روش تهیه میگو سوخاری ساده و لذیذ

  یکشنبه، 30 آبان 1400   زمان مطالعه 4 دقیقه
روش تهیه میگو سوخاری ساده و لذیذ
میگو سوخاری یک غذای دریایی است که طرفداران بسیاری دارد و به دلیل دریایی بودنش با مرغ و قارچ و پنیر سوخاری تفاوت دارد و کمتر می‌توانید آن را در فست فودها پیدا کنید و برای میل کردن این غذا باید به سراغ رستوران‌هایی بروید که غذای دریایی دارند یا آن را در منزل تهیه کنید و نوش جان بفرمایید.

میگو یک غذای خوشمزه دریایی است که به مدل های متفاوتی تهیه می شود. میگو سوخاری و میگو پلو دو شیوه پرطرفدار در طبخ میگو هستند. طرز تهیه میگو سوخاری بسیار ساده است و می توان آن را به راحتی در خانه آماده کرد. اگر شما هم از عاشقان سوخاری و این غذای دریایی هستید حتماً طبخ این غذا را با دستور ساعد نیوز امتحان کنید. میگو سوخاری یک غذای فست فودی است که هم به عنوان وعده کامل و هم به عنوان پیش غذا سرو می شود. کالری آن نسبتاً بالاست و باید در مصرف آن احتیاط کرد.

مواد لازم برای طعم دار کردن میگوهای سوخاری

  • میگو ۵۰۰ گرم
  • پیاز متوسط ۲ عدد
  • فلفل دلمه ای یک عدد
  • پودر سیر، نمک و فلفل به میزان لازم

مواد لازم برای تهیه خمیر بنیه میگوهای سوخاری

  • تخم مرغ ۳ عدد
  • بیکینگ پودر یک و نیم قاشق چای خوری
  • عصاره قرص گوشت یک عدد
  • ماء الشعیر ساده بدون طعم ۲ لیوان
  • آرد ۲ لیوان
  • نمک و فلفل به میزان دلخواه

طرز تهیه میگو سوخاری

  1. برای تهیه میگو سوخاری با این روش ابتدا به همان روال سابق میگوها را پاک کنید رگ سیاه پشت میگو را بیرون آورده و به خوبی بشویید. حالا میگوها را با پیاز رنده شده، فلفل دلمه ای رنده شده، پودر سیر، نمک و فلفل به خوبی مخلوط کرده و به مدت ۲ ساعت داخل یخچال استراحت دهید.
  2. طرز تهیه میگو سوخاری با خمیر بنیه کمی متفاوت از دستورهای معمول در طرز تهیه انواع سوخاری است. از این دستور برای تهیه میگو پفکی استفاده می شود. میگو سوخاری پفکی طعم متفاوتی دارد و خیلی باب میل بچه هاست. برای تهیه میگو با این روش باید قبل از هر کار مایه بنیه را آماده کنید.
  3. دستور تهیه مایه میگو پفکی خیلی ساده است. ابتدا تخم مرغ ها را با همزن دستی آن قدر بزنید تا کف کند. در این مرحله بیکینگ پودر، عصاره گوشت و ماءالشعیر را اضافه کنید و به آرامی هم بزنید. آرد را کم کم به مخلوط تخم مرغ و ماءالشعیر اضافه کنید و با همزن دستی بزنید تا یکدست شود. خمیر بنیه در تهیه میگو سوخاری باید غلیظ و کش دار باشد.
  4. شما می توانید به مقدار نیاز نمک و فلفل هم به خمیر بنیه اضافه کنید. اگر حس می کنید خمیر شل است مقداری آرد به آن اضافه کنید و اگر خمیر سفت است کمی ماءالشعیر اضافه کنید.
  5. حالا در مرحله آخر از طرز تهیه میگو سوخاری پفکی کافی است میگوهای طعم دار شده را درون این خمیر بغلتانید و داخل روغن داغ سرخ کنید. سعی کنید تابه ای که برای این کار انتخاب می کنید کوچک و گود باشد.

مواد لازم برای میگو سوخاری روش دوم

  • سیر ۵ حبه
  • تخم مرغ ۱ عدد
  • آرد سفید ۱ لیوان
  • آرد سوخاری ۱ لیوان
  • آبلیمو ۳ قاشق غذاخوری
  • میگو پاک شده ۱ کیلوگرم
  • روغن سرخ کردنی به اندازه کافی
  • نمک و فلفل سیاه به اندازه کافی

طرز تهیه میگو سوخاری روش دوم

میگو پاک شده آماده است فقط باید با یک چاقو پشت کمر میگو را می بریم و با یک خلال دندان رگ سیاه آن را خارج می کنیم و تمیز آبکش می کنیم و در یک کاسه بزرگ می ریزیم و سیر ها را پوست می گیریم و رنده ریز می کنیم و داخل ظرف میگو ها می ریزیم و آبلیمو را نیز اضافه می کنیم و نمک،فلفل روی میگو ها می پاشیم و مواد را مخلوط می کنیم تا کاملا میگوها با مواد آغشته شوند و روی کاسه را سلفون می کشیم و به مدت ۳ ساعت اجازه می دهیم تا در یخچال میگوها طعم دار شوند. سپس میگو ها را از یخچال خارج می کنیم و تخم مرغ را در کاسه ای می شکنیم و با چنگال هم می زنیم و آرد سوخاری را نیز در کاسه ای می ریزیم و آرد سفید را نیز در کاسه ای دیگر می ریزیم و کنار هم قرار می دهیم و در تابه ای کوچک و عمق دار روغن به اندازه ای می ریزیم که میگوها در آن شناور باشند و حرارت را کم می کنیم تا آرام داغ شود. زمانیکه روغن داغ شد میگو را ابتدا در آرد سفید می غلتانیم و بعد داخل تخم مرغ می زنیم و در آخر در آرد سوخاری می غلتانیم تا کاملا پوشیده شود و داخل روغن داغ قرار می دهیم تا مغز پخت و سرخ شود. میگو ها زود سرخ می شوند پس همین که طلایی شدند از روغن بیرون می آوریم و در صافی یا روی دستمال تمیز آشپزخانه قرار می دهیم تا روغن اضافه آن ها خارج شود. میگو های سرخ شده را در ظرف می چینید و با سیب زمینی سرخ شده یا سالاد فصل این غذای لذیذ را نوش جان کنید.

طرز تهیه یک سس مخصوص برای سرو میگو

سس تارتار یک سس بسیار خوشمزه است که معمولاً در ادامه طرز تهیه میگو سوخاری آموزش داده می شود تا طعم بهتری به غذای شما ببخشد. این سس خانگی به سادگی آماده می شود و برای تهیه آن به مراحل پیچیده و مواد زیادی نیاز ندارید.

  • تخم مرغ آب پز ۱ عدد
  • جعفری ساطوری شده ۱ قاشق غذاخوری
  • سیر رنده شده ۲ حبه
  • پیاز ریز خرد شده نصف یک پیاز کوچک
  • خیارشور ریز خرد شده ۱ عدد
  • سس مایونز نصف لیوان
  • سس خردل یک قاشق مرباخوری
  • آب لیموترش، نمک و فلفل به میزان دلخواه

برای آماده کردن سس تارتار و سرو در کنار میگو سوخاری و میگو پفکی تمام مواد بالا را داخل کاسه ای مخلوط کنید و به مدت نیم ساعت داخل یخچال استراحت دهید. سپس میگوها را به همراه این سس در کنار قارچ سوخاری، پیاز سوخاری و سیب زمینی سرخ شده سرو کنید.


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
روایتی از عصبانیت رهبر معظم انقلاب از عوض کردن فرش کهنه و نخ نمای خانه شان: اشتباه کردید که عوض نمودید بروید همان زیلوها را بیاورید (253 نظر) خلاقیت خنده دار مغازه دار اردبیلی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغز نیس که معدن طلاست😂👌+عکس (192 نظر) همسر رهبر معظم انقلاب بعد از خریدن مبل دست دوم توسط رهبری: تا الان زندگی ‌ما طلبگی بوده، الان هم مبل در خانه نیاورید! (149 نظر) عروسِ رهبر معظم انقلاب: بچه ام اسباب بازی ندارد، در اتاق آقا یک میز هست و 6 تا صندلی پلاستیکی و یک تلفن که به دیوار وصل است+عکس (140 نظر) نگاهی به اعلامیه ترحیم مادر جوان حمید گودرزی که دیشب خبر فوتش را آقای بازیگر اعلام کرد +عکس/ روحش شاد (64 نظر) خلاقیت خنده دار هندونه فروش شیرازی، برای فرار از گرما حماسه آفرید/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (62 نظر) خلاقیت خنده دار هندوانه فروش سمنانی برای جذب مشتری حماسه آفرید/ مغز نیست که معدن طلای خالصه😂+عکس (56 نظر) استوری تبریک خاص سرلشگر باقری به مناسبت روز چپ دست‌ها به رهبر معظم انقلاب+عکس (51 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (46 نظر) رونمایی از همزاد و بدل ایرانی هانده ارچل، بازیگر ترکیه‌ای محبوب ایرانی ها/ ایشون هم بازیگر خیلی معروفیه+عکس (44 نظر) نگاهی به جشن تولد عاشقانه 45 سالگی الهام چرخنده بازیگر سریال آوای باران و باکس گل شیک روی میز/ مبارکا باشه+عکس (36 نظر) رونمایی از وحید بادپی کوه عضله رقیب جدی هادی چوپان در مسابقات مسابقات مستر المپیا +فیلم (31 نظر) رهبر معظم انقلاب: ما درخانه تنها یک فرش دستباف داریم که جهیزیه همسرم بوده بقیه خانه موکت است/ ساده زیستی ایشان مثال زدنی است (30 نظر) (فیلم) دفاع جانانه پزشکیان از داماد حسن روحانی / به هر کشوری برود با کله قبولش می‌کنند! (29 نظر) خلاقیت خنده‌دار اوستا بنّا در ترکیب توالت فرنگی با ایرانی حماسه آفرید+عکس/ مغز تو رو باید طلا گرفت😂 (25 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
منتخب روز   
ابتکار جالب یک مرد خلاق در دادن انواع لقب به مسعود پزشکیان حماسه آفرید+ویدئو/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (فیلم) سکانس فوق عاشقانه شهاب حسینی و لیلا حاتمی در فیلم "پرسه در ماه" / ما کاملا شبیه همیم طرز نگاهامون دو دو زدن چشامون ...😍 استارت تمرینات سخت علیرضا بیرانوند در تراکتور +فیلم/ آقای دروازه بان آمادگی بدن بالایی دارد! سکانس عاشقانه دل باختن قباد به شهرزاد/ نشود فاش کسی آنچه میان من و توست (فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ...