دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / آشپزی / انواع پلوها /

روش تهیه لوبیا پلوی خوشمزه با گوشت قلقلی 

سه شنبه، 05 بهمن 1400
لوبیا پلو با گوشت قلقلی مرغ یکی از انواع غذاهای خوشمزه و سنتی ایرانی است که با دستورهای متنوعی تهیه می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه لوبیا پلو با گوشت قلقلی مرغ در ادامه با ما همراه باشید.

لوبیا پلو با گوشت قلقلی یکی از غذاهای خوشمزه و مقوی خطه شیراز است که در اینجا طرز تهیه لوبیا پلو با گوشت قلقلی را به شما آموزش خواهیم داد. طعم لوبیا پلو شیرازی با گوشت قلقلی بسیار مطبوع است، به علاوه هنگامی که آن را با سالاد شیرازی یا ترشی سرو کنید. اگر لوبیا پلو شیرازی با گوشت قلقلی را برای میهمانی ها سرو می کنید، همانطور که ذکر شد، می توانید در کنار آن به جای گوشت قرمز، مرغ نیز قرار دهید. در صورت تمایل طعم این غذا با ماهی سرخ شده نیز مطبوع خواهد بود. غذا های سنتی که در گوشه و کنار کشورمان طبخ می شود، اغلب مزه لذیذی دارند و اگر قصد دارید که برنامه غذایی خود را متنوع کنید، گزینه های بی نظیری هستند. لوبیا پلو شیرازی با گوشت قلقلی به عنوان مدر و برای تقویت معده استفاده می شود و معتقدند ضمن این که غذای خوبی است برای از بین بردن کرم معده نیز مفید است.

مواد لازم لوبیا پلو با گوشت قلقلی

  • گوشت چرخ کرده یک کاسه ماست خوری
  • لوبیا خردشده دو کاسه ماست خوری
  • رب گوجه فرنگی دو قاشق غذاخوری
  • برنج سه فنجان
  • روغن یک فنجان
  • نمک، فلفل و زردچوبه به مقدار لازم
  • پیاز یک عدد
  • زعفران به مقدار لازم

طرز تهیه لوبیا پلو با گوشت قلقلی

یک کاسه ماست خوری گوشت چرخ کرده را با یک پیاز متوسط رنده شده و کمی نمک و فلفل ورز می دهیم و آن را به صورت توپ های قلقلی در می آوریم. سپس آن ها را در یک فنجان روغن سرخ می کنیم.دو کاسه ماست خوری لوبیای خردشده را با کمی نمک و دو لیوان آب حدود نیم ساعت می گذاریم تا پخته شود و آب آن تبخیر شود.

دو قاشق رب و کمی از آب لوبیای پخته شده را به گوشت های قلقلی اضافه کرده، تفت می دهیم. سپس لوبیای پخته شده را اضافه کرده تا مایه لوبیاپلو آماده شود.چهار فنجان برنج را با چهار قاشق غذاخوری نمک، حدود 1 الی 3 ساعت خیس می کنیم. سپس آن را در آب جوش ریخته و به صورت آبکش می پزیم.کمی از روغن مایه لوبیا را ته یک قابلمه متوسط ریخته، برنج آبکش شده و مایه لوبیا را لا به لا در قابلمه می ریزیم (می توانیم کمی از مایه لوبیا را برای تزئین نگه داریم). سپس لوبیاپلو را برای حدود نیم ساعت دم می کنیم. در انتها کمی زعفران آب کرده روی برنج دم کشیده می ریزیم.لوبیاپلو را در ظرف کشیده، بقیه مایه لوبیا پلو را روی آن می ریزیم تا غذا آماده پذیرایی شود. نوش جان


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز پنجشنبه 13 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب
چاپ فوری مقالات علمی پژوهشی
چاپ مقاله در مجله (ISI, SCOPUS, ISC, PUBMED و علمی پژوهشی) معتبر+ صفر تا صد+ ویدئو آموزشی
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
تبدیل پایان نامه به مقاله علمی پژوهشی
قیمت استخراج مقاله از پایان نامه
برای چاپ کتاب و تبدیل پایان نامه تان به کتاب با سرعت نور کلیک کنید!
هندی حرف زدن محمدرضا گلزار در آنتن تلویزیون/ آیسان خانوم باید به این همه استعداد افتخار کنه +فیلم
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی