صورت میباشد که یک مشت بادام پوست گرفته یا بادام هندی خام را با مقداری آب در مخلوط کن میریزیم تا شیر یکنواختی بدست بیاد. ( برای هر پیتزای یک نفره 10 عدد بادام + یک لیوان متوسط آب ) سپس یک قاشق غذاخوری پودر جو دوسر به ازای مقادیر بالا به آن اضافه کنید . اگر نداشتید و هوس پیتزا کردید بجایش آرد بریزید. بعد هم کمی نمک و فلفل و لیموترش و هر طعم دهنده ای که دوست دارید اضافه کنید و دوباره مخلوط کنید و مثل مورد قبل روی حرارت کمی غلیظش می کنید و در آخر هم کمی روغن بریزید و ادامۀ مراحل بالا!

طرز تهیه لازانیا گیاهی

کوکا : فر را روی درجه 350 فارنهایت قرار دهید. از مخلوط کن برای ریز کردن قارچ ها استفاده کنید. یک قاشق چای خوری از روغن زیتون را در یک دیگچه بریزید و آن را روی حرارت متوسط قرار دهید و قارچ ها را برای چند دقیقه بپزید تا وقتی ترد شوند. و آن را کناری بگذارید.پیازها و سیر را خرد کنید و روی حرارت زیاد برای سه دقیقه بپزید، سپس گوجه فرنگی های ریز خرد شده را اضافه نمائید و بعد پروتئین سویا را اضافه کنید. روی حرارت کم تا متوسط آن را به مدت 5 دقیقه بپزید و در حال پختن آن را هم بزنید. (سس لازانیا)

ریحان را شسته و خرد کنید. در یک کاسۀ بزرگ، توفوها را بکوبید تا بصورت پوره در آیند. مقداری از ریحان خرد شده و فلفل را اضافه کنید و باهم مخلوط کنید. فلفل قرمز و کلم بروکلی را خرد کنید. حالا زمان پهن کردن ورقه های لازانیا است!فر را آماده کنید، ورقه های لازانیا را در یک تابه بزرگ قرار دهید. سپس مقداری از سس آماده شده لازانیای مان بریزید. کمی فلفل، کنجد و نمک دریا و جلبک و مخمر غذایی بپاشید. مخلوط توفوها و ریحان را اضافه کنید، سپس ورقه های لازانیای دیگری روی قبلی قرار دهید. مقداری دیگر از سس لازانیا، قارچ ها، کمی پنیر پیتزا بریزید. دوباره ورقه های لازانیا را روی مواد قرار دهید. سپس بقیه مخلوط توفوها و ریحان را بریزید و بروکلی و فلفل قرمز را اضافه کنید. دوباره ورقه های لازانیا، سس، پنیر پیتزا، بذر کتان را اضافه کنید و در آخر مقداری ریحان روی لازانیا بریزید. لذت ببرید و تمام مواد را اینگونه باهم ترکیب کنید!

نکات

لازانیا گیاهی را می توانید با اسفناج هم درست کنید. برای این کار باید اسفناج را تفت داده و روی ورق های لازانیا بریزید.اگر از طعم کدو در لازانیا گیاهی خوشتان نمی آید، می توانید آن را حذف کرده و از اسفناج و قارچ استفاده کنید.به جای پونه و ریحان می توانید از سبزی دلخواهتان استفاده کنید. همچنین می توانید به جای سبزی خشک، به لازانیا گیاهی سبزی تازه اضافه کنید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (572 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (107 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (63 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (44 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (36 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (29 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (27 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (20 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (11 نظر) توصیف زیبایِ مژده لواسانی مجری چادری صدا و سیما از امام حسین(ع) با چشمان گریان و صدایی لرزان +ویدیو/ چه تعابیر نابی (9 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (7 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
انتصاب دکتر رضا فلاحت به‌عنوان معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی سهند
فال روزانه امروز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز جمعه 29 تیر 1403
فال ابجد روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال انبیاء روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال قهوه با نشان روز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز جمعه 29 تیر 1403 + فیلم
دردسر بسته معیشتی دکتر پزشکیان، رئیس جمهور منتخب برای مردم
هیئت معروف بازیگران و هنرمندان سرشناس ایرانی در تهران/ پاتوق رضا گلزار، بهرام رادان و علیرضا واحدی نیکبخت لو رفت+عکس
تغییر چهره باورنکردنی فهیمه سریال پایتخت/ نسرین نصرتی از فهیمه تا حکیمه در انتهای شب
بازیگران و هنرمندان مشهوری که در عروسی شاهانه آمبانی حضور داشتند/ از شاهرخ خان و همسرش تا خواهران کارداشیان با لباس های چشم نواز
قاب زیبایی از فریبا کوثری، عمره سریال "مختارنامه"، در کنار برادر و مادر خوش خنده و پرانرژی اش/ گلدوزی های مانتو مجلسی اش چقدر زیبا و خاصه!
(ویدئو) فوت کوزه گری برای خوشمزه ترین نذری ماه محرم!/فرمول «قیمه نذری» با ادویه های مخصوص آشپز هیئت امام حسین
یادی کنیم از آخرین عکس منتشر شده از بازیگران جوان فوت شده در کنار فرزندان ناز و بانمکشان/ واقعا جگر آدم آتش میگیره واسه بچه‌های دل سوختشون
(تصاویر) بالکن سایه‌بان‌دار و پر از گلدان های ریز و درشت پاشا رستمی، حامد سریال "لحظه گرگ و میش"/ آخه چقدر باسلیقه! اینجا چایی واقعا میچسبه👌
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان